User Tag List

Sayfa 3/3 İlkİlk 123
51 sonuçtan 39 ile 51 arası

Konu: Carbon Clean Ankara?

  1. #39
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pekiii arkadaşlar 2009 model 1,6 TDI golf sahibi biri olarak 135.000 km aracım için nasıl bir bakım yaptırmalıyım. Özellikle kurum muhabbeti için.

    Şimdi debriyaj değiştireceğim ve yağ filtre değişikliğini de halledeceğim. Ama ara ara çok kurum kokusu alıyorum. Dizelci bir arkadaş arada bir 3000-3500 devirde sabit bir süre kullan temizler falan dedi yapıyorum ama işe yarıyor mu bilmiyorum

  2. #40

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Pekiii arkadaşlar 2009 model 1,6 TDI golf sahibi biri olarak 135.000 km aracım için nasıl bir bakım yaptırmalıyım. Özellikle kurum muhabbeti için.

    Şimdi debriyaj değiştireceğim ve yağ filtre değişikliğini de halledeceğim. Ama ara ara çok kurum kokusu alıyorum. Dizelci bir arkadaş arada bir 3000-3500 devirde sabit bir süre kullan temizler falan dedi yapıyorum ama işe yarıyor mu bilmiyorum




    şöyle söyleyim size bu araçlar 135,000km bir yana 400-500bin km dayanıyor bir kere bile carbon clean yapılmadan, zamanındaki 1.9 tdi lar 130hp üretirdi yani hemen hemen aynı litre başına güç üretirdi en azından passatda vs ve commonrailde değildiler kara düzendi vede buda yetmiyormuş gibi o zamandaki ççokkkk ama çokkk kalitesiz dizel yakıtla çalıştılar yıllarca ama bir kere bile kurumu temizlenmemiş 500binde araçlar var.



    aracınız ile günde tek yön 15-20kmden az kullanıyorsanız arada mesela ayda 1 otobana çıkıp şöyle 20dk çok seri kullanın yada 3000rpm ile 30dk gibi kullanın (4üncü vitesde mesela) bu kadar yeterlidir bu yavaş yavaş dolan ve yoğunlaşan kurumu azda olsa sökecektir.



    ha dpf lambası yanar ne bilim araç çok güçten düşer kurcalat derim onun haricinden performans düşkünü değilseniz yada aracınızda yazılım/chip/box gibi bir uygulama yok ise pek değmez.



    ha ben o kaybolan 3-5hpyi geri istiyorum aracımın gidişi biraz değişsin daha sağlıklı olsun diyorsanız emme manifoldu ve egr sökülebilir,turbo sökülerek geometrik turbo kanatları açığa çıkana kadar demonte edilebilir,dpf sökülebilir ve tamamı kurumdan dışarıda sprey veya bir çözeltiye bırakılarak temizlenebilir.

    bunu birkaç aracımda yaptım off onca zahmete bir haltda değişmedi dediğimde oldu vay anamm vayyy buda nesi deyip aracın inanılmaz canlandığıda.

    sökülerek yapılacak işlem çok zahmetli olacaktır onu biliniz ustanın bunca parçayı sök,temizle,geri tak 2 günü bile gider ve VW grubu bir araç olduğundan bunca parçanın contalarınında tazelenmesi pahalıyada patlayabilir (söktüğünüz tüm parçaları geri takarken manyak ustalara bırakmayın direk sıfır conta alın taktırın neye gerek demeyin eski conta ile yaparsanız sızdırırsa pişman olursunuz benden söylemesi)

  3. #41
    mfk1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    osmaniye
    Mesaj
    271
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Özgür Güneş Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Paşaoğlu'nda Bekir kendisi yaptı, yağ sıcaklığını göstermiyor sadece hararet var, OBD cihazını bekliyorum şu anda
    Yazılımı da kontrol etslnler bence yag vizikosite değerini kaybedecek kadar isinip turboyu bile yaglayamiyorsa yazılıma bakmak gerek bence.

  4. #42
    mfk1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    osmaniye
    Mesaj
    271
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Pekiii arkadaşlar 2009 model 1,6 TDI golf sahibi biri olarak 135.000 km aracım için nasıl bir bakım yaptırmalıyım. Özellikle kurum muhabbeti için.

    Şimdi debriyaj değiştireceğim ve yağ filtre değişikliğini de halledeceğim. Ama ara ara çok kurum kokusu alıyorum. Dizelci bir arkadaş arada bir 3000-3500 devirde sabit bir süre kullan temizler falan dedi yapıyorum ama işe yarıyor mu bilmiyorum
    Kardes sen yakittan da sikayetciydin servise git enjektor temel ayarlarini yeniden yaptir benim arac 2012 son seri oldugu halde baya bir versiyon gelistirmisler yazilim varsa arac da orjinale doner aklinda olsun.yagini filitreni de daha erken degistir en guzel bakim ha birde ekonomi odakli yazilim yaptir aracimiz cok agir.

  5. #43
    Birkan61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    İstanbul / Trabzon
    Mesaj
    2.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende EGR temizliği yapmadan önce arabanı yüksek devirde kullan kurumu atarsın dediler ama artık inanmıyorum bu olaya pek

    Bu aracımla yaklaşık 35 bin km yaptım ve aldığımdan bu yana temiz ilk 6000 kilometresini yüksek devirle kullandım

    İstanbul - Trabzon arası 1.3 multijet puntoya uzun yolda 34 kuruş yaktırdım

    Sonrasında egryi söktüğümde hiç bir işe yaramadığını gördüm. Valf gırtlak kurum doluydu delikleri tıkalı
    - Bize Her Yer TRABZON

  6. #44

    Üyelik
    Dec 2015
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Beyler aracımda rahatsız olduğum bir nokta ise 1400-1900 devir arası gelen acı çekiyormuş sesi, ilk dizel aracım bu dizel araçlar konusunda bilgi seviyem temel, geometrik turbo 1400-1900 devir arasında çalışırken nası anlatsam ıkınıyormuş gibi sesler çıkartıyor, acaba bu CRDI motorların genel özelliği mi yoksa benim aracımda mı bir sıkıntı var? Birde çok yakıyor aracım çok rahatsızım, dün Ankara'da yaşayanlar bilir akşam saatinde trafiksiz Batıkent'ten Ayrancı'ya kadar sakin sürerek geldim ortalamam 6lt idi, bugün aynı yolu bizim 09' benzinli Lancer ile katettiğimde 5.8 ortalamam vardı, gerçekten aracımdan çok soğumaya başladım, satıp Suzuki Swift Sport alasım var, alt deviri cansız dizellerden sıkıldım çünkü, ben istediğim zaman 1000d/d istediğim zaman 6000d/d çevirmeyi özledim yav dizelde 1400'ün altında çekiş olmuyor resmen, bu arada Paşaoğlu'nun sitesinde benim aracım için verdiği değer 170HP/340NM dynoda çıkan 157HP/337NM, max torku fabrika verisi 1900 devirde dynoya göre 2480 devirde veriyor, gene dynoya göre max hp yi 3778 devirde veriyor. Tekere aktarılan 133HP/300NM,dynocu arkadaşın astra opc si vardı, TRT'ye falan çıkmış, kendim en kötü ayda bir dynoya kendi aracımı sokup ayarlarını yapıyorum dedi dynonun. O yüzden dynosu güven verdi adamın

  7. #45

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    50
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    293
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Direk enjeksiyon olmayan benzinli motorlarda Carbon Clean işlemi yapıldığında kimyasal önce enjektörden, sonra emme manifoldundan geçiyor, daha sonra subaplardan geçiyor ve en son yanma odasına giriyordu. Çözücü özellikli bu kimyasal geçtiği yerleride temizliyordu.
    Kullandığınız turbo dizel araçların hepsi direk enjeksiyon yani kimyasal enjektörden direk yanma odasına püskürtülüyor. Direk enjeksiyon sistemine sahip örneğin Mini Cooper R56'lar, BMW 320i ED'ler vs benzinli motorlarda da durum aynı, yani kimyasal sadece enjektörden geçiyor.
    Yani yeni motor teknolojileriyle Carbon Clean zaten mantığından uzaklaştı. Carbon Clean işleminin ana hedefi subap çevrelerinde oluşan kurumu temizlemektir. Direk enjeksiyon motorlarda artık bu mümkün değil. Temizlemesi için kimyasalın yanmadan önce ilgili yerlerden geçmesi gerek, zaten yandıktan sonra çözücü özelliği kalmıyor, çünkü ilgili sıvı yanma sonrası kimyasal değişime maruz kalıyor. Aynı tütünün yandıktan sonra küle dönmesi gibi.
    Emme manfolduna fıs fıs iki kimyasal püskürtüp temizlemek mümkün değil, boşuna para tuzağı. Manifold içinde oluşmuş ve yağ buharı ve sıcaklıkla taşlaşmış kurumu iki kimyasal püskürterek temizlemeniz mümkün değil.
    Katalizörün temizlenmesine gelince, sökülür, soğuk haldeyken çözücü kimyasal verilir ve basınçlı suyla yıkanır.

  8. #46
    free-hifi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    Vatan 59 / Mekan 34
    Mesaj
    6.466
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaslar bu conta erime muhabbeti hangi contayi eritiyor? Benim arac da yag kacaklari olustu araba yag akitiyor?

  9. #47

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Özgür Güneş Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Beyler aracımda rahatsız olduğum bir nokta ise 1400-1900 devir arası gelen acı çekiyormuş sesi, ilk dizel aracım bu dizel araçlar konusunda bilgi seviyem temel, geometrik turbo 1400-1900 devir arasında çalışırken nası anlatsam ıkınıyormuş gibi sesler çıkartıyor, acaba bu CRDI motorların genel özelliği mi yoksa benim aracımda mı bir sıkıntı var? Birde çok yakıyor aracım çok rahatsızım, dün Ankara'da yaşayanlar bilir akşam saatinde trafiksiz Batıkent'ten Ayrancı'ya kadar sakin sürerek geldim ortalamam 6lt idi, bugün aynı yolu bizim 09' benzinli Lancer ile katettiğimde 5.8 ortalamam vardı, gerçekten aracımdan çok soğumaya başladım, satıp Suzuki Swift Sport alasım var, alt deviri cansız dizellerden sıkıldım çünkü, ben istediğim zaman 1000d/d istediğim zaman 6000d/d çevirmeyi özledim yav dizelde 1400'ün altında çekiş olmuyor resmen, bu arada Paşaoğlu'nun sitesinde benim aracım için verdiği değer 170HP/340NM dynoda çıkan 157HP/337NM, max torku fabrika verisi 1900 devirde dynoya göre 2480 devirde veriyor, gene dynoya göre max hp yi 3778 devirde veriyor. Tekere aktarılan 133HP/300NM,dynocu arkadaşın astra opc si vardı, TRT'ye falan çıkmış, kendim en kötü ayda bir dynoya kendi aracımı sokup ayarlarını yapıyorum dedi dynonun. O yüzden dynosu güven verdi adamın



    turbo'yu yan sanayide bir ustaya kontrol ettir ama cidden uzman olan bir adama ettir maalesef ülkemizdeki ustaların %90ı atmasyon hatta komedi boyutunda cehaletle yorum yapmakta ve bir halt bilmiyor.

    yapılan en iyi şey tamir etmektense yada yanlış tehşiş yapmaktansa abi arızalı deyip yenisi lazım deyip değiştirmek ve orijinal yetkili bayiideki 3000tllik parçaya 1500tl demek sonraa oooo süper usta oluyor.


    git adam akıllı dinleme cihazı olan hatta tecrübesi ile direk kulaklarıyla bile anlayabilen gerçekten uzman diyebileceğin bir ustaya deki abi ben öğrenciyim beni nolur yanlış yönlendirme bu arızalımı yoksa gidicimi yoksa sağlıklımı.

    çok kısa sürede vede çok ucuza kontrol ederler aklında soru işareti kalmaz.

  10. #48
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    50
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Özgür Güneş Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Beyler aracımda rahatsız olduğum bir nokta ise 1400-1900 devir arası gelen acı çekiyormuş sesi, ilk dizel aracım bu dizel araçlar konusunda bilgi seviyem temel, geometrik turbo 1400-1900 devir arasında çalışırken nası anlatsam ıkınıyormuş gibi sesler çıkartıyor, acaba bu CRDI motorların genel özelliği mi yoksa benim aracımda mı bir sıkıntı var? Birde çok yakıyor aracım çok rahatsızım, dün Ankara'da yaşayanlar bilir akşam saatinde trafiksiz Batıkent'ten Ayrancı'ya kadar sakin sürerek geldim ortalamam 6lt idi, bugün aynı yolu bizim 09' benzinli Lancer ile katettiğimde 5.8 ortalamam vardı, gerçekten aracımdan çok soğumaya başladım, satıp Suzuki Swift Sport alasım var, alt deviri cansız dizellerden sıkıldım çünkü, ben istediğim zaman 1000d/d istediğim zaman 6000d/d çevirmeyi özledim yav dizelde 1400'ün altında çekiş olmuyor resmen, bu arada Paşaoğlu'nun sitesinde benim aracım için verdiği değer 170HP/340NM dynoda çıkan 157HP/337NM, max torku fabrika verisi 1900 devirde dynoya göre 2480 devirde veriyor, gene dynoya göre max hp yi 3778 devirde veriyor. Tekere aktarılan 133HP/300NM,dynocu arkadaşın astra opc si vardı, TRT'ye falan çıkmış, kendim en kötü ayda bir dynoya kendi aracımı sokup ayarlarını yapıyorum dedi dynonun. O yüzden dynosu güven verdi adamın
    1900 de gıdıklanır 2000lerde kendine gelir.ortalama 1.6 dizellere göre yakıtı biraz fazladır.tabi kilosuda.


    paşaoglunda 170hp çıkan dynodynamics te 155-157hp çıkabilir.tabi çıktıgın dyno nedir bilmiyorum.dynodynamıcs te bende dumansız 107hp çıktım.


    hangi araç 1000devirde fırlayıp 6000e kadar soluksuz dönüyor bilmiyorum ama dizel olmadıgı kesin.


    1900devirde 255nm.yazılımla 2500 d/dk 337nm ye yukselmış.peki yazılımlı halinde dynoda 1900d/dk daki torkunu biliyormusun bilmiyorsun.3800d/dk da 157hp yani aracı 4000-4500 d/dk lara çıkarman anlamsız.hele 230km/h lara çıkıp uzun süre o süratlerde seyretmende pek saglıklı degil.


    benim araç 2300-2350 gibi en yuksek torkuydu.eksozdan sonra (sona kadar düz boru)bu 2450-2500 civarına çıktı ama tork degerimde yukseldi hissedilir fark oldu.2500 den 4300 devire kadar soluksuz düz bir egrisi var dynoda.4300 den sonrada düşüş.4600dede herşey bitiyor. 1.1cc 3 silindir CRDİ 1000kg.

  11. #49
    LnchCntrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    1.952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zamanla her yer kurum oluyor bu konuda emin olun görmek dahi istemezsiniz. Dpf ve Egr arızası alıncaya kadar beklemek yerine öncesinde iptal etmekte fayda var. Çok takılmayın diğer mevzulara.

  12. #50

    Üyelik
    Dec 2015
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar, Ankara'da turboyu gösterecek işini bilen bir usta arıyorum, hepsi farklı bir şey diyor kafayı yiyorum, bugün gittim bir ustaya, zorladım top speed denedim böyle oldu dedim, araç yüksek devirde olduğu için kurum temizlemiştir ondan olmuştur dedi, ayrıca yarın OBD cihazındaki sonuçları buraya aktaracağım.

  13. #51

    Üyelik
    Dec 2015
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mikelazi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence kendine bir elm327 al basınç-hararet-iat herşeyi ondan takip edersin.

    temizlik işini kat.ve egr. iptalinden sonra yaptırman daha mantıklı.carbon cleanla degil tabi.

    her dynoyada güvenme


    yag olarakta 5w40 veya 10w40 kullan derim.
    Elm327 basınç ölçüm sonucu 37 psi o da 2.5 bardan fazla demek, çok değil mi yav

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •