Ömer satsaydı alacaktık Typoon u ama olmadı... Arabayı sürekli ben kullanıyor olsam sorun olmazda , kardeşim pek dikkat etmez , tamponun altına kadar inen bir CAİ korkutuyor beni dalar su birikintisine tamgaz , su çektirir başımıza iş alırız..
Ömer satsaydı alacaktık Typoon u ama olmadı... Arabayı sürekli ben kullanıyor olsam sorun olmazda , kardeşim pek dikkat etmez , tamponun altına kadar inen bir CAİ korkutuyor beni dalar su birikintisine tamgaz , su çektirir başımıza iş alırız..
^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^
valla bnde typer a gaz basıcam dıye taktım ama gecen aksam yagmurda ananeyı eve bırakırken uc bucuk attımhaha
Birde TR de bilinçli sürücü yok derler !!! hehehehehe
^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^
normal bi acık hava filtresi yerine bencede orjinal kutu içi filtresini kullanılmalı.içine kn nin 206 rc için olan filtrelerinden konulabilir.fakat 2005 yılının sartları su anki 2010 sartları ile aynı deil.ondan en hızlı rc std rc'ye katılmıyorum.
filtre konusunda Kn typoon kit diyorum.eger alınmıyorsa kutu içine devam edilmeli.Başka bişey keşfetmetye gerek yok...
Dyno üzerinde etkisini görmeden civata dahi takmam.. 5-6 farklı egzost sistemi denedim en iyisi katalitik üzerinde , HKS son susturucu ile aldım.. Açık , kutu içi K&N , oem , tampon altına inen custom , 1kw bile oynamadı.. Tanıdığım bir arkadaştan Typoon tedarik edip onuda denerim.. Bence hepsi birbiriyle zincirleme alakalı uygulamalar.. Kat iptali , komple egzost , typoon , ve en son tüm bu değişiklikler e göre yazılım..
^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^
Ya şimdi kutu içi orjinal ile tampona inen CAI arası 1kw bile oynamadı dedin ben kala kaldım. Orjinal filtre kutusu en altta resonatöre bağlı. Orada soğuk kolay marş bassın diye sıcak hava basmaya yarayan valfli bir sisteme. Onunda içi sol çamurluk içine kadar giden iğrenç bir şinorkel sistemine bağlı. Bu kadar karman çorman bir sistemden ancak hava çekebilen bir filtre yerine tampona inen CAI güç vermiyorsa 2 ihtimal var kanımca. Birincisi DYNO üzerinde ya fan yok, ya konumu yanlış araç hava alamıyo yada fan yetersiz. Diğer ihtimal ise yaptığınız custom CAI olmamış. Bunun başka bir açıklamasını ben yapamıyorum.Varın siz yapın.
![]()
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
rc de tampona kadar boru olsa bile en sonda bir tane kalın plastik boru 2. hava üfleme yeriymiş o boru takılmadığı zaman bile rc de 5500 den sora canlı olmuyor hatta k&n typhoon kitte çok bariz belli oluyor 5500 e kadar filtre normal öterken ondan sora yırtılırcasına ötüyor...
RC ile çok uğraştım ama bütün bunları para harcayarak harcamadan öğrenseydim daha iyi olurdu ilk önce simota kit aldım aldım sora orjinal taktım en sonunda k&n typhoon da karar kıldım...bence arkadaşlar bende var diye demiyorum bu uygulamaları yapın RC nin zevkine varın sora RC yürümüyor diyenlere en iyi cevabı verirsiniz...
@ömeRC
4500-5000 civarı filtre sesinin değişmesinin sebebi araçtaki VVT sistemi. İkinci hava üfleme yeri araca performans katması için değil. Yukarıda yazdığım gibi soğuk havalarda rolanti ve ilk çalıştırmada kolaylık için bir sistem. Resonatörde var valfi. Heater box adlı bir ısıtma sistemine gidiyor.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Mühendislerin bu kadar uğraşmasının en büyük sebebi en çok satış rakamını hedefledikleri İngiltere'nin kötü hava koşulları.Bu arada o boruyu takmasanda araç düzgün gidebilir. Misal Muti'deki filtre sisteminde o boru bağlı değil. Ama maşallah kardeşime it gibi gidiyor aracı videolar ve dyno verisi ortada.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
K&N Typoon ile ilgili tüm söylediklerinize katılıyorum , RC ile uğraşmış tecrübe sahibi 3-4 kişi aynı şeyi söylüyorsa yok öle değildir demenin zaten bir mantığı tok.. Aracı aldığımda Hot Air İntake sistemi vardı , açık hava filtresi radyatörün dibinde duruyordu.. Hemen söküp filtre araştırdım , ilk bulduğum kutu içi K&N oldu ve aldım... OEM ile Kutu içi K&N 1kw bile fark etmedi , 3 dakika arayla ölçüldü , o an idareten tampon altına kadar inen bir boru hazırlayıp ucuna kıytırık bir filtre koyduk ve denedik 1kw bile fark etmedi..RC nin hava emiş sistemindeki hengameyi araştırdım ve bu arabaya CAİ nin şart olduğunu düşünerek filtre araştırdım..Typoon u duydum , complete cold air intake bir sistem ve oldukça pahalı..
Weight: 6.3 lb (2.9 kg)
Product Box Length: 24.38 in (619 mm)
Product Box Width: 12.38 in (314 mm)
Product Box Height: 11.75 in (298 mm)
Özelliklerine sahip ve V2 gibi çap geniş başlayıp daralmıyor , komple aynı çapta kıvrımları 206RC ye göre ' 650 lira vermeye gerek yok , yaparım ben aynısını ' pisikolojisi ile hareket ederek 60mm çapında 1mm et kalınlığı olan krom boruyu , verdiğim şekle göre hazırlaması için arkadaşıma rica ettim.. Şu an hazır , yağmur olmadığı bir gün ucuna simota bağlayıp denicem... Sizden farklı bir düşüncem yok , hiçbir şey fark etmesede filtre sistemi söküldüğünde 10-15kg hafifler araba o bile + olur![]()
Sadece olur olmaz herşeye para verip , hiçbir + sağlıyamayıp , yapılacak doğru işlemleri sonradan öğrenip aynı paraları tekrar harcamaktan yoruldum yıllardır... Artık denemeden , emin olmadan , tecrübeli kişilerden net bilgiler almadan civata bile takmıyorum..
RC nin oem filtre sistemini gördükten sonra ve özellikle TechTurkey den öğrendiklerimle kutu içine K&N değil azot bile bassan örümcek ağı gibi oem sistemle hiçbirşey olmaz..
RC dede diğer araçlarımnda uyguladığım sistemi uygulamaya çalıştım.. Öncelikle hafif , ağır tüm bakımlarını yapacaksın , araba fabrika çıkış gücünü verecek , ondan sonra ilavelere başlıyacaksın.. İlk adım tamam , biraz pahalı oldu ama tğm bakımları yapıldı , stock gücü alındı.. 95 oktan ile 98 oktan arasında 6kw= 8hp fark ettiğinide belirtmek isterim... hani belki benimde size bir faydam olur![]()
CAİ ( custom yada typoon ) , güzel bir egzost sistemi , belki yazılım...
2. adımın CAİ kısmıda tamam...
Egzost büyük ihtimalle bu çekilde kalacak ( katalitik üzerinde , HKS76mm son susturucu ) Görüş ve düşünceleriniz önemli !!!!!!!!!!!
Yazılım Superchips mi , dyno üzerinde custum mı ?
^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^
Güzel yazmışsın ama beni yanlış anladın sanırım. Ben hiç K&N Typhon alın demedim. Misal kimse bana o filtre kitini aldıramaz. Dünyanın parası ben hiç vermem. Ben sadece fark yok demene karşı kendi görüş ve tezlerimi belirttim. Bende custom kit taraftarıyım. Yakında belki bizde fotoğraflar ile bir kit hazırlanış ve montajı yayınlayabiliriz.
Yazılım kesinlikle dyno üzerinde custom diyorum. Eksoz olarakta katalizör sökülmeli. Alt devirler biraz düşecek ama üst devirlerde ve top speede tırmanışta fark edicek.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Katalitik ile ilgili şöyle bir düşüncem var , giriş ve çıkışındaki sensörler AFR yi okuyup iki sensör arasındaki farka göre ecu nun müdahelesini sağlıyor ?.. Bu sensörlerin 2 sininde aynı değeri okuması sıkıntı yaratmazmı ? Katalitiksiz kullanımı çok hoşuma gitmişti özellikle egzost patlatması fenaydı... 1 ay katsız kullandım sadece 1 kez arıza ışığı yaktı...
Yazılım için önereceğin kişi yada firma ?
Kesici devri uzatılmalımı ?
^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^
Yok şöyle oluyoru. Katalitikten önceki sensör direk beyinin işleme aldığı zengin fakir tespitini yapıp düzeltmeleri uyguladığı o2 sensörü. Aynı tip aynı model diğer o2 katalitikten sonra okurken beyin diğer sönsörden gelen verilere göre hiçbir ayar vs.vs. yapmıyo. Sadece ve sadece EURO4 normalarına uymak ve çevreyi az kirletmek adına katalizörün çalışıp çalışmadığını anlamak sebebiyle ilk O2 sensörü ile ikincisi arasında bir fark yoksa arıza lambası yakmadan birinciden gelen verileri işlemeye devam ediyo. Bir yansıtma devresi yapılara birinci O2 den okunan verinin sabit bir birim kadar düşüğü sinyali üretim ikinci O2 kablosuna verilse kat iptali yüzünden hiçbir arıza vs.vs. yaşanmaz. Ama bunu yapmadanda katalizör ışığını söndürmek mümkün. Devir kesici 7500 maksimum yeterli. Zaten Peugeot firması ile aslında kendi çapında ufak bir chip yaparak eskiden 7000 devirde aldığı 177 hp gücü 6800 devire çekip kesiciye 6800 indirtmişti. O yüzden en fazla 7500 kesici olabilir. Yazılım olarakta Paşaoğlu, Barbaros, Mehmet Gazihan gibi tecrübeli isimleri önerebilirim sadece.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Çok teşekkür ederim , bu arada adım İlker.. Yapılması gerekenler sayende kafamda netleşti.. Şu an 21 le ilgili bağzı düşüncelerimiz var 15-20 güne netleşir daha sonra RC ile ilgilenicem.. Paşaoğlu olur büyük ihtimalle , gideceğim gün haberleşip seninlede yüz yüze sohbet etmek isterim..
Tekrar teşekkürler..
^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)