User Tag List

Sayfa 4/5 İlkİlk ... 2345 SonSon
94 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: 206 RC performans problemi

  1. #58
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ömer satsaydı alacaktık Typoon u ama olmadı ... Arabayı sürekli ben kullanıyor olsam sorun olmazda , kardeşim pek dikkat etmez , tamponun altına kadar inen bir CAİ korkutuyor beni dalar su birikintisine tamgaz , su çektirir başımıza iş alırız..
    ^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^

  2. #59
    ardacngns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    kocaeli
    Mesaj
    1.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla bnde typer a gaz basıcam dıye taktım ama gecen aksam yagmurda ananeyı eve bırakırken uc bucuk attım haha

  3. #60
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birde TR de bilinçli sürücü yok derler !!! hehehehehe
    ^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^

  4. #61
    ardacngns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    kocaeli
    Mesaj
    1.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    var var abı askolsun bılmedıklerımızıde bu sıtede paylasarak ogrenıyoruz ne mutlu bıze

  5. #62
    Muti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    565
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    normal bi acık hava filtresi yerine bencede orjinal kutu içi filtresini kullanılmalı.içine kn nin 206 rc için olan filtrelerinden konulabilir.fakat 2005 yılının sartları su anki 2010 sartları ile aynı deil.ondan en hızlı rc std rc'ye katılmıyorum.
    filtre konusunda Kn typoon kit diyorum.eger alınmıyorsa kutu içine devam edilmeli.Başka bişey keşfetmetye gerek yok...

  6. #63
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dyno üzerinde etkisini görmeden civata dahi takmam.. 5-6 farklı egzost sistemi denedim en iyisi katalitik üzerinde , HKS son susturucu ile aldım.. Açık , kutu içi K&N , oem , tampon altına inen custom , 1kw bile oynamadı.. Tanıdığım bir arkadaştan Typoon tedarik edip onuda denerim.. Bence hepsi birbiriyle zincirleme alakalı uygulamalar.. Kat iptali , komple egzost , typoon , ve en son tüm bu değişiklikler e göre yazılım..
    ^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^

  7. #64
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ya şimdi kutu içi orjinal ile tampona inen CAI arası 1kw bile oynamadı dedin ben kala kaldım. Orjinal filtre kutusu en altta resonatöre bağlı. Orada soğuk kolay marş bassın diye sıcak hava basmaya yarayan valfli bir sisteme. Onunda içi sol çamurluk içine kadar giden iğrenç bir şinorkel sistemine bağlı. Bu kadar karman çorman bir sistemden ancak hava çekebilen bir filtre yerine tampona inen CAI güç vermiyorsa 2 ihtimal var kanımca. Birincisi DYNO üzerinde ya fan yok, ya konumu yanlış araç hava alamıyo yada fan yetersiz. Diğer ihtimal ise yaptığınız custom CAI olmamış. Bunun başka bir açıklamasını ben yapamıyorum. Varın siz yapın.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  8. #65
    ömeRC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    TÜRKİYE/TRABZON
    Mesaj
    199
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rc de tampona kadar boru olsa bile en sonda bir tane kalın plastik boru 2. hava üfleme yeriymiş o boru takılmadığı zaman bile rc de 5500 den sora canlı olmuyor hatta k&n typhoon kitte çok bariz belli oluyor 5500 e kadar filtre normal öterken ondan sora yırtılırcasına ötüyor...
    RC ile çok uğraştım ama bütün bunları para harcayarak harcamadan öğrenseydim daha iyi olurdu ilk önce simota kit aldım aldım sora orjinal taktım en sonunda k&n typhoon da karar kıldım...bence arkadaşlar bende var diye demiyorum bu uygulamaları yapın RC nin zevkine varın sora RC yürümüyor diyenlere en iyi cevabı verirsiniz...

  9. #66
    Muti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    565
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ömeRC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    rc de tampona kadar boru olsa bile en sonda bir tane kalın plastik boru 2. hava üfleme yeriymiş o boru takılmadığı zaman bile rc de 5500 den sora canlı olmuyor hatta k&n typhoon kitte çok bariz belli oluyor 5500 e kadar filtre normal öterken ondan sora yırtılırcasına ötüyor...
    RC ile çok uğraştım ama bütün bunları para harcayarak harcamadan öğrenseydim daha iyi olurdu ilk önce simota kit aldım aldım sora orjinal taktım en sonunda k&n typhoon da karar kıldım...bence arkadaşlar bende var diye demiyorum bu uygulamaları yapın RC nin zevkine varın sora RC yürümüyor diyenlere en iyi cevabı verirsiniz...
    kim dio onu

  10. #67
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @ömeRC
    4500-5000 civarı filtre sesinin değişmesinin sebebi araçtaki VVT sistemi. İkinci hava üfleme yeri araca performans katması için değil. Yukarıda yazdığım gibi soğuk havalarda rolanti ve ilk çalıştırmada kolaylık için bir sistem. Resonatörde var valfi. Heater box adlı bir ısıtma sistemine gidiyor.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  11. #68
    ömeRC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    TÜRKİYE/TRABZON
    Mesaj
    199
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Muti Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kim dio onu
    kardeşim diyenler var ama işte bütün arabalar aynı değilsen RC yi yürütmeye devam et

  12. #69
    ömeRC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    TÜRKİYE/TRABZON
    Mesaj
    199
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @ömeRC
    4500-5000 civarı filtre sesinin değişmesinin sebebi araçtaki VVT sistemi. İkinci hava üfleme yeri araca performans katması için değil. Yukarıda yazdığım gibi soğuk havalarda rolanti ve ilk çalıştırmada kolaylık için bir sistem. Resonatörde var valfi. Heater box adlı bir ısıtma sistemine gidiyor.
    vallahi abi rc konusunda benden daha biligili olduğun kesin hatta sana özelden sorum bile olmuştuama bu rc nin filtresi gibi bir filtre sistemi hiç bir arabada görmedim acayip bişe yapmış mühendiler...

  13. #70
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ömeRC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vallahi abi rc konusunda benden daha biligili olduğun kesin hatta sana özelden sorum bile olmuştuama bu rc nin filtresi gibi bir filtre sistemi hiç bir arabada görmedim acayip bişe yapmış mühendiler...
    Mühendislerin bu kadar uğraşmasının en büyük sebebi en çok satış rakamını hedefledikleri İngiltere'nin kötü hava koşulları. Bu arada o boruyu takmasanda araç düzgün gidebilir. Misal Muti'deki filtre sisteminde o boru bağlı değil. Ama maşallah kardeşime it gibi gidiyor aracı videolar ve dyno verisi ortada.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  14. #71
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    K&N Typoon ile ilgili tüm söylediklerinize katılıyorum , RC ile uğraşmış tecrübe sahibi 3-4 kişi aynı şeyi söylüyorsa yok öle değildir demenin zaten bir mantığı tok.. Aracı aldığımda Hot Air İntake sistemi vardı , açık hava filtresi radyatörün dibinde duruyordu.. Hemen söküp filtre araştırdım , ilk bulduğum kutu içi K&N oldu ve aldım... OEM ile Kutu içi K&N 1kw bile fark etmedi , 3 dakika arayla ölçüldü , o an idareten tampon altına kadar inen bir boru hazırlayıp ucuna kıytırık bir filtre koyduk ve denedik 1kw bile fark etmedi..RC nin hava emiş sistemindeki hengameyi araştırdım ve bu arabaya CAİ nin şart olduğunu düşünerek filtre araştırdım..Typoon u duydum , complete cold air intake bir sistem ve oldukça pahalı..
    Weight: 6.3 lb (2.9 kg)
    Product Box Length: 24.38 in (619 mm)
    Product Box Width: 12.38 in (314 mm)
    Product Box Height: 11.75 in (298 mm)

    Özelliklerine sahip ve V2 gibi çap geniş başlayıp daralmıyor , komple aynı çapta kıvrımları 206RC ye göre ' 650 lira vermeye gerek yok , yaparım ben aynısını ' pisikolojisi ile hareket ederek 60mm çapında 1mm et kalınlığı olan krom boruyu , verdiğim şekle göre hazırlaması için arkadaşıma rica ettim.. Şu an hazır , yağmur olmadığı bir gün ucuna simota bağlayıp denicem... Sizden farklı bir düşüncem yok , hiçbir şey fark etmesede filtre sistemi söküldüğünde 10-15kg hafifler araba o bile + olur

    Sadece olur olmaz herşeye para verip , hiçbir + sağlıyamayıp , yapılacak doğru işlemleri sonradan öğrenip aynı paraları tekrar harcamaktan yoruldum yıllardır... Artık denemeden , emin olmadan , tecrübeli kişilerden net bilgiler almadan civata bile takmıyorum..

    RC nin oem filtre sistemini gördükten sonra ve özellikle TechTurkey den öğrendiklerimle kutu içine K&N değil azot bile bassan örümcek ağı gibi oem sistemle hiçbirşey olmaz..

    RC dede diğer araçlarımnda uyguladığım sistemi uygulamaya çalıştım.. Öncelikle hafif , ağır tüm bakımlarını yapacaksın , araba fabrika çıkış gücünü verecek , ondan sonra ilavelere başlıyacaksın.. İlk adım tamam , biraz pahalı oldu ama tğm bakımları yapıldı , stock gücü alındı.. 95 oktan ile 98 oktan arasında 6kw= 8hp fark ettiğinide belirtmek isterim... hani belki benimde size bir faydam olur

    CAİ ( custom yada typoon ) , güzel bir egzost sistemi , belki yazılım...

    2. adımın CAİ kısmıda tamam...
    Egzost büyük ihtimalle bu çekilde kalacak ( katalitik üzerinde , HKS76mm son susturucu ) Görüş ve düşünceleriniz önemli !!!!!!!!!!!
    Yazılım Superchips mi , dyno üzerinde custum mı ?
    ^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^

  15. #72
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel yazmışsın ama beni yanlış anladın sanırım. Ben hiç K&N Typhon alın demedim. Misal kimse bana o filtre kitini aldıramaz. Dünyanın parası ben hiç vermem. Ben sadece fark yok demene karşı kendi görüş ve tezlerimi belirttim. Bende custom kit taraftarıyım. Yakında belki bizde fotoğraflar ile bir kit hazırlanış ve montajı yayınlayabiliriz.

    Yazılım kesinlikle dyno üzerinde custom diyorum. Eksoz olarakta katalizör sökülmeli. Alt devirler biraz düşecek ama üst devirlerde ve top speede tırmanışta fark edicek.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  16. #73
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güzel yazmışsın ama beni yanlış anladın sanırım. Ben hiç K&N Typhon alın demedim. Misal kimse bana o filtre kitini aldıramaz. Dünyanın parası ben hiç vermem. Ben sadece fark yok demene karşı kendi görüş ve tezlerimi belirttim. Bende custom kit taraftarıyım. Yakında belki bizde fotoğraflar ile bir kit hazırlanış ve montajı yayınlayabiliriz.

    Yazılım kesinlikle dyno üzerinde custom diyorum. Eksoz olarakta katalizör sökülmeli. Alt devirler biraz düşecek ama üst devirlerde ve top speede tırmanışta fark edicek.
    Katalitik ile ilgili şöyle bir düşüncem var , giriş ve çıkışındaki sensörler AFR yi okuyup iki sensör arasındaki farka göre ecu nun müdahelesini sağlıyor ?.. Bu sensörlerin 2 sininde aynı değeri okuması sıkıntı yaratmazmı ? Katalitiksiz kullanımı çok hoşuma gitmişti özellikle egzost patlatması fenaydı... 1 ay katsız kullandım sadece 1 kez arıza ışığı yaktı...

    Yazılım için önereceğin kişi yada firma ?
    Kesici devri uzatılmalımı ?
    ^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^

  17. #74
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok şöyle oluyoru. Katalitikten önceki sensör direk beyinin işleme aldığı zengin fakir tespitini yapıp düzeltmeleri uyguladığı o2 sensörü. Aynı tip aynı model diğer o2 katalitikten sonra okurken beyin diğer sönsörden gelen verilere göre hiçbir ayar vs.vs. yapmıyo. Sadece ve sadece EURO4 normalarına uymak ve çevreyi az kirletmek adına katalizörün çalışıp çalışmadığını anlamak sebebiyle ilk O2 sensörü ile ikincisi arasında bir fark yoksa arıza lambası yakmadan birinciden gelen verileri işlemeye devam ediyo. Bir yansıtma devresi yapılara birinci O2 den okunan verinin sabit bir birim kadar düşüğü sinyali üretim ikinci O2 kablosuna verilse kat iptali yüzünden hiçbir arıza vs.vs. yaşanmaz. Ama bunu yapmadanda katalizör ışığını söndürmek mümkün. Devir kesici 7500 maksimum yeterli. Zaten Peugeot firması ile aslında kendi çapında ufak bir chip yaparak eskiden 7000 devirde aldığı 177 hp gücü 6800 devire çekip kesiciye 6800 indirtmişti. O yüzden en fazla 7500 kesici olabilir. Yazılım olarakta Paşaoğlu, Barbaros, Mehmet Gazihan gibi tecrübeli isimleri önerebilirim sadece.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  18. #75
    Muti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    565
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yazılım kesinlikle custom dyno uzerinde olmalı.
    Paşaoğlu

  19. #76
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yok şöyle oluyoru. Katalitikten önceki sensör direk beyinin işleme aldığı zengin fakir tespitini yapıp düzeltmeleri uyguladığı o2 sensörü. Aynı tip aynı model diğer o2 katalitikten sonra okurken beyin diğer sönsörden gelen verilere göre hiçbir ayar vs.vs. yapmıyo. Sadece ve sadece EURO4 normalarına uymak ve çevreyi az kirletmek adına katalizörün çalışıp çalışmadığını anlamak sebebiyle ilk O2 sensörü ile ikincisi arasında bir fark yoksa arıza lambası yakmadan birinciden gelen verileri işlemeye devam ediyo. Bir yansıtma devresi yapılara birinci O2 den okunan verinin sabit bir birim kadar düşüğü sinyali üretim ikinci O2 kablosuna verilse kat iptali yüzünden hiçbir arıza vs.vs. yaşanmaz. Ama bunu yapmadanda katalizör ışığını söndürmek mümkün. Devir kesici 7500 maksimum yeterli. Zaten Peugeot firması ile aslında kendi çapında ufak bir chip yaparak eskiden 7000 devirde aldığı 177 hp gücü 6800 devire çekip kesiciye 6800 indirtmişti. O yüzden en fazla 7500 kesici olabilir. Yazılım olarakta Paşaoğlu, Barbaros, Mehmet Gazihan gibi tecrübeli isimleri önerebilirim sadece.
    Çok teşekkür ederim , bu arada adım İlker.. Yapılması gerekenler sayende kafamda netleşti.. Şu an 21 le ilgili bağzı düşüncelerimiz var 15-20 güne netleşir daha sonra RC ile ilgilenicem.. Paşaoğlu olur büyük ihtimalle , gideceğim gün haberleşip seninlede yüz yüze sohbet etmek isterim..
    Tekrar teşekkürler..
    ^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •