User Tag List

Sayfa 8/23 İlkİlk ... 67891018 ... SonSon
419 sonuçtan 134 ile 152 arası

Konu: Yokuş aşağı inerken boşuna yakıt tüketmeyin !!

  1. #134
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 106arts Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    206 1.6 16v hangı devıre düştügü zaman acıyo enjektörleri bilen warmı?
    orta düzeyde bi rampa aşşa 1. vites 3000 lerde git gaz vererek.
    sonra gazı bırak devir düşsün.enjektörler açılınca araba hafif bırakır kendini ileri.anlarsın hangi devirde açtığını bu şekilde...

  2. #135

    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    eskişehir
    Mesaj
    69
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 106arts Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    206 1.6 16v hangı devıre düştügü zaman acıyo enjektörleri bilen warmı?

    900 gibi normal rolanti devrinde artık sen gaza basmasanda veriyor benzini bu devre kadar kendisi sürüklenme hızı ile motor devrini ceviriyor (gaza basmaz isen)

  3. #136
    TolgaEsentepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.998
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bugün denedim özellikle Ankaranın kepekli rampasından 80km hızla 5. viteste 50kmye kadar düştü hızım.. benim için yakıt yaksın yakmasın o kadar küçük hesabıda önemli değil. normalde boşa atarak rampayı, komple ve rahatça inerken, kompresöre bindirip hızı azalta azalta inip hafif düzlüğe gelince tekrar gaz basmak pek mantıklı gelmiyor. ama boşa atmak mantıklıdır benzin yakmaz demiyorum savunmuyorum

  4. #137
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    206 lar kompresörden 2000 altında çıkıyor.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  5. #138
    kmince
    Misafir
    Otomatik focus; 1 ve 2nci viteslerde aracı hiç bir şekilde cutoff a sokmuyor, 3 ve 4ncü viteslerde ise 1750d/d in üzerinde cutoff da kalıyor, bu devrin altında enjektöleri yeniden çalıştırıyor

  6. #139
    Sheyhzade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki lpg'li araçlarda da aynı şey oluyor mu acaba ? benzinde olduğunu biliyordum fakat lpg ile ilgili hiç duymadım böyle bişey

  7. #140
    TheAce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    1.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sheyhzade Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki lpg'li araçlarda da aynı şey oluyor mu acaba ? benzinde olduğunu biliyordum fakat lpg ile ilgili hiç duymadım böyle bişey
    aracın yakıtı değişsede çalışma sistemi değişmeyeceğinden olay yine aynıdır, bayır aşşağı at beşe

  8. #141
    Sheyhzade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TheAce Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracın yakıtı değişsede çalışma sistemi değişmeyeceğinden olay yine aynıdır, bayır aşşağı at beşe
    ama şimdi şöyle bi durum var , araba enjeksiyonlu fakat lpg sıralı sistem değil. yani lpg'yi enjektör püskürtmüo, peki bu durumda ? ))

  9. #142
    TheAce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    1.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sheyhzade Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama şimdi şöyle bi durum var , araba enjeksiyonlu fakat lpg sıralı sistem değil. yani lpg'yi enjektör püskürtmüo, peki bu durumda ? ))
    onun yakması lazım yani sen boşa at

  10. #143
    Sheyhzade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende öyle düşünmüştüm zaten enjektör yok ki neyi kapatıcak kompresörde demiştim kendi kendime

  11. #144

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vkarayel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende Toyota Carolla ile bunu uzun yolda yapıyorum, 1 depo (45lt) ile 1200 km gibi bir rekor kırdım .. Ank-İst, İst-Ank, Ank-Bolu, Bolu-Ank.
    Sadece dik rampalarda boşa atınca ulaşacağım hızla dönemeyeceğim virajlarda viteste iniyorum.
    Tekrar açıklayım U harfi şeklinde bir rampa düşünelim viteste inersek U'nun en dip noktasında hızımız 100 olsun, eğer boşta inseydik 140 olacaktı. 140 ve 100 le giden bir aracın taşıdığı potansiyel enerjiyi düşünürsek aradaki 40 kmlik fark U nun kalan kısmında büyük ekonomi sağlıycaktır. Yokuşu inerken yakılan 1 lt/100 km önemsenmiycek kadar ufak bir rakamdır çünkü yokuşu çıkarken 100 km ile çıkmak için 20lt/100 km lere kadar ulaşan bir sarfiyat söz konusu olacaktır. Sonuç olarak bence;
    Rampanın sonunda frene basacaksanız rampanın başından viteste inin frene basmayın, ama rampanın sonunda frene basmayacaksanız boşta inin
    yıllardır uygularım ve cok az yakarım bu sayede tavsıye ederım,saatte yakılan 1 ltre hıcbısıy deıl

    hafıf egımde boşta, dık egımde 5te ınelım ve mumkun oldugu kdr az fren kullanalım vırajlara hızlı gırelım enerjıyı surtunme yolu ıle harcamayalım(frenle)

  12. #145
    G_TT_I - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Driftwood
    Mesaj
    2.431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Genel olarak çok doğru yanlış demiyorum ama sürekli enjektörleri kapalı tutmaz belli bir devre geldiğinde enjektörler tekrar açılır,
    gerçekten çok az yakmak isteniyorsa enjektörlerin açıldığı arabadan anlaşılır çok az gaz verip tekrar bırakmak lazım.

    birde hafif olunca arabacık hiç hızlanmıyor malesef bağzen taksici spec =)

  13. #146
    selcukkoylu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sheyhzade Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama şimdi şöyle bi durum var , araba enjeksiyonlu fakat lpg sıralı sistem değil. yani lpg'yi enjektör püskürtmüo, peki bu durumda ? ))
    durum gene aynı olur mikserli sistemlerdede mikser gaz kelebeğinin gerisinde olacağından ayağınızı gazdan çekince kelebek tamamen kapanacağı için gaz geçemez.kısacası motor komprasyondaysa yakıt ya hiç gitmiyordur yada rölantideki yakıt ile aynı veya daha az gidiyordur .ama motor komprasyondayken aracı yavaşlatacaktır yani kinetik enerjisini emecektir.
    1.8TSI 160hp

  14. #147
    selcukkoylu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    uzun yokuşlarda motor komprasyonu aracı yavaşlatıyorsa boşa atmak ekonomik olarak avantajlıdır
    1.8TSI 160hp

  15. #148
    106arts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    1.870
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konu başlığını yokuş aşağı olarak neden sınırlandırıyorsunuz anlamadım düz yolda giderken 5 bin devire kadar cıkıp ayagımızı gazdan ceksek aynı durum olmazmı

  16. #149
    Ludacris - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    2.186
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    uzun düzlükte boşa atmak mantıklı misal otobanda 220 civarına gelip attığımda uzun süre gider styla oluyorum 5 te kalsa yavaşlıcak
    ( ne boşmuş arkadaş kaç sayfa olmuş konu )
    Alıntı edo typer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ludacrıs ne ıcıosun sen? alman mısın,bmw fabrıkası senın mı? ama senın spec bıraz farklı.. ben stı alırım keyfımın kahyası mısın?)
    ....05412424032

  17. #150
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 106arts Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konu başlığını yokuş aşağı olarak neden sınırlandırıyorsunuz anlamadım düz yolda giderken 5 bin devire kadar cıkıp ayagımızı gazdan ceksek aynı durum olmazmı

    aman gözünü seveyim, bunu bile anlatana kadar göbeğim çatlıyor
    birde "düz yolda" falan dersek hepten işin içinden çıkamayız.
    (gerçi onuda açıkladım, yazılarda var)

  18. #151
    106arts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    1.870
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki . . . . . . .

  19. #152
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    farklı bişi sorim.


    standalone için en uygun değerler nedir peki kompresör için?
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •