User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
35 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: BMW 325TDS Çekiş problemi

  1. #1

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    25
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    BMW 325TDS Çekiş problemi

    Selam Arkadaşlar,
    325 tds aracımda çekiş problemi yaşıyorum. Ya da şöyle diyelim 143 bg gücünü hissedemiyorum. Bu konuda tecrübesi olan arkadaşlar varsa yardımcı olmanızı rica ediyorum. Şimdiden teşekkürler.

  2. #2
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha açıklayıcı yazabilir misiniz ?
    Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot

    Instagram : mehmetguliaytar

  3. #3

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    25
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha önce yurtdışında kullandığım 325tds ve 525tds araçlarım vardı. Onlara kıyasla çekişinde düşüklük var. Turboyu kontrol ettim çalışıyor ama nedense tam dolduramıyor. Mekanik konularında tecrübeli sayılırım ama elektronik olayına gelince biraz çuvallıyorum. Acaba elektronik bir problem olabilirmi? Gerçi bu araçlarda yeni nesil araçlardaki gibi fazla elektronik donanımlı değil ama yinede elektronik bir arıza olma ihtimali olabilir diye düşünüyorum.

  4. #4
    Eyüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    33
    Şehir
    54
    Mesaj
    4.192
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Enjektörlerdende kaynaklı olabilir , onlarada baktırmanızı öneririm..

  5. #5

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    25
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Eyüp Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Enjektörlerdende kaynaklı olabilir , onlarada baktırmanızı öneririm..
    Evet dediğiniz gibi enjektörler olabilir. Temizlettirmeyi düşünüyorum en kısa zamanda. Ancak fazla duman da yok.

  6. #6

    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Balikesir
    Mesaj
    1.150
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    carbon clean yaptırdıktan sonra arabanız kesinlikle agresifleşicek emin olabilirsiniz

  7. #7
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kac binde motor? Kurum durumu nasil? Pompa enjektore baktirdinizmi hic?
    körler sağırlar

  8. #8
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    TR de kötü mazot bu özel araçları katletti resmen...

    çıkan egsoz gazın ne durumda? turbon hiç değişmemiştir genelde bu tarz sıkıntılar turbodan kaynaklanır ama enjektörlerini de kontrol ettir ayrıca arabandaki egsoz sistemini mutlaka göstermeyi ihmal etme...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  9. #9

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    25
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kac binde motor? Kurum durumu nasil? Pompa enjektore baktirdinizmi hic?
    Araç 135000 km de. temiziliğinden anladığım kadarıyla orjinal km. Pompa enjektöre baktırmadım açıkçası. Sabahları ilk çalıştırmada herhangibir sıkıntı olmuyor, geç çalışma veya duman gibi. Kurum durumuyla ilgili aldığım arkadaş yaptırdığını söylemişti. Teşekkürler

  10. #10

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    25
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    TR de kötü mazot bu özel araçları katletti resmen...

    çıkan egsoz gazın ne durumda? turbon hiç değişmemiştir genelde bu tarz sıkıntılar turbodan kaynaklanır ama enjektörlerini de kontrol ettir ayrıca arabandaki egsoz sistemini mutlaka göstermeyi ihmal etme...
    Turbo milini kontrol ettim neredeyse sıfır boşuk var diyebilirim. Egzos sistemini kontrol ettir derken neyi kastettiğini anlayamadım. Teşekkürler

  11. #11

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    25
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VtecDream Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    carbon clean yaptırdıktan sonra arabanız kesinlikle agresifleşicek emin olabilirsiniz
    Carbon clean herkesin tavsiye ettiği birşey sizinde söylediğiniz gibi. Ancak merak ettiğim birşey var. Carbon clean yapıldığında %100 temizlik sağlanıyormu? Yani örnek verirsek emme manifoldu vs söküp temizlesek daha sağlıklı olmazmı?

  12. #12
    Berent.t - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.210
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi pompa enjektöre muhakkak baktırmanı tavsiye ederim.

  13. #13
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Volkan ÇAĞLAR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo milini kontrol ettim neredeyse sıfır boşuk var diyebilirim. Egzos sistemini kontrol ettir derken neyi kastettiğini anlayamadım. Teşekkürler
    sadece mildeki boşluktan anlaşılmaz ama, pervanelerde kırık olabilir... hem emme hem egsoz tarafını kontrol ettin mi? egsoz sistemi derken aracında partikül filtresi türevi bir parça ile 2 tane orta susturucu olması gerekir belki de tektir tam emin değilim... şu an egsoz sistemin nasıl?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  14. #14
    akıncı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye /ankara
    Mesaj
    455
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maf sensorunu bı kontrol edın gerekırse cıhaza bağlattırın aracınızı,yada balata spreyı ıle temızleyıp bıde oyle bakın ,turbo hortumlarını kontrol edın basınc kaçağı olabılır

  15. #15
    furkane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    604
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Volkan ÇAĞLAR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Carbon clean herkesin tavsiye ettiği birşey sizinde söylediğiniz gibi. Ancak merak ettiğim birşey var. Carbon clean yapıldığında %100 temizlik sağlanıyormu? Yani örnek verirsek emme manifoldu vs söküp temizlesek daha sağlıklı olmazmı?
    carbon cleanı 100.000 üstü araçlara önerilmiyor. Muhakkak yaptırıp faydasını gören olmuştur ama yaptırıp yağ yakanda oldu bu kilometrelerde. Bazı kurumlar motora zararından çok bu kilometrelerde motor ile birleşip hataları kapatıyor. Siz CC yaptırdığınızda bu kurumlar ortadan kalkıp çizikler aşınmalar gün ışığına çıkıyo. Ama aracınızın geçmişini biliyorsanız örneğin 40-80.bin kılometrelerde bu işlem yaptırıldıysa sizinde yaptırmanızda büyük bir risk oluşmayacaktır.

  16. #16

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    25
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sadece mildeki boşluktan anlaşılmaz ama, pervanelerde kırık olabilir... hem emme hem egsoz tarafını kontrol ettin mi? egsoz sistemi derken aracında partikül filtresi türevi bir parça ile 2 tane orta susturucu olması gerekir belki de tektir tam emin değilim... şu an egsoz sistemin nasıl?
    Yalnızca emme tarafını kontrol edebildim. Egzos tarafı için komple sökmem lazım. Hatırladığım kadarıyla orta ve son susturucu var. Partikül filtresi yok.

  17. #17

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    25
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akıncı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    maf sensorunu bı kontrol edın gerekırse cıhaza bağlattırın aracınızı,yada balata spreyı ıle temızleyıp bıde oyle bakın ,turbo hortumlarını kontrol edın basınc kaçağı olabılır
    Benim araçta hava akış sensörü yok. Turbo hortumlarında herhangibir kaçak yok kontrol ettim. Aslında arabayı ilk aldığımda çekiş neredeyse yok gibiydi. Sonra vakum bağlantı hortumlarını kontrol ettim. Yanlış bağlantı vardı. Vakum pompası ile emme manifoldu arasına bağlamışlar boruyu. Yani şaçma bir bağlantı. Egr dende vakum kontrol vanasına, vananın diğer çıkan ucunu da vakum sensörüne bağlamışlardı. Bağlantıları biraz mantık kullanarak değiştirdim. Mantık kullanarak diyorum çünkü doğru bağlantıları gösteren şema bulamadım (realoemden kontrol ettim ama tamamen aynı diyagramı bulamadım. Çekiş bariz bir şekilde düzeldi. Ama daha önce kullanmış olduğum 325 ve 525 tdslere göre hala düşük.

  18. #18
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    egr ne durumda ? çok fazla kurum varmı egrde baktınızmı hiç?

    kurumu carbon clean yerine kapağı açıp bakmanız daha mantıklı olabilir aslında, ama dedikleri gibi ilk başta turboya bir bakın eğer palde problem varsa dolumu etkileyebilir, kaçak testi yapabilirsiniz basınç için eğer kaçak varsa egzoz dolmuş olabilir teker teker söküp bakmak gerekiyor değişkenlere
    körler sağırlar

  19. #19

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    25
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    egr ne durumda ? çok fazla kurum varmı egrde baktınızmı hiç?

    kurumu carbon clean yerine kapağı açıp bakmanız daha mantıklı olabilir aslında, ama dedikleri gibi ilk başta turboya bir bakın eğer palde problem varsa dolumu etkileyebilir, kaçak testi yapabilirsiniz basınç için eğer kaçak varsa egzoz dolmuş olabilir teker teker söküp bakmak gerekiyor değişkenlere
    Evet. en kısa zamanda kapağı söküp bakmam lazım. Klasiklerin restorasyon işinden fırsat bulup yapabilirsem bu hafta söküp kontrol etmeyi düşünüyorum. Sonucu size bildiririm. Yardıma gelmek isteyen olursa beklerim

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •