User Tag List

Sayfa 20/23 İlkİlk ... 101819202122 ... SonSon
419 sonuçtan 362 ile 380 arası

Konu: Yokuş aşağı inerken boşuna yakıt tüketmeyin !!

  1. #362
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    adamlar yakıt sarfiyatını gramına kadar hesaplayan yol bilgisayarı yapmışlar sen ona inanma totondan mantık uydur

    orhangazi tarafında dik yokuşlu virajlarda arabayı bi salıyorum aşağı düzlüğe kadar 140 oluyor. yakıt sarfiyatı sıfır vaziyette araba sollamak çok keyifli

    yol bilgisayarı olmayan arabalarda da zaten benzin sarfiyatını hesaplıyorsun.

    Bir seferinde boşa ata ata gidiyorum otobanda hanım en son isyan etti farkı neyse vereyim insan gibi bas gaza diye. sonra yolun geri kalanında araba daha az yaktı

  2. #363
    h.savas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    .....
    Mesaj
    4.807
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla sırf egzoz sesinden dolayı bile cutoff da gitmeyi seviyorum :d


    +1 ....

  3. #364
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Genel itiraz Fiat'ın cut-off'ta da 2.0L/100km tüketim göstermeye devam etmesiydi. Bense bunun yazılımsal bir tercih olduğunu, cut-off'da tıpkı diğer tüm enjeksiyonlu araçlarda da olduğu gibi yakıtın kesildiğini belirtmiştim. Ama tabi ki inanmayanlar olmuştu. Şimdi Fiat'ın kendi servis eğitim manuelinden ilgili kısmı veriyorum;



    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  4. #365
    HkN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul-Bartın
    Mesaj
    1.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Genel itiraz Fiat'ın cut-off'ta da 2.0L/100km tüketim göstermeye devam etmesiydi. Bense bunun yazılımsal bir tercih olduğunu, cut-off'da tıpkı diğer tüm enjeksiyonlu araçlarda da olduğu gibi yakıtın kesildiğini belirtmiştim. Ama tabi ki inanmayanlar olmuştu. Şimdi Fiat'ın kendi servis eğitim manuelinden ilgili kısmı veriyorum;





    fiat yanlış bilgi vermiştir elemanlarına olurmu böyle bir şey


    Umarım halen daha iddia etmezler

  5. #366
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cok garip bir konu olmus. İki gun once denedigm bir olayi anlatayim. ankaradan istanbul istikametine giderken bolu tunelinde 70 km siniri var. Tunelde hizimi cruise ile 70 e sabitledim. bilirsiniz ki orada tatli bir egim var. sonrasinda anlik tuketimde istikrarli bir bicimde 1.0 litre okudum. bunun uzerine sabitlemeyi devreden cikardim ve arac gaza basmadigim icin yavaslamaya basladi. sonrasinda ise vitesi bosa aldim ve 70 km sabit bir hiz ile ilerldi tunelin sonuna kadar. anlik tuketimde yazan deger 0.2 idi.

    Burada bostayken yakilan yakitin miktari ile cut off ta gorulen 0 degerinin arasinda ciddi bir fark yoktu. ancak diger yandan motorun olusturdugu pompalama kaybi nedeniyle potansiyel enerjisini bos vitese oranla daha fazla yitiren aracin duzluge cikildiginda 70 km sabit hizi saglamasi icin bile 4.0 litre yakit yakmasi gereklidir. yani 20 kat daha fazla yakit harcamasi demektir. Kisaca bu bize indigimiz yokus 20 km olursa ve sadece 1 km duz yolda gidersek ayni yolu vitesi bosa atan bir arac ile ayni miktarda yakit yakarak tamamlayabiliriz anlamina geliyor. ayrica bunun yan ciktilari da mevcut. zaman kaybi gibi.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  6. #367
    CoSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya yorumlar o kadar karışmış ki hiç birşey anlayamadım özür diliyorum ama biri açıklayabilir mi kısayoldan ? araç boştayken mi daha az yakıyor yoksa motor freni gibi yani viteste ayağımızı herşeyden çektiğimizde mi ?

  7. #368
    irfanakbas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2012
    Şehir
    erzincan/kemaliye
    Mesaj
    706
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2004 corsa c 1.3 cdtı dizel motor donanımında da bu fuel cut off sistemi mevcutmu acaba? araştırdım ama bulamadım? olup olmadığını bilen arkadaş varmı?

  8. #369
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cok garip bir konu olmus. İki gun once denedigm bir olayi anlatayim. ankaradan istanbul istikametine giderken bolu tunelinde 70 km siniri var. Tunelde hizimi cruise ile 70 e sabitledim. bilirsiniz ki orada tatli bir egim var. sonrasinda anlik tuketimde istikrarli bir bicimde 1.0 litre okudum. bunun uzerine sabitlemeyi devreden cikardim ve arac gaza basmadigim icin yavaslamaya basladi. sonrasinda ise vitesi bosa aldim ve 70 km sabit bir hiz ile ilerldi tunelin sonuna kadar. anlik tuketimde yazan deger 0.2 idi.

    Burada bostayken yakilan yakitin miktari ile cut off ta gorulen 0 degerinin arasinda ciddi bir fark yoktu. ancak diger yandan motorun olusturdugu pompalama kaybi nedeniyle potansiyel enerjisini bos vitese oranla daha fazla yitiren aracin duzluge cikildiginda 70 km sabit hizi saglamasi icin bile 4.0 litre yakit yakmasi gereklidir. yani 20 kat daha fazla yakit harcamasi demektir. Kisaca bu bize indigimiz yokus 20 km olursa ve sadece 1 km duz yolda gidersek ayni yolu vitesi bosa atan bir arac ile ayni miktarda yakit yakarak tamamlayabiliriz anlamina geliyor. ayrica bunun yan ciktilari da mevcut. zaman kaybi gibi.
    ne diyorsun hocam hiç birşey anlaşılmıyor
    zaten milletin şunu anlaması 18 sene sürüyor, birde böyle yazarsanız hepten uçarız biz.

    sistem, bolu tüneli için keşfedilmedi biliyorsun
    ayrıca cruise kontrol ile bunun ne ilgisi var anlamadım
    neyle neyi kıyaslıyorsunuz ?

  9. #370
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CoSA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya yorumlar o kadar karışmış ki hiç birşey anlayamadım özür diliyorum ama biri açıklayabilir mi kısayoldan ? araç boştayken mi daha az yakıyor yoksa motor freni gibi yani viteste ayağımızı herşeyden çektiğimizde mi ?
    ilk sayfayı okudunuzmu ?

  10. #371
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cok garip bir konu olmus. İki gun once denedigm bir olayi anlatayim. ankaradan istanbul istikametine giderken bolu tunelinde 70 km siniri var. Tunelde hizimi cruise ile 70 e sabitledim. bilirsiniz ki orada tatli bir egim var. sonrasinda anlik tuketimde istikrarli bir bicimde 1.0 litre okudum. bunun uzerine sabitlemeyi devreden cikardim ve arac gaza basmadigim icin yavaslamaya basladi. sonrasinda ise vitesi bosa aldim ve 70 km sabit bir hiz ile ilerldi tunelin sonuna kadar. anlik tuketimde yazan deger 0.2 idi.

    Burada bostayken yakilan yakitin miktari ile cut off ta gorulen 0 degerinin arasinda ciddi bir fark yoktu. ancak diger yandan motorun olusturdugu pompalama kaybi nedeniyle potansiyel enerjisini bos vitese oranla daha fazla yitiren aracin duzluge cikildiginda 70 km sabit hizi saglamasi icin bile 4.0 litre yakit yakmasi gereklidir. yani 20 kat daha fazla yakit harcamasi demektir. Kisaca bu bize indigimiz yokus 20 km olursa ve sadece 1 km duz yolda gidersek ayni yolu vitesi bosa atan bir arac ile ayni miktarda yakit yakarak tamamlayabiliriz anlamina geliyor. ayrica bunun yan ciktilari da mevcut. zaman kaybi gibi.
    Aracın viteste yavaşlaması, hızlanması veya hızını koruması için yolun eğimi esastır. Aracınız viteste yavaşlıyor, boşta hızını koruyorsa o eğimdeki yolda aldığınız yol boyunca toplamda tüketiminiz boşta daha az olur. Ama bu boşta gitmenin daha güvenli olduğu veya yeterli eğim olan yerde viteste gitmenin daha fazla tükettiği anlamına gelmez tabi ki. Yeterli eğime sahip bir yolda viteste, cut-off'da sıfır tüketim gerçekleşir ki bu değeri boşta yakalayamazsınız.


    Alıntı irfanakbas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2004 corsa c 1.3 cdtı dizel motor donanımında da bu fuel cut off sistemi mevcutmu acaba? araştırdım ama bulamadım? olup olmadığını bilen arkadaş varmı?
    Tüm common-rail dizel motorlarda cut-off elektronik olarak mevcuttur. Aynı şekilde eski nesil distribütör pompalı dizellerde de mekanik olarak cut-off mevcuttur. Yani sizin aracınız da piyasadaki diğer tüm dizeller gibi cut-off'a sahip.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  11. #372
    cMg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    357
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim aracıma kısa takıldıktan sonra cut offda, anti lag sistemi varmış gibi çatara patara hoşuma gidiyor ama bunun bir zararı varmıdır.
    GEC13 GTİ

  12. #373
    İbrahim Erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    --------
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sıralı lpg için de bir teknik açıklama bekliyoruz.

  13. #374
    CoSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilk sayfayı okudunuzmu ?
    tekrar okudum ve anladım abi bir tek sorun olucak ecu'su olmayan yani basit usul tofaş vs araçlar içinde yokuş aşagı yada normal giderken viteste ayak gazdan cekildigindede cut off oluyor mu ?
    cstuningstore

  14. #375
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Crack Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sıralı lpg için de bir teknik açıklama bekliyoruz.
    Sıralı sistem LPG sinyalini benzin enjeksiyonundan aldığı için birebir benzin enjeksiyonunu takip eder, yani cut-off LPG'de de vardır. Yalnızca tek nokta veya karbüratörlü LPG kitinde çalışmaz.

    Alıntı CoSA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tekrar okudum ve anladım abi bir tek sorun olucak ecu'su olmayan yani basit usul tofaş vs araçlar içinde yokuş aşagı yada normal giderken viteste ayak gazdan cekildigindede cut off oluyor mu ?
    Karbüratörlü motorlar için de #312 nolu mesajı okuman gerekiyor;
    http://www.techturkey.com/forum/6246626-post312.html
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  15. #376
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CoSA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya yorumlar o kadar karışmış ki hiç birşey anlayamadım özür diliyorum ama biri açıklayabilir mi kısayoldan ? araç boştayken mi daha az yakıyor yoksa motor freni gibi yani viteste ayağımızı herşeyden çektiğimizde mi ?
    Olay sadece yokuş aşağı gitme değil. mesela ilerde kırmızı ışığı gördün çek ayağını gazdan araç sıfır tüketimle ışığa kadar gitsin. veya ilerde trafik sıkışık gaz keserek git.

    Bazı yollarda boşta araç hızını koruyabili ancak orda cruise ile gitsen zaten çok çok az bi tüketimle gidiyorsun. yolun tamamına baktığında boşa atmak karlı değil.

  16. #377
    HkN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul-Bartın
    Mesaj
    1.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ilkercom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Olay sadece yokuş aşağı gitme değil. mesela ilerde kırmızı ışığı gördün çek ayağını gazdan araç sıfır tüketimle ışığa kadar gitsin. veya ilerde trafik sıkışık gaz keserek git.

    Bazı yollarda boşta araç hızını koruyabili ancak orda cruise ile gitsen zaten çok çok az bi tüketimle gidiyorsun. yolun tamamına baktığında boşa atmak karlı değil.

    Aynen abicim. Mesela Hacıosman bayırı olsun,İstinyede Tarabya bayırları gibi yerlerde maalesef araçları salamazsınız Muhakkak motor freninde gitmeniz gerekli ve yakıt tüketimi sıfır olur)

  17. #378
    Görsel Menekşe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    65
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben de şu açıdan yanaşıyim, mesela uzun yokuşlarda boşa alıyorum böylece yolun hafif düzeldiği ve hızımı korumak için gaz vermem gereken yerlerde gaza basmamış oluyorum, sonunda ışıklara veya trafiğe birkaçyüz metre kaldığında da vitese alarak ağır ağır ve sıfır yakıt ile yavaşlıyorum.Yani sadece ekonomi amaçlı kullanımda sürekli viteste kalmak mantıklı ama az tüketmek uğruna yavaş gitmek istemeyen kullanıcılar için birçok yerde vitesi boşa almak mantıklı.

  18. #379
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o değilde haftalardır bekliyorum
    bana defalarca mesaj atıp bunun bir hata olduğunu ve böyle birşeyin-sistemin olmadığını
    hatamı düzeltmezsem "30 senelik ustası" ile birlikte video çekip buraya koyacağını söyleyen zatı-ı muhterem arkadaşı göremiyoruz?
    ne oldu hacı? yoksa 30 senelik ustanla beraber iknamı oldun?


    genede her 30 senelik ustayı aynı kefeye koymak yanlış olur diyor ve kanıtını sunuyorum.
    (biraz reklama giriyor ama olsun, işini düzgün yapan her bilgili insanın yanındayız)

    1- KANTARCI TICARET | Fiat Yetkili Servis | Lpg Donusum | Sigorta | Oto Tamir | Anlasmali Hasar Servisi | Oto Muayene
    2- Untitled Document
    3- Untitled Document

  19. #380
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Adam inanmış o zaman.

    Üreticiler özellikle söylüyor boşa atmayın diye.

    Ayrıca herkes üzerinde duruyor ki boşta daha hızlı gidiyor diye

    Konu boşta gitmek hızlı gitmek değil ki. Hem az tüketmek hem güvenli gitmek.

    Cut-off siteminin mantığı da gaza basmadığın zaman yakıtı kesmek. sen bunu adam gibi uygulayamazsan tabii ki verim alamazsın.

    Ayağını gazdan çektiğinde yakıtı kesiyor. Artık yolda giderken ilerde ışığı gördün 1 kilometre bedavaya mı gidersin yoksa yokuş aşağı gaz kesmek yerine boşa mı atarsın o kısmı sana kalmış.

    Kendi deneyimim boşa atarak uzun yol yaptığımda daha çok yakıyor. defalarca denedim.

    Şu an kullandığım araçda (civic hb 1.8 litre düz vites) cutt off sistemini mantıklı kullanarak şehir içinde 7 -8 litre normal kullanımda tüketim elde ediyorum. uzun yolda araç yüklü olarak ortalama 5 litre tüketim sağlıyorum.

    Video çekmek isteyen baba yiğitler uzun yolda bu şekilde bir tüketim elde edebilecekse onu da çeksinler.

    Bir arkadaş boşa atarak benden az tüketeceğini idda etmişti. fabrika verisi olan 5,9 litre nin altına düşememişti Ben aynı güzergahta 4,9 litre tükettim

    ( istanbul - bursa - çanakkale yolu)

    Bilimsel bir açıklamaya cahilce direnen adamlara ayar oluyorum.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •