THT den özel mesaj atan gökhan sen miydin?izmirde görüşmek için
ya bi ara ortak bi noktada buluşup vtec2 ler hem tanışır hem deneriz yapalım öyle bişeyler![]()
MTM-PROSTOCK GARAGE
Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
vtec2 de basitçe yapılabilcek işlemler bellidir.
headers + egzoz sistemi ( düz boru susturucusuz en performans verenidir )
güzel bi filtre sistemi
gaz kelebeğine giren sıcak su hortumlarının iptali
egr iptali ( arıza ışığı yakıyor )
bu işlemler olan bi vtec2 125 ten aşağı çıkmaz. bilmeyen denemeyen bu araçlarla uğraşmayan arkadaşlar konuşuyorlar olmaz diye ama bu işlemler olan bi vtec2 ile stocka yakın yada stock olan vtec2 arasında inanın dağlar kadar fark oluyor ve bu raçlar okadar hassas ki sadece son susturucunun bile değişmesi aracın gidişini etkiliyor. ben kendi aracımda yaptığım her işlmenden sonra arabamı aynı araçlarla denemiş birisiyim defalarca neyin nekadar fark ettiğini artık biliyorum.
gökhanın edğerleri bence doğrudur çünkü yakın speclerde farklı bir ilde farklı bi dynoda ölçülen değerde neredeyse aynı.
MTM-PROSTOCK GARAGE
Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
maasallah gercekten......kazasız belasız sürüşler.....bütün vtec2 lerin biraraya toplanması fikride gercekten ilginç olabilir![]()
Çıkar at acıları , Giy hadi cicileri ; Herşeyi unutturur Ankara Geceleri...
yakında forumda açar bu vtec2'ciler.bayağı fanatik bunlar yawww.vtec2kardesligi.com
komançero garage
bakalım yarın bi aksilik olmazsa bende sokuyorum aracı dynoya. egr li ve egr siz. ecu lu ve ecusuz olarak. gerçi şu an üst devirlerim çok fazla zengin ama görelim bakalım ecu ve egr fark etçek mi![]()
MTM-PROSTOCK GARAGE
Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
Konu baya tartışılmış, konuyu açan arkadaşı olumlu olarak desteklemek adına ben de bireysel fikir ve tecrübelerimi paylaşayım.
Araç SERP Dynoda ölçülmüş, aynı marka dynoda bir diğer aracı ölçmekte, kıyaslamaları buna göre yapmakta fayda var. Hemfikirim bu konuda.
2,5 sene önce ben de SERP dynoda aracımı ölçmüştüm. O zamanlardaki spec şu şekilde idi.
4-1 Headers
Headersla beraber gelen kat iptal tüpü
Standart ara borular
Standart orta susturucu
Otto Son susturucu
KN açık filtre
-'ler ise
Bozuk sübap ayarı
Yaklaşık 2 senedir temizlenmemiş gaz kelebeği
Kirli yağ
Son demlerindeki bujiler
Dyno yerine yeni monte edildiğinden önünde soğuk hava vermesi için kullanılan pervane yoktu. Sonuç olarak ise 122,1 bir değer elde etmiştim.
Mevcut specler ve -'ler sonrası elde ettiğim değer göz önüne alındığında bir başka aracın eksiklikleri giderilip spec içerisinde de ( özellikle egsos sistemi ve soğuk hava alınışına imkan sağlayan dyno pervanesi ) değişiklikler yapıldığında bu değerin üzerine 6-7 hp eklemesi anormal sayılmamalı.
En basiti doğru düzgün ara borular ve doğru düzgün bir son susturucunun aracın gidişini nasıl değiştirdiğini dyno esnasında araç üzerinde mevcut olmayan ancak sonradan satın aldığım Magnaflow Cat back kit ile tecrübe ettim. Keza açık filtre yerine CAI kullanmanın da olumlu etki getireceği aşikâr.
![]()
Evrenoz,nanocharger... kulandın heralde..??faydası var mı tavsıye edermısın??
Bu arada 3 tane vtec2 dyno verısı konuldu;sırası ıle yere verılen guc yuzdelerı %91-87 ve 85..yanı aynı speclerdekı 3 arac bırbırıne 1-2 boy fark yapcak..aracın bu verımı nasıl arttırılabılır veya farkın sebebı nedır???![]()
Maşallahı var aracın 5500 devir civarında biraz daha desteklenirse sportif sürüşlerde daha da keyif verir araç
Can BAŞEL Elek-Elektronik Müh.
0 rh +
Evet nanocharger mevcut araçta. O zamanlar bunun testi için yapılan dynoydu. Mantığına halen aklım %100 ermese de 10 dakika ara ile yapılan 2 dyno işlemi arasında 4,6 hp gibi olumlu bir fark mevcut.
Bildiğim kadarıyla bahsettiğin farkın sebebi aktarma organları ve yürüyen aksam. Jant-lastik ebat/ağırlığından tut balataların durumu ve türevine kadar bir çok etken mevcut. Bu bölüme el atılırsa kayıp azaltılabilir.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)