eğer ilk verilen değerler eksi ise, yeni filtre daha az geçirgen.
@denon
ortada vakum var ama.
eğer ilk verilen değerler eksi ise, yeni filtre daha az geçirgen.
@denon
ortada vakum var ama.
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
valla kafam karıştı. ben filtreli ve filtresiz bi test yapayım. senna nın dediği mantıklı
MTM-PROSTOCK GARAGE
Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
bak şimdi 100kg dediğin tank ne? eğer sabit hacimliyse 1 bar basınçta basarsan iç ve dış ortam birbirine eşitlenirse 1 bar olur tankın içindeki basınç
250kgda olsa değişmez
ayrıca örneklerle çok alakası yokşöyle diyim sen 1 bar hava basıp tanka, tankın içinde ki basıncın 1bardan fazla olmasını beklermisin? eğer sıcaklık vs sabitse? bir süre sonra zaten hava basamaz duruma gelirsin denge haline gelir sistem
körler sağırlar
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
eksi olması vakum olduğunu gösteriyor.. emme basıncı.. artması demek daha çok hava emiyor demek bence..
bu meret sensörün ucu nereye bağlı yani tam olarak nereden alıyor değerleri?
değerlerin + ya geçmesi zaten imkansız , atmosferin üzerinde hava basıncı olabilmesi için ekstra bir baısnç kaynağı olmsaı lazım ( turbo , supercharger vb. )
bu bie harita. 100 ile işaretlenen yer manifold ile dışarıdaki havanın eşit olduğu nokta. 100+ ise manifoldda + basınç var demek. yani turbonun dışardan uyguladığı basınç.100 altı ise motorun uyguladığı vakum dolayısı ile oluşan basınç.
filtre ile bunu bağlarsak. arkadaşımız dip gazda -7 oluyor demiş. demekki dip gazda haritaya göre 92kpa ya kadar çıkıyor.yani onun sistemine göre + ya yaklaştıkca manifolddaki basınç dışarıdaki basınçla eşitleniyor. 0 noktasını atmo basıncı saymamız gerekiyor. 0 üstü 1 2 3 5.... turbo basıncı, -1 -2 -3 -4... ise atmosver altı basınç.
buraya kadar ok ise. yeni filtre takmış. -68kpa dan -78 kpa ya gitmiş. demekki 0 noktasından uzaklaşmış. vakum artmış. vakum neden artar? filtre daha az geçirirse vakum artar. buda atmo ile manifold içindeki basıncı uzaklaştırır.
bu arada kelebeğin küçükmü? yada tam açılmıyormu? -7 yerine -1, -2 okuman gerekir bence. filtre sökerek bi dene bakalım dip gazı.
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
aem in üstüne mi yatmaya çalışıyon napıyon
senin dediğinin tam tersi, mantık olarak kafamda oturdu zaten.
muyatın yazdıkları doğru. basınç - de çünkü.
+ ya yaklaşyıkça giren hava artıyor. neden gaz veriğin zaman -69 kpa dan düşüşe geçiyor basın ? bu soruyu cevapla benim sorunun cevabını bul.
akşama aem imi geri getir ahusuha![]()
MTM-PROSTOCK GARAGE
Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
bunu bı deneyle vıdeoya çekicem
bır tankın agzına elektrık süpürgesini baglayıp vakum yapıcam map sensörünüde tanka monte tecem alın size deney![]()
![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)