full detensayon çalışır makine sonunda bi yerleri kırar...
Printable View
full detensayon çalışır makine sonunda bi yerleri kırar...
HEMI motorlarda bu var. Amerikanyada uzun süredir kullanılan bir sistem..
İki silindirli 4 zamanlı motor olmaz algısından yola çıkıyorsunuz sanırım ama yanılıyorsunuz. Yanma mutlak surette 180 derecede bir olacak diye bir kural yok. 360 derecede bir yanma sağlanarakta 4 zamanlı olarak motor çalıştırılır ki geçmiş te çalıştırmışlığımda vardır. Öyle rölanti falan filanda değil Kırklareli'den İstanbul'a gelecek kadar.. Kısacası 4 silindirlide de çalışır.
2 silindirli 4 zamanlı motor olur. Olmaz demedim. 4 silindir için tasarlanmış krank, eksantrik, subap ve ateşleme zamanlamasına hiç dokunulmadan sadece iki silindirin yakıtı iptal edilirse araç düzgün çalışmaz, aşırı vuruntu yapar, hatta düşük devirde stop eder.
Ama ateşleme, subap zamanlaması vs. ona göre düzenlenirse motor gayet iki silindirle de çalışır.
Başlık konusundaki ekonomi ve verimlilik ise 4 silindirli bir motorda, tasarımda müthiş değişiklikler yapılmadığı sürece, sadece yakıt kesilerek sıradan dört silindirli motoru 2 silindir çalıştırmakla pek mümkün olmaz.
hazır yapılmışı var :)
6.1 HEMI :) bildiğim kadarıyla %30 TPS'ye kadar V motorun bir tarafında yakıt giderken diğer tarafa gitmiyor ve sadece yağlama yapıyor :)
Aslında programlanabilir beyin ile çok basit bir olay, algoritma oluştuktan sonra çok basit olur.
örneğin;
eğer 1. vites ve 3000 devir altındaysa 1 ve 3 enjektorleri kapalı.
eğer 1. vites ve 3000 devir üstündeyse 1 ve 3 enjektorleri açık.
vtec sistemi gibi düşünün, pim gireceğine enjektorler açılıp/kapanıyor.
Olay çözüldü dağılın...
2 pistonu söksek 1 ve 3 ü nasıl olur :D
4 zamanlı motoru oldu olucak 2 zamana cevirirsen neden olmasın moruk
yeni polonun geliştirilen bir modelinde bu var :) 4 silindir. ama ekonomi için sadece 2 silindirlede çalışabiliyor
gol olur emre :D
motor alzaimer gibi sallanır en basitinden... ateşleme ve enjektörü aynı anda kesmen lazım , bu da elbet zara verecektir gömleklere kuru çalışmada.
Yeni S8 'de ihtiyaç olmadığı durumlarda V8 'in 4'ü kapanıyor, V4 oluyor.
Ama bu eksantrik tasarımıyla yapılıyor. Tabi ecu desteği ile.
8 silindirden 4'e geçişteki titreşimi ve 4 silindir kullanımını düzenlemek için ona uygun motor kulakları falan da geliştirilmiş.
Cadillac 8-4-2 diye bir aratın Google'da...
amerikan HEMİ motorlar da bu şekilde çalışıyor. benim mantığım göre 2/4 piston çok az. 4/6, 4/8, 6/8 olabilir. örneğin her bir yanma odası 400cc olsa, 4 piston ile 1600cc, 6 piston ile ise 2400cc oluyor.