Pek olmaz enjektörleri bi kontrol etmekte fayda var.
Printable View
Herkese Merhaba
polo 1.6 tdi bv43+cooler setup araç aldım.
Araçta şöyle bir sorun var.
4. vites 2.000 2.500 devir gibi az gaz verince araç kerkiniyor ve silkeliyor. Gazı biraz ezince düzeliyor.
Yazılımsal olabileceğini söyledi aldığım arkadaşlar. Yazılımını henüz kontrol etmedim.
Enjektörden yapabileceğini söyleyenlerde var fakat enjektörlerde şakırtı yok, sabahları beyaz duman veya sallama filan yok. her şey stabil.
Başına gelen var mı ?
Dün akşam yazılımı biraz inceledim. Yazılımı yapan arkadaş bilerek bu hataları yapmamıştır umarım.
Yazılımdaki hataları düzeltince test edeceğim. durumu burdan paylaşırım. Ama büyük ihtimal arabadaki sorunlar bu hatalardan dolayıdır.
Yazılımlarda lineerliği korumak, rolanti devirleri ile oynamamak çok önemlidir.
Mavi olan başka arabaya yaptığım yazılımlı dosya.
kırmızı olan arabanın üzerinden çıkan dosya.
https://i.imgyukle.com/2020/02/14/nauO5Y.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/02/14/nauHqP.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/02/14/nauL0q.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/02/14/nauaLN.jpg
https://i.imgyukle.com/2020/02/14/nauYoe.jpg
Benim araca ilk yazılım yapıldığında 2000 devirin altında şehir içi kullanımı resmen zulümdü. Örneğin 2.vites 1500 devir civarı giderken gaza ayağımın ucuyla dokunsam bile sanki aks kopacakmış gibi vuruntu yapıyordu. Hangi vites olursa olsun eğer 2000 devirin altında kalmışsam gaza dokunduğum anda çok sert bir vuruntu yapıyordu. Daha sonra yazılım yaptırdığım yere gittim durumu anlattım çözümü gücü kısmakta buldular. Büyük ölçüde düzeldi ama normalde 140 hp olması gereken araba şu an 120 hp gibi gidiyor. Paylaşılan dosyayı görünce acaba bende de böyle bir problem mi vardı diye düşündüm. Yakın zamanda @MeRtCaN hocamı ziyaret edeceğim o zaman neyin ne olduğu çıkar ortaya.
https://i.imgyukle.com/2020/02/15/nLGlYI.jpg
Yazilimi duzelttik. Korkunc bir sekilde degerler acilmis. Lineer olmayan yerleride duzelltim. Basinc 3 bara kadar cikiyordu. Su anda 2 bar da stabil gitmekte. Sallama veya silkeleme kalmadi.
2 barda 4. Vites 176 hp guc aldik.
Kis bitene kadar isimizi gorur. Kesicisi guzel oldugu icin kaldirmadim. Kesici kaldirilip devir donerek 2.7 bar basinc biraz daha yakit ile 200 hp lere cikabilecegimi düşünüyorum. Simdilik son durum bu.
@maxima
size olması gereken değil idare edecek bir mapping ile vermişler bence arabayı :) şahsi yorumum budur
Bence sorun bazi mapperlarin ekolayzir misali her degeri yuzde 10 arttirma egilimi :)
manuel golf 7 tdi için yağ,mazot,hava ve polen flitresi temin edebileceğim öneri almak istiyorum güvenilir ve oem kaliteye yakın.
70.000km kullandim, 1449 setup ile belki daha fazladir. Duzeltmenize sevindim, normal bir durum degil tabiki :) Hangi firmanin yazilimi vardi ustunde ?
Bizim derdimiz güç almak değildi. Derdimiz silkelemeyi kesip dumansız bir harita yapmaktı.
Şu anda sıfır duman ile geziyorum kış bitene kadar böyle devam edeceğim elim çok yoğun çünkü.
Taktir ederseniz bu dynolar ne kadar doğru bilemiyoruz.
160 hp denilen oem turbo dpf,egr li pololar benim daynomda 135 hp verdiler.
150 hp denilen hibrit corsalar 130 hp verdiler.
o yüzden çıkan güce pek aldanmamak gerek. Yakın zamanda DBN ile süre alacağım. Onuda buradan paylaşırım.
Vcds yakitin degerine gore okur, 300nm torku olan arabayi vcdsden 500nmde görebilirsiniz.Yani aracta mekanik tork olcen bir sensor yok. Normal hayatta pi sayisi=3,14 veya 1mil=1.6 km ise stock arabada xmg yakit y kadar torka esittir.
Yazilimla mg cinsi değiştiğinden ve oradaki sabit degeri olan kisimda degistigi icin engine torque kismi vcdsden dogru olculmez.Buna bir baska ornekte yazilimli bmwlerin spor gostergelerinin cogunun alakasiz degerler gostermesi diyebiliriz.
Polo 1.6 tdi oem turbo dpf boş + egr iptali ile alınacak max hp nedir ?
Olaya sadece verdikleri HP yönünden bakmamak gerek. Dizel araçta TORK daha önemlidir.
Ama sağlıklı şekilde biraz dumanlı, basıncı biraz daha fazla açık bir yazılım ile 140 hp alınır. Bunun üzerinde güç alırım diyenler illaki mekanik parçaların limitlerini fazla zorlar ve bozma olasılığını arttırlar.
Adanada iken asla sorun yoktu, Ankara’da biraz alt devir gitti atmosfer basıncından. Altitude correction biraz artirinca oda harika olmustu. Kimseyi zan altinda birakmak istemem ama clh ve ustu motorlarda genelde yapilanlar
-Tum arizalari kapat
-Araba 1.5bar istese bile wg duty %100 yap
- 1.5 bar isterken 2.0 bar bassin ama arizaya asla dusmesin(normalde boyle durumda direkt korumaya almasi lazim)
-Arabaya injection yani yakit acamadin mi? Artir gitsin soi oranini
-Asiri zengin afr, duman, kerkinme, silkeleme
-Alt devirde gitmeme...
Yani uzar gider, ben cok anlamam yazilim isinden daha iyi bilen insanlar tabiki var ama gorunen koy kilavuz istemiyor.İnsanlarin atladigi nokta daha yavas-sorunsuz-lineer-DUMANSİZ-duzgun afrli-alt devri olan yazilim yerine tamamen yukarida yazdiklarima tercih ediyorlar.
*Yani araba 3-4 boy yavas gitse ama kara tren olmasa ne olacak?
*3-4 boy yavas gitsen, alt devirin hic olmayip-ustlerde gazlarken 3-4 boy gececgine, altinda ustunde duzgun afrli dolu dolu dumansiz olsa ne olacak
*İleride kendi cocuguna birakacaksin bu dunyayi?, hani dpf-egr iptalini gectim artik, km ilerledikce sorun yasayip iptal ettirenleride esgeciyorum, onca araba kara tren gibi giderken tum hepsinin senin elinden, hemde yuzlercesinin vebalini nasil kabul edecekler bilmiyorum.Ama emin olun kimi tunerin cocuklari babalariyla yillar sonra cevre bilinci icin gurur duyacakken, kimileri ise babalarinin boyle bir sey yaptigi icin utanacak...
Neyse ya aman tadimi kaciramam, zayen ayda yilda bir yaziyorum. Lutfen kimse ustune alinmasin, cidden oyle icimi boşaltmış gibi dusunun :) Asla ve asla polemik icin soylemiyorim 🙏🏻
Yazılımlı golf 1.6 tdi 110 luuk motor yakıt tüketimi egr+dpf on 17" jantlar. YAZILIM @levent lvl.performance
Menzili 0 olarak kabul edin yakıt aldıktan sonra çektim.
6 aydır düzenli bp yakıt ve motul 5-30 xclean+ yağ, bakımdan beri 7k km oldu.
Gazlamalı yakıt tüketimi bu şekilde, bunun içinde en az 4 sefer top speed ve yolda denk gelinen tsi golf, fr, 2.0 tdi ların peşinden gazlama var. 3-4 arkadaşın da bakalım nasıl olmuş diyip binme durumu var. %80 akıcı ankara trafiği, %20 sıkışık dur kalk trafik şeklinde düşünün.
Yazılımlı 1.5 deponun, tam dolu 1 depo verisidir.
Bundan sonraki ilk dolu depoda full eco deneyeceğim.
Yazılımsız full eco 1050 km görüyordum şehir içi aynı koşullar gazlamadan.
Hadi daha da abartıp gazladım min 750-800 km olur diyorum. Çünkü ben kaşındığım her noktada gazladım, arabaya baktım yağına baktım yakışına baktım baskı balatanın durumuna baktım öyle ayağımı geri çekmedim. Ve bu şekilde beni tatmin etti. Görülmesi için paylaştım.
https://cdn.otopark.com/2020/02/4043...8d51448337.jpg
Bv43 kullananlar ya da bilgi sahibi olanlar var mı?
1549a göre durumu nasıl? Pal boyutlarını bilmiyorum, saha mı büyük daha mı sağlamdır? Şuan için cay tdi'a en iyi turbo seçimi hangisidir?
Bir de bv43 ile bv43d arasında ne fark var?
Senin su bilmis tavirlarina hastayim
Bmw mini grubundaki spor gostergelerdeki alakasiz degerler yapilan yazilimin kalibrasyonu ile alakali olan bir seydir
Ayni sekilde vag grubu ile de ayni.
Sen yazilimi duzgun yapmazsan kopyala yapistir ondan bundan caldigin dosya ile yaparsan
Birak spor gostergeleri
Arabanin hic bir degeri dogru okumaz
İstersen linki inceleyebilirsin
For cars that have sport gauges in central module display with HP/NM can now also be recalibrated automatically with Swiftec to suit new tuned software values, final customers will now be able to see that their car was "really" tuned by checking the new values on sport gauges *BMW* *MINI*
With last Swiftec update we added one more automated solution for SPORT DISPLAY CALIBRATION module, this time on MINI for the newests BOSCH MD1CS001 and MG1CS201
ENJOY!
Doğru konuşmuş bence Mehmet, neden bilmiş tavırlarına hastayım dedinki. 2x2=4 ise dizel motorlardada bulunan silindir ve enjektör sayısına göre x birim mg/str çarpı faktörü eşittir motordaki tork değeri. Bunu ben demiyorum dizel motoru icat eden insanlar diyor. Tabiki doğru yapılmış bir afr ile bu doğru sonucu verir. Ayrıca VCDS de baktığınız torklar genelde limitleme olarak gözükürler. Siz 300 nm gördüğünüz yerde arabaya arka planda 350 nm isteğine göre kalibasyon yapabilrsiniz. Araç 350 nm olur ama vagcomda 300 nm görürsünüz. Yani dyno yerine vcds den tork bakılmasıda aynı şey demek yanlış. Attığınız linkte Swiftec in kendi çözümü. Kendi çözümlerinizle örnek verseniz daha güzel olur bence. BMW grubunda spor göstergeleri gerçekteki güce görede modlayabilirsiniz, bütün değerleri sonada vurdurabilirsiniz. Bütün rakamları 1000 değeri ilede değiştirebilirsiniz. Herşey sizi yaratıcılığınıza kalmış, ama dediğim gibi sizin yaratıcılığınıza diğer tek tuşa basayım spor göstergelerim düzgün okusun programları ile değil.
-Cümlenin en başında olan kısma cevap vermeyeceğim çünkü daha önce verdim üstüme alınmıyorum :)
-Aynı şeylerden bahsediyorum değerler değiştiği için doğru göstermez, yukarıda mesajımda belirttiğim gibi 300nm olan aracı 500nmde görebilirsiniz. Yada Utku benden kat kat daha fazla bilir her şeyi, onun dediği gibi isterse bmw ekranında 1000hp de gösterebilir 136hp arabada.
-Big turbo setupta çoğu şeyler tork limitine yada beyinin buna göre kalibrason yada diagnostic limite takılır. Sallıyorum bu örneği aracın orjinali 250nm ama 350nmye kadar programlanmıştır stock haldede. Onun üstü torklarda ve güç istediğinizde, beyin o güçteki bir araca göre tasarlanmadığından diagnostic limite takılmamak için bu değerleri değiştirmeniz gerekir. 1mg injection 6nm tork ise , 1 mg 5nm torka değiştirmek gibi. Dolayısıyla araba 350nm görürken 500de olabilir. Tabi bu söylediklerim actual ve req. değerleri beyinden birebir isteyebilmek için. Yoksa tüm arızaları kapatıp, her şeyi aç devam..
-Verdiğiniz swiftecin linkide 25 şubatta yayınlanmış, ben mesajı 19unda yazmışım :) Linkte anladığım ayın 25inde yeni bir çözüm üretmişler ve bunu paylaşmışlar. Zaten sport display kalibrasyonu yıllardır yapılabilen bir şey işi bilenler için.
-Benim işim yazılım değil, çalma - kopyalama olayını üstüme almıyorum ama kopyalanan yada sizin değiminizle çalınan yazılımla alakasını anlamadım. Kopyaladığı yazılımda bu kalibrasyon yoksa onda da olmaz. Kime itaf ediyorsunuz bilmiyorum ama çalan/kopyalayanda düzgün yazılım çalsın veya kopyalasın oda onun sorunu :)
Arkadaşlar 1.6 tdi clh motorda enjektörlere kalibrasyon yaptırmanın(VAGCOM ile) faydası var mı? Aracım 135 binde.
1.6 tdi dsg cayc motora infinite yazılım yapan yaptıran memnun olan?