User Tag List

Sayfa 9/11 İlkİlk ... 7891011 SonSon
200 sonuçtan 153 ile 171 arası

Konu: rödaj süresi

  1. #153
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen kağıt biz gerçekte bunları uyguluyorus bizde deil koskoca amerika avustrlya ingiltere uyguluyor sen Cp ye Saygı göstermiyorsan sana neden saygı gösterelim ?

    Metal metali aşındırır senin sölediğine göre fabrika çıkısı gclerin hepsinin sapa sağlam olması gerekir bütün arabalar subaru ewo honda opel vw ıvır zıvır hiçbirinin yatak sarmaması lazım ama sarıyorlar nedenini açıklarmsıın ? yağlama sorunu var osu var busu var yağını değiştirmemiş çişi kakası gelmiş dortum bu bahaneler bitmes rodajsız araba olmaz kendini kandırma


    kağıtta uyguladığımı nerden biliyorsun ? bende emek harcadım kendi çapımda.

    ben karşımda plastigauge ölçümünü mikrometreden hassastır yazan
    alüminyuma metal değildir diyen ve tüm bunları burası Techturkey değil 2. 3. sınıf paylaşım forumlarında gibi ;
    "aleminyum" "mikron metre" vb. tarzda yazan biri olduğun halde saygıda kusur etmemeye çalıştım..

    yazarak anlatarak orta yolu bulmak istedim..

    e şimdi sen bana saygı göstermem diyor ve bunları yazıyorsan ayıp sana.




    mesajında sorduğun soruya gelince..

    yatak sarmasının nedenlerini bir sayfa önce yazdım papağan gibi tekrarlamak istemiyorum.

    bahanelerde biter.. zira bahaneler belli..

  2. #154
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben motomani falan sormuyorum sana, bana kaymalı yatakların herhangi bi tanesinin yada içten yanmalı motorlarda kullanılanın çalışma prensibini anlat onu istiyorum?

    değiştiriyorum yada,

    X motorunda Y yataığını kullanıyoruz 500hpde 80k km ömür ile kullanılabiliyo 1000hp de bu ömür 10k ya iniyo yatak aynı yatak blok aynı blok yağlama aynı yağlama ilk çalıştırma vs aynı max devir aynı neden ömür azalıyor?

    cevap basit yağ boşluğu yeterli değil..

    birde o billet steel caps ları neden kullanıyorsanız o nedenle 10k ya iner.



    çalışmasına gelince.. yağ ile çalışır yağ pompası yağı krank ana yataklarına bastığı anda yataklara verilmiş yağ boşluklarına yağ dolarak metal metal temasını keser.

    yağ burdan krank kol yataklarına geçer ve aynı işi burda da görür...

    detay çalışma prensibi burda anlatılmaya gelmez zira uzun .. doğru kelimeleri seçerek ve herkese faydası olacak şekilde güzel bir mesajla yarın öbürgün yazarım istenirse..

  3. #155
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben insan gibi yazdım bi arkadaşın çktı yok öedir böledir 500 motor topladımda şöle böle Aleminyumdurda metaldir ama sen pistonun neden yapıldığnı bilmediğini görüyordum ondan dolayı dedimki döküm metal ıvır zıvır deildir aleminyumdur forrgeddir dövülmüş aleminyumdur dedim poekiiiiiiiiiii

    senin micrometreni sen ayda bir ölçtürüyormusun calibrasyonunu yaptırıyormusun ? kesin eminmisin öle olduğuna bunun yanı sıra plastic gauge micrometreden iyidir kesinlikle hasssas ölçü almana yarar hala iddda ediyorum buraya gelmiş rodaj yoktur burayı okuyun şurayı bakın insanlar napıo CP kim o yanlış diye düz mantık gidersen alıcağın saygı bu olur sen psiton metal dir diye okuyup kitaptan sonra burda söledikten sonrta yok aleminyum metal çeşididir dedin pistonun içinde silikon olduğunubbile bilmeden genleşmenin bana hesabını soruyorsun yatak aşınır ! bunun aksini iddda etme Heryerde yazar sen amerikayı yeniden kesfet ama insanları yanlış bilgilendirme RODAJ vardır cp yazmış wiseoda yazmş bizde yazdık inanmak isten ona inanmak isteyen buna inananır lazer micrometreler var tanesi yaklaşık 12 bin euro ondanmı kullanıtorsın istersen şöle yapalım CNC de Rektifiye yapalım ozaman rodaj yapma ! onda bi,le yapın diyor ama Senin düşüncenle yapma


    Denedin yaptın benceki 2-3 arabadanfazla değil bana sölermsin yaptığın arabalar nelerdi mesela MOdeller modifiyeler
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  4. #156
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AhmetH Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cevap basit yağ boşluğu yeterli değil..

    birde o billet steel caps ları neden kullanıyorsanız o nedenle 10k ya iner.



    çalışmasına gelince.. yağ ile çalışır yağ pompası yağı krank ana yataklarına bastığı anda yataklara verilmiş yağ boşluklarına yağ dolarak metal metal temasını keser.

    yağ burdan krank kol yataklarına geçer ve aynı işi burda da görür...

    detay çalışma prensibi burda anlatılmaya gelmez zira uzun .. doğru kelimeleri seçerek ve herkese faydası olacak şekilde güzel bir mesajla yarın öbürgün yazarım istenirse..


    sana rodajında ve yatak seçiminde başarılar dilerim güzel bağlıyosun çoğu şeyi



    yüksek güçlü motorda daha yüksek basınç elde etmicekmisin bu basıncı kranka aktarmıcakmısın ki bunu her silindir sıra ile yapıcak ve yataklardaki boşluklar krank çalışmasında ne gibi problemler açıcak düşündünmü acaba?

    tamam yağ filmini artırmak için yağ boşluğunu artıralım ok güzel mantık yapılan çözümlerden biri buda peki yüksek devirde çalışma, denge bu gibi problemlerin önüne geçiceksin?


    ve bana billet capslerle yatak ömrünü daha iyi ilişkilendirebilirmisin? madem birebir temas yok olmuyoda yüksek güçlerde capleri niye oynatıyo motor? torklama vs uygun oldğu halde?
    körler sağırlar

  5. #157

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maalesef TR de duzgun micrometer veya dial-bore gauge olmadigi icin plastigage herzaman daha gercekcidir. yurtdisinda adamlarin kullandigi tezgahlarda tabiki micrometre daha iyi kabul edilir ama TRde rektifiyeci, hirdavatcidan 100 ytl ye aldigi olcum aletiyle is yapiyor. balans diye bir olay zaten yok sadece tarti var tr rektifiye mantiginda.

    yani benim gorusume gore, yuksek gucler icin yapilacak bir motorda ,TR sartlarinda, plastigage daha dogru bir tercihdir.

    cosworth diyorki rodaj var, crawford diyorki rodaj var, raw-axis diyorki rodaj var, JUN diyorki rodaj var, CP, wiseco, Mahle hepsi diyorki rodaj var ve hatta hepsinin tavsiye edilen rodaj sistemi asagi yukari ayni.

    amerikayi yeniden kesfetmeyelim bencede.

  6. #158
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı khan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cosworth diyorki rodaj var, crawford diyorki rodaj var, raw-axis diyorki rodaj var, JUN diyorki rodaj var, CP, wiseco, Mahle hepsi diyorki rodaj var ve hatta hepsinin tavsiye edilen rodaj sistemi asagi yukari ayni.

    amerikayi yeniden kesfetmeyelim bencede.
    Özet olmuş burası.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  7. #159
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    muhabbet sanki ben rodaj yok diyorum gibi gidiyor..

    kim demiş rodaj yok diye.. sayfalarca rodaj görüşlerimizi paylaşmadık mı ?

    arkadaşlarım fevri davrandıysa benimle bağdaştırma lütfen ben burda zorla

    yazmıyorum

    ilk mesajlarıma cevap verirken 500 lük taşla honla diyende sensin şimdide

    mikrometreni kalibre ediyormusun diye soranda... neden böyle ben

    yaptım olducu gidiyorsun ?

    tutturmuşsun kitaptan okuyor yazıyor ... sen kağıt üstünde biz gerçekte

    uyguluyoruz falan..

    nedir yani ne güzel anlaşıyorken neden şimdi böyle birbirimizi iğneliyoruz ?

  8. #160
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    14 sf. oldu rodaj daha bitmedi mi

  9. #161
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sana rodajında ve yatak seçiminde başarılar dilerim güzel bağlıyosun çoğu şeyi



    yüksek güçlü motorda daha yüksek basınç elde etmicekmisin bu basıncı kranka aktarmıcakmısın ki bunu her silindir sıra ile yapıcak ve yataklardaki boşluklar krank çalışmasında ne gibi problemler açıcak düşündünmü acaba?

    tamam yağ filmini artırmak için yağ boşluğunu artıralım ok güzel mantık yapılan çözümlerden biri buda peki yüksek devirde çalışma, denge bu gibi problemlerin önüne geçiceksin?


    ve bana billet capslerle yatak ömrünü daha iyi ilişkilendirebilirmisin? madem birebir temas yok olmuyoda yüksek güçlerde capleri niye oynatıyo motor? torklama vs uygun oldğu halde?

    boşluk dediğimizin ne kadar ufak değerler olduğunu biliyoruz.

    özel yatak yapan yok mu ? var.. özel tasarımlar söz konusu olabilir yeri gelince.

    ne yani daraltılmalı mı sizce ? öyleyse yağlamayıda boş verelim


    yüksek devirde dengenin bozulacağını zannetmiyorum.. şimdi yağ boşluğu var diye daha mı dengesiz olacak motor.. mevcut boşluktaki yağı mı sıkıştıracak



    tabi ki ilişkilendirirm. billet capslar yüksek devirlerde daha stabil merkezcil kuvvet etkisi ile ovalleşmeye daha dirençli..

    ona keza saplamalarda çok önemli zaten verdiğin 1. yatak resimde saplamaların ortasında bir çukurluk var iğne deliği gibi bunun ne işe yaradığınıda biliyorum



    yahu ben anlamıyorum o devirde metal metal teması gerçekleştiği anda yatak sararsınız yanlışmıyım? anında ısıdan yakar yağı mağ dinlemez karbonize eder o partüküller komple kaplar orayı çalışma boşluğu kalmaz.. bitti gitti işte.. motor kucakta

    zaten ana yatağa gelesiye kol yatağı çoktan dağılmış olur.


    siz bu uzama esnasında caps leri "oynatma" esnasında metal - metal teması olduğunda nasıl inanırsınız ?

    uzama esnasında hala kopmamış yağ filmi bulunuyor yatak ile krank arasında bu kurtarıyor olayı..

  10. #162
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AhmetH Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    boşluk dediğimizin ne kadar ufak değerler olduğunu biliyoruz.

    özel yatak yapan yok mu ? var.. özel tasarımlar söz konusu olabilir yeri gelince.

    ne yani daraltılmalı mı sizce ? öyleyse yağlamayıda boş verelim


    yüksek devirde dengenin bozulacağını zannetmiyorum.. şimdi yağ boşluğu var diye daha mı dengesiz olacak motor.. mevcut boşluktaki yağı mı sıkıştıracak



    tabi ki ilişkilendirirm. billet capslar yüksek devirlerde daha stabil merkezcil kuvvet etkisi ile ovalleşmeye daha dirençli..

    ona keza saplamalarda çok önemli zaten verdiğin 1. yatak resimde saplamaların ortasında bir çukurluk var iğne deliği gibi bunun ne işe yaradığınıda biliyorum



    yahu ben anlamıyorum o devirde metal metal teması gerçekleştiği anda yatak sararsınız yanlışmıyım? anında ısıdan yakar yağı mağ dinlemez karbonize eder o partüküller kople kaplar orayı çalışma boşluğu kalmaz.. bitti gitti işte.. motor kucakta

    zaten ana yatağa gelesiye kol yatağı çoktan dağılmış olur.


    siz bu uzama esnasında caps leri "oynatma" esnasında metal - metal teması olduğunda nasıl inanırsınız ?

    uzama esnasında hala kopmamış yağ filmi bulunuyor yatak ile krank arasında bu kurtarıyor olayı..


    daraltılmalı vs bişi demedim dikkat ettiysen sadece daha fazla boşluk verildiğinde oluşabilicek sorunları söledim


    özel tasarım diyince eğer madem bişiler yapmak istiyosun geçersin yuvarlanmalı yatağa parçalı krankla beraber

    tamamen kuru sürtünme olucak demiyorum tabiiki yalnız aşınma yoktur demen yanlış ki aynı zamanda madem yağ boşluğunun önemi devir çevirmede vs az niye o kadar toleranslandırılmış 6 7 ölçüde yataklar bulunuyor? madem öle yağ boşluğuda artar hem takar geçeriz yatağı

    capsler ile dediklerinin bir kısmına katılmıyorum, saplamalara bişi demedim biliyosan özelliklerini ne güzel işte





    şu an yatıyorum biraz sabaha devam ederiz
    körler sağırlar

  11. #163
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    daraltılmalı vs bişi demedim dikkat ettiysen sadece daha fazla boşluk verildiğinde oluşabilicek sorunları söledim


    özel tasarım diyince eğer madem bişiler yapmak istiyosun geçersin yuvarlanmalı yatağa parçalı krankla beraber

    tamamen kuru sürtünme olucak demiyorum tabiiki yalnız aşınma yoktur demen yanlış ki aynı zamanda madem yağ boşluğunun önemi devir çevirmede vs az niye o kadar toleranslandırılmış 6 7 ölçüde yataklar bulunuyor? madem öle yağ boşluğuda artar hem takar geçeriz yatağı

    capsler ile dediklerinin bir kısmına katılmıyorum, saplamalara bişi demedin biliyosan özelliklerini ne güzel işte





    şu an yatıyorum biraz sabaha devam ederiz


    peki iyi geceler
    ben yazayım yinede sabah cevaplarsınız

    fark ettiyseniz yüksek devirde yağ boşluğu, merkezcil kuvvetler etkisi ile parça deformasyonu gibi ekstrem bir noktada konuşuyoruz
    bende size yağ boşluğunu daraltalım demedim sadece espiri olsun maksat

    yağ boşluğunu kafamıza göre veremeyiz elbet bu boşluğu özel yataklarla vereceğimiz aşikar.
    yatak ovalitesi var piston ağırlığı vs göz önünde bulundurulup hesaba kitap ediliyor. kesin firmalar bunu yapmıştır..

    Özgün tri metal güzel yataklardan bahsetti .. onların bu uzama sonucu ovalleşen bağlantıların metal metal temasına girmemesi için ne kadar ovaliteye sahip olduğu ve bu ekstrem durumda ne kadar ek yağ boşluğu yarattığı umarım belirtiliyordur..

    zaten bu varsa her türlü sıkıntı aşılmış demek neyden korkuyoruz

    zaten bahsettiğiniz aşınmanın sebebi bu uzama


    bu arada billet caps lar ile ilgili katılmadığınız yerleri gerçekten öğrenmek isterim

  12. #164
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    heğpsini geçiyorum yoruldum cümleleri kendine yontmandan Korhan gayet güzel açıklamış plastic gauge nin manasını rodaj olduğunu sölediklerini senin söeediğin tarzda değil bizim sölediğimiz tarz da olduğunu bende gördüğüme dayanamrak super1600 gibi super 2000 yada wrc gibi 1 milyon dolarları geçen arabaların (wrc) sence yataktan kacıcaklarını düşünmeni anlamadım ne gerekiyorsa yapılıyor en zayıf halta 3 bara dayanamyıp cast cut gidiyor yatak yada segman
    ben diyorumki pis

    trimetal yatkları honda orjinal veriyor b k ve f serilerinde.
    Billet cap 50 psi larda gerekli bence ona bakarsanız oringed blokta gerekl l19 da gerekli ehehe bakın size ddirek 1500 dolar yazdım

    "yatak ovalitesi var piston ağırlığı vs göz önünde bulundurulup hesaba kitap ediliyor. kesin firmalar bunu yapmıştır.."

    ben hala senn motor topladığına inanmıyorum yada sadece gözle inceledin ama naaaptkların bakmadın gibi geliyor bu cümlenden ben bunu anlıyorum


    o sıkıntı naparsa nyap aşılmıyor zayıf halka kırılıyor bukadar basit çok kalitelide olsa trimetal yataklarda forged krankın tecavüzen uygrayıp zamanla kendini bitirmeye engel olamiyor yatak sarmıyor ama üstüne gidersekn sarıcak çünkü yatak okadar baskıya okadar ivmeye devire özelliğini zamanla yıtiriyor ondansonra ise minik minik kendini yemeğe başlıyor bunu anlamak istemiyorsun bak o internette anlatılanlar binek arabalar için biz burda extreme arabalardan bahsediyoruz Güc = yıpranma


    senin mantığın benim aklıma şunu getirdi 1 motor tirilyonlarca kilometre gider öylemi benmi yanlış anladım kusura bakma ?

    iyi geceler yaz ahmetcim sabah yada akşama cvplarım
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  13. #165
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Özgün tamam abi bak yatak konusunda da anlaşıyoruz ben demiyorum ömrü boyunca aşınmıyacak diye. zaten değişmeyen bir parça olmasaydı koymazlardı


    bizim sorun rodajda bu yatağın neresi alışacak ?

    1000km sakin gidip 50.000km basınca yatak dayanıyorda

    rodajda yüklenmeye gelemiyor mu


    bu arada 11 yaşındayken mobilet motoru toplayıp dağıtıyordum ben sanayilerde büyüdüm
    tabi haklısın ekstrem motor toplamışlığımız yok .. ondan şüphen olmasın ne kadar istersen yüklen burdan hayatında 1000hp motor toplamamış konuşuyor falan yazabilirsin izin var

    ama emin ol elim anahtar tutuyor dükkanım falanda yok.. benmkisi kişisel hobi
    biraz falza kitaptan okuyor yazıyor etkisi uyandırıyorsam kusura bakma..

    bak ne güzel sende yatak ovalitesini biliyorsun...

    e ozaman rodajda neden yüklenmeye karşısın yataklar adına illa yüksek devir çevirtip parçaları mı deforme edelim rodaj yapacaz diye

    yatakları kepleri vs zor durumda bırakmadan uzatmadan işimizi görebiliriz pekala

  14. #166
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    . aslındanlaşamadığımız tek konu var sen metallerin aşınmasını ve birbirlerin aralarnda yağda olsa alışmasını kabul etmek istemiyorsun benb 100 k mrodaj yap demiyorum 150 km diyorum insan gibi sür diyorum nitrittte kaplı olsa oda olsa buda olsa o krank ın ve yatağın üstünde illlaki senin göremeyeceğin elinin gelemeyeceği pürüsler var birbirlerini köreltsinler diğe bunu söylüyorum anlatmak istediğim bu kabacası

    benim bu siteyi açmamın amacı insanların bilgi toplayavbiliceği biyer olması ki bende bu işi hobby olarak yapıyorum bu konuda hoşuma gidiyor
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  15. #167
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anlıyorum seni

    ama işte benim mantığımın almadığı nokta şu 150 km diyorsun.

    abi bu süre çok uzun be

    100 km de bile yazdıydım eskilerde... 540.000 kere piston inip çıkıyor krank dönüyor

    yani neresi alışabilir bunun daha



    varya aslında çok fena ikiz motorda rodajda anlaşacak gibiyiz

    al sen yatakları krankı vs naparsan yap sonrasını bana bırak

    neyse iyi geceler bende yatıyorum

  16. #168
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AhmetH Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    anlıyorum seni

    ama işte benim mantığımın almadığı nokta şu 150 km diyorsun.

    abi bu süre çok uzun be

    100 km de bile yazdıydım eskilerde... 540.000 kere piston inip çıkıyor krank dönüyor

    yani neresi alışabilir bunun daha



    varya aslında çok fena ikiz motorda rodajda anlaşacak gibiyiz

    al sen yatakları krankı vs naparsan yap sonrasını bana bırak

    neyse iyi geceler bende yatıyorum


    aslında uzunluk kısalık yatağa göre değilde senin kalkan talaşları uzaklaştırabilmen biraz problem tamam yatak vs ok çalışıcak ama sonuçta illa ufakta olsa büyükte olsa içeride talaş kalkıcak bunu uzaklaştırmak gerekir ve buda yine biraz motorun çalışmasını gerektirir her ne kadar yap değiştirsende





    billet capsler mukavemeti daha iyi olduğu için motor ömrüne negatif etki yerine pozitif etki yapar ama tabiiki tansiyonlarının stock caplere göre daha fazla olması ilk yatak montajında ovalleşmeye neden olabileceği için yataklar takıldıktan sonra işlenmesi ve uygun özellikleri alması bu şekilde kullanılması daha mantıklı, hatta sadece caps değil saplama vs değiştirildikten sonra da bu işlemler ne kadar sağlıklı yapılırsa o kadar güzel olacaktır, fakat yine şu var ki krank sertse yatağı yatak sertse krankı bitirrir



    şu an konuştuğmuz motorlar hacimlerine göre ciddi güçler çıkarabilen motorlar bi nevi deyişinle ekstrem motor ve uç noktaları düşünmek zorunlu en ufak problemde ne biliyim belki vites kaçırmada motor üzerindeki tork transferinin olağan üstü şartlar altında gerçekleşmesinde, anlık yağ basıncı düşüşü vs gibi bi çok etken ile motora zarar verebilrsin bildiğin gibi silindir başına 200 300 hp ciddi değerler ve en ufak hatayı muhtemelen kaldıramadan kırılabilecek yapılar bu yüzden her şeyin olabildiğince mükemmel olması gerekmektedir
    körler sağırlar

  17. #169
    thekillingroad
    Misafir
    özgün ne zaman insanlara elinde baltayla saldırıyormuşçasına mesaj yazmaktan vazgeçeceksin?

    bende senin motoruna başlarım ama şimdi. adam kıçı kırık bi pistonla egzantrik takmış, stage3 motor mu yapmış?


    işi sana piston satmak olan adamın her dediğine bu kadar güvenmeye devam et o zaman. bilimselliği falan ortaya atınca hemen kaçıver, adam öyle diyor adam böyle diyor.. Ya desin sana ne kardeşim?
    mototuneusa'den link verdim sana.. okudun mu? hayır.. 30-40 sayfa döküman var orda onlarca fotoğraf var binlerce anlatım var, R6'nın motorundan yola çıkılarak anlatılmış acayip tricky noktalar var.
    da..
    senin ağzından çıkan lafı geri aldığın görülmüşmü ki ömründe.. habire insanları dövmeye çalışıyorsun senden farklı bir şeyler diyorlar diye..

    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    "50 motor topla,rodaj yap,erkenden kırılmasın ve başarı elde et" bence bunu yapan herkimse iyi usta olduğunu iyi motor toplandığını ve iyi rodaj yaptığını gösterir. eğer ki birde yaptığı araçlarla herhangi bir organizasyonda başarı kazanıyorsa.
    hayvanlıkla ne ilgisi var? şimdi ben rodaj yaparken yanlış yatak boşluğu yüzünden yatak sararsam bu benim hayvanlığım mı oluyor? ya ölçülen alette hata ya gözde hata ya da bilgisizliktir. hayvanlık değildir.
    Özür dilerim ama biraz kelimeler oynamak olmamış mı?
    Açık açık yazdım.
    Hayvanlık yapmazsan zaten kırılmaz bu, motor bunlar, metalden yapılıyor, kağıttan değil.
    yanlış ölçersin yanlış biçersin bunlar da hatadır, tamam hayvanlık olmasın da.
    benim etrafımdaki dostlarımın %99'unun arabası sağlam bir *** sarmadılar. Bunların hepsi şimdi iyi rodajcı mı?
    Birinin 22bin km'dei 3.20i'si diğerininkini acayip şekilde yarıyor geçiyor. Ne olacak şimdi? İkiside iyi rodaj mı yapmış? söylemek istediğim buydu.
    Rodaja ek kazanç olarak bakıyorum ve ona göre yazıyorum, yoksa kırılmazsa kırılmaz tabii, niye kırılsın yani.

  18. #170
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı thekillingroad Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    özgün ne zaman insanlara elinde baltayla saldırıyormuşçasına mesaj yazmaktan vazgeçeceksin?

    bende senin motoruna başlarım ama şimdi. adam kıçı kırık bi pistonla egzantrik takmış, stage3 motor mu yapmış?


    işi sana piston satmak olan adamın her dediğine bu kadar güvenmeye devam et o zaman. bilimselliği falan ortaya atınca hemen kaçıver, adam öyle diyor adam böyle diyor.. Ya desin sana ne kardeşim?
    mototuneusa'den link verdim sana.. okudun mu? hayır.. 30-40 sayfa döküman var orda onlarca fotoğraf var binlerce anlatım var, R6'nın motorundan yola çıkılarak anlatılmış acayip tricky noktalar var.
    da..
    senin ağzından çıkan lafı geri aldığın görülmüşmü ki ömründe.. habire insanları dövmeye çalışıyorsun senden farklı bir şeyler diyorlar diye..



    Özür dilerim ama biraz kelimeler oynamak olmamış mı?
    Açık açık yazdım.
    Hayvanlık yapmazsan zaten kırılmaz bu, motor bunlar, metalden yapılıyor, kağıttan değil.
    yanlış ölçersin yanlış biçersin bunlar da hatadır, tamam hayvanlık olmasın da.
    benim etrafımdaki dostlarımın %99'unun arabası sağlam bir *** sarmadılar. Bunların hepsi şimdi iyi rodajcı mı?
    Birinin 22bin km'dei 3.20i'si diğerininkini acayip şekilde yarıyor geçiyor. Ne olacak şimdi? İkiside iyi rodaj mı yapmış? söylemek istediğim buydu.
    Rodaja ek kazanç olarak bakıyorum ve ona göre yazıyorum, yoksa kırılmazsa kırılmaz tabii, niye kırılsın yani.


    oke iyi güzel diyosunda motomanede o kadar bilimsel yaklaşmak mı gerekir yoksa onca ar-ge yapan o kadar top fuel yada ciddi güçler çıkaran motorlara parça temini sağlayan firmaların talimatlarınamı güvenmeli? bende motoman i severim uygun şartlarda yapılmasını isterim ama büyük firmalar bunu göze alamaz ufak bi sorunda motor kırıldığında bilinçsiz kullanıcı yada ustanın firmayı suçlaması içten bile değil bunu göze alabileceklerini sanmıyorum
    körler sağırlar

  19. #171
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    JUN, CP, endyn gibi ornekler yaninda motoman sadece hobi ornegi olabilir...
    Experience is what you get when you don't get what you want.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •