User Tag List

Sayfa 3/5 İlkİlk 12345 SonSon
94 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: 206 RC performans problemi

  1. #39
    ömeRC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    TÜRKİYE/TRABZON
    Mesaj
    199
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benimde aracımda önceden boru ve filtre vardı (radyatörün arkasında duruyordu direk) k&n typhoon kit olan bir araçla denedki her viteste yarım boy geçti beni...sora araştırmayı iyi yaptım yurt dışından k&n typhoon kit buldum birde supersprınt komple egzos katalikten itibaren araç şuan çıldırmış vaziyette oldu geçildiğim araç daha yanıma yaklaşmıyor
    kısa şanzumanlı filtreli ince contalı chip li mantar ın yaptığı saxo vardı en son onla denemiştim 4 vites sonunda 5-6 boy geçmiştim onu...yani demek istediğim benim uğraşmalarımla anladığım rc ile fazla oynama yapmıyacaksın yaparsan rckid arkadaşımız gibi turboluycan başkası yalan.

  2. #40
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı R21TURBO 41 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hazır denk gelmişken , şu an araçta oem yazılım , HKS76mm son susturucu , K&N kutu içi filtre var..Bu hali ile 175hp ölçüldü.... Sanırım yapılabilecekler
    K&N Typoon yaklaşık 600-700 lira
    Superchips 800 , costum 500 lira..
    4.18 2.0 hdi partner ayna mahruti 350 lira.

    Değermi ? , sen herhangibirşey yaptınmı ?
    Ne tavsiye edersin ?

    Konuyuda fena saptırdık
    İlk önce VVT sensörünü kontrol ettir. Sadece kutu içi filtre ve son susturucu ile 175 hp aldım demişsin. Kat iptali ve orta susturucu iptali yok sanırım. Hangi dyno.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  3. #41
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İlk önce VVT sensörünü kontrol ettir. Sadece kutu içi filtre ve son susturucu ile 175 hp aldım demişsin. Kat iptali ve orta susturucu iptali yok sanırım. Hangi dyno.
    İzmit bosh car sevice de..
    Katalitik iptal , düz boru , HKS 76mm son susturucu , std filtre__ 174hp
    Katalitik yerine 60lık kısa susturucu , düz boru , susturucu yok.____173hp
    Katalitik , düz boru , HKS 76mm susturucu , K&N kutu içi__________175hp
    Katalitik sökülüp vana takıldı , açıkken 175hp , kapalı iken standart egsozt sistemi ile 173hp
    Katalitik , düz boru , HKS 76mm susturucu , std filtre_____________175hp
    Standart bujileri ile 175hp , bosh iridyum buji ile 175hp

    Tüm denemelerde AFR değerleri rolanti 14.9 / 3000rpm sabit 14.8...15.3 / Dip gaz 12,3..12,6 gayet güzeldi hiçbirinde bozulmadı....

    Şunuda dip not olarak belirtiyim , yıllardır bu mekanik dynoda ölçümler yaparız İst.daki digital dynolara göre 10-20hp arası az gösterir, bu dynoda 228hp ölçülen TypeR ı Paşaoğlunda 242hp ölçüyoruz bir iki kez bu şekilde olduğundan değil , 30kere karşılaştırdıysak 30 undada dediğimn gibi 10ila 20 hp arası fark çıktı...

    Daha birsürü ölçüm yapıldı ama hatırlıyabildiklerim bunlar , egzost değişiklikleri max hp de pek fark etmiyor gibi gözüksede altları olumlu yada olumsuz ciddi etkiliyor..
    Yine yapılan bunca denemede Max hp sinde bir artış yok gibi gelsede whp sinde güzel bir artış oldu ki bana göre max hp den çok çok çok daha önemli...Tekere 112kw veren bir RC nin durumu iyi dir diye düşünüyorum

    Yazılım ve gerçek CAİ ile tekere 125kw bence çok iyi olur....
    ^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^

  4. #42
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Başka bir RC ile deneme şansım olmadığından kıyaslama yapamıyorum , std ve yazılımlı CAİ li araçlarla denense durumu çok daha net ortaya çıkar , ne kadar olsada dyno %80 bilgi veriyor , asfaltta olumlu yada olumsuz değişebilir.. MK1 RS 3-4 boy geçiyor , anca +200km lerde yakalıyorum onunda sebebi çok belli , RS uzun 5. vitesi. yüzünden rehavet geçiriyo.. Ama RS te ne gibi ilaveler var bilmiyoruz , varsada söylemiyorlar zaten..
    ^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^

  5. #43
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir sorumda motor yağı ile ilgili , şu an Mobil 5-50 kullanıyorum ?
    ^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^

  6. #44
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Paşaoğlundan yaklaşık %10-15 eksik gösteren bir dynoda 175hp alıyorsa aracın ciddi iyi gidiyor olması gerekiyor. Ama Clio RS ile denemen aksini gösteriyo RS te egzantrik vs.vs. yok ise. Dyno çıktın varmı eğri ne alemde.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  7. #45
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En son halinin ( katalitik üzerinde , HKS 76mm son susturucu , std filtre ) dyno resmi var , anladığım kadarıyla eğrisi gayet güzel... Resmi sana gönderiyim ! sende bir bak... Motor yağı ile ilgili tavsiyen olurmu , şu an Mobil 5-50 kullanıyorum
    ^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^

  8. #46
    BTU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Türkiye/Istanbul
    Mesaj
    176
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konunun böyle gelişmesi güzel olmuş bence. Chipten sonra gidişi daha tatmin edici ama sanırım debriyaj ile ilgili problem var. Ona baktıracağım. Aracın üstünde boğazdan çıkan orijinal borusuna bağlı açık bi filtre var, katalizor de duruyor. Motorla ilgili hiç bi işlem yaptırmadım, daha güçlüyken de bu haldeydi.

    Orijinal son susturucu ve motor üstü plastik kapağa ihtiyacım var. Elinde olan var mı acaba ?

  9. #47
    Muti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    565
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BTU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konunun böyle gelişmesi güzel olmuş bence. Chipten sonra gidişi daha tatmin edici ama sanırım debriyaj ile ilgili problem var. Ona baktıracağım. Aracın üstünde boğazdan çıkan orijinal borusuna bağlı açık bi filtre var, katalizor de duruyor. Motorla ilgili hiç bi işlem yaptırmadım, daha güçlüyken de bu haldeydi.

    Orijinal son susturucu ve motor üstü plastik kapağa ihtiyacım var. Elinde olan var mı acaba ?
    tavsiyem kn typoon kit almak olucak.ben rc de bircok filtre denedim.hepsi olumsuz oldu.Rc nin ilacı kn typoon kit.senin aracında orjinal boru ustunde filtre arabayı daha da bogucaktır.sonucta bu aylarda pek farkettirmesede rc ısınma problemi olan bi arac ısınınca performans kaybı yaratabiliryor.onun için bir kez vereceksin o parayı kn typoon kit alıp ondan sonra performansın nasıl degistigini sende hissedersin.baska filtrelerle zaman kaybı yapmaman için.
    katalizor eger duruyorsa hemen iptal et katalizor egerki dolu ise iptalden sonra baya bi rahatlama gorursun...

  10. #48
    Muti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    565
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı R21TURBO 41 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir sorumda motor yağı ile ilgili , şu an Mobil 5-50 kullanıyorum ?
    castrol edge 5*40 yada 0*40 kullanmanı öneririm...
    zaten servisler 5*40 koyar.ama 0*40 da koyabilirsin.

  11. #49
    Seccop - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Turkiye/ Istanbul
    Mesaj
    51
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    debrıj bıtıosa gene gıdısınde sorun yasarsın arabanın omerrc arkadasımında debrıjdan dolayı baya bır guc kaybı onu degıstırdıkten sonra bır daha performansını kontrol et bence...

  12. #50
    BTU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Türkiye/Istanbul
    Mesaj
    176
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    debriyaj sağlam kaçırmıyor ama şanzımanda problem var. Hazır yaptırıyorken de kısa yapalım dedim.

  13. #51
    TYPERHAKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    ist
    Mesaj
    1.420
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşım sana yegane tavsiyem hemen standart filtreye dön,arabanın düzeldiğini göreceksin,açık filtre 12 hp güç kaybı veriyor RC de.2005 yilında çok uğraşmıştım RC ile.en hızlı RC ,en standart RC dir bunu unutma bir kenara yaz.yüzlerce deneme yaptım tecrübeyle sabittir.

  14. #52
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TYPERHAKAN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşım sana yegane tavsiyem hemen standart filtreye dön,arabanın düzeldiğini göreceksin,açık filtre 12 hp güç kaybı veriyor RC de.2005 yilında çok uğraşmıştım RC ile.en hızlı RC ,en standart RC dir bunu unutma bir kenara yaz.yüzlerce deneme yaptım tecrübeyle sabittir.
    2005 yılında RC ile uğraşmak gerçekten çok zordur. O yüzden birşey demiyorum ama en hızlı RC standart olandır diye birşey mağlesef şu gün şartlarında yanlış bir ön görüm durumunda. Açık hava filtresi özellikle BTU arkadaşın bahsettiği gibi orjinal boru ucundaki bir filtre direk güç kaybına yol açar ama düzgün uygulanmış yada K&N Typhon gibi hazır bir CAI araca oldukça ama oldukça faydalı. Ama açık hava filtresi yerine orjinal kutu içinde orjinal filtreyi bile tercih ederim. Yada kutu için bir filtre. Yağ olarak Castrol Edge 5-40 kullanıyorum aldığımdan beri memnunum. Debriyaja gelince. Atmosferik araçta kaçırma hissetirmesi zor. Güç az olduğundan ama eskidiğinde değiştirmesen seni belki 40.000 kmde daha götürecek olsa bile güç kaybına başlamış olabilir. Bu arada konudaki tüm RC sahiplerince birinci viteste sakin sürüşte 0 dan kalkışlarda şu gıcık titreme mevcutmu. Lanet olasıca debriyaj bilyası yüzünden. Yan sanayi debriyaj kitlerinde bu sorun olmaz diye düşünüyorum ve henüz debriyaj takımı kararı veremedim. Ama orjinal kitte durum mutlaka yenilecek.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  15. #53
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2005 yılında RC ile uğraşmak gerçekten çok zordur. O yüzden birşey demiyorum ama en hızlı RC standart olandır diye birşey mağlesef şu gün şartlarında yanlış bir ön görüm durumunda. Açık hava filtresi özellikle BTU arkadaşın bahsettiği gibi orjinal boru ucundaki bir filtre direk güç kaybına yol açar ama düzgün uygulanmış yada K&N Typhon gibi hazır bir CAI araca oldukça ama oldukça faydalı. Ama açık hava filtresi yerine orjinal kutu içinde orjinal filtreyi bile tercih ederim. Yada kutu için bir filtre. Yağ olarak Castrol Edge 5-40 kullanıyorum aldığımdan beri memnunum. Debriyaja gelince. Atmosferik araçta kaçırma hissetirmesi zor. Güç az olduğundan ama eskidiğinde değiştirmesen seni belki 40.000 kmde daha götürecek olsa bile güç kaybına başlamış olabilir. Bu arada konudaki tüm RC sahiplerince birinci viteste sakin sürüşte 0 dan kalkışlarda şu gıcık titreme mevcutmu. Lanet olasıca debriyaj bilyası yüzünden. Yan sanayi debriyaj kitlerinde bu sorun olmaz diye düşünüyorum ve henüz debriyaj takımı kararı veremedim. Ama orjinal kitte durum mutlaka yenilecek.
    Mobil 5*50 nin bir çıtır kalın oluşu , motor içi için belki fark etmez sonuçta tam sentetik kaliteli bir yağ ama kapakta yani egzantrikte olumsuz bir etkisi olabilirmi , vtec sisteminde yağ basıncı çok önemli , vanoslu sistemler ince yada kalın yağa ne gibi tepki verir.. Ben aldığımda yeni Mobil 5*50 konulmuştu , ellemedim.. Sence değiştirmelimiyim , yoksa birdahaki değişime kadar kullanıyımmı ?
    ^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^

  16. #54
    BTU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Türkiye/Istanbul
    Mesaj
    176
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu araba aynı filtre ve aynı şekilde arıza lambası yakmadan önce zaten istediğim gibi gidiyordu. Standart rclere de bindim, benim arabam çok farklıydı aldığımda. Zaten almamdaki en büyük neden böyle yürüyor olmasıydı. Standart rc ye 5-6 boy atıyodum ilk başlarda, yine aynı açık filtre ile. Ama şimdi öyle değil şu vvt sensörü ile şanzımanı yaptırdıktan sonra tekrar bakacağım.

  17. #55
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yağ basınç saati ile canlı gözlem yapamadığımız için 5-50 ile 5-40 arasındaki basınç farkını göremediğimiz için VVT üzerinde etkisi olurmu bilemem. Ama ben içimin rahat etmesi için atmosferik kullandığım sürece 5-40 kullanmaya devam edicem. Olumsuz yanını görmediğim için başka yağ denemek istemiyorum.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  18. #56
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yağ basınç saati ile canlı gözlem yapamadığımız için 5-50 ile 5-40 arasındaki basınç farkını göremediğimiz için VVT üzerinde etkisi olurmu bilemem. Ama ben içimin rahat etmesi için atmosferik kullandığım sürece 5-40 kullanmaya devam edicem. Olumsuz yanını görmediğim için başka yağ denemek istemiyorum.
    Teşekkürler..
    ^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^

  19. #57
    ardacngns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    kocaeli
    Mesaj
    1.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ılker abıcım sende 5 40 devam et ama omer kardesımızın yazdıgı k&n cold aır kıt cok farkı olcagını dusunuyorum acık fıltre yukarıda olursa zate cekecegı sıcak havadan guc kaybı bırde yukarıdakı konu ıcınde vvt den sonra kat ın ve chıp ın kontrol edılmesını onerırım

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •