rb25'in emmesi de önde yahu ?
![]()
Ryhn resimler baya fikir verdi teşekkürler...
throttle ın giriş açısı üzerinde mümkün olduğunca yatay x te kalmak mantıklı havanın debisi emmedeki kpA nın plenum içindeki sirkülasoyonu optimumda kalmasında baya önemli rol oyunuyor... mesela burda gayet eşit gibi..
açı y de dikeyde değişiminde throttledan emilen hava direk en baştaki runnerlara yöneliyor... bunda ise dikeydeki değişim ve throttlenin sanki daha ufak kullanıp debiyi arttırma olayı benim dediğime geliyor..
![]()
Gürsel abi bence orj. emmenin dudağı inlet yapılıp runnerlarıda ona göre düzenlemek daha mantıklı geliyor bana tabi plenumun şekli nasıl olur bilemiyorum zaten turbo ve ic yerleişimi sıkıntı olmazsa emmeyi olabildiğince düz bırakılabilir ic boruları üzerinde oynamak daha kolay olacağını düşünüyorum kolay gelsin...![]()
elimde aynı set motordan 2 tane var. Yani her türlü oynarım. Ben enjektör kütüğünün gerisine bişeyler yapayım.
Ryhn arkadaşım bu verdiğin videolarda ve çizimlerde havanın akışı piston vakumlamasıylamı sağlanmış yoksa hava direk bogazdanmı verilmiş?
bazı seylerı gozden kacırmıs gıbıler sankı
herkes kendi açısından yaklaşıyo olaya İzzetcim...![]()
Abi Turboda vakumu bırak yiyebileceğinden fazlasını ağıza tıkma var
Ama her iki haldede sonuçta akışkan havnın bir noktadan girmesi ve diğer yönden çıkmya zorlanması olduğundan. Yaklşık olrak durumlar aynı çıkar. Sadece kPa olarak gördüğün değerler ve hacimsel kütledeki değerlerde artma olur.
ilk 2 video turbo mx5 üstünde gerçekten çok deneyimi olan bir arkadaşa ait. İlk resilerde yer alan manifoldun tasarım aşamasındaki similasyon videoları. Konuyla ilgili daha detaylı resimler ve videolar açıklamalar bakıyorum buldukça paylaşacagım. Bana bu konuda yardımcı olabilecek mühendis arkadaşlar varsa daha rahat olur çünkü ben bu konuda sadece kendi araştımalarım ve deneyimlerimle sınırlıyım.
Bu tasarımlar çok kompakt ve tepeleri yukarıdan çıkan borozanlarla baya optimize edilmiş gibi duruyor.
bir de ortadan ters beslemeli manifoldlar var bence onları elde yapması çok daha kolay ve sağlıklı olur.
mesela bu standart 4 enjektölü bir cosowrth manifoldu. kelebeğin içinde 2 ayrı yol var ve plenum a havayı tersten üflüyor. içinde borozanlar var:
bu da 1.6 escort rs turbo manifoldu. bu da aynı şekilde dolaylı açılardan üflüyor:
bu da cosworth ün duratec manifoldu. içinde borozanlar var ve yan taraftan aşağı doğru hava gelip sonra yukarı çıkıp plenum a giriyor:
son olarak focus wrc emme manifoldu 4 kelebekle çalışıyor girişi kısıtlanmış. diğer resimler açmadı bu sadece ilk kısmı.
Ben olsam kelebekten geçen havayı direkt olarak runnerlara yönlendirmezdim. onun yerine runnerların ters yönüne önce plenum a basıp orada yeterli basınç dağılımını oluşturudum.
yukarıdaki analizler de gayet düzgün göründü bana ancak daha önceden analiz yapmayıp ilk projede doğru sonuçlara ulaşma zor gibi bu tarz programlarda. bu işleri yapan şirketler de var tabi ama maliyetli olacaktır.
Azim Oto Özel Ford Servisi
http://www.azimfordservisi.com/
ikinci videoyu inceledinizde girişteki 45 derecelik açı sayesinde #3 ve #4 yeterince hava girdiğini görebilirsiniz yani 4 silindirli bir otomobil için en ideal dizaynlardan biri yada buna laternativ olarak RB26 daki arkaya dogru acılı daralan dizaynlarda (bu daralma acısı 6 silindir için daha yumuşak ve yavaş bir daralma olarak 4 silindir içinse biraz daha kesin bir acı ile hızlı daralarak dizayn edilmiş manifold) #3 ve #4 e havanın iyi gittiği görnüyor yani turbo emmelende benim gördüğüm en başarılı 2 dizayn budur.
Fakat anlamadıgım emmenin içindeki bu çıkıntıların bırakılmaları için özel bir sebep varmı? bunun mantıgını çozemedim birileri yardımcı olursa sevinirim.
![]()
old school carburatorluler için manifold.
buda BEGI nin son tasarımlarından bir tanesi test asamasındaydı ne oldu bilmiorum
![]()
konuyu yeni gördüm öncelikle kolay gelsin demek istiyorum ben benimkini yaparken az daha bi gözümü kaybediyordum önce emniyet...... aluminyumla çalışırken gözlük ve eldiven takmayı unutmayın ...............
benimkini yaparken internetten bi site bullmuştum ama önceki laptopum bozulduğu için o siteyi veremiyorum çok güzel açıklayıcı bi makale vardı ama kısaca açıklamak gerekirse üst devirlerde tork istiyorsanız runnerleri kısa ve geniş tutmalısınız alt ve orta devirler için runnerları ince ve uzun tutmanız gerekmekte plunnium için kalın düz boru kullanabilirsiniz ama bu çok basit olur ve 1. ve 4. silindirlere giren havanın basıncı farklı olucaktır buda yanmalarının farklı olucağı anlamına gelmekte bu sebenpten plunnium ları imal ederken gaz kelebeğinden itibaren sonra doğru daralması gerekmmekte ve runnerlara hava girişini sağlarken başlarına velocity stack kullanmalısınız bu runerlara giren havanın giriş kısmında anafor oluşturmasını engeller böylece girişteki hava daralmadan içeri girebilir
resimde içeri giren havanın basıncı gözükmekte
buda dp engineeringin 106 saxo için ürettiği manifold
buda benim velocity stacklar imalat başında daha............
eğer ihtiyacınız olursa elimde 4 tane mevcut 45mm lik
elindekilerin resimlerini koyabilirsen sevinirim dostum. Bu arada honda için üretilen bir manifoldun flans kımını kesip kendi orjinal emmemin flansını kaynatsam sizce nasıl olur?
fotografını yarın çekip eklerim senin dediğin şekilde yapman bence en mantıklısı çünki klanşı enjektör kısmı felan hem çok masraflı hemde çok uğraştırıyo ben kendi arabama göre bulamadım biziimkiler malesef plastik bulmuş olsaydım aynı senin dediğin şekilde yapardım zaten homemadeturbo die bi site war orda intake manifold die aratınca hondalar için baya bi örnek çıkıyo
atmosferık turbo farkedermı.manıfolt dızaynından bahsedıyoruz.
turbo o basıncı dırek sılındıre verdıgınımı dusunuyosun?
turbo manıfolt ıcınde bekleyen hava basıncının artmasını saglıyo.
pıston emmeye gectıgınde ıcıne aldıgı hava manıfolt ıcınde sıkısmıs basınclı havadan ıbaret.
4 sılındır motorda 6000 devır donerken sanıyede 25 defa o sılındırın ıcını havayla dolduruyosun. bunu gozunde canlandırısan olayın nasıl gerceklestıgını anlarsın.
kıtaplarda yazan gıbı slow motion düşünme olayı![]()
kendi ağzınla vakum yazmışsın, atmosferik manifolduyla turbo manifoldu farklıdır, iç geometrileri de farklı olmalıdır. o zman atmosferik için tasarlanan manifoldu kullan turboda?
atmosferik manifoldda plennium içinde bekletmek isteyeceğini sanmıyorum atmosferikte..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)