User Tag List

Sayfa 5/5 İlkİlk ... 345
83 sonuçtan 77 ile 83 arası

Konu: 4 pistonlu bir aracı 2 piston ile çalıştırma

  1. #77
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu hikayedeki fare benim zannedersem
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  2. #78
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Bazen fare de olmak iyidir.

  3. #79
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    Yani demek istediğim o ki, bu yanma odasına nereden, nasıl delik delinir, çalışma koşullarında hayatta kalacak bir valf nasıl olur, neyle çalışır?
    egr valfi egsoz gazı ısısında çalışan bir valf

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  4. #80
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Subaplar açık değil kapalı kalmalı ki piston rahat inip çıksın. Sıkıştırma olmasın.

    Emme ve egsoz subapları kapalı kalarak yanma odasında bir nevi "air spring" oluşturur. Son yanmadan kalan sıcak egsoz gazı içeride hapsedilerek pistonun yukarı hareketinde sıkıştırılır ve pistonun aşağı hareketinde de bu sıkışan sıcak egsoz gazı pistonu iter. Bu hapsedilen egsoz gazının Komprasyonu ve dekomprasyonu piston hareketinde dengeleyici görev üstlenir. Böylelikle yakıt gönderilmeyen bu silindirler motora ekstra yük getirmezler.

    Zaten halihazırdaki tüm değişken silindir sistemlerinde de yakıtı kesilen subaplar kapalı bırakılır. Bunun için özel aktivasyonlu egsantrik mili ve subap iticisi tasarlanır.

    Sonuç; açık değil, kapalı...
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  5. #81
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Subaplar açık değil kapalı kalmalı ki piston rahat inip çıksın. Sıkıştırma olmasın.

    Emme ve egsoz subapları kapalı kalarak yanma odasında bir nevi "air spring" oluşturur. Son yanmadan kalan sıcak egsoz gazı içeride hapsedilerek pistonun yukarı hareketinde sıkıştırılır ve pistonun aşağı hareketinde de bu sıkışan sıcak egsoz gazı pistonu iter. Bu hapsedilen egsoz gazının Komprasyonu ve dekomprasyonu piston hareketinde dengeleyici görev üstlenir. Böylelikle yakıt gönderilmeyen bu silindirler motora ekstra yük getirmezler.

    Zaten halihazırdaki tüm değişken silindir sistemlerinde de yakıtı kesilen subaplar kapalı bırakılır. Bunun için özel aktivasyonlu egsantrik mili ve subap iticisi tasarlanır.

    Sonuç; açık değil, kapalı...
    subaplar kapalıyken sıkıştırma ve vakum olmazmı?

    nasıl piston rahat hareket edicek aşağı inebilecek subaplar açık değilken üstad?

  6. #82
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    supapların hepsinin kapalı kalması olmaz ki. ilk turdan sonra işler değişir. emme yapamaz, pistonun aşağı hareketi zorlaşır, ikinci safhada sıkıştırma yaparkend aynı şey olur. bi aşı enjektörünü alın elinize, içindeki havayı boşaltıp ucunu elinizle tıkayıp çekmeyi deneyin gelmez, yada içinde hava varken itmeyi gitmez, pistonun maruz kalacağı dirençte bunun aynısı olur.

    supapların hareketi yine aynı şekilde devam etmeli bana göre. eğer bu pistonların supapları sürekli açık kalırsada comp. kaybı oluşur. buna ilaveten bu pistonların dirence maruz kalmaması için emmede açması sıkıştırmada açması ve ateşlemeden sonra açması gerekir.

    son satırda kendi yazdığımla çelişkiye düşmüşüm zaten işlev yapmayacak olan pistonda comp. kaybı aramanın mantığı yok. supaplar emme sıkıştırma ve egzoz zmaanlarında açılmalı. ozaman sisteme sıkıştırma esnasında açacak bir valf eklenmeli.

    dur ben bu mühendislere anlatayım anlamamışlar
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  7. #83
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Subap normal şekilde çalışmaya devam ederse yine manifolddan vakumla hava çalar ve yanma odasına aldığı havayı önce sıkıştırmaya, sonra egsoz zamanında da atmaya çalışır. Aracı vitesteyken itmeye çalıştığınızı veya motoru kranktan döndürmeye çalıştığınızı düşünün. Komprasyonun sizi ne kadar zorladığını hatırlayacaksınız.

    Zaten bu sistemde amaçlanan da silindirlerin yarısının iptal edilerek manifolddan vakum çalmayı bırakması ve kalan havanın diğer yarıdaki silindirlere gönderilmesiyle verimin arttırılması. Eğer subaplar açık kalırsa veya eskisi gibi zamanlama devam ederse yine manifolddan vakum çalacaktır.

    Subaplar kapalı kalırsa içinde kalan sınırlı miktardaki gaz yukarı harekette yastık görevi görecek, aşağı harekette vakum oluşturacaktır. Bu olay iptal edilen iki silindirde karşılıklı ters olarak gerçekleşeceği için birbirini dengeleyecektir. Ama subaplar normal çalışmaya devam ederse her bir döngüde sıkıştırma gerçekleşecektir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •