User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
25 sonuçtan 20 ile 25 arası

Konu: Motorun çevirebileceği maksimum devir neye göre belirlenir?

  1. #20
    coder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    Mersin | İstanbul
    Mesaj
    1.835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Merthan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki son olarak,2 motor düşünelim 2.0 200 hp atmosferik(clio),2.0 200 hp atmosferik(civic).
    Biri 7k devir çeviriyor biri 9k devir çeviriyor.
    0-100 ve son hız aynı gibi.
    Civic daha fazla çevirmesine rağmen güçler aynı gibi,maksadı ne bu kadar devirin?
    Teknoloji farkı var.
    Üretim farkı var.
    Güç eğrisi farkı var.

    Honda devir bandını uzatıp şanzıman oranını kısa tutuyor böylece daha fazla TORK kazanıyor. Hemen hemen her aracın peak güç aldığı devirde (5500) VTEC teknolojisi ile devir bandını uzatıyor daha fazla hava ve yakıt karışımı yaparak.

    Clio'nun teknolojisini henüz bilmediğim için bir şey diyemeyeceğim. Dediğim gibi teknoloji farkları.
    RESPECT YOUR ELDERS

  2. #21
    edemirbas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    764
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Merthan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki son olarak,2 motor düşünelim 2.0 200 hp atmosferik(clio),2.0 200 hp atmosferik(civic).
    Biri 7k devir çeviriyor biri 9k devir çeviriyor.
    0-100 ve son hız aynı gibi.
    Civic daha fazla çevirmesine rağmen güçler aynı gibi,maksadı ne bu kadar devirin?
    Son hız, alınan gücün eğrisi ve vites oranlarıyla alakalı sanırım. Ayrıca VTEC'lerin karakterleri yüksek devire dayalı, 6k civarı vtec açılır 8k ya 8500 e kadar coşturur.

    Vites oranlarına gelirsek, İki araçta 0-120 kmh arası süre tutulsun. Atıyorum Honda 2. viteste, Renault 3. viteste bu hıza ulaşsın. Honda devir çevirdiği için 1. vitesteki son hızı daha fazla olacaktır, 2 viteste bu ivme çok fazla olmasada azalacağı için tek viteste daha çabuk hızlanacak + O hıza 2 viteste ulaşacağı için vites değiştirirken geçen zamandanda tasarruf edebilir. Ayrıca ivmelenme yüksek devirde daha fazla oluyor, bunun sebebini bilmiyorum (Arabada 2k devirde gazı bırakıp basınca olan sarsıntıyla 4k devirde bırakıp basınca oluşan sarsıntı farklı, 4k devirde daha bir atak oluyor)

    Kısaca:

    Civic 1. vites 80 kmh 2. vites 130 kmh
    Clio 1. vites 60 kmh 2. vites 110 kmh 3. vites 150 kmh

    NOT: Değerler gerçeği yansıtmamaktadır, düşüncemi açıklamak için rastgele değerler kullandım. Clio'nun ayna mahruti daha uzun olabilir, bu da 2. viteste bu hıza ulaşmasını sağlayabilir, bu konuda bir fikrim yok. Bilgili olan birisi bu devir meselesine açıklık getirirse sevinirim.

  3. #22
    Merthan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.874
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı coder Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teknoloji farkı var.
    Üretim farkı var.
    Güç eğrisi farkı var.

    Honda devir bandını uzatıp şanzıman oranını kısa tutuyor böylece daha fazla TORK kazanıyor. Hemen hemen her aracın peak güç aldığı devirde (5500) VTEC teknolojisi ile devir bandını uzatıyor daha fazla hava ve yakıt karışımı yaparak.

    Clio'nun teknolojisini henüz bilmediğim için bir şey diyemeyeceğim. Dediğim gibi teknoloji farkları.
    Devir bandını uzatıp şanzıman oranlarını kısa tutuyor evet ama bundan kazandığı tork Clio'dan daha az.
    Clio 215 tork üretiyor. Yine aynı güç motora sahip GT86 205 tork üretiyor.
    Civic 190 tork üretiyor yanlış mı biliyorum?
    SUBARU TECNICA INTERNATIONAL

  4. #23
    Merthan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.874
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı edemirbas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Son hız, alınan gücün eğrisi ve vites oranlarıyla alakalı sanırım. Ayrıca VTEC'lerin karakterleri yüksek devire dayalı, 6k civarı vtec açılır 8k ya 8500 e kadar coşturur.

    Vites oranlarına gelirsek, İki araçta 0-120 kmh arası süre tutulsun. Atıyorum Honda 2. viteste, Renault 3. viteste bu hıza ulaşsın. Honda devir çevirdiği için 1. vitesteki son hızı daha fazla olacaktır, 2 viteste bu ivme çok fazla olmasada azalacağı için tek viteste daha çabuk hızlanacak + O hıza 2 viteste ulaşacağı için vites değiştirirken geçen zamandanda tasarruf edebilir. Ayrıca ivmelenme yüksek devirde daha fazla oluyor, bunun sebebini bilmiyorum (Arabada 2k devirde gazı bırakıp basınca olan sarsıntıyla 4k devirde bırakıp basınca oluşan sarsıntı farklı, 4k devirde daha bir atak oluyor)

    Kısaca:

    Civic 1. vites 80 kmh 2. vites 130 kmh
    Clio 1. vites 60 kmh 2. vites 110 kmh 3. vites 150 kmh

    NOT: Değerler gerçeği yansıtmamaktadır, düşüncemi açıklamak için rastgele değerler kullandım. Clio'nun ayna mahruti daha uzun olabilir, bu da 2. viteste bu hıza ulaşmasını sağlayabilir, bu konuda bir fikrim yok. Bilgili olan birisi bu devir meselesine açıklık getirirse sevinirim.
    Tasarruf üretiyor tamamda emsalindeki nerdeyse tüm atmosferik motorlarda kağıt üzerinde şehir içi/dışı ve ortalamada daha fazla yakıt tüketiyor.
    Demek istediğim Clio daha az devirde daha fazla tork üretiyor ve daha az yakıt tüketiyor tabi dediğ gibi kağıt üzerindeki değerler böyle diyor.
    SUBARU TECNICA INTERNATIONAL

  5. #24
    coder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    Mersin | İstanbul
    Mesaj
    1.835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Merthan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Devir bandını uzatıp şanzıman oranlarını kısa tutuyor evet ama bundan kazandığı tork Clio'dan daha az.
    Clio 215 tork üretiyor. Yine aynı güç motora sahip GT86 205 tork üretiyor.
    Civic 190 tork üretiyor yanlış mı biliyorum?
    Haklısınız daha fazla tork durumunu ben anlatamadım şöyle ki;

    (değerler gelişi güzel)

    0-60 KM yapacaklar 1. vites kesici oluyor ikisinde de örnek veriyorum.

    Honda 9000 çeviriyor Clio 7000

    Güç eğrisi şu şekilde olacaktır.


    HONDA

    RPM: 1000 2000 3000 4000 5000 6000 7000 8000 9000 (Rev Limit)
    TORK: 1----2-----3----4----4----4---3.8---3.5---3 (Bu sayılar verdiği tork)


    CLIO

    RPM: 1000 2000 3000 4000 5000 6000 7000 (Rev Limit)
    TORK: 1----2----3-----4-----5---3.5---3


    Yukardaki tabloya göre hangisi daha sürekli tork üretiyor? Anlık olarak üretmesi önemli değil ki devam ettirebilmek önemli. Beygir araba sattırır TORK yarış kazandırır derler
    RESPECT YOUR ELDERS

  6. #25
    Merthan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.874
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı coder Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Haklısınız daha fazla tork durumunu ben anlatamadım şöyle ki;

    (değerler gelişi güzel)

    0-60 KM yapacaklar 1. vites kesici oluyor ikisinde de örnek veriyorum.

    Honda 9000 çeviriyor Clio 7000

    Güç eğrisi şu şekilde olacaktır.


    HONDA

    RPM: 1000 2000 3000 4000 5000 6000 7000 8000 9000 (Rev Limit)
    TORK: 1-----2------3-----4------4------4----3.8---3.5----3 (Bu sayılar verdiği tork)


    CLIO

    RPM: 1000 2000 3000 4000 5000 6000 7000 (Rev Limit)
    TORK: 1------2-----3------4------5----3.5-----3


    Yukardaki tabloya göre hangisi daha sürekli tork üretiyor? Anlık olarak üretmesi önemli değil ki devam ettirebilmek önemli. Beygir araba sattırır TORK yarış kazandırır derler
    Daha fazla tork değil,sürekli olarak daha çok tork üretiyor diyelim o zaman
    Güzel bi örnek oldu teşekkürler şimdi daha iyi anladım.
    SUBARU TECNICA INTERNATIONAL

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •