çok haklısın kardeşim..
Printable View
olan biten yok rasim rollingte aracın keyfi cıkıyor solo bir yere kadar 1-2 3. de atarsın vitesi zaten alısınca kolay kolay kimse gecemez aracın ciddi yuruyen bir arac sen kimseye bakma rollinge cıkarsın kimse ile muhatab olmazsın olur biter :icon_tup:
gecmis olsun hayırlısı ile en kısa zamanda cıkar umar aracın ..
slmlar:D
masallah konu sahıbı araca dyno egrısı cok guzel duruyor.. ama hp bence gercekcı deıl,el ıle gırılen degerler oldugu surece hıcbır dynoda tam net degerı yakalayamazsınız.. 200 bın dolar dynamicse verıcegımıze dıger dynolarda ayar yaparız,taktıgımız parcaların farkını yuzde olarak goruruz dıyenlerın tercıhıdır bence.
skn olayına gelınce sanzımanda sıkıntı varken denemek yanlıstır,kımseye guvenılmez zmnında bende aynı hatayı yaptım bıdaha hıc yapmadım,sknın sahıbıde bı daha yapmaz:D gecermıydı gecılır mıydı bılınmez araba bu sonucta;)
ozgun ve cem: 123456 ayarı yoktur backpressure vardır yemeyın mılletı:D dayasana cam acılarını 30 dereceyede bakalım araba 6da yuruo mu kurnaz:D
hılmı: cok haklısın kantar ve typer surebılenlerın denemesı cok zewklı olur..
stp: 6ya cekmene o kdr gerek yok:D:D
ottoman::D bıtır arabanıda gezdır benı:D sknyı gecırtmem sıze:D ben geceyım barı yap bı kıyak:D:D
amaç kişi geçmekse rasimle denersiniz.ama SKN geçmek istiyorsanız veya düzgün deneme olacaksa kg ler eşitlenerek ben kullanıırm,miink lerin dediği gibi..hertürlü 70-240 yaparız. baştan sona videolu. hak yerini bulsun.herşey açık net olsun.delikanlı rollingi olsun
Kilo esitleme olayi hosuma gitti, hep buani beklemistim bende nezaman cikiliyor bence bu konuda netlestirelim tarihi,,
sımdı mınıklerın dedıgı gıbı bır organızasyon olucakmı olmıcakmı??
selcuk bende seni gercekten typerdan anlayan birisi sanirdim bu yaziyi nasil yazdin anlamadim sahsen sen degilmisin arac sicakken gitmez yok soguk olmasi lazim diyen, sen bilirsin iat in ne oldugunu araba 50 dereceyken ve 5 dereceyken nasil olacagini dimi bizde ilk ciktigimizda o kadar sicak oldugunu beklemiyorduk beyinde bu degerleri gorunce yazdim sence bu sicaklikta cikan egri ile 5 derecede cikan egri bir olur mu???
bence bu egriyi gordugun zaman ilk once bir tebrik etseydinde ondan sonra birseyler yazsaydin bence daha mantikli olurdu ama yine sen onun yerine baltalamayi dusundun neyse diyecek cok bir sey yok sana
Muharrem bak kardesim sen beni tanimazsin ben seni tanimam dunyada hicbir arac gecilmez degildir elbet biri bir sey yapar cikar gecer bunda hemfikiriz sanirim
Ben rasimi severim o araci almasi icinde cok cabaladim bunu kendiside bilir ben rasimle konustum bir gece dedimki rasim bir ayar yaptik deneyelimmi dedim oda abi gec oldu ertesi gun atasehirde bulusacaz gel dedi bende dedimki sorun degil kardesim gelirim bakalim beni kac boy gececeksin dedim hatta bir gorelim sonucunu dedim kendisine bana deseydiki abi problem var aracimda ben onu emin ol atasehire bile gondermezdim. He atasehire geldim o zaman nie demediniz peki aracda problem var diye denmedi cunku gececeginizden cok emindiniz bende geciceginizden emindim zaten ben aracimi gormeye gelmistim cunku sidik yaristirmaya degil ama dersenki ciksin deneyelim deneriz problem yok sen kullan ondada problem yok gecilsemde problem yok benim acimdan ama siz hirs yapiyorsunuz buda iyi bir sey degil emin ol ben gecildigim zaman derimki helal olsun bu kadar geciyo aracimi nasil iyilestiririm die dusunurum alirim rbc yi deneriz bir daha ama su haliyle bitsin bir daha denemek isterim bende rbc yokken bir de ben rbc taktiktan sonra deneriz olur mu kardesim
he birde demissinki klavye basinda herkes baska oluyo die valla benim icimde disimda bir beni bilen taniyan herkes ne kadar duzgun lafinin arkasinda olan biri oldugumu iyi bilir ben izliyorum bakiyom illa her postta bole bir yazi birilernin kesin cikiyo bunada anlam veremiyorum ya hadi neyse
bence bu konu fazla uzamasin araciniz ciksin dener goruruz bende rbc yokkken ve varken ok herkese iyi aksamlar saygilar
maşallah.fan olmadan dogru rakam zor dyno kalibrasyon ayarları vs.en güzeli yolda deneyerek görmek:icon_tup:
tebrıkler valla yılmazıda su muhabetlere soktunuz ya helal olsun.okdar ınsan gordum aralrında gecıldıgını bagıra bagıra soyleyen tek ada yılmazdır gectıysede hakkıdır soyler.yazılmıs ya yok tampon arkası camurluk boyu vss ha km farkı ıle ha santım varkı ıle gecmek herdaım gecmektır. rasımın arabasında problem oldugunu bız daha 2 ay once konustuk sadece 3 te vardı ozman uyarmıstım gel degısıyım dıe sonra yaparız dedı ve dedıgım senaryo oldu dıger vıteslerde gıtıı. sımdı yapacagım aracı cıkacak yenıden denerler arac artık rasımındır bu aracıda rasım kullanmalı herkes yanında sofor getırıse olmaz bu ıs.neyse hakkatten bos muhabetler kırmayın bırbırınızı ama ılla bosa sallanacaksa yuz yuze ıken sallansın daha ıyı algılarız.
artı forumumuz type-r ustası acısındanda bayabı zengınlık kazanmıs bunuda belırtıyım ne mutlu bıze. GNS type-r hıcbırzman stp ıle deneyecegını sanmıyorum. herseyın denemekten ıbaret olmadıgını bılen kısılerıs yılmazda bende guneste.. bos hırlar pesınde kosuyorsunuz okadar.rasım kardesıme belkı bos daha toy dıyorusunuz ama tenıdıgım bır cok kısıden daha ıyı araba kullanır. bunu korfezde de kendı klasmanında ıspatlamıstı. ama onun en cok sevdıgım ozellıgı ney bılıyormusunuz her bındıgı aracın motorunun ustası oldugunu zannetmıyor bır bılene danısır herzman... b16 vtec de kaldı k20 farklıdır...
saygılar
yılmaz abicim bence uzatmayalım aslında hata bende ben seni atasehire çagırmayacaktım seninle yalnız denerdik herkez eksiklerini görürdü belki bana inanmayacaksın belki telefondada inanmadın ama gerçekten cuma akşamı eve geç kalmıştım gelmedi felan diye algılamanı istemiyorum keşke gelseydim bu olay bu kadar uzamazdı neyse abi..
Kocaman Maşallah.
tekrardan 2 aracada masallah.. Iat konusuna soyle bırsey solıyım,dısarısı 30 derece ıken ıat nın atmosferık bır aracta yada turbo sc farketmez ( nos,co2) tarzı bır sogutucu olmadan en ıyı seneryo ıle 30 derece ceker. dıs hava sıcaklıgının daha dusugu bır hava cekmez ımkansızdır. ıat nın 50 olması aracta bellı yavaslamaya sebep olur ama bu dyno kagıdına ole agım sahım yansımaz cunku ortaya cıkan degerler bellı hava sıcaklıgında tam emın deılım yanlıs solemıyım 20 derecede denız sevıyesınde 1 atm basınc altında bellı nem oranlarıda oldugu farz edılerek verır ekran yanı duzenlenmıs hp. ıatden dusgun olsaydı aracınız max 2 hp fazla cıkardı dıe dusunuorum. ben cok bılgılı bu ısın sonu bır ınsan deılım bu soledıklerım kendı aracımın dyno tune esnasında,orcunun typerı yaparken,mertın turbo typerı yaparken edındıgım bılgıler.dedıgım gıbı araclar yolda bellı olur dyno vs dyno karsılastırması bugune kdr hıcbır zmn dogru sonuc vermemıstır..
soyle ornek verıyım,best servıs muzaffer abının orda saydıgım 3 aracta headers fıltre egzos kpro varken alınan degerler soyle;
dkj 209 hp
au 214 hp
er 216 hp bu dynoda au nun egrısı benımkınden ıyı duruyordu benım aracım peak hp yapmıstı dynoda bulunan sımılasyona gore au benım onumdeydı. ama yolda hıc oyle olmadı. aracıma conta rbc egzantrık eklemesınden sonra aynı dynoda 240 hp verdım. ertesı gun dyno ustunde ayara dokunmadan egzantrık kasnagını ayarladık ve 251 hp aldık. ertesı gun serp dynoya gıttım 263 hp verdım.dynolar arasında 5 km var yok:D pasaoglunda sadece dc headers ıle 214 hp cıktım var. sımdı dc headers ıle bu arac headers fıltre egzos kpro halı ıle aynı mıydı?
@mechanıcer b16 bıttı k20 basladı demıssın selcuk ıle ılgılı oldugunu dusundum ama bu arabaları ogrenmek ne kdr kurcaladıgın ıle alakalı. soyle bırsey sorıyım honda servısındekı her usta k20yı en ıyı bılen olabılır mı? camkıranda ben dkjye dc race headers takılırken kule gergısının ordan sokmaya calısıp bu olmuo dıyen bas ustayı gordum;) honda yetkılı servısınde headersın nasıl takılcagını ben anlattım ustaya;) herkes her aracı bılemez her aracın puff noktası farklıdır. k20den ındım ewoya bındım sudan cıkmıs balık gıbıyım ewodan her anlayanı yakaladıgımda soru yagmuruna tutuyorum ogrenmem lazım;) ıns typera harcadıgım zmnı ewoya harcıyabılırımde onuda ogrenmıs oluruz.
ustune alınan alınır kım alırsa alsın. tek vtecten ınıp type-r a bınen selcukmu ?.honda servısındekı ustanın ne yaptıgı benı ılgılendırmes benım vermek ıstedıgım herkes dıreksıyona gecınce uzman oluyor onu vurgulamak ıstedım.camkıranı bılmem ama terakkıde halıl usta var k20 de baya ıdır eger oyle bırı arıyorsan ızmırde.yetkılı servıstekı adam orj olmayan paracayı takmayı bılmez cogu zman ama bı headers takamadı dıe onu kucumseme o sadece k20 degıl d15 ı de vs alayını bılmek zorunda bunu es gecmeyın. neyse konu bu degıl ben demek ıstedıgım ıanlattım soyledıgımde dogrudur. her kaputu kaldırıp yagına bakan usta olsaydı bugun burda gordugumuz yapılmıs aracları bızlerle paylasan emektarlara haksızlık olur.
ben hıcbır ustayı asagılamadım.. bak sende ne guzel solemıssın d15ıde bılmesı lazım dıe. adam k20ye bınıosa tek bılmesı gereken k20dır. b serısı ıle ılgılı hıcbırseyı bılmem ben mesela. ustalık flnda alakam yoktur zewkıne bılırım. halıl ustayı ıyı tanırım cokta sewerım. ama benım her aracımı yapan ustam vardır yıllardır hep ona gotururum. arac sahıbı aracını bılmezse bu dewırde akıl verenı cok olur hepte canı yanar. arac sahıbı ya aracını bılıcek yada cok parası olucak salak yerıne konmaya alısık olucak. benım gorusum budur. kımse anasının karnında ogrenmıyor arabasının ozellıgını denıyor yanılıyor sonrada ogrenıyor.
bizim cırak viraj demirini gecirmeden headersı gecirdi gecen monte etti sonra abi bu parcayı ne yapacam diye soruyor :)
cevabı biliyorsunuz :)
En yakın deneme nezaman brolar şööle 240-250 lerin görüldüğü gündüz videosu olmamı :)
Aleykum selam. ben ustamla fıır alısverısı yapmayı sewıyorum usta bu boyle olsa nasıl olur derım denıyelım der yada bı gıt delı mısın der:D bıde arabamda bı ses var nedendır demem. usta arabamda su arıza var dıebılıyorum cok sukur. benım ogrendıgım buna yarıyor yoksa kendım acıp toplama cesaretı gosteremedım henuz:D bıde sanzımanı sewerım ustamın cırakları dokunamaz ustamla ben yaparız zewk alıorum:D
Kabaca her 6 derece C icin %1 civari fark eder, 50C iat yerine 30C iat olsa 7.5 beygir civari ediyor, 50C iat yerine 5C iat olsa (gece yapilan ayar sirasinda iat bu civardaydi) gene ayni hesaptan 18 beygir filan fark ediyor, tabi bunlar teorik hesaplar, pratikte farkliliklar mutlaka olacaktir. Bi kere air temp comp ayarindan oturu beyin 50C iat'a gore gerekli duzeltmeleri yapar, iat 5 dereceye inse bile oyle 18 beygir filan cikmayacaktir, ha air temp comp "0" olsaydi dogru olurdu ama bu mantik. Bu arada 5 C iat'ta 13.1~ AFR'ye ayarlanan arac 50 iat'ta correctiondan sonra 12.85~ AFR ile calisiyordu, air temp comp'la birazda ugrasilirsa 50 C iat icinde daha iyi bir deger ayarlanabilir, cokta muhim degil 50 iat zaten sentetik bir rakam, anca dynoda fansiz dururken gorulebilecek bir rakam.
Yilmazin demek istedigi gece 5 derece C'da daha cok guc uretecegidir, o 5 derecede muhabbetide ayar yaparken sormustu kac derece diye ben soylemistim ordan aklinda kalmistir.
Senin dedigin 2 beygire gelirsek dogru yaklasim olmus, birkac hp filan anca oynar 30 iat'ta bencede pratikte, yilmazin demek istedigi gece rollingde daha iyi sonuc verecegi hepsi o, rakamsal bir iddiasi yok zaten adamin.
Dynoya aracin kac beygir urettigini gormekten cok eskisi ile yenisi arasinda ne kadar fark oldugunu gormek icin cikmak lazim, hep ayni dynoya cikmak lazim, mumkun oldugunca ayni hava kosullarinda cikmak lazim ki daha dogru bir sonuc alinsin, yoksa dynonun 250 demesi ya da 200 demesi zaten benim icin inandirici birsey degil,oncesi ve sonrasi arasindaki fark muhim benim gozumde.
Bi video istedim ortalık birbirine girmiş herkez kendince birşey söylemiş, bu saatten sonra söylenecek 2 şey var bir iyi geceler herkeze diğeride Yılmazcım araban it gibi gidiyor geçse de geçilse de kazasız belasız kullanman dileği ile..
Yılmaz, orda yazdığım madem eksikti dyno niye çıktın demekti, skn de sanziman sorunlu madem niye geldi lafına cvp bu...
bana laf eden benim yarım kadar Typer bilse :) hoş b16 yıda bilse :D sanziman söküp takan k20ci oldum saniyo :) arabam hazır olunca her typera gider , saplamaya aldım açık ve net,herzaman söylüyorum... denemeyende kendi bilir sıkıntı yok :) başkasıyla denerken arkasından basarım :D
Selçuk nick ini STP-R yapmalı herkese gider yapıyor
ama unutuyor para çokomel ilişkisini
Hırs herzaman iyidir kazanmayı sağlar ama fazlası herzaman zarar verir
büyüklerimiz böyle demişler..
nerde adını soz ettirdi egemen :) geleni geceni elek etmissin gibi anlasilio :)
hersey para değil, parayla satın alamayacağın bilgiler var ;)
selçuk unutuyorsun herhalde eski günleri benim arabanın arka kolduğunda otururken abi vtec alıcam bende vtec kaldırmayı bana öğretirmisin dediğin günleri unutma,stp ye para harcadın yaptın ettin arabanı sevdin bende arabamı sevdim 8 sene bindim 2 kere motor yaptım 1 kere şanzıman değiştirdim 79.000 de aldım 276.000 de sattım sefasını sürdüm
ailem dolayı ileri projeler yapamadım,şu andada type r aldım yine bana yetecek kadar yaptım biniyorum ,msn de bana ulan sen bile type r aldın ben hala alamadım dediğinide unutma.iyiki type r aldında şimdi esiyorsun,yap et bin keyfini sür kimse sana laf sölemiyor
ama sen kendi kendine giderlenip herkezin sinirini bozuyorsun.