User Tag List

Sayfa 10/13 İlkİlk ... 89101112 ... SonSon
232 sonuçtan 172 ile 190 arası

Konu: Evotech Yazılımları TÜV ve ISO9002 Belgeleri

  1. #172
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @997TT boşver abi hadi skyline la Gazlayalım
    Bunu tuttum
    Ama kar olmasin o lastikle bu arada persembe gene kar var diyolar ola ki tutar ise göbekte biter o rodaj
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  2. #173
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kar rodajını yaptık ya o gece
    Artık serbetlendı,Rodajı tam anlamıyla hakkını verdık...
    Az kaldı,haftaya yag degısımı,sonra Redline ı ozledım yaw.
    1 Aydır moron gıbı,ısıt-sogut,5000 devırı gecme,gaz ver-al...

  3. #174
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Alıntı 997TT Nickli Üyeden Alıntı
    Öncelikla sunu belirteyimki, Almanyada bir KBA vardir (Kraftfahrzeug Bundesamt).
    Otomobil üreticileri* veya parca üretcileri buradan bir kayit numarasi almak zorundadirl
    Bu kayiti aldiktan sonra, Alman vasita kanuna göre hareket etmek mecburiyeti vardir.
    Bu vasita kanunuda ABE denilen belge (Allgemeine Betriebserlaubnis) belgeler. Bu
    Belgeyi almak icinde teknik bir test gerekmektedir, Bu teknik testini de sadece
    Technischer Überprüfungsverein (TÜV) yapar.
    *
    Bütün tanisanbilir vastia kanunlari Strasenverkehrsordung (StVO) denilen kanunda
    Resmilestirilmistir…
    Yani StVO -à KBA à ABE à TÜV zinciri vardir, ana kurum olarak.
    *
    KBA dan kayitli sirket olmak icin once Verein Deutscher Autombobilhersteller veya
    Verein Deutscher Tuner (VDH veya VDAT) ye kayit olmak gerekmektir. Über den VDAT
    Bu kayiti yaptirirken,
    sirketin kulurusunda TÜV ve WKD (Wirtschaftskontroldienst) gelip sirketi denetler.
    *
    Evotech bu denetlemeyi 1998 de gecirmistir.
    *
    Isin detaylina girdigimiz zaman, TÜV alirken, Software olsun veya Hardware olsun(Piston, Kol, Manifold,
    Eksoz…) bunlarin detayli Controllingmanagement denilen bir reporting sheet vardir ve bunu sirf TÜV
    Ve Sirket bilir. Bu gizlilik karardir. MIsal ham madde nerden alindi, hangi maddeler konuldu, gelistirme
    Esnasinda ne problmler yasandi ve bircok sey detayli bir sekilde bunda rapor edilir. Ilerde bir aksilik olur,
    Araba misal yanarsa, frenler tutmazsa veya baska bir olumsuzluk olursa, sorumlu olan parca, kisi, hata
    Bulunur.
    Evotech olarak bunu biz detayli sekilde yapip TÜVe bildiriyoruz ve her üc aya bir zaten TÜV ile toplantimiz
    oluyor.
    *
    Evotechin yaptigi iki kategori olay vardir.
    *
    1.****** VDAT da kayitli olan sirketlere, modifiye ürünleri satmak. Misal Gemballa, ACSchnitzer, Hamann,
    TEchart 2007 yilina kadar, Novitec, MTM….bu sirketler 80% software ürünlerini veya motorda
    Modife ürünlerini EVOTECH den almaktadir. Baska bir misal, RUF un komple sanzumanlarini yine
    Evotech yapmaktadir….
    Almanyada basarili sirketler,kendi gelistirdikleri urunleri birbirlerine satarlar,bu hem zamandan hemde paradan tasaruf ettirir.
    *
    2.****** Araba üreticilerine yazilim destegi saglamak. Misal Evotech AMG ile özel bir akreditassyonu vardir ve
    Dünyada TEK AMG disinda SLR tamir, bakim yapma yetkisine sahiptir, Tabii tek AMG ile calismiyoruz.
    Porsche icin özel Titan Turbolar olsun,mafifold, BMW icin pre safe crash system olsun, bircok projeyi beraber
    Gelistiriyoruz.
    TÜV ün Almanyadaki görevi, mobilien ve immobilien mallar icin, yani tasinir, sabit veya söyle özetleyelim, bütün ürünler
    Icin bir teknik kurali vardir. Silikon gögüs den tutunki, Banyonuzdaki musluga kadar hepsine TÜV onayi gerektirmektedir.
    TÜV onay verirken ilk etaptda insanlarin sagligini ve güvenligini düsünerek bu onayi verir.

    Mesela bir Ferrari düsünün, 400 000 km gitmesi mümkün degildir ayni motor ile fakat TÜV onayi vardir. Fakat bir
    Mercedes Sprinter düsünün, o da en az 400 000 km gitmesi gerekirki, sahibi bundan faydalansin. Yani TÜV, kac km gitti,
    kac litre benzin yakti, ne kadar yag destirdi diye bakmazda…Euro4 varmi, Frenler tutuyormu, Süspansiyonu arabaya
    göre düzgünmü vs., bunlara bakar.


    Hersey bir kanuna dayali oldugu gibi, araban üreticlerin, yan sanayinin, modifecilerin, tekerlekci, yedek parca üretcilerin
    Ve cantcilarinda bagli oldugu kurumlar vardir. MIsal mercedeslerinizin kadranina bakin, en altda cok ufak VDO veya VDI yazar.
    Bu bagli oldugu kurumu simgeler. Orda TÜV yazmaz :--)

    Evotechin bagli oldugu kurumda VDAT. Bu kurum bizi denetledigi icin, ürünlerimize TÜV vardir, veya ABE vardir yazmayiz.
    Cünkü bu TÜV vardir demek, zaten bir satis politikasi durumuna gecer ve bizim politika ile isimiz olmaz. Cünkü bizim ürünü
    Son müsteriye, yani perakende satan sirketler ile, Gemballa, Novitec, AC Schnitzer, Hamann gibi, anlasmamiz var. Onlar
    Ürünlerimiz TÜV belgelidir diyebilir ve sattigi ürünün icine bir ABE koyabilir isterse.

    Bizim vazifemiz, TÜVe karsi herseyi belgeleyip sunmaktir ve bu belgelerimizi devlet sirri gibi saklariz. Bunu tek biz degil,
    her akli basinda bir sirket yapar. Yoksa üc ay icinde tüm bilgileriniz, bilgi birikiminiz gider, baska sirketler tarafinda ya calinir
    ya kopya edilir. Fakat jant üreten bir sirket, veya spoiler üreten bir sirket bu jantlarin ebatlarini ve hangi markaya uyar diye
    TÜV belgesi koyar. Bu olay degisiktir. Bizim yaptigimiz olayda biz arabalarin gücünü artiyoruz. Yani görünmeyen ve elle
    Tutulamayan bir seyi belgeliyoruz.

    Ben burdan ne anlıyorum onu söyleyeyim arkadaşlar TÜV denilen Alaman kuruluşu bir ürün üretilirken; bu ürünün çevre ve insanlara karşı oluşturabileceği tehlikeleri bertaraf etmesi doğrultusunda uygulamaları gereken prosesleri belirliyor. Her ürün için adım adım değil proses olarak belirliyor. Akabinde de bunu nasıl sağlarım diyor. Demek ki ben belli başlı bazı kalite prosesleri oluşturmam lazım. ISO 9000:2001 gibi... Bu doğrultuda üretim proseslerini şekillendirenlere hangi konuda TÜV belgesi istediklerini sorar buna göre belgelendirir bunun karşılığındaki riski de ben TÜV olarak alırım diyor...
    Standartları tabıkı DIN belırtıyor,TUV zaten standartları belırtmıyor kı.
    TUV burada saglıga-Cevreye zararlı degıl dıye onaydan gecıyor. Her uretılen arac TUV den gecmek zorunda.
    Sen bunu degıstırıyosun modıfıye yaparak,oyuzden tekrar TUV e gıdıyosun. Egsoz taksan bıle gıtmek zorundasın hatta Ruhsata ısletmek zorundasın!
    Evotech yazılımı yapıyor,alıyor otomobılı TUV e goturuyor,TUV alıp test edıyor,dıyorkı bu tamam,kullanılabılır yada kullanılamaz dıyor....
    Yanı burada onemlı olan,bız kullanıcıların sorması gereken,bır malı alırken,neden TUV u var dıye sorgulamayım olmalı? Yanı alırken ıcın rahat olmalı...
    Otomobıl sektorunde DIN dıye bırsey yok,mesela bır arac 15 jantdır bırı 17 janttır,cunku otomobıl endustrısınde standart yoktur bu konularda....
    Tuv suz de ıs yapabılırsın ama belli bır yere kadar. Bu ıs ıcın kurumsal sırketler hatırı sayılır zaman ve para harcıyor...
    Aractaki modifiyeyi ruhsata isletmek istiyorsan mecbur tüv onay belgesi lazim,yanı belli bır sure sonra bu ıse guzel para ayırıp,ugrasman gerekıcek
    ruhsata isletmenin nedeni de su: eger bir kaza olursa ve aracta bir modifikasyon belli olur sa. hem sigorta hic birsey ödemez. otomatikman trafik den men edilmis arac kullanmis oluyorsun, ayriyetten cezali duruma dürsersin
    Sucsuz olsanda suclu oluyorsun....
    Edit:Yazılanları,hızlıca topladım.TUV belgesı bır cok konuda cesıtlı ve fırma yaptıgını ıfsa etmemekte haklı.
    Sadece TUV var mı yok mu,ona bakılıyor.TUV sertıfıkası zaten bu adamlara verılmıs,neyı koymalılar?
    Zafa,Evotech ın cok ıhtıyacı var,ac bunlar Neyın arkasına sıgınıcak zafa,oku azıcık yahu,adamlar bır cok buyuk tuner'amal ve hızmet satıyor. Sımdı ben bu yorumlara ne yazayım? Mustafa T. senı tenzı edıyorum,soruların teknık ve daha once 2 kez post etmıssın ve yanıtlar gelmıs.
    Hala var ıse,yıne cevap ısterım,sorun yok...

    sanki tse standartlarından bahsediliyor yukarıda. Benim anladığım kadarıyla tüv tarafından denetlenmeden resmi olarak yazılım faaliyeti gösteremiyorsunuz almanyada. Ya da sadece yazılımsal olan değişiklik bu şekilde belgeleniyor.

    2. Bold kısımda dikkatimi çekti dyno verileri kıstas alınmıyor mu?

    Yukarıdaki ilk bold yazıdan anladığım kadarıyla alınan belgelerin yapılan yazılımın motor üzerinde yaratacağı negatif etkileri kapsamadığı. Yani ferrari 400.000km gidemez e biz yazılım yaptık yüklendik bu araca, bu aracında standart bir araç gibi gitmesi beklenemez gibi. Tüv ztn ne kadar yakıyor, kaç km gitti vs gibi son kullanıcı için oldukça önemli verilere bakmıyormuş. Yani tüv den alınan belgeler son kullanıcı için, benim yazılımım onaylı, tüv garantili, testler yapılmış kesinlikle aracıma bir zararı yok tepe tepe kullanabilirim imajını vermemeli. Ya da yapılan yazılımın araca vereceği kısa veya uzun vadedeki zarar tüv ü ilgilendirmiyor?
    Yukardaki sorulari sormustum daha once,

    Alıntı RedLine Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunu neye dayanarak karar verdin çözmüş değilim ...
    Bazı kişiler saptırıyor konuyu Evotech TÜV Den ibarettir bizim TÜV ümüz var TÜV den dolayı 1 adım daha öndeyiz dememize gerek yokki !!!
    Evotech i merak eden açar youtube yi Neler yapmış görür
    Bizim dediğimiz TÜV Onaylı ve Garantili yazılım kullanıyoruz...
    TÜV ü sakız gibi dolamışız gibi yansıtmasın kimse...
    Bu garantiden kastiniz nedir? tuv garantili gibi olmusta. Eger tuv garanti sagliyorsa yukarida yazdiklarim yanlis demektir ama ap acik yazilmis. Tuv sadece yazilim yapilmis araclarij cevreye zarar vermedigini belgeliyor bu kadar basit dogru muyum?

    Insanlarin sakiz gibi cevirmesinin sebebi bu. Insanlar soyle bir aciklama bekliyor yanilmiyorsam.

    yazilimlarimiz hicbir sekilde tuv tarafindan araca getirdigi olasi yararli veya zararli yan etkiler (motor omru, yakit tuketimi vs) ile ilgili bir teste tabi tutulmamistir. Tuv sadece, belgesi olan araclara yazilim uygulayabilecek yeterlilikte ve teknik ekipmana oldugumuzu ayrica yazilimlarimizin cevre ve insan sagligina zarar vermedigini belgelemektedir. Ayrica buyuk kurumsal sirketlerle calisabilmek icin gerekli bir belgedir. Dolayisi ile bahsi gecen konuda 'biz 1 boy gerideyiz yazilimimiz tuv onayli'dan kasit uymak durumunda oldugumuz standartlar yuzunden daha safe bir yazilim kullanmamizdandir. Standartlarin disina cikilacaksa daha fazla guc alabiliriz.


    Insanlarin bu aciklamayi beklemesinin sebebi yukarida yazdigimi anlamis olmalari. Simdi tekrar yukarida tuv onayli ve garantili yazilinca insanlar tuv onayli olarak algiliyor. Benim anladigim firma garantisi.. Yukarida yazdigim beklenen aciklamayla yanlis birsey varsa veya dusunceme katilmayan arkadaslar varsa lutfen dusuncelerini paylassin . Ef186 nin dedigi gibi aslinda cok yakin seylerden bahsediliyor

  4. #175
    Mustafa T.
    Misafir
    Alıntı 997TT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ayrıca TUV belgesı duvara asılmıyor.Mustafa T. nın bunu bılıyor olması gerektı??
    Bu belge ıle bırlıkte arac kontrol oluyor,sartlar belgedekı gıbı mı.
    Sonra ruhasata ıslıyor TUV,tamam bu adamın beyan ettıgı gıbı dıye....
    Tüv tüm sertifika alan şirketlere aldığı ürüne alakalı tek tek sertifika verir.
    Örneğin herhangi bir marka ile ilgili başvurunuz sonucunda bu markanın bu modellerı tuv tarafından testleri yapıldı onaylandı standartlar içindedir diye sertifika verirler.
    O örnek gösterdiğin dosya teknik dosya, murat kımse onu paylaşmaz sizle tüv arasında saklı kalır ama sertifika alırsın ben sertıfıklıyım demek ıcın gosterır asar yayınlarsın birazdan herhengi bir tüv sertifikası yayınlayacağım aldığım ve almanya haricinde Türkiyede geçerli olduğunu göstermek için Türkiye Tüv akredite kurumu onaylı (bu onay yoksa türkiyede hiçbir geçerliliği yoktur yoksa başvurup almanızı öneririm)

  5. #176
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynen durum budur;
    Evotech in yaptigi isi Tuv onaylamistir. Ayrica diger sirketlerde bu onaylanmisi ister. Aracini guvenli modlamak isteyen bu versiyonu alir,limitlerde yurumek isteyene,kendi istegi dogrultuda Custom yazilim yapilir.
    Ayrica yazilimdan dogacak tum sorunlarida Evotech karsiliyor.
    Yine dedigin gibi yazilimli araci araci Tuv alip uzun uzunn test etmiyor. Yazilimdan sonraki etkilere ve kimin yaptigina bakip,onayi ona gore veriyor. Zaten Tuv yoksa bu asamalarda,belgede alinamiyor...
    Tuv onayli ve Evotech garantili. Yazilim dogacak sorunlara ve Tuv tarafindan testi yapilmis demek...
    Niye daha once yazmadin diyesim geliyor sana...

  6. #177
    Mustafa T.
    Misafir
    merak ettiğim sertifika buydu


  7. #178
    Mustafa T.
    Misafir
    Yani tüv ün ve iso nun ne olduğunu bu 10 sayfayı okuyan arkadaşlar anlıyacak keşke 1. sayfada murat açıklasaydın ve ne olduğunu yazsaydında bu kadar konu dallanıp budaklanmasıydı amaç kımseyı kotulemek karalamak değil sadece benim amacım bu konuda son kullanıcıları doğru bilgilendirmek

    Senin esnaflığını beğenen sana gelir alperinkini beğenen alpere daha doğrusu tercihleri belirleyecek müşteri açısından daha çok kriter var yakıt güç güvenilirlik şimdiye kadar tüm araçlarımı alpere yaptırdım özgünün bu konuda ne kadar yetenekli olduğunu veya blgili olduğunu zaten konuşmaya gerek yok.

    sakın yanlış anlaşılmasın tekrar söylüyorum amacım bu konuda insanları bilgilendirmek yoksa amaç bağcıyı dövmek değil. bu gece bu kadar yeter hadi bol tüvlü sabahlar size

  8. #179

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Başından beri okuyorum da bazı eksiklikler var bilinmesi gereken. TUV akreditasyon firmasıdır ve yaptığınız işi akredite eder. Aynı şekilde TURKAK da akreditasyon firmasıdır. Evotech yaptığı yazılım ile ya da yaptığı iş ile alakalı olarak bunu katmadeğer varsaydığı için Almanyada yaptığı işi TUV e bildirmek zorundadır eğer akreditasyonunu devam ettirmek istiyorsa. Aynı ISO 9000 de belgeyi veren firma eğer TUV akreditasyonu yoksa yaptığı denetimin denetim raporunu ve yayınladığı akreditasyonlu belgeyi TUV e yollar. TUV onaylar ve bu onay için belli bir bedel verirsiniz eğer TUV akreditasyonunuz yoksa. Yani TUV adına ya da X akreditasyon kuruluşu adına denetim yapma hakkınız yoksa. TUVe bu kadar odaklanmayın gözünüzde büyütmeyin aynı belgeleri UKAS (İngiltere) ya da TURKAK a da yollarsanız ücreti mukabilinde aynı belgeleri alırsınız eğer ki Akreditasyon Firmasının o faaliyetlerle ilgili çalışması varsa. Evotech in verdiği belge tamamen yaptığı işi gösteren bir belge. Denetçi ya da uygunluk belgesi değil. Bu belgeyi müşterisine verirkende TUV ün ismini kullanmak istiyorsa raporlarla birlikte TUV e bedelini ödemek zorunda. Yani demek istediğim şu Almanyadasınız arabanıza evotech yazılım yaptı ve motorunuz hasar gördü. Hasarınızı TUV karşılamaz. Evotech kabul ederse karşılar.
    IN BOOST WE TRUST

  9. #180
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynen oyle,tse yada tuv yapilan isin dogru ve standartlara uygunlugunu onaylar.
    Yeni arac aldigizda,bozuldugunda Tuv degil uretici karsiliyor,yani yazilimdan dogan Tum sorunlari Evotech karsiliyor.
    Belgeleri koyalim bari

  10. #181

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Murat Bey ama bu sağlamlık belgesi anlamına da gelmiyor. Onu da belirtmek istedim. Almanyada bu işi yapıyorsanız almanız gereken bir belgede değil. Yani zorunlu değil. TSE nin işi hiç değil. TSE standartlar enstütüsüdür standartları belirler TURKAK akreditasyonu olan firma bu standarta uygunluğunu belirler. Senelerce TSE nin verdiği ISO 9000 belgelerinin hiçbir işe yaramadığını anlatmakla uğraştık. TSE senelerce ISO 9000 belgesi veriyorum diye akreditasyonu olmayan belge dağıttı firmalara yalancı denetimler yapıp. Sonra zorunluluktan TURKAK kuruldu ve denetimsiz olarak TSE TURKAK akreditasyonuna sahip oldu. Oto muayene istasyonlarının TURKAK a değilde TUV e verilmeside tamamen fiyatla alakalı. En yüksek bedeli TUV verdi ihaleyi aldı.
    IN BOOST WE TRUST

  11. #182
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    TurliyedEki Tuv isleyisi ile Almanyanin hem farkli hem ayri.
    Ayrica Turkiyedeki Tuv un sahibi Dogus holding,Almanya ile yine bagi yok,dedigin gibi,bastirdi parayi aldi ihalede...
    Almanyada Tuv un araci trafikten men etme hakki var,iso nun yok.
    Diyelim araciniza Brabus jant aldiniz,205 lastik 225 e cikti,polis sizi durdurdugunda eger belgeyi gormezse islenmis olarak,sizi trafikten Men ediyor!Tuv e e gonderiyor,aldiginiz jantin Tuv u u varsa,isleniyor ve trafikte yuruyorsunuz tekrar.
    Tuv lu mal bozulmaz diye bir husus tabiki yok,o kadar guvenilen mallarda bozuluyor. Mercedes kotu arabami?ama bozuluyor... Fakat Tuv u var,yani standartlari karsiladigini biliyorsunuz.iciniz rahat. Sorun cikarsa uretici garantisiyle magduriyet gideriliyor,aynisini Evotech de yapiyor.
    Almanyada Tuv cok siki,calisanlar hep muhendis yada usta basi. Ama Turkiyemde 3 sene lisansli tamirhanede 3 sene calisinca Tuv e girebiliyorsun. Ama ileride bizde o standartlari yakaliyacagiz,cunku istersek herseyi yapariz...
    Yani Turkiyede bu tip belgeleri almak kolay,hakkiyla yapilicaktir cunku olmasi gerekeni yapmak gerek.

  12. #183
    RedLine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)




    Forumu takip ettik ve maalesef is yogunlugu yüzünden biraz gec yorumlara cevap verme firsatimiz dogdu.



    1. Evotech ISO Sertifikali bir sirektir. ISO nun icerikligi ise motor güclendirme, motor gelistirme, motor

    Üzere her bir degisiklik yapma onayi almistir. ISO TÜV e bagli bir kurulustur (SGS) ve Evotech in

    Kurulus amaci da sirf motor üzerinedir. Eger biz VDAT a kayitli olmazsak Evotech sirketinin devlet

    Veya zabita aninda kapatir. Herzaman denetimden geciyoruz.



    2. TÜV denilen kurulus dünya capinda NORMLARI belirler. Bizim TÜV NORMLARIMIZ, yaptigimiz arabalarin

    Kanunu hava emisyonlarina baglidir. Yani Euro 4, Euro 5 i yakalamamiz gerekiyor.



    3. Yazilim gelistirme ve yazma konusunda nasil Microsoft, Linux dünya lideri ise marka olarak, EVOTECH de

    yazilim konusunda bircok araba üreticisine yazilim satmaktadir. Belgedeki kurulus BOSCH sirketinin yazilim

    bölümüne aitdir.



    4. Biz hicbirzaman kimseyle polemige girmeyiz, siyaset yapmayiz. Isimizi profesyonelce ve müsterinin istedigi

    dogrultusunda yapariz. Forumdaki samimiyetden dolayi bunu yaziyorum, Evotech sirf gavur firmasi degildir J

    Ben TÜRK ortagi olarak burada Türkiyedeki cogu insandan fazla Türk kaldim diyebilme lüksüne sahibim. Ne kadar

    Milliyetci oldugumu Murat Engin bilir

    (Arabasinda hic duymadigim Milliyetci Turkuler dinledim,hele Apo denen Kopek turkusu adami gaza getirir! Ayrica Bosna savasina gonullu katilmistir)

    5. Jimmy dediginiz arkadasin nosaljik fotosunu da yolluyorum. Bizde kalfalik döneminden kalan fotosu…yorum sizing..



    6. Bizim anlasmali yazilim satin alan Firmalardan biri de NÖLLE dir. NÖLLE bu yazilimlari ALPINA ya pazarlamaktadir.



    7. PP Performance nin, yani JIMMY nin dyno verilerini gördükten sonra herkesi aradik ve sorduk; bu M5 yazilimi kimden geldi

    Diye. NÖLLE de PP Performanceye sattigini söyledi. Fakat yazilim üzerinde oynama yapamiyor, v/max i acamiyor.



    8. Bizim acimizdan kimse bize rekabet degildir, olamazda. Onun icin bu Forumu bir firsat bilip, cözemediginiz problemleri,

    karsilastiginiz problemleri bize sorun, tabii forumda degilde, mail olark bana ulasir ve size yardimci oluruz. Görüldügü gibi yazimizdan herkes kendine bir pay cikartmis. Almanyadaki sirketler

    herzaman bilgi alisverisi yapip daha da yükselirler. Türkiyede maalesef karalama politikasi ile cogu esnaflar calistigi icin,müsterinin güvenci sarsiliyor.ben birlikten yanayim

  13. #184
    RedLine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 kere post oldu bunu böyle düzelttim...

  14. #185
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    tabiki birlikden güç doğar en güzeli..

  15. #186
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu yazi ve belgeler dun sabah geldi ama yeni koyabildik...
    Buarada bazi resimlerde var,yilda koyarsa konuyu dagitmis ve otomobilden konusuruz biraz...

  16. #187
    RedLine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

















  17. #188
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Slr Cem Y nin araci. Mercedes tarafondan SLR servis yapma yetkisi var...
    F1 banyolu manifold takildi...
    C klas DTM de yarisan bir otomobil....
    İlk resimlerdekilerse Ralli sampiyonasina katilan araclar..
    Ayrica pistte yarisan araclar var...
    Artik otomobil konusalim biraz...
    Ozgunun dedigi gibi,gazliyalim.

  18. #189
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    bizim araçlar gariban kalır bunların yanında benim 3.20 d ye orda çöpçüler biniyordur herhalde

  19. #190
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Olur mu canim,320d tam yerinde otomobil... Kimse laf edemez...
    Yilda ozellikle egzotikleri koymus ki goz banyosu yapalim biraz
    Focus ve opellerde var,kimisi Rallide kimisi pistte...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •