User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
25 sonuçtan 20 ile 25 arası

Konu: G kuvveti hakkında

  1. #20
    fatiii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    AnkarA
    Mesaj
    4.821
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    6 g falan iyiymiş formulanın 5G uygulayacagını sanmıyorum pilotlar 5G de perte çıkıyor nerdeyse

    http://www.youtube.com/watch?v=0qicM9z5SjI
    remaps.tr & Turbo Zone Garage

  2. #21
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim çıkardığım sonuç şu
    zaten öyle düşünüyordum ,
    1.5g lik bir sensor iş görecek

    2g gören adam zaten ekrana bakmıyordur o anda

  3. #22
    Rockford - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Mugla
    Mesaj
    1.223
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.youtube.com/watch?v=w8Fjsc90364
    uzakta aramayın yakınımızda daha üstü degerleri gören hastalar var

    maxi hocam 1.5 muhtemelen cogu arac için fazlasıyla yeterli deger bencede. forumda böle bi başlık vardı hatta aracların virajda ölcülen en yuksek g degeri linki bulabilirsem ekliim onuda

  4. #23
    Selim Kaynar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    66
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    90
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hızın karesiyle doğru orantılı olarak artan "Lateral Acceleration" , viraj içindeki bir aracın lastiğinin optimum çizgisini kaybetmeden dayanabileceği maksimum yanal ivmedir.Stock bir insanda 5 g'lik bir ivme bilinç kaybı oluşturabilir(G-LOC).Formula 1 in en uzun sert sürekli virajı İstanbul Park 8. virajıdır.2006 yılında kaydedilen değerlere göre,f1 otomobilleri 4 köşeden oluşan bu virajı 7 saniyede 190 derece yön değiştirerek 265- 285 km/h arasında 4,5 5,5 g gibi bir g-force a maruz kalarak döndüler. Yani 0 çizerek yapılacak bir olay değil. Aksine lastiğin yeri maksimum tutacağı koşullarda yüksek cornering g değerleri elde edilir.Bunun için özellikle hız ile artan downforce çok etkilidir. Büyük kanat ile f1 de yüksek hızlarda aracın aracın yaklaşık 3 katı downforce elde edilebilir. 190 km/h ile giden bir f1 aracı kendi ağırlığına eşit downforce basar.Yani 190 den yüksek bir hız ile bir tünele girsen tünelin tavanında hızlanmaya devam edersin ancak tavanda biraz lastik sarabilirsin (: Her neyse yüksek lateral acceleration değerleri elde etmek istoyorsak downforce u kullanmamız gerekir. Benim bildiğim normal bir araç 1.6 g görmüş. Onun haricinde m3 csl var 1.4 g ile pagani ile aynı değere imza atmış. Bana göre iyi bir 4wd iyi tutunma kombinasyonlarıyla 1.3 g civarlarına ulaşabilir. Yada fwd olarak kendi standartlarını aşmış bir R26R megane da yada focus rs yine 1.3 lateral g ye ulaşabilir.

    Bu arada lateral olmayan g lerden bahsedilmiş.
    Ortalama bir hesap yapacak olursak. 0 108 kmh si 3 sn olan bir araç ortalama 3g hızlanır. Tabiki bu değer ortalama olduğu için peak değeri daha yüksektir ve hızlanmı lineer değildir aslında. Peak değerini bulmak için yine lastiğin sarmadığı 1. vitesteki ilk hızlanma değerleri yada sarmaktan kurtulduğu ilk andaki değerleri ele alınmalıdır. O zaman maksimum değerini bulabiliriz. Bu lateral olmayan g lere başka bir örnek.Top-fuel dragster 0-160 0.86 saniye.Bu da ortalama 5.3 g ye takabül eder.

    edit: "Ortalama bir hesap yapacak olursak. 0 108 kmh si 3 sn olan bir araç ortalama 3g hızlanır." 1g hızlanır olacak

  5. #24
    Selim Kaynar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    66
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    90
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=44166
    Burda lateral g lerle ilgi bir topic vardı.

  6. #25

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Selim Kaynar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hızın karesiyle doğru orantılı olarak artan "Lateral Acceleration" , viraj içindeki bir aracın lastiğinin optimum çizgisini kaybetmeden dayanabileceği maksimum yanal ivmedir.Stock bir insanda 5 g'lik bir ivme bilinç kaybı oluşturabilir(G-LOC).Formula 1 in en uzun sert sürekli virajı İstanbul Park 8. virajıdır.2006 yılında kaydedilen değerlere göre,f1 otomobilleri 4 köşeden oluşan bu virajı 7 saniyede 190 derece yön değiştirerek 265- 285 km/h arasında 4,5 5,5 g gibi bir g-force a maruz kalarak döndüler. Yani 0 çizerek yapılacak bir olay değil. Aksine lastiğin yeri maksimum tutacağı koşullarda yüksek cornering g değerleri elde edilir.Bunun için özellikle hız ile artan downforce çok etkilidir. Büyük kanat ile f1 de yüksek hızlarda aracın aracın yaklaşık 3 katı downforce elde edilebilir. 190 km/h ile giden bir f1 aracı kendi ağırlığına eşit downforce basar.Yani 190 den yüksek bir hız ile bir tünele girsen tünelin tavanında hızlanmaya devam edersin ancak tavanda biraz lastik sarabilirsin (: Her neyse yüksek lateral acceleration değerleri elde etmek istoyorsak downforce u kullanmamız gerekir. Benim bildiğim normal bir araç 1.6 g görmüş. Onun haricinde m3 csl var 1.4 g ile pagani ile aynı değere imza atmış. Bana göre iyi bir 4wd iyi tutunma kombinasyonlarıyla 1.3 g civarlarına ulaşabilir. Yada fwd olarak kendi standartlarını aşmış bir R26R megane da yada focus rs yine 1.3 lateral g ye ulaşabilir.

    Bu arada lateral olmayan g lerden bahsedilmiş.
    Ortalama bir hesap yapacak olursak. 0 108 kmh si 3 sn olan bir araç ortalama 3g hızlanır. Tabiki bu değer ortalama olduğu için peak değeri daha yüksektir ve hızlanmı lineer değildir aslında. Peak değerini bulmak için yine lastiğin sarmadığı 1. vitesteki ilk hızlanma değerleri yada sarmaktan kurtulduğu ilk andaki değerleri ele alınmalıdır. O zaman maksimum değerini bulabiliriz. Bu lateral olmayan g lere başka bir örnek.Top-fuel dragster 0-160 0.86 saniye.Bu da ortalama 5.3 g ye takabül eder.
    cok guzel bilgiler paylasım icin tşk

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •