Kar rodajını yaptık ya o gece
Artık serbetlendı,Rodajı tam anlamıyla hakkını verdık...
Az kaldı,haftaya yag degısımı,sonra Redline ı ozledım yaw.
1 Aydır moron gıbı,ısıt-sogut,5000 devırı gecme,gaz ver-al...
Yukardaki sorulari sormustum daha once,
Bu garantiden kastiniz nedir? tuv garantili gibi olmusta. Eger tuv garanti sagliyorsa yukarida yazdiklarim yanlis demektir ama ap acik yazilmis. Tuv sadece yazilim yapilmis araclarij cevreye zarar vermedigini belgeliyor bu kadar basit dogru muyum?
Insanlarin sakiz gibi cevirmesinin sebebi bu. Insanlar soyle bir aciklama bekliyor yanilmiyorsam.
yazilimlarimiz hicbir sekilde tuv tarafindan araca getirdigi olasi yararli veya zararli yan etkiler (motor omru, yakit tuketimi vs) ile ilgili bir teste tabi tutulmamistir. Tuv sadece, belgesi olan araclara yazilim uygulayabilecek yeterlilikte ve teknik ekipmana oldugumuzu ayrica yazilimlarimizin cevre ve insan sagligina zarar vermedigini belgelemektedir. Ayrica buyuk kurumsal sirketlerle calisabilmek icin gerekli bir belgedir. Dolayisi ile bahsi gecen konuda 'biz 1 boy gerideyiz yazilimimiz tuv onayli'dan kasit uymak durumunda oldugumuz standartlar yuzunden daha safe bir yazilim kullanmamizdandir. Standartlarin disina cikilacaksa daha fazla guc alabiliriz.
Insanlarin bu aciklamayi beklemesinin sebebi yukarida yazdigimi anlamis olmalari. Simdi tekrar yukarida tuv onayli ve garantili yazilinca insanlar tuv onayli olarak algiliyor. Benim anladigim firma garantisi.. Yukarida yazdigim beklenen aciklamayla yanlis birsey varsa veya dusunceme katilmayan arkadaslar varsa lutfen dusuncelerini paylassin. Ef186 nin dedigi gibi aslinda cok yakin seylerden bahsediliyor
Tüv tüm sertifika alan şirketlere aldığı ürüne alakalı tek tek sertifika verir.
Örneğin herhangi bir marka ile ilgili başvurunuz sonucunda bu markanın bu modellerı tuv tarafından testleri yapıldı onaylandı standartlar içindedir diye sertifika verirler.
O örnek gösterdiğin dosya teknik dosya, murat kımse onu paylaşmaz sizle tüv arasında saklı kalır ama sertifika alırsın ben sertıfıklıyım demek ıcın gosterır asar yayınlarsın birazdan herhengi bir tüv sertifikası yayınlayacağım aldığım ve almanya haricinde Türkiyede geçerli olduğunu göstermek için Türkiye Tüv akredite kurumu onaylı (bu onay yoksa türkiyede hiçbir geçerliliği yoktur yoksa başvurup almanızı öneririm)
Aynen durum budur;
Evotech in yaptigi isi Tuv onaylamistir. Ayrica diger sirketlerde bu onaylanmisi ister. Aracini guvenli modlamak isteyen bu versiyonu alir,limitlerde yurumek isteyene,kendi istegi dogrultuda Custom yazilim yapilir.
Ayrica yazilimdan dogacak tum sorunlarida Evotech karsiliyor.
Yine dedigin gibi yazilimli araci araci Tuv alip uzun uzunn test etmiyor. Yazilimdan sonraki etkilere ve kimin yaptigina bakip,onayi ona gore veriyor. Zaten Tuv yoksa bu asamalarda,belgede alinamiyor...
Tuv onayli ve Evotech garantili. Yazilim dogacak sorunlara ve Tuv tarafindan testi yapilmis demek...
Niye daha once yazmadin diyesim geliyor sana...
Yani tüv ün ve iso nun ne olduğunu bu 10 sayfayı okuyan arkadaşlar anlıyacak keşke 1. sayfada murat açıklasaydın ve ne olduğunu yazsaydında bu kadar konu dallanıp budaklanmasıydı amaç kımseyı kotulemek karalamak değil sadece benim amacım bu konuda son kullanıcıları doğru bilgilendirmek![]()
Senin esnaflığını beğenen sana gelir alperinkini beğenen alpere daha doğrusu tercihleri belirleyecek müşteri açısından daha çok kriter var yakıt güç güvenilirlik şimdiye kadar tüm araçlarımı alpere yaptırdım özgünün bu konuda ne kadar yetenekli olduğunu veya blgili olduğunu zaten konuşmaya gerek yok.
sakın yanlış anlaşılmasın tekrar söylüyorum amacım bu konuda insanları bilgilendirmek yoksa amaç bağcıyı dövmek değil. bu gece bu kadar yeter hadi bol tüvlü sabahlar size![]()
Başından beri okuyorum da bazı eksiklikler var bilinmesi gereken. TUV akreditasyon firmasıdır ve yaptığınız işi akredite eder. Aynı şekilde TURKAK da akreditasyon firmasıdır. Evotech yaptığı yazılım ile ya da yaptığı iş ile alakalı olarak bunu katmadeğer varsaydığı için Almanyada yaptığı işi TUV e bildirmek zorundadır eğer akreditasyonunu devam ettirmek istiyorsa. Aynı ISO 9000 de belgeyi veren firma eğer TUV akreditasyonu yoksa yaptığı denetimin denetim raporunu ve yayınladığı akreditasyonlu belgeyi TUV e yollar. TUV onaylar ve bu onay için belli bir bedel verirsiniz eğer TUV akreditasyonunuz yoksa. Yani TUV adına ya da X akreditasyon kuruluşu adına denetim yapma hakkınız yoksa. TUVe bu kadar odaklanmayın gözünüzde büyütmeyin aynı belgeleri UKAS (İngiltere) ya da TURKAK a da yollarsanız ücreti mukabilinde aynı belgeleri alırsınız eğer ki Akreditasyon Firmasının o faaliyetlerle ilgili çalışması varsa. Evotech in verdiği belge tamamen yaptığı işi gösteren bir belge. Denetçi ya da uygunluk belgesi değil. Bu belgeyi müşterisine verirkende TUV ün ismini kullanmak istiyorsa raporlarla birlikte TUV e bedelini ödemek zorunda. Yani demek istediğim şu Almanyadasınız arabanıza evotech yazılım yaptı ve motorunuz hasar gördü. Hasarınızı TUV karşılamaz. Evotech kabul ederse karşılar.
IN BOOST WE TRUST
Aynen oyle,tse yada tuv yapilan isin dogru ve standartlara uygunlugunu onaylar.
Yeni arac aldigizda,bozuldugunda Tuv degil uretici karsiliyor,yani yazilimdan dogan Tum sorunlari Evotech karsiliyor.
Belgeleri koyalim bari![]()
Murat Bey ama bu sağlamlık belgesi anlamına da gelmiyor. Onu da belirtmek istedim. Almanyada bu işi yapıyorsanız almanız gereken bir belgede değil. Yani zorunlu değil. TSE nin işi hiç değil. TSE standartlar enstütüsüdür standartları belirler TURKAK akreditasyonu olan firma bu standarta uygunluğunu belirler. Senelerce TSE nin verdiği ISO 9000 belgelerinin hiçbir işe yaramadığını anlatmakla uğraştık. TSE senelerce ISO 9000 belgesi veriyorum diye akreditasyonu olmayan belge dağıttı firmalara yalancı denetimler yapıp. Sonra zorunluluktan TURKAK kuruldu ve denetimsiz olarak TSE TURKAK akreditasyonuna sahip oldu. Oto muayene istasyonlarının TURKAK a değilde TUV e verilmeside tamamen fiyatla alakalı. En yüksek bedeli TUV verdi ihaleyi aldı.
IN BOOST WE TRUST
TurliyedEki Tuv isleyisi ile Almanyanin hem farkli hem ayri.
Ayrica Turkiyedeki Tuv un sahibi Dogus holding,Almanya ile yine bagi yok,dedigin gibi,bastirdi parayi aldi ihalede...
Almanyada Tuv un araci trafikten men etme hakki var,iso nun yok.
Diyelim araciniza Brabus jant aldiniz,205 lastik 225 e cikti,polis sizi durdurdugunda eger belgeyi gormezse islenmis olarak,sizi trafikten Men ediyor!Tuv e e gonderiyor,aldiginiz jantin Tuv u u varsa,isleniyor ve trafikte yuruyorsunuz tekrar.
Tuv lu mal bozulmaz diye bir husus tabiki yok,o kadar guvenilen mallarda bozuluyor. Mercedes kotu arabami?ama bozuluyor... Fakat Tuv u var,yani standartlari karsiladigini biliyorsunuz.iciniz rahat. Sorun cikarsa uretici garantisiyle magduriyet gideriliyor,aynisini Evotech de yapiyor.
Almanyada Tuv cok siki,calisanlar hep muhendis yada usta basi. Ama Turkiyemde 3 sene lisansli tamirhanede 3 sene calisinca Tuv e girebiliyorsun. Ama ileride bizde o standartlari yakaliyacagiz,cunku istersek herseyi yapariz...
Yani Turkiyede bu tip belgeleri almak kolay,hakkiyla yapilicaktir cunku olmasi gerekeni yapmak gerek.
Forumu takip ettik ve maalesef is yogunlugu yüzünden biraz gec yorumlara cevap verme firsatimiz dogdu.
1. Evotech ISO Sertifikali bir sirektir. ISO nun icerikligi ise motor güclendirme, motor gelistirme, motor
Üzere her bir degisiklik yapma onayi almistir. ISO TÜV e bagli bir kurulustur (SGS) ve Evotech in
Kurulus amaci da sirf motor üzerinedir. Eger biz VDAT a kayitli olmazsak Evotech sirketinin devlet
Veya zabita aninda kapatir. Herzaman denetimden geciyoruz.
2. TÜV denilen kurulus dünya capinda NORMLARI belirler. Bizim TÜV NORMLARIMIZ, yaptigimiz arabalarin
Kanunu hava emisyonlarina baglidir. Yani Euro 4, Euro 5 i yakalamamiz gerekiyor.
3. Yazilim gelistirme ve yazma konusunda nasil Microsoft, Linux dünya lideri ise marka olarak, EVOTECH de
yazilim konusunda bircok araba üreticisine yazilim satmaktadir. Belgedeki kurulus BOSCH sirketinin yazilim
bölümüne aitdir.
4. Biz hicbirzaman kimseyle polemige girmeyiz, siyaset yapmayiz. Isimizi profesyonelce ve müsterinin istedigi
dogrultusunda yapariz. Forumdaki samimiyetden dolayi bunu yaziyorum, Evotech sirf gavur firmasi degildir J
Ben TÜRK ortagi olarak burada Türkiyedeki cogu insandan fazla Türk kaldim diyebilme lüksüne sahibim. Ne kadar
Milliyetci oldugumu Murat Engin bilir
(Arabasinda hic duymadigim Milliyetci Turkuler dinledim,hele Apo denen Kopek turkusu adami gaza getirir! Ayrica Bosna savasina gonullu katilmistir)
5. Jimmy dediginiz arkadasin nosaljik fotosunu da yolluyorum. Bizde kalfalik döneminden kalan fotosu…yorum sizing..
6. Bizim anlasmali yazilim satin alan Firmalardan biri de NÖLLE dir. NÖLLE bu yazilimlari ALPINA ya pazarlamaktadir.
7. PP Performance nin, yani JIMMY nin dyno verilerini gördükten sonra herkesi aradik ve sorduk; bu M5 yazilimi kimden geldi
Diye. NÖLLE de PP Performanceye sattigini söyledi. Fakat yazilim üzerinde oynama yapamiyor, v/max i acamiyor.
8. Bizim acimizdan kimse bize rekabet degildir, olamazda. Onun icin bu Forumu bir firsat bilip, cözemediginiz problemleri,
karsilastiginiz problemleri bize sorun, tabii forumda degilde, mail olark bana ulasir ve size yardimci oluruz. Görüldügü gibi yazimizdan herkes kendine bir pay cikartmis. Almanyadaki sirketler
herzaman bilgi alisverisi yapip daha da yükselirler. Türkiyede maalesef karalama politikasi ile cogu esnaflar calistigi icin,müsterinin güvenci sarsiliyor.ben birlikten yanayim
Bu yazi ve belgeler dun sabah geldi ama yeni koyabildik...
Buarada bazi resimlerde var,yilda koyarsa konuyu dagitmis ve otomobilden konusuruz biraz...
Slr Cem Y nin araci. Mercedes tarafondan SLR servis yapma yetkisi var...
F1 banyolu manifold takildi...
C klas DTM de yarisan bir otomobil....
İlk resimlerdekilerse Ralli sampiyonasina katilan araclar..
Ayrica pistte yarisan araclar var...
Artik otomobil konusalim biraz...
Ozgunun dedigi gibi,gazliyalim.
Olur mu canim,320d tam yerinde otomobil... Kimse laf edemez...
Yilda ozellikle egzotikleri koymus ki goz banyosu yapalim biraz
Focus ve opellerde var,kimisi Rallide kimisi pistte...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)