Tesekkur ederm Yav bunlari biliyotum mapin yerini merak ettim
External bi map mi kullaniliyor tesisatina bakildimi veya map degistirildimi
Bunlari merak ettim.
Printable View
alt devirlerde 4bin-4.500 devirden sonra sabitleniyor kpa stabil oluyor üst devirlerde,
kapakta emme de türbülans olmasının imkanı yok hep diyorum, dilimde tüy bitti.
map'i okuduğumuz yerde sıkıntı olabilir beyine giden hatta sıkıntı olabilir hava alıyor olabilir map sensörünün yerine taktığımız zımbırtıdan.
ayrıca belli bi devirde yapıyor sonra sabitleniyor, kapak veya emme de olsa sürekli yapmaz mı türbülansı? hadi sürekli yapmaz diyelim sitede konusu geçen mini cooper s'in ağzı burnu kaymış kapağında türbülans olmuyor da bizim çiçek gibi kapağımızda nasıl oluyor :) adam gazlayıp ediyormuş dibine kadar:)
arabayı bu hafta bitircek ahmet usta, sonra direk ecufast'e gidilcek, sıkıntı daha net cıkar ortaya. tabi varsa o da.
krankta herhangi bi işlem yaptınızmı ?
306 motoru anlık fakirden kırılmaz.
alican mümkünse bir log yollarmısın?
anlık fakirde hiçbir araç kırmaz benim bildiğim,
anlık fakire kalmadık zaten 2-3 kere üst üste oldu murat abi 17 afr gördük yoksa buji nasıl patlıycak misal, subaplar yanmış ahmet ustanın dediği, bunlar nasıl olur?
loglar kemalde abi bende hiçbir bilgi yok malesef elimde.
oke.
bu arada 3 kere 5 kere 30 kere de görsen 17 afr ile atmosferik kıramazsın :)
Oncelikle internal mapin dogru calisip calismadigini bakilmali sonra dogru yerden vacum alinip alinmadigina bakilmali bence kaan kapagi emmeyi flow benche sokup duman testinden sonra veriyor benm kapagi ve bir kac kapagi gostermek icin beraber yaptik olsa orda belli olurdu...
Merak ettigim ayar yapilirken knock box tarzi bi kulaklikla dinleniyormuydu dalgalanmalarda aracin gidisinde tuhaflik varmiydi. Sonucta mapa yansiyan farkliik harita da esit tutulsa bile aracin gidisinde farkilik olur.Yanlis anlasilmasin yasanilanin tekrar yasanmamasi icin fikir olsun diye
yaziyorum.
Pistonda iz ve sekman yataklarinda birsey varmi bu arada
ateşleme audi 1.8t'nin ateşlemesi,3pinli. tesisatında sıkıntı olabilir mi acaba? tesisatı da yavuz çekti ama ona bu konularda çok güvenirim garantici adam .
herşeyi teknikerde aramamak lazım. kim bilir belkide buji çatlaktı? biliyorsun porselen kısım çok hassas. düşse bile çatlayabilir. bujinin resmi varmı?
bujinin kendisi de kemaldeydi o gün bıraktım onda abi yani ne ararsan kemalde.
kemalede söyledim bu iş kapağı topladığımız zaman çıkıcak ortaya bence, buji bile olabilir dediğin gibi abi, ama kemal yukarda ki gibi en olmıycak ihtimali söyleyip duruyor o yüzden o kadar sabitleniyoruz tek bi noktaya:) bi bitiriyim de kapağı toplayıp kapatıyım ecufaste gitsin araç dyno üzerinde görülür artık
Dip gazdada yasiyorsunuz dalgalanma dogrumu? Cok zor bir ihtimal: dip gazdaki siddetli vakum esnasinda olusabilecek turbulansi siz map ten hissedeceginiz kadar buyuk turbulans olmasi icin single port olsa belki :) bunun yaninda portu gereginden cok fazla buyutmek tabiki turbulansayol acar arac sahibi alicanda soluyor deger gittikce artiyor diye demekki dip gazda dalgalanma yok ben atesleme kacirma ihtimalinide dusundum anlik afr de kirilicagini sanmiyorum ..keske en bastan bu olayi bir ozgune danissaydiniz tecrubeyle sabit size yardimci olurdu.
buji patlatma sorunu bende yaşadım ama bobinden yaşadım 306 gti da
6. saniyede mevcut :icon_tup:
Buji saniyorum oem degildi sikistirmaniz oldukca yuksek ne soguklukta buji kullandiniz..
orjinal map sensörünün olduğu yere aparat yapıp hortum taktım, KAAN ABİNİN YAPTIĞI İŞÇİLİKTEN KAYNAKLANAN kapak, emme ve gaz kelebeğiyle alakalı sorun olucağını düşünmüyorum, avans kulaklığını ve knock modülü bağlamamıştım çünkü avansı yükseltmeyecektim o gece, ztn avans 24 derecedeydi,
aynen olabilir
rektifiye hatası olabileceğini düşünüyorum ama anladığım iş değil,
özgün abiye değilde Project01 Sami abiye danışmıştım keşke onn dediğini yapsaydım diyorumda, Alican diye yapmadım :),
http://e1205.hizliresim.com/x/j/609n0.jpg
http://b1205.hizliresim.com/x/j/609pg.jpg
o gecenin mapi, log dosyaları bütün bujilerin fotoğraflarını Oz dahil gerekli kişilere yolladım, gelicek yorumları burada paylaşırım
Bujiler sanirim oem ateslemegi guclendirdiniz ama oem bujilerle o sikistirmada devam ettiniz bujilerde yanlis secim olmus bence 7 soguklukta iridium buji tercih edebilirdiniz log hakkinda bence en ii ozgun yorum yapar..benim yorumum map olarak dalgalaa gozleniyor evet ama dedigim gibi vakum esnasinda high thorttle'da bu dalgalaa real olamaz..kapak haddinden fazla bozuk olsa bile ama ecu tune isi beni asiyor hafta sonu toplaniyormus sanirim arac ozgun baktigi zaman gordugunu buraya yazicaktir..
bujiler oem buji idi.
rektefiye hatası olamaz kemal crm'nin rektefiyecisi ve yapılan arabalar ortada oğlum işi bilmeyen adam değiller ki.
dediğim gibi ne özgünü ara ne adanayı ne baska bi yeri kanka aracı toplasın ahmet usta, birlikte gidersiniz ecufast'e, orda mevzu çıkar zaten. devlet meselesi haline getirmeye gerek yok kızıyorum da bu duruma biliyosun. olan oldu, çözüme bakılcak işte, bana göre ya ayar ya ateşleme bujinin patlamasının sebebi, türbülans mevzusuna kafam basmıyor ama.
öncellikle geçmiş olsun kardeşim hiç kafana takma herşey çözülür...
neden herşeyde kaan yaptığı işçilik taşlanır anlamadım bunu dönüdü dolaştı kaan yaptığı işçiliğemi laf bulunudu anlamış değilim...
kardeşim şu araçı adam akıllı kişi yapsın kaç aydır uğraşıyosun emeklerine yazık etme sana en başındada demiştim 306 diğer araçlara benzemen hata kabul etmez diye umarım beni daha iyi anlamışsındır şimdi
aracı yapan kişi benim kapagı kaan yaptı mekanik olarak allaha şükür bi sıkıntımız olmadı kapakla ilgilide bi sıkıntımız olmadı adam akıllı kişiler derken neyi kastediyosun onu anlamadım şu an araçda bi sıkıntı var onu çözmeye çalışıyoruz
kaç ay ugraşmadık motoru sökmek 1 gün desen 1gündede toplanır piston beklendi kapak beklendi saten konuya alican maddiyattan da uzadı bu iş diye belirtti okadar emeek verdik alicana da üzülüyorum neyse az kaldı olacak işallah
mekanik olarak hiç bi sıkıntı yok lafım sana değil üstünüde hiçç alınma :icon_tup::icon_tup:
başkası taşlayanlara sinir oluyo insan hiç kendi hatalarını görmeyip laf diyelenler
benim görüşüm açık ve net ms beyin denilen şey boş benim gözümde önceden biraz ılımlı bakıyodum ama şimdi bedava verseler takmam kimse yalnış anlamasın benim kızmasında ....
@melih
abi teşekkür ederim , sıkıntı neymiş bulunsun ondan sonra zaten yazıcam buraya, detaylar haftasonu cıkar Allah'ın izniyle.
Yok melih'cim sorun degil tasliyanlar tabiki olucaktir dogal..Ben isin teknik kismiyla ilgileniyorum.malesef dip gazda map dalgalanmasi cok ama cok ender gorulecek durumlardir hele yukaradaki tablo cok cok enterasan ben arabanin atliya atliya gittigi ve sonunda atesleme kacirdigini dusunuyorum buji'oem tercih edilmis o sikistirmaya ote yandanda port'ta bulunan turbulansi en cok yasanicak bolge short turn radius kismidir flow en cok burda bozulur ss 306 gti kapaginda bulunan bu bolge mukemmeldir.o yuzdende turbulans soz konusu olamaz bu benim gorusum ve kesindir.Yine ote yandan bu bolge kotu olsa dahil hatta cok kotu olsa bile full thorttle acik olan aracta valf acildiginda throat'ta ki yuksek siddetli vakum'dan dolayi alt devirledeki gorunen turbulans ust devirlerderde gorulmez ama realde bu bolgelerde kotu tasarim kapaklar'da ve kotu portlanmis kapaklarda dahil vakum esnasinda dalgalanma mapte olmaz..mekanik olarakta bir sikinti oldugunu bende dusunmuyorum..ince eleyip dokunulmus bir araba
sorun tamamen ateşlemede ;)
kanka ne sende ne motoru toplan ustada nede rektifiyecide sorun olduğunu düşünmüyorum
aklıma gelen
1 ateşleme
2 oem buji ısıya dayanamadığı için gitti resimlere bakarsa kafası erimiş gibi
3 beyinle alakalı ( çünkü önceden beyin bağlanırken bobinlerle ilgili sıkıntı olduğunu duymuştum yalnış duymadıysam)
beyinle alakalı değil abi ya, bobin patlamıştı halledildi o bişey değildi.
oem bujiyi değiştirip iridium buji alıcam ateşleme de artık nasıl olucak bilmiyorum hata nerde var neyi düzeltilcek filan
Timing ayarı yapıldımı. Yoksa orjinal sentesinde mi bırakıldı ara. Vakum dengesizliğini senteden dolayı yapabilir. Bu arada buji olayına gelince Kırmızı kafa Audi bobini ile oem buji kullandı iseniz bir sorun olmuş olabilir ama zaten strese maruz kalan buji birde wideband'ı beyine girmediğiniz ve tam gazda 17 afr görmenize rağmen gazlamayı sürdüğünüz için katmerli olup bujiyi patlamışsınızdır.
araba orjinal sentesinde abi timing verilmedi. audi 1.8t'lerin huco marka 3 pinli bobinlerini kullandık. buji oem buji idi.
dediğim gibi iridium bujiye geçme kararı aldım fakat ateşlemede baska nerde sıkıntı olabilir eğer varsa onu bulmamız lazım.
geçmiş olsun çok can sıkıcı bi durum inş en kısa zamanda çözersiniz.
Geçmiş olsun Kardesım umarım problemlerı halledersın..
Beyın Ms di sanırım ?
Ayarları ve baglantıyı kım yapmıstı ?