Bonus süper olmuş haha :D
sonuca doğru giderken ilk aşama: bugün gittim kendime bi voltmetre buldum.. doğru arabanın başına sonra.. önce sensörü yerinden söküp arabayı çalıştırıyım dedim ama elimdeki alyansla açamadım nasıl bi sıkmışlarsa sağolsunlar :D sonra sensörün hemen arkasından giden kabloda dış korumayı yatay bi şekilde keserek yaklaşık işimi görecek kadar 3 cm ayırdım... alttan ben üç tane bekleme rağmen 2 tane kablo çıktı biri siyah biri sarı.. ) yalnız orjinal sensörü araştırdığımda netten üç pinli yani soketinde üç pin olan bi sensör çıkıyo) neyse..
genellikle elektrikçilerin yaptığı gibi iki kabloda da ölçüm cihazının unu içindeki kabloya temas edecek biçimde iki delik açtım.. aracın kontağını açarak ölçüme başladım... ölçümleri volt ve mili volt cinsinden yaptım değişen tek şey basamak... sadece kontak açıkken iki kablodan da 0.006 gibi bi değer aldım.. aceba bi yanlışlık olabilir mi die gittim çakmaklığı ölçtüm 12 küsür volt çıktı.. yetmedi geldim gaz kesicinin ordan ölçtüm yine 12 küsür volt çıktı...
Allah Allah dedim :D bi de şunu çalıştırıp ölçüyüm dedim... çalıştırdım araba.. ilk kes çalışıyo gün içinde soğuk yani.. -bi şey fark ederse die yazdım bu detayı- araç çalışırken bu sefer değerler biri 0-0.3 lere kadar değişkenlik gösterdi diğerini de tam hatırlamıyom ama o onlar basamağına bile çıkmadı.. yani benim araba çalışırken bile iki kablodan da aldığım değerlerim volt cinsinden değeri 0.3 ü geçmedi...
dur dedim bi de fişini çekiyim de deneyim ama m42 motor bilen arkadaşlar vardır öyle bi yere koymuşlar ki fişini çıkarmayı beceremedim... yarın sanayiye gidip önce bi sensörü çıkarıp çalıştırmayı deneyecem.. muhtemelen şu an ki çekişinden bişey kaybetmeden çalışacak... sonra bi fişini söküp deneyecem... muhtemelen arıza kodu verecek.. vermez de çalışırsa napacaz bilmiyom o zaman iyice ayvayı yedik sanırım hiç çıkamayız işin içinden :D sonra da gidip hata kodlarını sildirip bu makinalarından girip sensör değerlerine bakan birini bulursam bi de ordan baktırcam...
aklıma gelen bi soru: bu değerlerin çok düşük olması kablalardan bi yerde iletkenlik azalmış, az temas vs gibi bi sorundan olabilir mi ki???
Bu arada Maxi ye çok çok hatta çooook teşekkür etmek istiyorum.. biraz sanki kızdığını hisseder gibiyim ben size en doğru yolu gösteriyom da siz hala niye bunlarla uğraşasıyosunuz der gibi.. ama benim o osiloskop la test ettirme imkanım yok bakıyım daha sonuç alamazsam sensörleri söküp size gönderiyim ben iyisi :D
Yarın gelişmelerden haber etmeye devam edeceğim.. keep in touch...