User Tag List

Sayfa 8/13 İlkİlk ... 678910 ... SonSon
232 sonuçtan 134 ile 152 arası

Konu: Evotech Yazılımları TÜV ve ISO9002 Belgeleri

  1. #134
    Mustafa T.
    Misafir
    Alıntı 997TT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dogru olani almakla yukumluyuz.
    Ozaman kendi icimizde yasiyacaksak bu otomobil endustrisini,dunyada en saygin ve muhendisligi ileri ulke olan Alamandan yada japondan,baska bir ulkeden,hic bir standarti almiyalim.
    Konu iyice sapiyor boyle yazinca.
    Onlarca sayfa yazi yazdi bu alamanlar,her konuda tuv un farkli oldugu defalarca anlatildi,yine ismakinasi ornegine geldiyse,tekrar okuyun,olmuyorsa ve deniyorsa goster tuyleriNi kardesim;
    Yok,dokuldu onlar
    Resimlerde TÜV hazırlık dosyalarınızı gördüm 3. defa yazıyorum ŞU TÜV Belgeniz özel bi belgemi hani çerçevelenip duvara asılan asıl belge. Paylaşacakmısınız biz araç sahipleri görelim diye???

    Dosyayı paylaşmışsınız bir sürü sayfa gördüm emek verilmiş takdir ediyorum.. Görmek için yazılımmı yaptırmamız gerekiyor yoksa ?

    Alıntı 997TT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Onlarca sayfa yazi yazdi bu alamanlar,her konuda tuv un farkli oldugu defalarca anlatildi,yine ismakinasi ornegine geldiyse,tekrar okuyun,olmuyorsa ve deniyorsa goster tuyleriNi kardesim;
    Yok,dokuldu onlar
    Okuduysan orada Tüv yetkililerinin bakış açısını yazdım. Sanayi makinası derken biçer döver değil ve mevzuyu belirtme sebebim aşırı güvenlik gerektiren bir makina ki kabul edersen daha çok güvenlik testine daha fazla standartlara sahip olması gereken bir alet.... yaniiiii Anlatmaya çalıştığım tüv ün çalışma şekliii o yüzden sordum hangi sınıfta tüvlüsünüz ??? tüv den ''ce''mı aldınız??? nedir yoksa dosya resmine bakarak çok sayfa var kesin tüv leri iyidir kanaatimi oluşmalı bizde?

    Tüv her konuda farklı derken sizin yazılım yaptığınız arabayı motor yürüyen aksam şanzıman difransiyel elektronik aksam testi ve hareketli tüm parçaları test edip yaptığınız aracı dyno ya koyup 100.000 200.000 testi mi yapıyor nürnberg de günlerce döndürüyormu yada yazılım yapıp sattığınız tüm ülkelerin benzin kalitesini test edip Türkiyede şöyle sonuç verir kandada böyle dubaide şöyle diye bir durum varmı ???? YOK, varmı yoksa? Yoksa sadece yaptığınız yazılımın aracın almanya için emisyon değerlerine bakıp bu yazılım bu araca yapılan güç artışı İnsan, Hayvan ve Çevre sağlığına zararsız dır mı diye onaylıyor bu belgeyi? ben Tüv ü iyi biliyorum demıycem WCS - CE marking eğitimi alıp 5 yıl kalite müdürlüğü yapmış makina mühendisi olarak ve şuanda Boeing 737_NG sim. Eng. işiyle meşgulüm. sordugum soruları wikipedia ya bakarak sormadım. ya diyinki bizim tüv den CE miz var tüv diyoki bu yazılım sebebiyle biz insan hayvan bitki ve çevre ye zarar vermiyoruz standartlar içindeyiz yada başka bi belge aldık ve ne demek olduğu şudur bizde bilip bilinçlenelim murat bey.

  2. #135
    zafa38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri-İst-KharkovUA
    Mesaj
    1.131
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende onceki postlarimda bu tuv un artilari nedir die ondan sormustum dolgun bi yanit alamadim. 100 kisiden 1 kisi bile aa evotechde tuv varmis bn onu yaptiriyim demez yani beyler dogruya dogru....
    Edit; Evotech neden bu gibi belgelerin tuvun.sertifikalarin ardina siginiyor ardinda kaliyor? Buna ihtiyaci olan yada musteriye ac bi firma sanirim...
    GT-R

  3. #136
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikla sunu belirteyimki, Almanyada bir KBA vardir (Kraftfahrzeug Bundesamt).
    Otomobil üreticileri* veya parca üretcileri buradan bir kayit numarasi almak zorundadirl
    Bu kayiti aldiktan sonra, Alman vasita kanuna göre hareket etmek mecburiyeti vardir.
    Bu vasita kanunuda ABE denilen belge (Allgemeine Betriebserlaubnis) belgeler. Bu
    Belgeyi almak icinde teknik bir test gerekmektedir, Bu teknik testini de sadece
    Technischer Überprüfungsverein (TÜV) yapar.
    *
    Bütün tanisanbilir vastia kanunlari Strasenverkehrsordung (StVO) denilen kanunda
    Resmilestirilmistir…
    Yani StVO -à KBA à ABE à TÜV zinciri vardir, ana kurum olarak.
    *
    KBA dan kayitli sirket olmak icin once Verein Deutscher Autombobilhersteller veya
    Verein Deutscher Tuner (VDH veya VDAT) ye kayit olmak gerekmektir. Über den VDAT
    Bu kayiti yaptirirken,
    sirketin kulurusunda TÜV ve WKD (Wirtschaftskontroldienst) gelip sirketi denetler.
    *
    Evotech bu denetlemeyi 1998 de gecirmistir.
    *
    Isin detaylina girdigimiz zaman, TÜV alirken, Software olsun veya Hardware olsun(Piston, Kol, Manifold,
    Eksoz…) bunlarin detayli Controllingmanagement denilen bir reporting sheet vardir ve bunu sirf TÜV
    Ve Sirket bilir. Bu gizlilik karardir. MIsal ham madde nerden alindi, hangi maddeler konuldu, gelistirme
    Esnasinda ne problmler yasandi ve bircok sey detayli bir sekilde bunda rapor edilir. Ilerde bir aksilik olur,
    Araba misal yanarsa, frenler tutmazsa veya baska bir olumsuzluk olursa, sorumlu olan parca, kisi, hata
    Bulunur.
    Evotech olarak bunu biz detayli sekilde yapip TÜVe bildiriyoruz ve her üc aya bir zaten TÜV ile toplantimiz
    oluyor.
    *
    Evotechin yaptigi iki kategori olay vardir.
    *
    1.****** VDAT da kayitli olan sirketlere, modifiye ürünleri satmak. Misal Gemballa, ACSchnitzer, Hamann,
    TEchart 2007 yilina kadar, Novitec, MTM….bu sirketler 80% software ürünlerini veya motorda
    Modife ürünlerini EVOTECH den almaktadir. Baska bir misal, RUF un komple sanzumanlarini yine
    Evotech yapmaktadir….
    Almanyada basarili sirketler,kendi gelistirdikleri urunleri birbirlerine satarlar,bu hem zamandan hemde paradan tasaruf ettirir.
    *
    2.****** Araba üreticilerine yazilim destegi saglamak. Misal Evotech AMG ile özel bir akreditassyonu vardir ve
    Dünyada TEK AMG disinda SLR tamir, bakim yapma yetkisine sahiptir, Tabii tek AMG ile calismiyoruz.
    Porsche icin özel Titan Turbolar olsun,mafifold, BMW icin pre safe crash system olsun, bircok projeyi beraber
    Gelistiriyoruz.
    TÜV ün Almanyadaki görevi, mobilien ve immobilien mallar icin, yani tasinir, sabit veya söyle özetleyelim, bütün ürünler
    Icin bir teknik kurali vardir. Silikon gögüs den tutunki, Banyonuzdaki musluga kadar hepsine TÜV onayi gerektirmektedir.
    TÜV onay verirken ilk etaptda insanlarin sagligini ve güvenligini düsünerek bu onayi verir.

    Mesela bir Ferrari düsünün, 400 000 km gitmesi mümkün degildir ayni motor ile fakat TÜV onayi vardir. Fakat bir
    Mercedes Sprinter düsünün, o da en az 400 000 km gitmesi gerekirki, sahibi bundan faydalansin. Yani TÜV, kac km gitti,
    kac litre benzin yakti, ne kadar yag destirdi diye bakmazda…Euro4 varmi, Frenler tutuyormu, Süspansiyonu arabaya
    göre düzgünmü vs., bunlara bakar.

    Hersey bir kanuna dayali oldugu gibi, araban üreticlerin, yan sanayinin, modifecilerin, tekerlekci, yedek parca üretcilerin
    Ve cantcilarinda bagli oldugu kurumlar vardir. MIsal mercedeslerinizin kadranina bakin, en altda cok ufak VDO veya VDI yazar.
    Bu bagli oldugu kurumu simgeler. Orda TÜV yazmaz :--)

    Evotechin bagli oldugu kurumda VDAT. Bu kurum bizi denetledigi icin, ürünlerimize TÜV vardir, veya ABE vardir yazmayiz.
    Cünkü bu TÜV vardir demek, zaten bir satis politikasi durumuna gecer ve bizim politika ile isimiz olmaz. Cünkü bizim ürünü
    Son müsteriye, yani perakende satan sirketler ile, Gemballa, Novitec, AC Schnitzer, Hamann gibi, anlasmamiz var. Onlar
    Ürünlerimiz TÜV belgelidir diyebilir ve sattigi ürünün icine bir ABE koyabilir isterse.

    Bizim vazifemiz, TÜVe karsi herseyi belgeleyip sunmaktir ve bu belgelerimizi devlet sirri gibi saklariz. Bunu tek biz degil,
    her akli basinda bir sirket yapar. Yoksa üc ay icinde tüm bilgileriniz, bilgi birikiminiz gider, baska sirketler tarafinda ya calinir
    ya kopya edilir. Fakat jant üreten bir sirket, veya spoiler üreten bir sirket bu jantlarin ebatlarini ve hangi markaya uyar diye
    TÜV belgesi koyar. Bu olay degisiktir. Bizim yaptigimiz olayda biz arabalarin gücünü artiyoruz. Yani görünmeyen ve elle
    Tutulamayan bir seyi belgeliyoruz.
    Ben burdan ne anlıyorum onu söyleyeyim arkadaşlar TÜV denilen Alaman kuruluşu bir ürün üretilirken; bu ürünün çevre ve insanlara karşı oluşturabileceği tehlikeleri bertaraf etmesi doğrultusunda uygulamaları gereken prosesleri belirliyor. Her ürün için adım adım değil proses olarak belirliyor. Akabinde de bunu nasıl sağlarım diyor. Demek ki ben belli başlı bazı kalite prosesleri oluşturmam lazım. ISO 9000:2001 gibi... Bu doğrultuda üretim proseslerini şekillendirenlere hangi konuda TÜV belgesi istediklerini sorar buna göre belgelendirir bunun karşılığındaki riski de ben TÜV olarak alırım diyor...
    Standartları tabıkı DIN belırtıyor,TUV zaten standartları belırtmıyor kı.
    TUV burada saglıga-Cevreye zararlı degıl dıye onaydan gecıyor. Her uretılen arac TUV den gecmek zorunda.
    Sen bunu degıstırıyosun modıfıye yaparak,oyuzden tekrar TUV e gıdıyosun. Egsoz taksan bıle gıtmek zorundasın hatta Ruhsata ısletmek zorundasın!
    Evotech yazılımı yapıyor,alıyor otomobılı TUV e goturuyor,TUV alıp test edıyor,dıyorkı bu tamam,kullanılabılır yada kullanılamaz dıyor....
    Yanı burada onemlı olan,bız kullanıcıların sorması gereken,bır malı alırken,neden TUV u var dıye sorgulamayım olmalı? Yanı alırken ıcın rahat olmalı...
    Otomobıl sektorunde DIN dıye bırsey yok,mesela bır arac 15 jantdır bırı 17 janttır,cunku otomobıl endustrısınde standart yoktur bu konularda....
    Tuv suz de ıs yapabılırsın ama belli bır yere kadar. Bu ıs ıcın kurumsal sırketler hatırı sayılır zaman ve para harcıyor...
    Aractaki modifiyeyi ruhsata isletmek istiyorsan mecbur tüv onay belgesi lazim,yanı belli bır sure sonra bu ıse guzel para ayırıp,ugrasman gerekıcek
    ruhsata isletmenin nedeni de su: eger bir kaza olursa ve aracta bir modifikasyon belli olur sa. hem sigorta hic birsey ödemez. otomatikman trafik den men edilmis arac kullanmis oluyorsun, ayriyetten cezali duruma dürsersin
    Sucsuz olsanda suclu oluyorsun....
    Edit:Yazılanları,hızlıca topladım.TUV belgesı bır cok konuda cesıtlı ve fırma yaptıgını ıfsa etmemekte haklı.
    Sadece TUV var mı yok mu,ona bakılıyor.TUV sertıfıkası zaten bu adamlara verılmıs,neyı koymalılar?
    Zafa,Evotech ın cok ıhtıyacı var,ac bunlar Neyın arkasına sıgınıcak zafa,oku azıcık yahu,adamlar bır cok buyuk tuner'amal ve hızmet satıyor. Sımdı ben bu yorumlara ne yazayım? Mustafa T. senı tenzı edıyorum,soruların teknık ve daha once 2 kez post etmıssın ve yanıtlar gelmıs.
    Hala var ıse,yıne cevap ısterım,sorun yok...

  4. #137
    RedLine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı zafa38 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende onceki postlarimda bu tuv un artilari nedir die ondan sormustum dolgun bi yanit alamadim. 100 kisiden 1 kisi bile aa evotechde tuv varmis bn onu yaptiriyim demez yani beyler dogruya dogru....
    Edit; Evotech neden bu gibi belgelerin tuvun.sertifikalarin ardina siginiyor ardinda kaliyor? Buna ihtiyaci olan yada musteriye ac bi firma sanirim...
    Bunu neye dayanarak karar verdin çözmüş değilim ...
    Bazı kişiler saptırıyor konuyu Evotech TÜV Den ibarettir bizim TÜV ümüz var TÜV den dolayı 1 adım daha öndeyiz dememize gerek yokki !!!
    Evotech i merak eden açar youtube yi Neler yapmış görür
    Bizim dediğimiz TÜV Onaylı ve Garantili yazılım kullanıyoruz...
    TÜV ü sakız gibi dolamışız gibi yansıtmasın kimse...

  5. #138
    hmtcn
    Misafir
    Alıntı RedLine Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunu neye dayanarak karar verdin çözmüş değilim ...
    Bazı kişiler saptırıyor konuyu Evotech TÜV Den ibarettir bizim TÜV ümüz var TÜV den dolayı 1 adım daha öndeyiz dememize gerek yokki !!!
    Evotech i merak eden açar youtube yi Neler yapmış görür
    Bizim dediğimiz TÜV Onaylı ve Garantili yazılım kullanıyoruz...
    TÜV ü sakız gibi dolamışız gibi yansıtmasın kimse...


    Şimdi burda almanların teknolojisinden girdik . tüv belgesinden cıktık . kala kala youtube yemi kaldık ben onu anlamadım

    koskoca tüv belgeli evotec diyosunuz ; kalkıpta soran müsteriye KARDEŞİM GİT YOU TUBE den baksana bizim videolara mı dicek

  6. #139
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı hmtcn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi burda almanların teknolojisinden girdik . tüv belgesinden cıktık . kala kala youtube yemi kaldık ben onu anlamadım

    koskoca tüv belgeli evotec diyosunuz ; kalkıpta soran müsteriye KARDEŞİM GİT YOU TUBE den baksana bizim videolara mı dicek
    Adam basıtce gormek ıstıyorsan yaptıgını,ızle demıs.Allah askına,ısın suyunu cıkartmayın,tekrar edıyım;

    Öncelikla sunu belirteyimki, Almanyada bir KBA vardir (Kraftfahrzeug Bundesamt).
    Otomobil üreticileri* veya parca üretcileri buradan bir kayit numarasi almak zorundadirl
    Bu kayiti aldiktan sonra, Alman vasita kanuna göre hareket etmek mecburiyeti vardir.
    Bu vasita kanunuda ABE denilen belge (Allgemeine Betriebserlaubnis) belgeler. Bu
    Belgeyi almak icinde teknik bir test gerekmektedir, Bu teknik testini de sadece
    Technischer Überprüfungsverein (TÜV) yapar.
    *
    Bütün tanisanbilir vastia kanunlari Strasenverkehrsordung (StVO) denilen kanunda
    Resmilestirilmistir…
    Yani StVO -à KBA à ABE à TÜV zinciri vardir, ana kurum olarak.
    *
    KBA dan kayitli sirket olmak icin once Verein Deutscher Autombobilhersteller veya
    Verein Deutscher Tuner (VDH veya VDAT) ye kayit olmak gerekmektir. Über den VDAT
    Bu kayiti yaptirirken,
    sirketin kulurusunda TÜV ve WKD (Wirtschaftskontroldienst) gelip sirketi denetler.
    *
    Evotech bu denetlemeyi 1998 de gecirmistir.
    *
    Isin detaylina girdigimiz zaman, TÜV alirken, Software olsun veya Hardware olsun(Piston, Kol, Manifold,
    Eksoz…) bunlarin detayli Controllingmanagement denilen bir reporting sheet vardir ve bunu sirf TÜV
    Ve Sirket bilir. Bu gizlilik karardir. MIsal ham madde nerden alindi, hangi maddeler konuldu, gelistirme
    Esnasinda ne problmler yasandi ve bircok sey detayli bir sekilde bunda rapor edilir. Ilerde bir aksilik olur,
    Araba misal yanarsa, frenler tutmazsa veya baska bir olumsuzluk olursa, sorumlu olan parca, kisi, hata
    Bulunur.
    Evotech olarak bunu biz detayli sekilde yapip TÜVe bildiriyoruz ve her üc aya bir zaten TÜV ile toplantimiz
    oluyor.
    *
    Evotechin yaptigi iki kategori olay vardir.
    *
    1.****** VDAT da kayitli olan sirketlere, modifiye ürünleri satmak. Misal Gemballa, ACSchnitzer, Hamann,
    TEchart 2007 yilina kadar, Novitec, MTM….bu sirketler 80% software ürünlerini veya motorda
    Modife ürünlerini EVOTECH den almaktadir. Baska bir misal, RUF un komple sanzumanlarini yine
    Evotech yapmaktadir….
    Almanyada basarili sirketler,kendi gelistirdikleri urunleri birbirlerine satarlar,bu hem zamandan hemde paradan tasaruf ettirir.
    *
    2.****** Araba üreticilerine yazilim destegi saglamak. Misal Evotech AMG ile özel bir akreditassyonu vardir ve
    Dünyada TEK AMG disinda SLR tamir, bakim yapma yetkisine sahiptir, Tabii tek AMG ile calismiyoruz.
    Porsche icin özel Titan Turbolar olsun,mafifold, BMW icin pre safe crash system olsun, bircok projeyi beraber
    Gelistiriyoruz.
    TÜV ün Almanyadaki görevi, mobilien ve immobilien mallar icin, yani tasinir, sabit veya söyle özetleyelim, bütün ürünler
    Icin bir teknik kurali vardir. Silikon gögüs den tutunki, Banyonuzdaki musluga kadar hepsine TÜV onayi gerektirmektedir.
    TÜV onay verirken ilk etaptda insanlarin sagligini ve güvenligini düsünerek bu onayi verir.

    Mesela bir Ferrari düsünün, 400 000 km gitmesi mümkün degildir ayni motor ile fakat TÜV onayi vardir. Fakat bir
    Mercedes Sprinter düsünün, o da en az 400 000 km gitmesi gerekirki, sahibi bundan faydalansin. Yani TÜV, kac km gitti,
    kac litre benzin yakti, ne kadar yag destirdi diye bakmazda…Euro4 varmi, Frenler tutuyormu, Süspansiyonu arabaya
    göre düzgünmü vs., bunlara bakar.

    Hersey bir kanuna dayali oldugu gibi, araban üreticlerin, yan sanayinin, modifecilerin, tekerlekci, yedek parca üretcilerin
    Ve cantcilarinda bagli oldugu kurumlar vardir. MIsal mercedeslerinizin kadranina bakin, en altda cok ufak VDO veya VDI yazar.
    Bu bagli oldugu kurumu simgeler. Orda TÜV yazmaz :--)

    Evotechin bagli oldugu kurumda VDAT. Bu kurum bizi denetledigi icin, ürünlerimize TÜV vardir, veya ABE vardir yazmayiz.
    Cünkü bu TÜV vardir demek, zaten bir satis politikasi durumuna gecer ve bizim politika ile isimiz olmaz. Cünkü bizim ürünü
    Son müsteriye, yani perakende satan sirketler ile, Gemballa, Novitec, AC Schnitzer, Hamann gibi, anlasmamiz var. Onlar
    Ürünlerimiz TÜV belgelidir diyebilir ve sattigi ürünün icine bir ABE koyabilir isterse.

    Bizim vazifemiz, TÜVe karsi herseyi belgeleyip sunmaktir ve bu belgelerimizi devlet sirri gibi saklariz. Bunu tek biz degil,
    her akli basinda bir sirket yapar. Yoksa üc ay icinde tüm bilgileriniz, bilgi birikiminiz gider, baska sirketler tarafinda ya calinir
    ya kopya edilir. Fakat jant üreten bir sirket, veya spoiler üreten bir sirket bu jantlarin ebatlarini ve hangi markaya uyar diye
    TÜV belgesi koyar. Bu olay degisiktir. Bizim yaptigimiz olayda biz arabalarin gücünü artiyoruz. Yani görünmeyen ve elle
    Tutulamayan bir seyi belgeliyoruz.
    Ben burdan ne anlıyorum onu söyleyeyim arkadaşlar TÜV denilen Alaman kuruluşu bir ürün üretilirken; bu ürünün çevre ve insanlara karşı oluşturabileceği tehlikeleri bertaraf etmesi doğrultusunda uygulamaları gereken prosesleri belirliyor. Her ürün için adım adım değil proses olarak belirliyor. Akabinde de bunu nasıl sağlarım diyor. Demek ki ben belli başlı bazı kalite prosesleri oluşturmam lazım. ISO 9000:2001 gibi... Bu doğrultuda üretim proseslerini şekillendirenlere hangi konuda TÜV belgesi istediklerini sorar buna göre belgelendirir bunun karşılığındaki riski de ben TÜV olarak alırım diyor...
    Standartları tabıkı DIN belırtıyor,TUV zaten standartları belırtmıyor kı.
    TUV burada saglıga-Cevreye zararlı degıl dıye onaydan gecıyor. Her uretılen arac TUV den gecmek zorunda.
    Sen bunu degıstırıyosun modıfıye yaparak,oyuzden tekrar TUV e gıdıyosun. Egsoz taksan bıle gıtmek zorundasın hatta Ruhsata ısletmek zorundasın!
    Evotech yazılımı yapıyor,alıyor otomobılı TUV e goturuyor,TUV alıp test edıyor,dıyorkı bu tamam,kullanılabılır yada kullanılamaz dıyor....
    Yanı burada onemlı olan,bız kullanıcıların sorması gereken,bır malı alırken,neden TUV u var dıye sorgulamayım olmalı? Yanı alırken ıcın rahat olmalı...
    Otomobıl sektorunde DIN dıye bırsey yok,mesela bır arac 15 jantdır bırı 17 janttır,cunku otomobıl endustrısınde standart yoktur bu konularda....
    Tuv suz de ıs yapabılırsın ama belli bır yere kadar. Bu ıs ıcın kurumsal sırketler hatırı sayılır zaman ve para harcıyor...
    Aractaki modifiyeyi ruhsata isletmek istiyorsan mecbur tüv onay belgesi lazim,yanı belli bır sure sonra bu ıse guzel para ayırıp,ugrasman gerekıcek
    ruhsata isletmenin nedeni de su: eger bir kaza olursa ve aracta bir modifikasyon belli olur sa. hem sigorta hic birsey ödemez. otomatikman trafik den men edilmis arac kullanmis oluyorsun, ayriyetten cezali duruma dürsersin
    Sucsuz olsanda suclu oluyorsun....

  7. #140
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ayrıca TUV belgesı duvara asılmıyor.Mustafa T. nın bunu bılıyor olması gerektı??
    Bu belge ıle bırlıkte arac kontrol oluyor,sartlar belgedekı gıbı mı.
    Sonra ruhasata ıslıyor TUV,tamam bu adamın beyan ettıgı gıbı dıye....

  8. #141
    RedLine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben zafa nın Evotech TÜV ün arkasına mı sığınıyor sorusuna , bişeye sığınmasına gerek olmadığına karşı cevapladım ...
    Müşteri ilişkilerimi çoğu kişi bilir buradaki yazılarımda ne alaka bu ters konuşmayı çıkardın ???
    Bırak onu gelen müşteri karar versin nasıl tavırda olduğumu buradaki yazılarıma göre saçma anlamlar çıkarma !!!!
    Bu konu başka şeylere varıyor bazı kişiler amaçları yada gözleri kara bürümüş ne vurursam kardır hesabında ...

  9. #142
    overblack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    honda16.com
    Mesaj
    2.248
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 gündür okuyorum yazmıyım dedim ama dayanamadım.çünkü ilk paragrafta yazılan alaycı yazı çok canımı sıktı "tr deki arabaların %90'ı almanyada trafiğe çıkamazmış". sana ne? çıkar çıkmaz?herkesin bildiği duyduğu şeylerden örnek vereyim çünkü bunlar gibi her sektörde türk üreticisinin önü kesilmiş durumda.devrim arabaları,başak traktör,milli tayyare fabrikası vs... bu millet ne zaman bişi yapmaya kalksa tüü kaka oldu siz yapamazsınız dendi,sonunda yerli malı toplu iğne üretemez hale geldik. tüv dediğiniz nedir ya? bir sürü klasör evrak saçmalığından başka bişi diildir.heriflerin kriterlerini yerine getir peynir üreticiside sertifika alır çakmak üreticiside otomobil üreticiside.özgün tüv'süz evraksız iş yapsın hatta gitsin kopya yazılım satsın hatta yaptığı yazılım motoru kırsın umrumda olmaz.hiç olmazsa para içerde kalır.ne lan bu 3 tane kıçı kırık kod için elin gavuruna paramı kazandırcam.zaten arabasına modifiye yaptırmak isteyen kişi bir çok masrafı sorunu gözönüne almıştır.zaten bu sitede olanların hepside sanayi tostunu, köşe başı pilavcıları,sanayi sohbetlerini,sanayide üşümeyi seven insanlar.o zaman sıkıntı yok demektir.

    Yap özgün kardeşim sende kimse ne tüv arar,ne hesap sorar boş adam olmadığınıda herkes biliyor.Benim herkesede tavsiyem gelsinler yazılımlarını sana yaptırsınlar sen daha çok para kazan daha iyi imkanlarda daha çok kişiye hizmet ver kurumsal bir firma ol.

    Haa bu arada şu belge konusunda açıklamayı yapıyımda neden böyle olduğunu herkes bilsin.
    Avrupada ve amerikada vatandaşın kıçındaki don bile sigortalıdır.çünkü tüketicinin zarar görmesi durumunda ciddi tazminatlar söz konusudur.malı üreten firma o ülkedeki denetim firmasından belge alır mesela bu bahsedilen TÜV.sonra ürünü sigortalatır.yada poliçe klozlarında ürünün kullanıldığı cihazın sigorta firması tüv onaylı üründen kaynaklanan zararı ödeyeceğini beyan eder.kısacası alinin pabucunu veliye velininkini aliye giydirerek tazminat yükü üretici firmadan ve tüketicinin üzerinden kalkar.tabi böyle olunca tüketici aldığı ürünün içinde aslında o sigorta parasınıda ödemiş olur.yani 3 liralık ürünü 5 liraya alırsınız.hatta yurtdışından bir firmanın bayisi iseniz burda aldığınız faturalı malın ödemesini yapmasanız bile adamlar o malın faturasını sigorta şirketlerine vererek sizin ödemediğiniz parayı sigortadan tahsil ederler.yurtdışında işler bu şekilde yürür.
    komançero garage

  10. #143
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Tuv belli bir standart koyuyo kısacası ;

    XX malzemeden uretılcek
    bunun yy zmanlarında ne oldugun bana belgelıcen
    ben bunu onaylıcam
    sonra musterı gelcek
    benım onayladıgım ZZ malı taktırdıgını beyan edicek
    bende evraklarıma bakıcam heaa tamam dıcem extra parca bası en mın parca(ayna) 20€ alıcam ve ruhsatına işlicem.

    E bundan başka avantajı ne ? Ben anlayamadım kaza bela vs harici ztn onlar yazıldı ..
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  11. #144
    hmtcn
    Misafir
    SAYIN EVOTEC YETKİLİSİ MURAT ABİ ; UZUN UZUN YAZINCA SENİN BELGENİN GEÇERLİLİGİ ARTMAZ . ŞİMDİ EN SON SATIRDA DEMİŞSİN Kİ '' Aractaki modifiyeyi ruhsata isletmek istiyorsan mecbur tüv onay belgesi lazim''

    BEN DE DÜZ MANTIK DİYORUM Kİ SENİN YAPTIGIN İŞ TÜV BELGELİ MADEM ; BEN GELDİM ARABAMA YAZILIM YAPTIRDIM . OLDU DA ÇATLADI PATLADI KIRILDI .
    ŞİMDİ BENİM MUHATTABIM YETKİLİ SERVİS OLDUGU ZAMAN KARDEŞİM SEN BUNA YAZILIM YAPTIRMISSIN ; YAPTIRDIGIN YERDE TÜV BELGESİ VARMI DİYEMİ SORAR ? VAR SA SORUNU GARANTİDEN ÇÖZERMİ ?
    YOK AKSİ Bİ DURUMDA MUHATTABIM EVOTECMİDİR ?
    BANA BUNUN CEVABINI YOU TUBE DEN ORDAN BURDAN HANS AMCALARDAN DEİLDE TEK Bİ AGIZDAN KİM VERECEK YAHU ???

  12. #145
    zafa38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri-İst-KharkovUA
    Mesaj
    1.131
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RedLine Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunu neye dayanarak karar verdin çözmüş değilim ...
    Bazı kişiler saptırıyor konuyu Evotech TÜV Den ibarettir bizim TÜV ümüz var TÜV den dolayı 1 adım daha öndeyiz dememize gerek yokki !!!
    Evotech i merak eden açar youtube yi Neler yapmış görür
    Bizim dediğimiz TÜV Onaylı ve Garantili yazılım kullanıyoruz...
    TÜV ü sakız gibi dolamışız gibi yansıtmasın kimse...
    Sole bi durum var tamam icraatlar guzel marka iyi fakat x firma ile rekabette biz ondan geride kaliriz neden? Bizimki guvenli bizimki Tuvlu bizimki belli yere kadar acik burdan yola cikarak bu yorumu yaptim demekki henuz gelistiremedigi noktalar var bazi markalarda iyi olabilmesi her markaya en kralini yapan firma anlamina gelmiyor... X Firma sadece Y markasi ustunde yogunlasir calisir. Z firma hepsine yapar siradan olur... Z firmasi hepsine yaptigi icin tuvlu oldugu icin en iyisi degildir bence. Bu mantik olarak surdan geliyor herseyi az az bilecegime birseyi cok bilip o isi yaparim gibisinden...Ben X markayi tercih ediorum ornegin mutluyum memnunum hizliyim buyuk rakiplere gore vede saglikliyim...
    GT-R

  13. #146

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    34
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuyu baştan sona okudum tuv biraz ön plana çıkarılmış. Almanya'da sizinde söylediğiniz gibi herşeyin tuv olayı var. Burdaki tse muhabbeti gibi bizim şu *** attığımız beğenmediğimiz powerboxlar bile tuv onaylı. Bakın tuv onaylı gibisine belirtmek bile bence gereksiz, Almanya herşeyde olması gereken birşey..

  14. #147
    Mustafa T.
    Misafir
    Evet konu başlığı Evotech Yazılımları TÜV ve ISO9002 Belgeleri

    Son kullanıcı yani yazılımı yaptıran müşteri bu iki belgeden ne anlıyor?

    bu iki belge hakkında bilgisi olmayan kişi :

    a) Bu belgeler ne işe yarıyor
    b) Bi sürü belge var o zaman bu yazılım çok iyi
    c) Banane ya arabam yürüsün kırılsada olur bende para çok gibi
    d) Ben bu tüv ü ve iso yu duymuştum adamlar bu belgeleri almış sa süper zaten bizim oğlanın oyuncak arabasında Bile Tüv ve İso var

    Tüv Ve iso Hakkında bilgi sahibi kişi Tek soru sorar :

    >>>> Hangi sınıfta almışlar Tüv den, ne belgeleri ve İso yu geç zaten 9002 2003 te yürürlükten kalkan bi belge...

    Evotech Yazılımları TÜV ve ISO9002 Belgeleri hakkında bir başlık atıyorsanız eğer şunu yazmanız gerek Tüv ve İso hakkındaki ilk soruya;

    Tüv ve İso Almanyada hizmet veren tüm firmaların bağlı olduğu (hizmet verdiği sektör gereği) alması gereken bir belgedir Tüv İnsan, hayvan, kısaca Çevre sağlığına zararlı değildir standartlar içindedir Otomotiv konusunda emisyon oranları standartlar içindedir ( ki yazılım yaptıran kişilerin %90 ının emisyonun umrunda olduğunu sanmıyorum)

    Ve Tüv belgemiz Bu dur diyip paylaşırsınız İso 9002 eski belgeymiş geçersizmiş boşuna yazmışız Şirkette varsa Yeni İso 9000:2001 serisi belge almışsa onu paylaşıcaz bu belgede Şirketin yönetimi hakkında İngiliz kraliyet ailesi tarafından disiplin için askeriyede kullanılmış daha sonra ABD ülkesinde askeri birimlerde kullanılıp ana işe yarıyor biz bu işi para kazanma yani ranta çevirelim diyip sivil versiyonunu çıkarıp dünya şirketleri ni tekeli altına alıp para basmaya başlamış daha basite indirgersek bizim askeriyedede Tuvalette nasıl sıçıldığını göstermeye kadar varan şirket yönetim sistemidir dersin ve konu ne başka yöne gider ne tartışma çıkar!

    Bu arada yukarıda eklediğiniz eski yazıyı okudum murat bey yanlışım varsa düzeltin lütfen!

  15. #148
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yazılımdan dogan sorunlar Evotech ı baglar,bukadar basıt.
    Overblack,yazdıkların cok dogru ama benım anlatmaya calıstıgım ıle alakası olmamıs.Yoksa Avrupadakı olaylar bıze cok yabancı bır cok konuda.
    OnurK,Avantajı aldıgın ZZ,YY malın kontrolden gectıgını bılıceksın,ıcın rahat olucak ve Ruhasata ısletme safhasında,sorun cıkmadan aracının yol guvenlıgı olucak.
    Sadece buna bakmamak gerek,protej aldın yada evıne makıne,bunda bıle ararsın bu belgeyı.
    E ozaman adama gıdıp,goster bunun TUV u nu dıyormusun?Sadece o ısaretın olup olmadıgına bakıyorsun.
    Zaten benım yada bu alamanların lafına ınanmayanlar,serı numarasından TUV u var mı yok mu bulsunlar.Bu kadar basıt yahu. Madem bu kadar dıdıklemeyı sevıyorsunuz,hemen cıkar sonuc
    Sankı durum oyle bır yere getırıyorsunuz kı,ozellıkle konuyu demojıye getıren arkadaslar ıcın yazıyorum,Ozgun'e yada Alper'e karsı tavır var,yada bırını kotulemısızde,burada savunma yapılıyor.
    Neyse,ben sabırla yazıyorum,aynı seylerı 24 saat arayla ısıtıp,yıyoruz karsılıklı...

  16. #149
    Mustafa T.
    Misafir
    Alıntı 997TT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yazılımdan dogan sorunlar Evotech ı baglar,bukadar basıt.
    Overblack,yazdıkların cok dogru ama benım anlatmaya calıstıgım ıle alakası olmamıs.Yoksa Avrupadakı olaylar bıze cok yabancı bır cok konuda.
    OnurK,Avantajı aldıgın ZZ,YY malın kontrolden gectıgını bılıceksın,ıcın rahat olucak ve Ruhasata ısletme safhasında,sorun cıkmadan aracının yol guvenlıgı olucak.
    Sadece buna bakmamak gerek,protej aldın yada evıne makıne,bunda bıle ararsın bu belgeyı.
    E ozaman adama gıdıp,goster bunun TUV u nu dıyormusun?Sadece o ısaretın olup olmadıgına bakıyorsun.
    Zaten benım yada bu alamanların lafına ınanmayanlar,serı numarasından TUV u var mı yok mu bulsunlar.Bu kadar basıt yahu. Madem bu kadar dıdıklemeyı sevıyorsunuz,hemen cıkar sonuc
    Sankı durum oyle bır yere getırıyorsunuz kı,ozellıkle konuyu demojıye getıren arkadaslar ıcın yazıyorum,Ozgun'e yada Alper'e karsı tavır var,yada bırını kotulemısızde,burada savunma yapılıyor.
    Neyse,ben sabırla yazıyorum,aynı seylerı 24 saat arayla ısıtıp,yıyoruz karsılıklı...
    Yo dolanbaçlı cevaplar vereceğinize yukarıda yazdığıma cevap verseniz yada siz en başta konuyu açtığınızda bahsettiğim açıklamayı yapıp insanları aydınlatsaydınız bu konu 8-9 sayfa uzamazdı !!!!

  17. #150
    hmtcn
    Misafir
    Alıntı 997TT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yazılımdan dogan sorunlar Evotech ı baglar,bukadar basıt.

    abi tesekkür ederim ; 3 gündür evirdik almanları cevirdik türklere . kısa ve öz . senin tüv belgen ile yaptıgın yazılım sonucu olabilecek her hangi bir sorun bizim burda yetkili servislerde TABİRİ CAİZSE MÜSLÜMAN MAHALLESİNDE SALYANGOZ SATMAYA benziyo .

    benim anladıgım budur .

  18. #151
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mustafa,dolambaclı cevap nerede allah askına???
    Adamaların aldıgı Iso 9002 belgesı yenılenmıs,bunu adam kendı soyledı.Bak o belgenın kopyası vardır,koyar.
    Ama TUV n onlarca sayfası var,Teilegutachten ın uzerındekı serı numaradan arastır,hemen bulursun.Bu adamlar Dolambaclı ısler mı yapıyor,basıtce DOGRUYU mu soyluyor?
    Guvenlı yazılım ısteyen TUV lu yazılım ıstıyor,yok kardesım benım ısım olmaz bu ıslerde,musterı ıstegıne gore yazılım yapılıyor.
    Bunu Ozgunde yapar,ısını ıyı bılen Tuner da yapar ama hazır yazılım yapanlar YAPAMAZ!
    Adamalar Yazılımdan Dogan Arızaya Sonuna Kadar Arkasındalar.
    Ama yazılımdan sonra bılye bozarsa,sorumlu degıl tabıkı....

  19. #152
    zafa38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri-İst-KharkovUA
    Mesaj
    1.131
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ABT yazilimin tum servislerde garantili oldugu gibi ayni olayi Dolambacli yollardan evotechde yapiyor anlasilan gerci ABT nin garanti isi iptal oldu die biliorum ama ikiside garantili ikiside soft yazilim gbi...
    GT-R

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •