User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
69 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Emme Manifold Basıncı

  1. #20
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eğer ilk verilen değerler eksi ise, yeni filtre daha az geçirgen.

    @denon
    ortada vakum var ama.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  2. #21
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla kafam karıştı. ben filtreli ve filtresiz bi test yapayım. senna nın dediği mantıklı
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  3. #22
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benım mantıgıma göre ki emreyle bu konyuda tartıştık daha geçirgen bir filtreyle manıfold basıncı negatif yönde artar diyorum tezımın sebebide şudur: 100 kg lık bır tanka 1 bar hava basarsanız tankın içindeki basınç başka olur 250 kg tanka 1 bar hava basarsanız basınc negatif yönde yükselir buda demek oluyor ki ıkıncı fıltre yanı hks mantar daha geçirgen aem dryflow a göre


    bak şimdi 100kg dediğin tank ne? eğer sabit hacimliyse 1 bar basınçta basarsan iç ve dış ortam birbirine eşitlenirse 1 bar olur tankın içindeki basınç

    250kgda olsa değişmez

    ayrıca örneklerle çok alakası yok şöyle diyim sen 1 bar hava basıp tanka, tankın içinde ki basıncın 1bardan fazla olmasını beklermisin? eğer sıcaklık vs sabitse? bir süre sonra zaten hava basamaz duruma gelirsin denge haline gelir sistem
    körler sağırlar

  4. #23
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı muyat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eğer ilk verilen değerler eksi ise, yeni filtre daha az geçirgen.

    @denon
    ortada vakum var ama.
    okunan bütün değerler eksi.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  5. #24
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla kafam karıştı. ben filtreli ve filtresiz bi test yapayım. senna nın dediği mantıklı


    hiç karışmasın. değer - ise yeni filtre daha az geçirgen. değer + ise dhaa çok geçirgen.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  6. #25

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eksi olması vakum olduğunu gösteriyor.. emme basıncı.. artması demek daha çok hava emiyor demek bence..

  7. #26
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SONE-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eksi olması vakum olduğunu gösteriyor.. emme basıncı.. artması demek daha çok hava emiyor demek bence..
    - yönde artması az hava çekiyor anlamında bence abi.
    -75 ten -69 a düşmeside daha fazla hava çekiyor anlamında ozaman.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  8. #27

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu meret sensörün ucu nereye bağlı yani tam olarak nereden alıyor değerleri?

  9. #28
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı muyat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eğer ilk verilen değerler eksi ise, yeni filtre daha az geçirgen.

    @denon
    ortada vakum var ama.
    vakum var ama emmenın içindeki sıkışmış havanın debisini ölçüğünü düşünürsek vakum yaparken zaten basınc pozitif olarak artıyor 7-8 kpa değerlerine geliyor , yanı rolantıde çektiği hava manıfolt içi ile pistonların vakumu arasında sıkışan havadır

  10. #29

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    değerlerin + ya geçmesi zaten imkansız , atmosferin üzerinde hava basıncı olabilmesi için ekstra bir baısnç kaynağı olmsaı lazım ( turbo , supercharger vb. )

  11. #30
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SONE-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu meret sensörün ucu nereye bağlı yani tam olarak nereden alıyor değerleri?
    sensör emme manifoldu üstünde abi.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  12. #31

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sensör emme manifoldu üstünde abi.
    tamam o zaman.. filtre geçirgenliği artmış, manifold daha çok havayı emmiş..

  13. #32
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    - yönde artması az hava çekiyor anlamında bence abi.
    -75 ten -69 a düşmeside daha fazla hava çekiyor anlamında ozaman.
    yav bircet etme eyleme az hava çekio olsa manifoltun içinde sıkışan basınc pozitif yönde yükselir

  14. #33
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    bu bie harita. 100 ile işaretlenen yer manifold ile dışarıdaki havanın eşit olduğu nokta. 100+ ise manifoldda + basınç var demek. yani turbonun dışardan uyguladığı basınç.100 altı ise motorun uyguladığı vakum dolayısı ile oluşan basınç.

    filtre ile bunu bağlarsak. arkadaşımız dip gazda -7 oluyor demiş. demekki dip gazda haritaya göre 92kpa ya kadar çıkıyor.yani onun sistemine göre + ya yaklaştıkca manifolddaki basınç dışarıdaki basınçla eşitleniyor. 0 noktasını atmo basıncı saymamız gerekiyor. 0 üstü 1 2 3 5.... turbo basıncı, -1 -2 -3 -4... ise atmosver altı basınç.

    buraya kadar ok ise. yeni filtre takmış. -68kpa dan -78 kpa ya gitmiş. demekki 0 noktasından uzaklaşmış. vakum artmış. vakum neden artar? filtre daha az geçirirse vakum artar. buda atmo ile manifold içindeki basıncı uzaklaştırır.



    bu arada kelebeğin küçükmü? yada tam açılmıyormu? -7 yerine -1, -2 okuman gerekir bence. filtre sökerek bi dene bakalım dip gazı.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  15. #34

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yav bircet etme eyleme az hava çekio olsa manifoltun içinde sıkışan basınc pozitif yönde yükselir
    vakumun olduğu yerde değerler negatif olur yusufum deli yüreğim

  16. #35
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yav bircet etme eyleme az hava çekio olsa manifoltun içinde sıkışan basınc pozitif yönde yükselir
    aem in üstüne mi yatmaya çalışıyon napıyon

    senin dediğinin tam tersi, mantık olarak kafamda oturdu zaten.

    muyatın yazdıkları doğru. basınç - de çünkü.

    + ya yaklaşyıkça giren hava artıyor. neden gaz veriğin zaman -69 kpa dan düşüşe geçiyor basın ? bu soruyu cevapla benim sorunun cevabını bul.

    akşama aem imi geri getir ahusuha
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  17. #36
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abı zaten - nın negatıf pozitif yönunu tartısıyoruz , kpa + degere extra basınla gececek halıyle

  18. #37
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abı zaten - nın negatıf pozitif yönunu tartısıyoruz , kpa + degere extra basınla gececek halıyle
    arkadaşın cihazı ters gösteriyor üstad. karışıklık ordan kaynaklanıyor.atmo altı ve üstü gösteriyor. atmo altını - üstünü + gösteriyor.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  19. #38
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunu bı deneyle vıdeoya çekicem
    bır tankın agzına elektrık süpürgesini baglayıp vakum yapıcam map sensörünüde tanka monte tecem alın size deney

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •