şimdi burada esas amacınız/beklentiniz ve ayırabileceğiniz bütçe konuları devreye giriyor.
swap işi başlı başına bir maliyettir , işçiliği , incik boncuk gerekli extra malzemeleri , ruhsata işletme prosedürü vs.vs.. dolayısı ile hangi motoru tercih ederseniz edin , kolay bir iş olmayacak maalesef
amaç ne? keyifli bir araç yapmak mı? draglara girmek mi? günlük kullanıma uygunluk mu?
eğer günlük kullanıma uygunluk şartı yoksa , standart b16 motor + kasa hafifletme en ucuz seçenek olacaktır
hangi motoru seçerseniz seçin önce yolunuzu belirlemeniz gerekli...
atmosferik + bilindik uygulamalar (egzoz-headers-filtre-emme-beyin) ilk basamaktır
atmosferik yüklenecekse bu parçaların peşinden egzantrik uygulamaları gelir , akabinde stroker kitler , yüksek sıkıştırma pistonlar vs..vs..
aşırı besleme olacaksa b16 için de k20 için de supercharger kit mevcut
ya da charger yerine turboya geçilebilir , o zaman da işin nereye varacağı tamamen bütçeye bakar...
sitede her durumun örneği mevcut , hatta satılıklarda da bazılarını görebilirsiniz ;
eg + b16
eg + b20
eg + k20
kasadan bağımsız olarak motor tercihleriniz açısından da örnekler bolca mevcut ;
b20-non vtec turbo
b20 vtec atmosferik
b16 supercharger
b16 turbo
b16 atmosferik
k20 atmosferik
k20 supercharger
k20 turbo...
kısacası , bütçenize en uygun yolu seçtikten sonrası kolay , önce tercihinizi belirleyin...