grafikten hiç bişey değilde çok bişey anlamadım diyelim![]()
milisaniye mi saniyemi daha onu anlamadım grafikte ?
usta bak öncelikle ben düsman falan değilim bir bilgi paylasmıssınız benimde basıma benzinle ilgili bi olay gelmisti eger sizin bilgi dogru ise benim basıma o olay nasıl geldi ? simdi ben kendime bu soruyu soruyorum basımdan gecen olayıda anlatırım gerekirse , ama siz hic sinyalle falan oynamayın bayır assaga araca 200 metre gidebilecek kadar benzin koyun sonra aracı calıstırın ve rampa assagı gidin hızınızda 3.vites 4000 devir olsun (bu arada rampa dik olsun arac rölanti seviyesine gelmesin ) 2km'lik bi rampa diyelim sizin iddaanız bu arac 2km rampayı stop etmeden gidebilecekbende gidemeyecek benzin bittiği an stop edecek diyorum dediğimi anlatabildimmi acaba ?
Bırak enjeksiyonlu, cut-off'lu arabayı, deposuz, enjektörsüz, benzin pompasız, ECU'suz arabayı bile bolu dağından salsan rampa bitimine kadar viteste iner. Yakıtın olmaması demek motorun durmasını gerektirmez. Gaza bastığında motor tekerleği çevirir. Gazdan ayağını çektiğinde ise tekerlek motoru çevirir.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
hadi yabu forumda hiç orjinal benzin depolu tomcat yokmu acaba ? bide onlara sorsak
basıma gelen olayı anlatayım belki yardımcı olur
rover 220 tomcat "r8" tipli şasi tamamen coupe standartında bir arac, bundan 2 sene önce ozamn maltepe unisinde okuyordum bilirsiniz belki su kayısdagında , okuldan maltepeye sahilyoluna gitmek icin arkaya cevre yolu yapmıs devlet cıkıs problemli ama bayagı rampa bi yol abartısız 3 km bayır assaga , benim arac o dönemde 220ydi ve bizim araclarda kronik bi sorun vardı
deponun sekli sasiye uygun olsun diye dizayn edilmiş ancak arac dik bayırlarda benzin cekemiyordu cunku depodaki benzin öne yıgılıyordu ve arac stop ediyordu
ben okudugum 4 senenin 2 sinin rover 220 ile gecirdim ve aracta benzin tam depo olmasına ragmen o yokustan inince arac stop ediyordu
yani vitestede olsam bostada olsam fark etmiyordu ARAC STOP EDIYOR DIREKSIYON SERTLESIYOR VE FRENLER SISIYORDU
simdi sizin hesaba göre ben salağam boşuna sonraki sene yeni depo taktırdım
bileydim hep devirli giderdim
bakın birdaha söylüyorum arac enjektörleri kapatır eyvallah ama motorun içindeki yakıt bitene kadar
yakıt bittimi motor havayla çalışmaz motorun çalışması için HAVA LAZIM DEĞIL YAKIT LAZIM YAKIT BITERSE MOTOR STOP EDER.. aynı benim eski aracımdaki gibi ; eğer sizin dediğiniz doğru olsa idi benim aracım bayır aşşağa inerken stop etmezdi
arac viteste devirli giderken ki ben gaza basmıyoken bile benzin öne yığılma yapıyor ve MOTOR BENZIN CEKEMEDIGI ICIN "HANGI HALDE OLURSA OLSUN" STOP EDIYORDU
basıma bu olay geldiği için depoyu değiştirmiştim , başıma bu olay geldiği için ve motor ustamdan bilgi aldıgım için sizin bu bilgilerin bir kısmının yanlış oldugunu söylüyorum...
Motor içindeki yakıt nedir yahu? Motor içindeki yakıtın bitmesi nedir? Enjektör kapalı olduğu sürece hangi motor içindeki yakıt? Yakıtı enjektör verir motora. Kapalıysa hangi yakıttan bahsediyoruz?
Viteste ve araçtan araca değişmekle birlikte ortalama 1500 devir üstündeysen, yolun eğimi de motoru çevirebilecek derecede ise hiçbir şekilde yakıta ihtiyacın olmaz, aracın da stop etmez. Eğer devir 1500 devirin altına düşerse veya vites değiştirmeye falan kalkarsan(ki o zaman da devir düştüğü için) o zaman ancak stop eder.
Referans noktan sanayideki ustan ise boşa yazıp çiziyoruz. Ülkede yüzbinlerce sanayi ustası olduğuna göre ikna etmek zorunda kalacağımız yüzbinlerce kendinden emin "profesör" var demektir. Buna da benim mesaim yetmez.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Merak ettim. Yazan şahısların hiç birisini tanımam sadece takip ettiğim kadarıyla bilgili, tecrübeli, deneyimli oldukları çok aşikar..
Şimdi dediğin gibi 500 metre yada 200 metre yetecek kadar yakıt koysa aracına sen bunu görsen ve araba o şekilde inse bu sefer diyeceksin ki içinde kesin yakıt vardı vs vs .. Çünkü sabit ve düz fikirli bir adamsın yeni fikirlere açık bir insan değilsin.
Bu arada konuyu baştan sona her mesajını okudum ve gayette net anladım..
aha geldi sonunda
motorun içinde kalan yakıt ve motorun benzin çekmesi
zaten bunlar senin ne kadar bilgisiz olduğunu gösteriyor
o kadar örnek döküman yalan yani?
fiat firmasının kendi dökümanlarıda yalan
bu kadar adam hayal görüyor, senin sanayi ustaların tanrı?
sen daha sistem nasıl çalışıyor bilmiyorsunki,
hiç hayatında enjektör gördünmü acaba
benim bu adama anlattığım açıkladığım şeylerin haddi hesabı yok
hala aynı..
olayı test etmek için depodaki yakıtı bitiriyorlarmış, bende neden diyordum
halbuki bu denemeyi yaptıkları servis, test cihazı var, bağlayıp enjektör sürelerini görebilirlerdi. deeee kim bilecek enjektör süresi ne ?
yanlız şöyle bir düşündümde
şimdi yukarıdaki arkadaşı bir kenara koyalım.
bu sistemi sokaktaki vatandaşa nasıl anlatırız?
anlatamayız valla, zaten bugüne kadar anlayabilende olmadı işin doğrusu
anlayanlar zaten sizin benim gibi birşeyler az çok bilen tipler.
normal sokaktaki insan bilmiyorki
kafadan ingilizce yok
enjektör ne
ecu ne
milisaniye ne
piston segman ne ?
gaz padalı, tps ne ?
wideband afr ne ?
hava yakıt oranı
sıkıştırma oranı
pwm ne ?
yakıt basıncı
egt ?
insanlar inanılmaz bilgisiz, ayrıca bunlarıda bilmeleri gerekirmi? tartışılır
ama anlatınca zaten adam ambele oluyor 2 dakikada
acaba diyorum firmalar bu sistemi bu yüzdenmi fazla ön planda tutmuyor
ne bileyim belki fiat ı mahkemeye bile veren olmuştur
"bu yol bilgisayarı hatalı, sıfır gösteriyor" diye ? manyak çok
belki o yüzden fiat en az 2 litre göstertiyordur ekranda.
benim yaptığım ilk açıklamayı insanlar o yüzden hala anlamak istemiyor belki
çok basit ve açık aslında ama yapı bilinmiyorsa nasıl anlasın ?
hani şuna benziyor:
5 yaşındaki çocuğu şöför koltuğuna oturt
1-kontağı aç 2-marşa bas 3-vitesi tak 4-debriyajı bırak 5-gaz pedalına bas
kontak ne?
marşa ne?
vites ne?
debriyaj ne?
gaz pedalı ne?
diye soru sorar sana, hiç birisini bilmiyorki .
peki diyeceksinizki normal insanlar anlamıyor, sanayideki 30 yıllık "usta" lar neden anlamıyor? işte asıl içler acısı konu bu.
muhalefet olanlara da teşekkürler, onlar olmasa bu kadar doküman dökülmeyecekti ortaya. Herkes inandığını uygulayabilir
paylaşımlar için teşekkürler.
Bir ölür BİN DİRİLİRİZ...
Varlığım TÜRK Varlığına Armağan Olsun!
Ben bilmeyen birilerine sürekli herşeyi basite indirgeyerek anlatmaktan bıktığım için DH'den buraya geldim. Ama buradaki bazı üyeler DH'dekileri aratır oldu vallahi. Onlar en azından anlatınca anlıyorlardı.
Ne zaman ne kadar bilgi istersen sonuna kadar paylaşırım ben. Ki zaten önceki sayfada Hakan abi'ye de belirtmiştim en kısa sürede dataları paylaşacağımı. Yani paylaşım olacak diye körü körüne sabit fikir tutmanın anlamı yok.
Abi az çok birşey bilmesine de gerek yok. Ya bu adam hiç mi bisikletle yokuş inmedi? Hiç mi tepeden aşağı taş yuvarlamadı? Herkes mühendis olacak veya tüm teknik bilgilere hakim olacak diye birşey yok tabi ki. Ama biraz düşünmesi, zihnini çalıştırması lazım insanın. Bisikletiyle tepeden inerken pedal çevirmediğinde bisikletin kilitlenip durmadığına şaşırmıyor, araba yokuş inerken yakıt tüketmiyor dediğimize şaşırıyor. Şimdi bu adam sence teknik bilgi eksikliğinden mi anlamıyor?
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Sizde ne sabır varmış arkadaş. Adam içten yanmalı motorları ve otomotiv endüstrisini yalamış yutmuş kendince profesör olmuş hala dert anlatıyorsunuz. Boşverin gitsin o bildiğini yapsın boşa atsın arabayı. Motorun içinde yakıt bitinceymiş. O ne demek spor gazetesi. Silindir içindeki yakıtı az az mı kullanıyor. Sen zaten 10 mt gidince o motorun içindeki yakıt 50 kere bitmiş oluyo.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
yol bilgisayarı olan bi arabayı boşta çalıştırın bekleyin zaten ortalamın arttığını görceksiniz
Livestrong
Dizel corsa cut off kapama devri kactır ? Essentia da yol pc yok anlık yakıt goremıyorum
:ramo
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)