Naman Nickli Üyeden Alıntı
Debriyaj bence kronik bir sorun değilki 42000 bin km gerçekten iyi bir km, bu şekilde tork dağılımı olan bir araç için.
Tik tik sesini detaylandırmak gerekiyor. Zira gerginin yarattığı ses, sadece motor soğuk çalıştırıldığında ilk 60 sn boyunca olan ve bir daha oluşmayan bir zincir sesi. 'tik tik'ten ziyade tirtiritirtirtir gibi sanki sübapla pistonlar birbirlerine dokunuyorlarmış gibi bir ses bu. Dışarıdan da neredeyse 10 metreden bile sağır sultanın duyabileceği türde bir ses.
Ve bu sıkıntı sadece belli üretimlerde var. Aracınızın kaç model olduğunu bilemiyorum. Ama garantiden bu parçanız değişmiş olabilir. VIN/VIS verebilirseniz, ülkeniz farketmez, aracınızın garanti geçmişine bakabilirim.
Bunun dışında tik tik sesini daha netleştirmek gerekiyor.
Egsoz yalıtımlarında egsoz gövdesi üzerinde oluşan rezonansın zamanla izolatörlerin vidalarını gevşeterecek tiz bir sesle zangırdamalarına yol açan türden bir ses. Ve daha çok orta susturucu etrafında(yolcu mahallinin tam altı) gerçekleşiyor. Eğer arkada langir lungur bir ses oluyorsa bu dediğiniz son susturucu sabitlelemerinden de olabilir(ayağınızla oynatmaya çalışın, anlarsınız) veya çok sık gördüğümüz stepne lastiğinin göbeğindeki kriko tesisatının sarı renkli sabitlemesinin yerinden çıkması sonucu bu langır lunguru işitiyor olabilirsiniz. Bazen de şifreli bijonu stepneye koyuyorlar, o bijon tüm stepne içinde dolandığı zaman da ses oluşuyor.
Valla aramızda en şanslı sizsiniz. Biz bu kadar uğraşıyoruz çünkü oktan sıkıntımız var. Bizde 98 ve üzeri yakıt satılmıyor. Bildiğimiz kadarıyla Belçika'da yüksek oktanlı yakıtlar mevcut.
Takdir edersiniz ki yüksek sıkıştırma oranlı bir motora sahibiz. Her ne kadar 95 oktan yakıtlarla sorunsuz çalışsa da, tuning e girdiğimiz zaman oktan en büyük engel oluyor bize. Bu motor 98 oktana ayarlı bir motor. Ve bizde bu yakıt artık yok. Ama diğer oktanlara da uyumlu(stock olarak) Öyleki knock sensörü sayesinde 95 oktan yakıt aldığımızda aracın performansı %5'e kadar düşebiliyor.
Eğer siz bulunduğunuz bölgede 98 oktan ve üzeri(RON) yakıt bulabiliyorsanız(rafineri çıkışlı, katıksız) bence tuning konusunda telaş etmenize gerek yok.
Dur kalk ı seven bir araç değil bu. Zaten aslında biraz da bu yüzden debriyaj erkence bitebiliyor. Hoş biten debriyaj da değil aslında.. Baskı yanıyor.. Sizde de eminim baskı gitmiştir. Veya göbeği çatlamıştır.