User Tag List

Sayfa 10/23 İlkİlk ... 8910111220 ... SonSon
419 sonuçtan 172 ile 190 arası

Konu: Yokuş aşağı inerken boşuna yakıt tüketmeyin !!

  1. #172
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rölantide 0,8 - 1 lt yakıyor denıyor ama ne kadar zamanda boşta hangı hızda yada duryorsa ne kadar dakıkada

  2. #173
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı sword Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    rölantide 0,8 - 1 lt yakıyor denıyor ama ne kadar zamanda boşta hangı hızda yada duryorsa ne kadar dakıkada
    saatte abi

    vw grubu araçların yol pc lerinde rolantide çalışırken lt/hr olarak belirtiyor değeri, gözünden kaçmış yada dikkat etmemiş olabilirsin

  3. #174

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.519
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benım bındıgım cogu aracta 10 km gıbı hızın altında saatte olarakj gostermeye baslıyor tuketımı,1 ltre saatte buda hiçbişey..

    daha öncede yazdıgım gıbı yolun durumuna göre boşta inmek daha mantıklı, 1ookmde 1 lıtre az yakıcam dıye alınan yoldan kaybetmeye gerek yok, bunun hesabıde çok kolay yapılabılır

    fren yapmayın ama kesınlıkle

  4. #175
    barisy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    izmir Türkiye
    Mesaj
    1.413
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    buna benzer bir konuya başka bir forumda rastlamıştım sanırım. Hatta bir arkadaş , derdini anlatamadı ve çok güldüğüm bir örnek vermişti. araba yokuş aşağı viteste gaza basılmadan inerken ( aynı konu başlığında olduğu gibi ) arka koltuktan bagaja geçip bagajdan sarkmak suretiyle egzoza peçete dayarsanız peçetenin tertemiz kaldığını görebilirsiniz demişti

    Ayrıca bu konunun gerçekliğini çok uzun bir rampa aşağı viteste inerken hararet göstergesinin düştüğünü görerek anlayabilirsiniz. Bu da tespitin alternatif bir yoludur, yanma olmadığından hararet düşer.

    Tabi şuda var, rampa aşağı ve sonrasında bir rampa tırmanılacak ise ve yol müsaitse , aşağı inerken en üst viteste dahi olsa boşa almadığınızda bu hareketli parçalar arabanın hızlanmasını engelleyecektir. 90 ile inmeye başlarsanız belki 100 km ye ulaşacaktır. Boşa attığınızda ise aynı yokuşta 130 olacaktır ve bir sonraki rampada avantaj sağlayacaktır. Çünkü aracı hızlandırmak veya yokuş yukarı hızını korumak, rolantide indiğin yokuşta tükettiğin yakıttan çok daha fazlasına mal olur.

  5. #176
    kurtbil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.065
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı barisy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    buna benzer bir konuya başka bir forumda rastlamıştım sanırım. Hatta bir arkadaş , derdini anlatamadı ve çok güldüğüm bir örnek vermişti. araba yokuş aşağı viteste gaza basılmadan inerken ( aynı konu başlığında olduğu gibi ) arka koltuktan bagaja geçip bagajdan sarkmak suretiyle egzoza peçete dayarsanız peçetenin tertemiz kaldığını görebilirsiniz demişti

    Ayrıca bu konunun gerçekliğini çok uzun bir rampa aşağı viteste inerken hararet göstergesinin düştüğünü görerek anlayabilirsiniz. Bu da tespitin alternatif bir yoludur, yanma olmadığından hararet düşer.

    Tabi şuda var, rampa aşağı ve sonrasında bir rampa tırmanılacak ise ve yol müsaitse , aşağı inerken en üst viteste dahi olsa boşa almadığınızda bu hareketli parçalar arabanın hızlanmasını engelleyecektir. 90 ile inmeye başlarsanız belki 100 km ye ulaşacaktır. Boşa attığınızda ise aynı yokuşta 130 olacaktır ve bir sonraki rampada avantaj sağlayacaktır. Çünkü aracı hızlandırmak veya yokuş yukarı hızını korumak, rolantide indiğin yokuşta tükettiğin yakıttan çok daha fazlasına mal olur.
    dedıgınde haklısın ama bunu frene basman gereken durumlar ıcerıyorsa eger o zamanda bosa atmanın manası kalmaz cunku hem aynı hızlarda gıdersın hem fren yaparsın hemde dıger duruma gore tuketımın olmus olur.Senın dedıgnı yapabılmek ıcın ayagı hıc frene koymadan kazanılan yoldan kar etmek gerekır

  6. #177
    barisy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    izmir Türkiye
    Mesaj
    1.413
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kurtbil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dedıgınde haklısın ama bunu frene basman gereken durumlar ıcerıyorsa eger o zamanda bosa atmanın manası kalmaz cunku hem aynı hızlarda gıdersın hem fren yaparsın hemde dıger duruma gore tuketımın olmus olur.Senın dedıgnı yapabılmek ıcın ayagı hıc frene koymadan kazanılan yoldan kar etmek gerekır
    Tabi tabi , zaten belirttim yol müsaitse diye.

  7. #178
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu olay beni o kadar baydıki bilemezsiniz
    artık insanlarla uğraşmayıp canın ne isterse yap diyorum,
    huzurluyum

    yanlız şunu belirtmeden geçemiyeceğim
    özellikle meseleyi kavrayan arkadaşlar için

    bu özelliği hep "yukuş inerken", "bayır inerken" diye düşünmeyin
    olayın bayırla yokuşla ilgiside yok
    uzun sürdüğü ve en iyi deneme orada yapılabildiği için "bayır aşağı" örneğini veriyorum.

    örnek senaryo:
    araba duruyor, gaza bas, 5000 devire çık, ayağını gazdan aniden çek
    -->motor devri 5000 den aşağıya inerken BİLE enjektörler kapatılır.

  8. #179
    oğuzk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.599
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En temizi kontak kapatmak

  9. #180
    oguzhan999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstnbul /Florya - Trabzon
    Mesaj
    2.177
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teskkrler , detaylı bi şekilde anlatılması çok hoş olmus
    Oğuzhan ÖKSÜZ

    http://www.facebook.com/oksuzdesign


  10. #181
    HondatugraL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    7.003
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dizelde karburator arayanlar var hala bu teknolojıye nasıl alışıcaklar bılmıyorum
    DR. OWL

  11. #182
    ZaZy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı oğuzk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    En temizi kontak kapatmak
    hahaha şaşırdın mı hocam napıyosun Frenler şişcek,direksiyon şişcek,yağlama bitcek... Abowww

  12. #183
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hepten kapama kontağı ışıklar yanık kalsın arac 5.vites te aynı zamanda ayak debriyajda aciıl durum modu

  13. #184
    imhotep - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sword Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hepten kapama kontağı ışıklar yanık kalsın arac 5.vites te aynı zamanda ayak debriyajda aciıl durum modu
    eskiden vosvosta yapardım yokusasagı hersey kapalı frende şişmezdi direksiyonda mis

  14. #185
    Sercanius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Misya / Hüdavendigar
    Mesaj
    252
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    boşa atttığınızda motor çok daha rahat ve kısa sürede soğur.

    boşa atmayı alışkanlık haline getirirsek ve yıllarca kullanımdan sonra tüm boşta gidişlerimizi topladığımızda bu süre bize çok büyük rakamlarla çarpılarak uzun km ve motor ömrü olarak geri döner... devir yapmadan fazladan km yapmakda ayrı bir getirisidir.

    dünyada uzun km yapan binek araç sürücülerine kullanım sırları sorulduğunda söyledikleri başlıca sırlar; düşük devir, düşük hız ve her fırsatta boşa atmak olmuştur.


    boşa atmanın şanzuman ömrüne de faydası vardır.

    boşa atmanın insan psikolojisine ve kulak sağlığına faydası vardır.

  15. #186
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sercanius Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    boşa atttığınızda motor çok daha rahat ve kısa sürede soğur.

    boşa atmayı alışkanlık haline getirirsek ve yıllarca kullanımdan sonra tüm boşta gidişlerimizi topladığımızda bu süre bize çok büyük rakamlarla çarpılarak uzun km ve motor ömrü olarak geri döner... devir yapmadan fazladan km yapmakda ayrı bir getirisidir.

    dünyada uzun km yapan binek araç sürücülerine kullanım sırları sorulduğunda söyledikleri başlıca sırlar; düşük devir, düşük hız ve her fırsatta boşa atmak olmuştur.


    boşa atmanın şanzuman ömrüne de faydası vardır.

    boşa atmanın insan psikolojisine ve kulak sağlığına faydası vardır.
    hocam şaşırdın galiba ?
    konu boşa atmak değil, yakıt tüketimi
    tam tersi boşa atmamak, boşa atmazsan ne kazanırsın o
    tabi 1,5 sene sonra son yazılan yazıyı okursan böyle olur

    önce ilk mesajı okumanı tavsiye ederim


    EDIT:
    ayrıca o dediğin
    yani "boşa atttığınızda motor çok daha rahat ve kısa sürede soğur. "
    olayıda yanlış
    tekrar yazıyorum ilk mesajı oku

  16. #187
    TheAce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    1.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sercanius Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    boşa atttığınızda motor çok daha rahat ve kısa sürede soğur.

    boşa atmayı alışkanlık haline getirirsek ve yıllarca kullanımdan sonra tüm boşta gidişlerimizi topladığımızda bu süre bize çok büyük rakamlarla çarpılarak uzun km ve motor ömrü olarak geri döner... devir yapmadan fazladan km yapmakda ayrı bir getirisidir.

    dünyada uzun km yapan binek araç sürücülerine kullanım sırları sorulduğunda söyledikleri başlıca sırlar; düşük devir, düşük hız ve her fırsatta boşa atmak olmuştur.


    boşa atmanın şanzuman ömrüne de faydası vardır.

    boşa atmanın insan psikolojisine ve kulak sağlığına faydası vardır.

    çok uzun bir rampada viteste inerken su sıcaklığının göstergede 60 derecenin altına indiğini bilirim...

  17. #188
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynen viteste inerseniz içeride yakıt patlamayacağı, sadece hava sıkışıp atılacağı için blok daha çabuk soğur..
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  18. #189
    Sercanius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Misya / Hüdavendigar
    Mesaj
    252
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şaşırmadım.

    1.5sene sonra okumadım.

    tüm yazıları okumuştum.

    sen boşa atmamanın faydalarını yazmışsın.

    ben sana itiraz etmedim doğrudur, sadece boşa atmanın faydalarını ve uzun vadede getirilerini yazdım.

    peki bahsettiğin bu sisteme göre dyno sonrası vantilatör ile soğutma, harararet sonrası sağa çekip soğuyana kadar bekleme, yakasında 1,5milyon km rozetini gurula taşıyan uzun yol şöförlerinin uzun km ler sonrası kontağı kapatmadan önce 10dk rölantide çalıştırması, Mercedes-Benz almanya yetkililerinin de bunu onaylamsı ve araç bakım eğitimlerinde tasdik etmeleri, uzun km yapan sürücülerin her fırsatta boşa attıklarını anlatması, boşa atıp hararet başlatan motoru soğutma/soğutmaya yardımcı olma işlemi nordschleife pistine müdahim olmuş dost üstadlarımız tarfından tecrübeyle sabittir, vs.

    senin bu anlattıklarınla bir ilgisi, alakası olabilirmi?
    yoksa bu bahsettiklerim saçma sapan konu dışı alakasız şeylermi?
    iddaa etmiyorum insanız yanılabiliriz.
    sadece merak ettim.

    çok yoğun rüzgar+sağlıklı soğutma sistemi ve 3-4bin devir yaparak soğumaya çalışan motor ile rölanti devrinde içerde fırtınalar koparmadan sadece yanma etksiyle soğuyan ve soğutma sistemi ve sıvılarına yüklenmeyen bir motor arasındaki uzun vadede oluşacak farkı anlatmaya çalışıyorum. işin yakıt kısmında değilim.
    saatte harcanan rölanti yakıtını usta bir şöför başka şekillerde kurtarır.
    3-4 bin devirde yakıt harcansın harcanmasın olıuşacak ısınma ve yıpranmayı göz ardı etmemek gerektiğini düşünüyorum.
    Pro Stock Garage

  19. #190
    TheAce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    1.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sercanius Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şaşırmadım.

    1.5sene sonra okumadım.

    tüm yazıları okumuştum.

    sen boşa atmamanın faydalarını yazmışsın.

    ben sana itiraz etmedim doğrudur, sadece boşa atmanın faydalarını ve uzun vadede getirilerini yazdım.

    peki bahsettiğin bu sisteme göre dyno sonrası vantilatör ile soğutma, harararet sonrası sağa çekip soğuyana kadar bekleme, yakasında 1,5milyon km rozetini gurula taşıyan uzun yol şöförlerinin uzun km ler sonrası kontağı kapatmadan önce 10dk rölantide çalıştırması, Mercedes-Benz almanya yetkililerinin de bunu onaylamsı ve araç bakım eğitimlerinde tasdik etmeleri, uzun km yapan sürücülerin her fırsatta boşa attıklarını anlatması, boşa atıp hararet başlatan motoru soğutma/soğutmaya yardımcı olma işlemi nordschleife pistine müdahim olmuş dost üstadlarımız tarfından tecrübeyle sabittir, vs.

    senin bu anlattıklarınla bir ilgisi, alakası olabilirmi?
    yoksa bu bahsettiklerim saçma sapan konu dışı alakasız şeylermi?
    iddaa etmiyorum insanız yanılabiliriz.
    sadece merak ettim.

    çok yoğun rüzgar+sağlıklı soğutma sistemi ve 3-4bin devir yaparak soğumaya çalışan motor ile rölanti devrinde içerde fırtınalar koparmadan sadece yanma etksiyle soğuyan ve soğutma sistemi ve sıvılarına yüklenmeyen bir motor arasındaki uzun vadede oluşacak farkı anlatmaya çalışıyorum. işin yakıt kısmında değilim.
    saatte harcanan rölanti yakıtını usta bir şöför başka şekillerde kurtarır.
    3-4 bin devirde yakıt harcansın harcanmasın olıuşacak ısınma ve yıpranmayı göz ardı etmemek gerektiğini düşünüyorum.

    3-4 bin devirle sadece yağlı pistonların yağlı yuvalara sürtünmesinden oluşacak ısı mı daha fazladır, yoksa 800-1200 devir arası rölantide ateşlemenin mevcut olacağı ısı mı daha fazladır?

    birinde hiçbirşekilde yanma olmuyor sadece sürtünme oluyor ki o sürtünmeden dolayı çıkacak ısı, motorun ateşlemesi durduğu için direkt olarak soğutucu ile ortadan kalkıyor, birinde ise ateşleme devam ediyor...

    rüzgar aynı rüzgar soğutma aynı soğutma, hatta devirdaim motoru daha hızlı döneceğinden soğutma olarak motor daha rahata erecektir. sadece amaç soğutmaysa...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •