User Tag List

Sayfa 39/117 İlkİlk ... 2937383940414989 ... SonSon
2220 sonuçtan 723 ile 741 arası

Konu: Dizel Motor Modifiyesi

  1. #723
    MERTECE54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mehmet Gazihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbondaki 2-3 cm lik eksoz pervane capını büyütmeden üst devirlerde verim alamazsın..

    benim orj eksoz pervanemi bu hale getirdim de anca 5000-5200 rpm e kdr yürütebildim..


    anladım turboyla cozuluo yanı hadıse

  2. #724
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı baymustang Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bize nasip olmadı
    o paraya GM turbo imkansız gibi gelio bana ama..bişi demicem..

    madem turbo değiştiriyorsun büyütülmüşünü taksana..
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  3. #725
    baymustang - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    846
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dizellerin draglarında dikkat ederseniz vites değişimleri çok kısa çok kısa zamanda 4. viteslere geliyorlar
    GOT DİESEL&TORK

  4. #726
    baymustang - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    846
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mehmet Gazihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o paraya GM turbo imkansız gibi gelio bana ama..bişi demicem..

    madem turbo değiştiriyorsun büyütülmüşünü taksana..

    odaktan garantili şekilde 330 liraya faturası ile birlikte aldım. ve komple gm sebebi ise bizim turbo serilerinde büyük indirime girdiler ve banada yüzde 30 indirimleri var

    eski turboyuda aldım sakladım fakat burda sorduklarımızda yapanlar memnun değiliz dediler onun yerine sıfır büyük al dediler sonrada işin ipi koptu zaten. sıfır 800 lira büyütülmüşün peki elimdeki turbo ne kadar mal olur?
    GOT DİESEL&TORK

  5. #727
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aldığın 330 tl lik turboyu getirirdin 50-100 tl ye büyütürdüm..

    insan haber verir alırız 3-5 tane dimi..bencil herif..

    tshirtlerim nerde bnm
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  6. #728
    baymustang - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    846
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mehmet Gazihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aldığın 330 tl lik turboyu getirirdin 50-100 tl ye büyütürdüm..

    insan haber verir alırız 3-5 tane dimi..bencil herif..

    tshirtlerim nerde bnm

    abi sana ozamanda dedim turbo bu kadar diye sana inandıramadım ki hiç. ben bu aralar kampanya olaylarına takılıyorum bana haber veriyorlar şu parça indirime girdi diye bende o saniye kapıyorum hee eğer istersen sana alabilirim yine...

    eskinin paletlerini gördüm hepsi yamulmuş istersen onu getireyim ona bi girelim sağlam bi şekilde

    tshirtlerine gelince abi sana resmen yalvardım yapalım diye fakat hiç takmadın tamam tamam dedin fakat bu aralar beni o konuda biraz bekle sana çok şekil bişey yapıcam bu sefer ben zaman istiyorum çünkü mağazada tekim bi yere takılamıyorum
    GOT DİESEL&TORK

  7. #729
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.793
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    nasıl fındık kadar.benım araca (2002 megane 1.9dti ) motor yapılırken sokulmustu adam demıstı eskı tıp turbo buyuk turbosu..adam mı yanlıs bılgı verdı yoksa bundamı fark var ?

  8. #730
    BlackEmperor
    Misafir
    Alıntı lewo_rolla Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kankacım bana geçer yada geçmez de şimdi bi sorum var;

    kat'ı iptal edip ara boru çeksem kasım ayındaki muayeneden geçebilirmiyim kesin olarak?
    geçersin kardeşim rahat ol ben kat yokken geçtim. dizellerde kat aranmıyor diye duydum bende
    zaten motor koruma kapagın varsa istesede goremez kolay kolay.

    katılırsınız veya katılmazsınız ama aile spec arabalara pek takılmıyorlar

  9. #731
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MERTECE54 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkdaslar merak edıpte cevabını bulamadıgım bırak soru sorcam dızel hakkında 4000 rpm den sonra dızel aracın gıtmemesının sebebı (turbo basıncı dusuo sanırım bellı bır devrden sonra)materyelın dayanamamasımı bunun sebebı?benzınlı bır aracın devır bandı gıbı bır devır bandı elde edebılırmıyız?(external wesgate vs kulansak)
    Yüksek sıkıştırmalı atmosferik dizeller 5000 devir çevirebilir ancak dizel motorları yanma karakteri yüzünden yüksek devirlere çıkması zor. sonuçta önce sıkıştırıp yakıt püskürtüp yakıtın yanmasını beklemeniz lazım ve bu görece uzun bir süreçtir.

    bunun yanında uzun stroklu olmaları, daha dayanıklı yapısı yüzünden hareket eden parçaların ağırlıklarının fazla olması ve ufak turbolar da motorun az devir çevirmesi denkleminde sayılabilir.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  10. #732
    MERTECE54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yüksek sıkıştırmalı atmosferik dizeller 5000 devir çevirebilir ancak dizel motorları yanma karakteri yüzünden yüksek devirlere çıkması zor. sonuçta önce sıkıştırıp yakıt püskürtüp yakıtın yanmasını beklemeniz lazım ve bu görece uzun bir süreçtir.

    bunun yanında uzun stroklu olmaları, daha dayanıklı yapısı yüzünden hareket eden parçaların ağırlıklarının fazla olması ve ufak turbolar da motorun az devir çevirmesi denkleminde sayılabilir.
    tsk ederım bılgıler ıcın pekı pıst kulanımına uygun bır dızel motor yapılabılırmı devır bandı uzatılabılrmı? bırde atesleme sıstemınde bujı kulanamazmıyız benzınlı bır motor gıbı olmazmI?

  11. #733
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dizelde niye 5000 i geçmek gerekiyor ki?

    En verimli kısım 2000-4000 arası işte, sonra naparsanız yapın tork direk iner aşağı

    O kadar roll yaptım bi kere bile 45-4600 ü geçme gereği duymadım, hatta çoğu zaman 4200 lerde atıyorum bir sonraki vites için..

  12. #734
    baymustang - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    846
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    muayene istasyonlarında artık egzoz pulu verilecek sebebi ise katı olamyan araçlar geçmeyecek biliginize
    GOT DİESEL&TORK

  13. #735
    emirhan sph - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul/florya
    Mesaj
    2.099
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dizelde niye 5000 i geçmek gerekiyor ki?

    En verimli kısım 2000-4000 arası işte, sonra naparsanız yapın tork direk iner aşağı

    O kadar roll yaptım bi kere bile 45-4600 ü geçme gereği duymadım, hatta çoğu zaman 4200 lerde atıyorum bir sonraki vites için..
    Tamam işte devir bandı uzasa 5000 lere kadar,turboda desteklese cıllop olmazmı?
    Yani düşünsene 2000 den 5000 dd ye kadar turbo desteklio dibine kadar zorlıyabilirsin.
    Böle bşey yapılamazmı?
    Mapped by DR.ECU

  14. #736
    MERTECE54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dizelde niye 5000 i geçmek gerekiyor ki?

    En verimli kısım 2000-4000 arası işte, sonra naparsanız yapın tork direk iner aşağı

    O kadar roll yaptım bi kere bile 45-4600 ü geçme gereği duymadım, hatta çoğu zaman 4200 lerde atıyorum bir sonraki vites için..
    zaten suan kı dızel arabalarla bende gecmıorum varsayım uzerıne soruorum roll yaparken falan bır onemı yoktur ama pıst tarzında vırajlı bır yolda kulanınca tuhaf oluor fren yapıp vıraja gırıosun vıtes dussemmı dusmesemmı anlamıorum=)

  15. #737
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    98 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı MERTECE54 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    zaten suan kı dızel arabalarla bende gecmıorum varsayım uzerıne soruorum roll yaparken falan bır onemı yoktur ama pıst tarzında vırajlı bır yolda kulanınca tuhaf oluor fren yapıp vıraja gırıosun vıtes dussemmı dusmesemmı anlamıorum=)
    o biraz arabayı tanımakla alakalı bi olay bana göre

    mesela ananem evreşede oturur geliboluya giderken tepelerin üstünden geçersin, tepeye gelirken atıyorum araba solladım 110-120 5. viteste hızım, önde araba var tam tepede karşımı görmüyorum 90a düşüyorum 4 e alıyorum görüş açım düzeldiğinde tekrar çıkıp yapıştırıyorum 5 e alıyorum selamletle diyorum

    sollama yaptığın yere, karşı şeritteki boşluk mesafesine aracın devrine göre ister küçült ister küçültme

    edit: mesela babam korkutelindeki virajlarda 3-4. vites kullanır, 110-140 arasında girer çıkar 120 ye kadar 3 te (3ile 125 yapıyor D4D) sonrasında 4. vitestedir o kullanırken

  16. #738
    emirhan sph - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul/florya
    Mesaj
    2.099
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MERTECE54 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    zaten suan kı dızel arabalarla bende gecmıorum varsayım uzerıne soruorum roll yaparken falan bır onemı yoktur ama pıst tarzında vırajlı bır yolda kulanınca tuhaf oluor fren yapıp vıraja gırıosun vıtes dussemmı dusmesemmı anlamıorum=)
    Aynen katılıorm dizel araçlarda çok sık vites deistirmek gerektıgı için virajlı yollarda can skıyo bence araba tanımakla alakası yok. sert bi viraja girersin,viraja gırdıgın hızda tam 2-3 vites arasında kalıosun ama devir bandın uzun olsa aracı zorlayıp rahat rahat virajına girersin bide vitesle ugraşmazsın. Yapılabilse pist araçları için muthıs olur.
    Mapped by DR.ECU

  17. #739
    MERTECE54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı lewo_rolla Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o biraz arabayı tanımakla alakalı bi olay bana göre

    mesela ananem evreşede oturur geliboluya giderken tepelerin üstünden geçersin, tepeye gelirken atıyorum araba solladım 110-120 5. viteste hızım, önde araba var tam tepede karşımı görmüyorum 90a düşüyorum 4 e alıyorum görüş açım düzeldiğinde tekrar çıkıp yapıştırıyorum 5 e alıyorum selamletle diyorum

    sollama yaptığın yere, karşı şeritteki boşluk mesafesine aracın devrine göre ister küçült ister küçültme

    edit: mesela babam korkutelindeki virajlarda 3-4. vites kullanır, 110-140 arasında girer çıkar 120 ye kadar 3 te (3ile 125 yapıyor D4D) sonrasında 4. vitestedir o kullanırken
    yok anlamadınız demek ısteıdıgımı sız =) bende oyle yokuslar oluo 5. vteste turbonun calıstıgı yerlere getırıp cıkıorum o ayrı benım bahsettıgım vıraj kulanımı ornegın onu yasadıgım bır vırajı ızah edeyım tam performans kulanıorum vıraja yaklasırken 4 vıtesteyım gırerken fren yapıp 3 yapıorum 3 3500 arasına gelıo hemen sora bır vırajda fren yapıorum 2 e dussem 4.000 oluo hemde zorluorum 3 le gıtsem 2 2500 arası gelıo oda garıp burda gene 3 le gıtmemın avantaj oldugu bellı ama her vırajda emın olamıosun dusmekmı kalmakmı sure kaybettırır.

  18. #740
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    98 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı MERTECE54 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok anlamadınız demek ısteıdıgımı sız =) bende oyle yokuslar oluo 5. vteste turbonun calıstıgı yerlere getırıp cıkıorum o ayrı benım bahsettıgım vıraj kulanımı ornegın onu yasadıgım bır vırajı ızah edeyım tam performans kulanıorum vıraja yaklasırken 4 vıtesteyım gırerken fren yapıp 3 yapıorum 3 3500 arasına gelıo hemen sora bır vırajda fren yapıorum 2 e dussem 4.000 oluo hemde zorluorum 3 le gıtsem 2 2500 arası gelıo oda garıp burda gene 3 le gıtmemın avantaj oldugu bellı ama her vırajda emın olamıosun dusmekmı kalmakmı sure kaybettırır.
    pisttemi gazlıyoruz? bence o kadar da kaybettirmez konya antalya yolunu mesela komple 4. vitesle geçiyorum kamyon vs olursa vites ufaltıyorum bitek, düzlüklerde de 5 e takıyorum hem kompresyonu kullanıyorum güvenli oluyo hemde ekonomi sağlamış oluyorum bu sayede

    80km hızda mesela benim 3. viteste 3000 devir civarında oluyor aracım, yoluna göre 3 yada 4. viteste gidiyorum 4 te de 2300 devir civarında oluyor aynı hızda
    yolun durumu virajın durumu önemli burda, anamur yolunda mesela eski benzinli corolla varken komple 3. vites kullanırdı babam 60-130 arası hızlar diyelim, dizelde de 3 ve 4 kullanıyor.

    devir bandı kısa diyoruz da dizel için şanzıman oranlarımız uzun mesela benimkinin benzinlisi 1.6 vvti 2 ile 95 yapar 3 le 130, ben 2 ile 85 yapıyorum 3 le 125 çokta fark yok, o benden 1300 devir fazla çeviriyor.

    edit: 2300 devrin altına düşmedikçe vites ufaltmaya gerek yok bence yokuş tırmanırken dizel bi arabada.

  19. #741

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dizelde tork devrinin üstünde kaldığınız sürece aşırı yük yoksa vites düşürmeye gerek yok bence
    Golf MKVII 1.6 Tdi

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •