Abi yaparsan haber ver bizede. Bende merak ediyorum uygun fiyatlı gerçekten.
Printable View
1.6tdi'da egzoz yaptıran oldu mu ? Benim krom dp var gerisi oem. Biraz ses istiyorum polislerle uğraşmak istemediğim için çakma varex düşünüyorum. Kullanan oldu mu varex ? back pressure kaybı oluyor mu ?
benim de viteslerde acayip bi sertlik var ?hatta rollde biraz sıkıştırınca 4.vites ara ara girmiyor şanzıman yağına fln baktırdım normal gözüküyor
Tamamen senin isteğine bağlı birşey bu
Kimisi varex in içini direk filtresiz qtp tip yapıyor kimisi filtreli yapıyor
Qtp tip içi düz boru yaptırdıgınızda downpipe dan sonra hiç sistem yokmusta egsoz gazı direk boşaltıyormuş gibi düşünün
Qtp tip yaptırıp ortaya mini bir susturucu yaptırabilirsiniz yada diğer filtreli yaptırıp sistemi değiştirebilirsiniz ama
Filtrelide yaptırsanız ortaya bir susturucu koyuldugu gibi back pressure olacagını zannetmiyorum fakat bu defada üstleriniz biraz ölebilir
Biraz karışık anlattım belki ama fikir verir umarım
arkadaslar dsg viteste yuksek vıtes dusuk hızlarda sehır ıcınde bazen gıkgık dıye ses cıkarıyor bu enjektorlerden gelıyormus bunun ıcın ne yapmalıyım. wurth enjektor temızlıyıcı ıle cozulurmu yoksa bosch car servıce lerde enjektormu temızletmelıyım.
varex e gere yok ya.ortaya bı 30 cm lık susturucu gerısı düz boru guzel oluyor.ne altlar ölüyor ne de üstler sıkıyor.
Kendi aracımdaki egzoz sistemini (cut out) tavsiye ederim, şahinci işi gibi olsada, varexim saçma sapan sıkıntılarını yaşamıyorsun, yok ısındı aç kapa yapmıyor, kapalı gazladım şu cortladı, uzun yolda kapatamazsın,kapalıyken gitmiyor şu. bu vs vsvsvs
Aracımın sadece orta susturucusu iptal, son susturucu üstünde, ortanın yerine bi vana sistemi yapıldı
Vana açıkken arkaya gitmeden komple düz boruymuş gibi alttan atıyorum egzoz gazını, sesini, kapalıyken tamamen oem gibi son susturucudan 0 ses ile çıkıyor.
Tek dezavantajı içeride biraz daha fazla harala gürele oluyor, onun içinde şöyle birşey yapılabilir, son susturucudan hemen geriye yapılır vana sistemi, ses olabildiğince egzoz ucuna yakın, çıkışta ha keza öyle olur.
Fiyat olarakta replica varexlerden bile uyguna geliyor.Ama dumanlı bi dizelde alttan duman ata ata gitmek nasıl olur bilemedim.
dostum senin isteğine göre yapılan birşey bu kimi insan var düz boru sesinden hoşlanır kimi insan sesi bir miktar terbiye etmesi için kısmi filtreli yaptırıyor varex i
bu orjinal varex ler gibi tekdüze birşey değil yada minimal değişkenli bir egsoz sistemi değil, senin telabine göre hazırlanan birşey
big turbo tarzı aracalarda dp veya wastegate sonrası direk çıkış her zaman daha faydalı fakat bizim bunu şehiriçi kullanamayacımızdan varex yada qtp aç-kapa kullanıyoruz mecburen
varex in kazanının içinden gecen boru düz oldugu vakit cut out sistem oluyor ki bu durumda varex likten cıkıp bildiğimiz cut out sistem oluyor
ben araclarımda her zaman varex kullandım polo hariç hiçbir sıkıntı yaşamadım zaman zaman açıp kapama durumlarında sorun oluyordu fakat bu defa poloda, dizel oldugundan(şu an krom dp var) düz boru ve 1 tane ortaya veya sona susturucu kullanacam cat back sistem şeklinde
mqb 'lerde dp olayı yaptırmaya değermi bilemiyorum. Zahmetli, riskli bir iş. Güzel ayarlanmış bir yazılım ekstra birşeye gerek kalmadan gayet tadında oluyor. kendi aracımda 145-150 hplik chiptuning var. Egzos sistemim tamamen orjinal, dpf ayda yılda 1 rejenerasyon yapıyor, stock'dan pek bir fark yok. tabiki ses isteniyorsa başka bir hikaye :)
1.6 tdi polomda borg warner turbo var, garrett olmaması şanssızlık, büyük turboya geçmek istesem bu aktüatör dönüşümü nasıl oluyor bilgisi olan var mı? Araştırdım internette sadece bir yabancı forumda bahsedilmiş, o da sonucu yazmamış.
şöyle anlatayım :) bendede polo vardı wg problemlıydı tek satmıyordu servıs. bende dışardan 0 turbo aldım marka falan hiç sormadım.baktım borg warner geldi.gittim servise sordum orjınal dedi sorun yok.bende garrett beklıordum suphelenmedım degıl.
neyse taktık turboyu sorun yok hatta beklediğimden çok çok iyi gitti araba.80 bın falandtı takıldı 103 bındeydı sanırım sattım.dynoda 170 hp çıktı lımıt değildi.sonra mehmet güli aytar arkadaşımız aldı limit açıldı 190 oldu.(mustang dyno da 165 falan verırı tahmınım)benden 10 kat fazla gazlamıstır hatta defalarca piste çıkmıştır nazar değirmeyim en ufak sıkıntı yok maşallah.şuan 130 bınde falan olması lazım.performans ve sağlamlık konusunda kafan rahat olsun kısaca :)
2012 1.6 Tdi s-tronic a3 sahibiyim, 80k km bakımın yapalım dedik. Aracın tüm filtrelerini bir güzel ve tabiki yağıda yeniledik. Yedek parçacıdan gelen yağ filtresinin 2mm yada 3mm kısa olduğunu fark ettik sorduk soruşturduk sorun olmaz dediler taktık. Garajdan çıktım eve geldim yaklaşık 30 km, sabah geç kaldığımdan bindim gittim yaklaşık 25km (normalde arabanın etrafında bir tur atar binerim ). İşlerimi hallettim geri dönerken kadranda yağ lambası işareti yandı hemen sağa çektim. Yağ çubuğunu çektim koyduğumuz yağdan eser kalmamış. Yağ filtresinden yağı kaçırmış. Orjinal diye sattıkları filtrenin gerçekten orjinalini bulduk taktık yağımızı koyduk marş yaptık sorunsuz çalıştı. Belkide psikolojik arabanın çalışma sesi hoşuma gitmiyor. Yataklarda herhangi bir zarar olmuş olabilir mi ?
Isik sari yanmissa 1lt falan eksiltmistir o yuzden sorun yoktur bence
Uyari kirmizi ise endiselenmek lazim amq biranea bisalmayacagi icin sorun yoktur bence :)
Biraz araştırdım ancak pek net bilgiye ulaşamadım. B8 passat ve superb 1,6tdi de kullanılan 120 hp lik motorun 105 lik ve 110 luk 1,6 tdi lardan başlıca farkları nelerdir?
Arkadaşlar Selam ismim Tolga,
Sıfır olarak almış olduğum 43k km'de Polo 6R 1.6tdi aracımda bu sabah bir problem fark ettim neden olabileceğini hakkında bilgi sahibi olmak için sizlerle paylaşmak isterim..Sabah evden yaklaşık olarak 10km uzaklıkta düz bir yolda 3.Viteste ilerlerken kasis için frene bastığımda daha önce hiç bir arabada duymadığım '' tak-tak-tak'' diye sesler geldi vede oldukçada şidetliydi . Birşeyin üzerinden geçtiğimi sanıp kenara çekip araca hızlı bir şekilde göz attım ancak herhangi bir anormallik görünmüyordu, ardından yola devam edip tekrar 3.vitese çıkıp hızlandım tekrardan frene sert bastığımda aynı ses yine geldi..sorun frenlerdenmi diye 3. bir test daha yaptım ancak bu sefer 3. viteste hızlanıp vitesi boşa aldım ardından panik fren yaptım lakin bu sefer hiç ses gelmeden araba durdu. Kafamı karıştıran şey ise motor bu zamana kadar ne ilk marşta ne rolantide nede ivmelenirken hiçbir garip ses çıkarmamıştı ve halada aynı şekilde acaba suçlu şanzuman olabilirmi bu arada araç düz vites///ilgili arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim
fren balatarınıza bi baktırın ses egerki frene basınca geliyor ise aracın kartel koruması plastik oldugu için cok cabuk yıpranıyor sarkmış olabilir onada bi bakın biryere sürtüyo olabilir
Merhaba arkadaşlar, aranızda yeniyim, ilk dizel aracım. 2011 model 1.6 tdi polo aldım. 100.000 km bakımı geldi aracın, bakımın içeriği nedir? Az çok okudum ama nelere dikkat etmem gerekiyor? Birde tuhaf bir koku var egzoz dan gelen neden olabilir?
Yok hayır abs değildi farklı bir ses geldi enteresandır aynı günün akşamında bahsetmiş olduğum düzlükte tekrar denedim ses kayboldu :/
Son susturucu iptaliyle ses alabilir miyiz ? Alt devirleri çok öldürür mü ?