üstde verilen resmin aynısı dostum
Printable View
RC'lerin baskı balataları yenilenmiş.. fabrika çıkışlı üstünde gelenin aynısı takılmıyor..
Ben balatalardan kıllanıyordum baskı yanmış meğersem, o kaçırıyormuş.. Yine Valeo fakat farklı tasarımlı baskı balata takıldı..
arkadasimin stock RC'nin debriyaji 11binde bitmisti, benim GT'ninki de su an 21 binde bitmeye basliyormus..
Emrah şimdi değiştiriyor serviste İnşAllah yeni tip takarlar 290 tl cik
22bin km'de debriyajı değiştirmiştim vuruntu yapıodu onun nedeni ise kalkıslarda turboyu doldurup kaldırmam. simdiki baskı 40bin km devirdi bir sorun gozukmuo bakalım ne zaman biticek:D değiştirdiğimde işçilik dahil 500 kusurlere denk gelmişti indirim vardı bilginiz olsun;)
ahhhhhh ahhhhhh yaktı beni bu peugeot... benimde baskının şemsiyeleri ölmüş. baskı yeni balata yeni volan yeni ama değişiyor set olarak :( garanti dışı bilginiz olsun aracım 10000km de.(2000km şehir dışı) nekadar kız gibi kullandığımı bütün çevrem çok iyi bilir. teşke basıpta bitirseydim. içim yanmazdı. size yemin olsun şehir içi çok düşük devirde kullanıyorum. sıfırdan ise 4kere kalktım. esp hiç off değil :( şehir içi 2000devirde sürüyorum.
2 BASKIYI YAN YANA KOYUNCA FARK BELLİ OLUYORMU? EĞER BELLİ OLACAK NOKTASI VARSA YENİ BALATA GELDİĞİ GİBİ ESKİYSE,GERİ GÖNDEREYİM
aracımı aldıktan sonra tespitlerimi yazarım
aynen dostum bende baskı balata mağduruyum, bu yazıları önceden okusam ilk aldığım andan itibaren bitirirdim balatamı.
baskı yüzeyi temiz, balata yüzeyi volan yüzeyi tertemiz. anlamadım gitti şu olayı. yeri geliyor, rolle çıkıyoruz arkadaşlarla ama nadiren. asla üzmedim. 205 gti aracımın balatasını bitirememiştim hiç bir şekilde... servisin açıklaması eski balatalar daha sağlammış ki yayları sert olsun diye partner baskı balata takmıştım:(
bence normal değil, bu baskının bana en az 80.000 gitmesi lazımdı. her 10.000de baskımı beğişir:(
aynen abi, ayrıca ek bilgi: şu anda peugeot türkiye'nin elinde yok 30gün beklemek zorundasınız. ben istanbul bayinin birinden getirtiyorum ellerinde varmış. inşallah eski seri değildir :(
baskı şemsiyesinin eğilmesi ayağı debriyajda tutmak, sıfırdan çok sert kalkış yapıp sürekli hızlı vites atmakmış ki hiç biri bende yok,yada tek tük var.... moralim bozuldu. yeni projelerim vardı hepsi yattı şimdilik...aracımı pazartesi alacağım.
ayrıca sağ ön amartisörde sorun çıktı. en son ona bakılacak. jantımda çizik yok, amartisöre kusur buldular. ses yapıyor bozuk yolda lık lık lık ses çıkartıyor...
2. KEZ ANLADIM Kİ PEUGEOT'TA GARANTİ DENEN OLAY YOK, YAPIN YAPACAĞINIZI BOŞVERİN GARANTİYİ
Bende ilk günden beridir kavramada hafif titreme yapıyordu.. 43bin'deyim.. iyice arttı değiştirdim. Şimdi spor değilde lüks araçmış gibi kavrıyor ve 1 cm çeksen bile pedalı yürümeye başlıyor araç gazsız...
Zaten bnm sıkıntım aragazlı yürütme sıkıntısıydı.. gazsız sadece debriyajla çok zor yürüyordu..
43bin'de değiştirdim :) Kullanıma çok bağlı.. Ben 1 veya 2 kez belki patinajlı pavyon yapmışımdır. Tarzım olmadığı için 43bin e kadar gidebildim. He sahibi olduğum araçlar arasında '93 Astra GSi ile birlikte en erken bunun debriyajı tırtladı o da ayrı..
281 TL (yp) + 396 TL (işçilik) + KDV.. Tabi tavsiye edilen tavan fiyat ;)
İşçilik yüksek Çünkü içersinin çok sıkışık olmasından dolayı ABS'yi bile söküyorsun şanzımanı açabilmek için.. 1 akşam yattı serviste.. Gerçekten çok kalabalık kaput altı.. Peugeot'nun el kitabı 7 saat süre vermiş bu iş için normalde 3-4 saat arası oluyor..
Foto varsa eski mi yeni mi söyleyebilirim.. Referansları aslında farklı ama setin referansı aynı.. aşağıya fotoyu koyuyorum orda da görülebilir..
Aslında set zorunluluğu yok ama tek parçanın da maliyete pozitif etkisi yok.. Sonuçta asıl maliyet işçilik..
Evet bariz görüntü farkı var ve en büyük fark şemsiyelerde :) stock olan daha düz şemsiyelere sahipti bunlar baya oval ve derin.. Ayrıca yayları da farklı.. alaşım malzemelerde de fark var..
80bin km RC gibi araçlarda bence hayal.. Yüksek ve ani çıkışlı tork, kısa diferansiyelli şanzıman ve düşük devirli rölanti kombinasyonlarında 50-60bin km'dir bence max debriyaj ömrü..
Evet parça bu mesajı yazdığım anda POPAŞ stoğunda görünmüyor ancak önümüzdeki hafta bol miktarda girecek stoğa.. Çünkü bakım kampanyası geliyor.. O zaman her türlü baskı balate, silecek, kayışlar vs %20'lere yakın indirime giriyor..İşçilikte de sanırım en az %10 indirim olacak.. Önümüzdeki hafta başlıyor bu kampanya değiştirecek olanlara bu haftaları beklemelerini tavsiye ederim.
Bende 2 set vardı.. Birini ben kullandım kaldı 1 set :) Bu da güncel revizeli parçalardan oluşan set..
Şemsiyeler hızlı vitesten ziyade debriyajdan çok hızlı ayağı çekmek ve o sırada gaza basmaktan olur. Baskıyla balata daha tam ayrılmamışken tahrik geliyor ve önce baskıyı yakıyor sonra da şemsiyeleri yamultmaya/kırmaya başlıyor.. Yalnız şemsiyelerin deforme olması çok zor bir mesele ve deforme olmaya başladığı an çok ciddi hasar riski doğurur..
Amortisörde garantilik bir arıza çıkarsa sol amortisöründe sağlam olmasına rağmen değişecek, bilgin olsun..
Peugeot daha doğrusu PSA 2007-2010 yılı arası garanti maliyetlerini %80 oranında kısma kararı aldı bundan dolayı hiç taviz vermiyorlar. Ancak 2007'ye kadar da maalesef bir çok bayii sahte arızalardan Peugeot'ya garanti kaktırıp duruyordu, bnm başıma bile geldi İstanbul'da.. bana sormadan arabanın yarısını değiştirmişlerdi..
Geç mi kaldım bilmiyorum ama mutlaka şanzıman haznesini tanzikliyle temizlesinler balata çok toz yapıyor baskı ve balata arasında gereksiz ısı artışı sağlıyor bu da baskıya zarar veriyor yakmasa bile tornalık hale gelebiliyor..
http://img22.imageshack.us/img22/7831/captureoy.jpg
Fotoda da görüldüğü üzere baskı ve rulman revize edilmiş(RP ile belirtilenler yeni..).. Set olanın referansı 8 numaraya tekabül eden 2052.k3.. Rulmanda görüntü farkı yok gibi ancak daha gevşek bilyeli yapmışlar bu da daha konforlu bir kavrama sağlıyor.. Eskisi 'tak' diye şiddetli bir kavrama yapıyordu. Bu rulman milin tansiyonunu absorbe ediyor.
Balata ve baskı aslında görüldüğü üzere ayrıca sipariş edilebilir ancak hem beklersiniz hem de dediğim gibi maliyeti 60-70 tl düşürürse düşürür..
Bu arada lastik havaları 36 da şu an.. Düşürme işlemine sensörü iptal etmeden haftaya başlayacam.. Bu sefer prosedür de çıkartıcam.. Buraya yazarım adım adım
ayrıca sağ ön amartisörde sorun çıktı. en son ona bakılacak. jantımda çizik yok, amartisöre kusur buldular. ses yapıyor bozuk yolda lık lık lık ses çıkartıyor...
2. KEZ ANLADIM Kİ PEUGEOT'TA GARANTİ DENEN OLAY YOK, YAPIN YAPACAĞINIZI BOŞVERİN GARANTİYİ[/QUOTE]
benimkindede lıkırtı vardı amortisorle ilgisi yoktur z rot kolunu değiştir banada amortısor demıslerdı. Amortısorlerın patlaması cok zor bizim araçlarda.
Bundan aldım bakalım.İnşAllah uyar...
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...m=200462228534
http://images.channeladvisor.com/Sel...iplepillar.jpg
Boost, Egt ve Widebandı yerleştireceğiz...
Tholl-ga nın gönderdiği ayna kapaklarını da dün boyaya verdik (orjinal RC kapaklarımızda folyo vardı çekme falan yapmıştı içimize sinmemişti)
Sis kapakları da ya siyaha boyanacak yada güzelce kaplanacak..
Aynı günde ızgaramızı siyaha boyatacağız...
Sonuç böyle olacak İnşAllah..
http://img35.imageshack.us/img35/5821/siyahn.jpg
Bu arada Naman kardeşimiz hala shiftligter ın rpm bilgisini beyinden hangi çıkıştan alacağını söyleyecek de biz de takacağız:D:D:D :(
Ben sana account ayarlamaya çalışayım hocam kendin bak :):) Oldukça karışık çünkü. Yani 30-40'a yakın screenshot koymam lazım aksi takdirde
eheh ben de anlamıyorum POPAŞ'a sorayım o zaman kafalarına eserlerse(daha doğrusu biliyorlarsa;)) yanıtlarlar
özgürüm farlarla sislerin de içine bir el at,koyulaştır biraz,10 no olur görüşündeyim...
İzmir'de Alev Kırmızı RC var RT plaka.. Aramızda mıdır sahibi? Serbest Bölge girişinde gördüm bugün. Sürücü koltuğunda servis kılıfı vardı yalnız..
En son aldığımda shell 95 oktan 100 TL lik ibre kalan 30 yazısınında altına düşmüştü ..
Dün itibariyle yine aynı şekile düşünce 300 Km yapmış oldum kaba hesapla 0.33 TL yakıyorum. Dikkatli kullandık ara ara sıkıştırma vardı...Yol bilgisayarı 8.2 yazdı .
KM nin %80 i sabah ve akşam bol ışıklı trafikte işe gelip giderken..:icon_tup:
az yakıyo sizde yanılmıyorsam qtec vardı değil mi? eğer varsa işe yarıyor mu yani herhangi bir bozulma yapmadı demi elektronik kısımda?
Bende sanayi işi cut-out var ..Kalan 5 20 lik kısımda öyle %80 kapalı konumda kullandık..
Bozulma yapması şöyle 1 sn de açılıyor yada kapanıyor buna 1 sn den fazla basmak sıkıştırmak ve zorlamak anlamında motorun düşlülerini bozuyor..
Bizdeki Mako markanın en iyi silecek motoru..
Hep mi 95 oktan kullanıyorsun peki?