Maşallah Rahmi harikasın :)
Printable View
Maşallah Rahmi harikasın :)
Ramo yine döktürmüşsün.
İkiniz de çok sağolun arkadaşlar.
Bu da bonus olsun :D
Login • Instagram
Login • Instagram
emeğinin karşılığını alman, gün geçtikçe sürenin ve aracın iyileşmesini takip etmek çok keyifli, eline emeğine sağlık Rahmi
Pazar gununden bir kac guzel foto:
Tripod:
https://i.hizliresim.com/urvlcbr.jpg
Arkada kirmizi kopek baligi beni kovalarken:
https://i.hizliresim.com/dh7bifs.jpg
Frende one yigilan aracim. Vogtland yay + koni strt pist isini tam kurtaramiyorun gorsellere dusmus hali:
https://i.hizliresim.com/s37k7zu.jpg
Sabah yolda beyaz bir mito gördüm uzaktan arkadan tam darlıcaktım ki sen değilmişsin :hehe:
Valla evden çıksa saatlerimiz uymuyor bu ara ben erken kalıyorum sana göre muhtemelen :)
MiTo ile tam olarak 5. senemi dün itibari ile devirdim. Dün gibi hatırlıyorum, onu Ankara'dan alıp getirişimi.
MiTo'ya 5. yıl hediyesi olarak Bisltein B14 PSS coilover seti şu anda yolda, heyecanlıyız :D
NOT: Foto tam olarak yıl dönümü olan dün, yolda denk gelen bir arkadaş tarafından çekilmiştir.
https://i.hizliresim.com/s3j04g8.jpg
Harcıyosun be Ramom.
Nice 5 senelere.
İzmir Manisa arası yakalasam öpücem de denk gelemiyoruz çok terörlü geliyorum bu aralar :hehe:
Maşallah kardeşim nice mutlu senelere,
Maşallah nice 5 senelere daha inşallah güzel günlerde kullanman dileğiyle:)
nice 5 senelere diyelim :)
Yaklaşık 3 hafta önce siparişini verdiğim Bilstein B14 PSS coilover kiti geçtiğimiz hafta başında yurda giriş yapmıştı. Burada PTT ile yaşadığım gümrük sürecini de detaylı anlatacağım, ilerisi için herkese referans olsun. Montajı ikinci bir postta aktaracağım.
Hafta başında coilover kiti İstanbul gümrüğüne giriş yaptı. PTT kargo takip sayfasından durumu günlük takip ediyordum. Çarşamba günü gibi İstanbul gümrükten çıkış sağlanıp, gümrük ücretisayfada 0TL olarak gözüktü. Tabi umut fakirin ekmeği hesabı, bir şekilde acaba beni pas mı geçtiler, vergi vermeyecek miyim yoksa diye ümitlendim. Sonrasında ptt'yi tel ile arayıp, durumu sordum, onlar da gümrüğün numarasını verip orayı aramamı söyledi. Aradığımda, gümrük memuru ürünün İzmir gümrüğüne gönderildiğini, verginin orada belli olacağını söyledi.
Cuma günü ürün İzmir Posta Dağıtım Merkezi'ne geldi, sabahtan kendilerini telefon ile aradım. Gün içinde gümrük memurunun paketi inceleyeceğini belirtip, eğer ptt sorgu ekranında vergi ücreti yazar ise ürünün teslim postanesine gönderileceğini, eğer 0TL yazarsa benim İzmir Posta Dağıtım Merkezi'ne gelmem gerektiğini belirttiler. Öğlen saat 3 gibi tekrar kendilerini aradım, benim oraya gelmem gerektiğini, memurun beni görmek istediğini belirttiler. Yani arayıp sormasam ürün orada aylarca yatacak belki de.
Gün sonuna doğru arabamın ruhsatı ile Bayraklı'daki Posta Dağıtım Merkezi'ne gittim. Herkes beni bekliyormuş gibi bir hava oluşmuş, coilover herkesin dikkatini çekmiş. Gümrük memurunun yanına gittiğimde, ilk tepkisi, orada birden fazla arabaya yetecek kadar malzeme var, bu ticari bir gönderi şeklinde oldu. Benim 4 amörtisör ve 4 yay sipariş ettiğimi, daha fazla bir şey olmaması gerektiğini belirttim. Akabinde memur ile birlikte paketin başına geçtik, bir başka çalışan dikkatlice paketi açtı. 4 yay ve 4 amörtisör olduğunu teyitledik. Paket üstünde yazan Alfa MiTo ibaresi ile araç ruhsatımın da eşleştiği teyitlendi. Ama memur hala ticari gönderi düşüncesine takılı kaldığından adres neden Tanır Oto, burası bir tamirhane diye sordu. Babamın dükkanı orası, orada montajı yapacağız çünkü dedim. Bu itirazımı da kabul etti. Son olarak bir de satın aldığım linki de göstermemi istedi, onu da gösterince kişisel kullanım olduğunu memur da kabul etti.
Son husus, verginin hangi ücret üzerinden kesileceği konusunda oldu. İlan linkinde görülen fiyat 795€ VAT incl. şeklinde. Yani bu fiyat içinde Almanya Vergisi var. Ama tabi bana fatura keserken adamlar VAT çıkarıldı ve 85€ shipping dahil şekilde 719€ ödedim. Bu ödeme de transfer wise ile yapıldı ve kayıt aldında, bunu da memura gösterdim. Kaldı ki ürünle gelen faturada da bu detay yazıyor. Buna rağmen memur vergiyi 795€ üzerinden kesmeye çalıştı, bakın Almanya versigisi included diyor, ben bu vergiyi ödemedim, ürün bedel olan 634€'dan vergiyi kesmelisiniz desem de beni pek dinlemedi. En son yaptığım tüm ödeme olan 719€ üzerinden vergiyi kesmeyi önerdi, ben de artık ortamı gerip, gereksiz bir blokaj ile karşılaşmamak adına kabul ettim ve toplam o anki parite üzerinden 1700TL vergimi ödeyip ürünü teslim aldım ve bagaja attım.
https://i.hizliresim.com/b92l4b1.jpg
Şunları da vurgulayayım, daha önce DHL veya UPS'in direkt getirdiği çok parça satın almıştım. Söz konusu tüm gönderilerde ürün gümrüğe girince ilgili firma bana mail veya telefon ile ulaşır, gerekli belgeleri (ruhsat, kimlik, satın alma linki, ödeme görüntüsü gibi) mail ile ister, 1-2 günde gümrük masrafını hesaplayıp, belli bir IBAN'a ödeme yaptırıp, ürünü ayağıma kadar getirirdi. Ama bu gönderide PTT devreye girince, devletimizin muhteşem bürokrasisi ile karşılaşıp, 30 yıl öncesinde yaşıyormuşuz gibi demode süreçler söz konusu oluyor, hayatımızın gerçeği malesef.
TR'de bu ürünleri direkt getirecek bir kaç yerden ayrıca fiyat almıştım. Bana 719€ + 1700TL'ye mal olan ürün için 1250€ istemişlerdi, bu da detay bilgi olarak burada dursun.
Rahmicim hayırlı olsun mantıklı bir süreç işletmişsin bence.
TSE istemediklerine dua et diyorum sadece. Daha önce çok kez coilover getirttim ama bir ara bazı getiren arkadaşlardan TSE felan filan istemişlerdi. Hatta içerisinde basınçlı gaz bulunan kapalı kaplar ile alakalı başka bir mevzuat daha var dediler. Bıraktık bu işleri. :)
Hayırlı olsun güle güle kullan. Ben memnun kaldım B14'den umarım sende kalırsın. Ama takmadan yayların kg/cm değerlerini ölç belki pist için daha sert yaya geçmek isteyebilirsin.
Cumartesi sabah ilk iş olarak olrak Tanır Oto'ya gidip, arka amörtisör ve yayları sökerek işe başladık.
Sanayıdeki genç arkadaşlar, yanıma gelip abi başaran coil mi bunlar diye sordular hatta:D. Yok dedim, bunlar olması gerektiği gibi Bilstein falan, ne demek istediğimi anlayamadılar bile :D
Koni'leri çıkarıp, Bilstein ile yan yana koydum. Bilstein'ların boyu yaklaşık 2-3 parmak kadar daha kısa.
https://i.hizliresim.com/42lphdz.jpg
Bu arada, araç en yüksekte bile spor yay kadar yüksek olacaktır diye yorumlar duyduğumdan, tüm ayarları en yükseğe göre yaptım, o şekilde montajladık. Arka yüksek ayarının yapıldığı takozun montaj sonrası görseli:
https://i.hizliresim.com/dhgdd6l.jpg
Arka amörtisör de takılınca görüntü:
https://i.hizliresim.com/sxlwetu.jpg
Ön amörtisör ve yayı en yukarda ayarladık yine:
https://i.hizliresim.com/3vpq9yt.jpg
Fotosunu çekmedim ama, ne iyi ne kötü durumda olan ön amörtisör takozlarını da Opar marka şeklinde yeniledim. Ön amörtisörün araç üstündeki montajı:
https://i.hizliresim.com/dvriur4.jpg
Monyaj bitti, arabamızı bir güzel de yıkayıp, öyle fotoğrafladım. Karşınızda tam bir LEYLEK:D
https://i.hizliresim.com/2lxa9qv.jpg
Aracın yayları belki zamanla biraz daha oturur diye yükseklik ayarını 1-2 hafta sonra yapacağım. Zaten dip basık olması gibi bir beklentim yok. Tamamen odaklandığımız konu yol tutuşu ve pist süresi.
2 günlük kısa testimin ardından ilk yorumlarım:
- Konfor olarak Koni - Vogtland ikilisinden bir farkını görmedim.
- Yüksek hız stabilitesi Koni'lere göre bile çok çok artmış. Çiğli - Menemen arası otobanda bilen bilir çok saçma tümsekler vardır. Oralara özellikle 190-200 gibi hızlarla girdim. Araç ilk zıplamanın ardından yere muhteşem konuyor. Ciddi şaşırttı.
- Virajlarda kilidin daha iyi çalıştığını hissettim. Ama bu konuda net yorum yapabilmek için piste çıkmam lazım. En iyi cevabı tur süresi verecektir.
BONUS: İzmir pistinin geleceği belirsiz olsa da, az kullanımış olarak bulduğum bir takım Nankang AR1'i de 2022 sezonu için satın aldım. Elimde 2 set AR1 oldu yani, seneyi rahatça kapatır diye düşünüyorum.
https://i.hizliresim.com/fkd3dx1.jpg
En yüksekte kullanınca amortisör sadece üst alanda çalışıyor. En basık değil ama orta basıklıkta performansıda ciddi artıyor. Bende bi kere 3 ay kadar en yüksekte kullanmak zorunda kalmıştım. Ayrıca orta yükseklik daha konforlu en yükseğe göre.
Ben yuksek ihtimalle gunluk kullanim icin orta yukseklige alirim gibi duruyor. Ama piste girerken ozellikle arkayi ekstra basacagim, onu ise frende aracin dengesine koruyabilmesi icin daha fazla basmam gibi. Ama bir kac deneme yanilma yaparim, ins pistimiz kapanmazsa.
En iyi açıklama şurada:
Login • Instagram
Malesef yerel medya harici bu konu pek genelde yer bulmadı. Bize pist yönetimi ve Tosfed hakemlerinden aktarılan bilgiye göre, İzmir Belediyesi bu bölgeyi Expo 20XX için botanik bahçesi yapmak istiyormuş. Pistin boşaltılması için resmi ihtar yazızı belediye tarafından pist yönetimine iletilmiş. Hatta belediyenin görevlendirdiği jeoloji mühendisleri gelip yeni yapılacak yapı / yerleşke için pistte ölçüm bile yapmışlar.
Son olarak söylenen 1 Ocak günü her şey belli olur şeklinde. Yani belediye görevlileri 1 Ocak'ta kapıya dayanıp, boşlatın burayı derlerse Türkiye'de motorsporlarına vurulan en büyük darbe olur bu. Pist yönetimi durumu engellemek için pek çok farklı noktadan farklı mercilerle konuyu görüşüyor hala ama net sonuç yok.
Öncelikle ürün hayırlı olsun. Güzel bir seçim yapmışsınız, güle güle kullanın. Ürünü hangi firmadan aldınız ? Şuan güncel Almanya satış rakamı vergi dahil 1030 EUR. Vergisiz hali 865 EUR olur. Zannediyorum Bilstein dışından bir firma üzerinden almışsınız. Ve rakama göre bu ürün uzun süre önce üretilmiş gibi duruyor. Eğer öyleyse, coilover sistemlerinde çalışmadan yatan ürün çok doğru bir seçim değildir. İçerisindeki yağın özelliği zaman içerisinde yitirilmekte. Bir çok marka için bu süre 1-2 senedir. Bunun dışında aldığınız ürünün garanti kapsamı dışında olduğunu unutmayın. Türkiye'de temsilcisi bulunan bir markanın şahsi tedarik edilmesi neticesinde garanti sürecine alınmadığı bilgisini paylaşayım. Bir diğer konu da aldığınız ürünün şuan Türkiye fiyatı 1250 EUR değil 1050 EUR'dur.
Detaylı açıklama için teşekkürler hocam.
Ürünü aşağıdaki linkten aldım. Dediğiniz gibi netteki genel fiyatlara göre burası daha avantajlı bir fiyat verdi.
Alfa MiTo Bilstein coilover suspension B14
Yatan coilover ile ilgili olası sorun konusunda haklısınız. Bu sebeple ben de özellikle ürün üzerinde bir tarih ibaresi aramıştım. Yayların üzerinde 2020 ibaresi var, ön amörtsör yanının fotosunda gözüküyor. Onu görünce amörtisöre dikkatli bakmadım doğrusu, zaten aynı kutu içinden set olarak çıktığı için. Heralde çok uzun bir yatma süresi değildir diye düşünüyorum.
Koni ve Vogtland süspaniyon setup'ı ile çıktığım son pist gününden:
https://i.hizliresim.com/d512eam.jpg
2jz??????????
kardeşim sen neden spoiler veriyorsun :P
https://i.hizliresim.com/dnk4hyo.jpg
NOT: tabi ki bir 2jz değil :D
2022'ye hızlı girdik.
1 Ocak sabahı itibari ile yazlığa geçip, kapı önü modifik işlerimize başladık. Öncelik olarak farları söküp, açıp, temizlemek ve boyamak hedefimdi.
Farları sökmek için tüm italyan mühendisleremize selam olsun diyerek, tampona kadar arabayı sökmek gerekiyor. Kapı önünde 2 gün byunca MiTo şu şekilde durdu. Sokaktan gelen geçenler "napıyor bu deli" bakışı atıyor. Bana artık alışmış olan yakın konu komşu ise, yaklaşıp, "kolay gelsim oğlum" modunda sohbete giriyordu:
https://i.hizliresim.com/ivirbyo.jpg
Farı açma prosedürü ile ilgili foto çekmemişim. Ama ilk başta karton kutu içine farı koyup, saç kurutma makinesi ile ısıtmayı denedim ama pek etkili olmadı. Durum böyle olunca, hanıma saç kurutma makinesini verdi. Kendisi lokal şekilde farın silikonlarını ısıtıp, ben de eş zamanlı şekilde düz tornavida ile ufak ufak farı kanırtarak açtım. yaklaşık 2-3 saat sonunda iki far da sökülmüş oldu.
Farları 600-1200-2000 zımpara ile içten ve dıştan zımparalayıp, en son Kraftech ile farları parlattım.
https://i.hizliresim.com/mahl4ow.jpg
https://i.hizliresim.com/kskxtr8.jpg
Zımpara işini elimle yaptığımdan bir kaç kez tekrarlamam gerekti. Eğer farlarınıza geçmişte fazla vernik bastıysanız, zımpara için daha kalın ve makine kullanımını da tercih edebilirsiniz.
Bir de far içindeki açık renk plastik kısmı da antrasit griye boyadım.
https://i.hizliresim.com/ek2tdyf.jpg
Farı en son dyson ile topladığımda görüntü buydu. Farlar tam anlamıyla sıfır gibi olmadı doğrusu ama eski haline göre gündüz ile gece kadar fark var. Kraftech'i beğendim yani.
https://i.hizliresim.com/oe9w30o.jpg
Tampon ve farları takınca görüntü:
https://i.hizliresim.com/btliqke.jpg
Bir de sağ kaliperin boyası çok kötü durumdaydı. Zamanında ilk boyadığım kaliper buydu, o sebeple acemi hataları çok yapmıştım. Bunu tekrar boyamak için önce boya sökücü ile eski boyayım aldım, akabinde de zımpara ile yüzeyi iyicene temizledim.
https://i.hizliresim.com/5whrb2l.jpg
Sonrasında maskelemeyi yapıp motip kaliper boyası ile 3 kat boyadım.
https://i.hizliresim.com/2bugqnp.jpg
Alfa sticker'ı ile de final yaptık:
https://i.hizliresim.com/asfevm7.jpg
Gün sonunda araç yere indiğinde görüntü. Evet hala coiller en yüksekte ve tampona ince ayar çekmeden topladım, çünkü devamında daha büyük şeyler olacak.
https://i.hizliresim.com/s9rm2wo.jpg
Gece de far parlaklığı şu şekilde oldu.
https://i.hizliresim.com/j4wmcn4.jpg
Rahmi eline sağlık kendin yapmanın verdiği keyif çok güzel oluyor.
Silikon çekerken kağıt bant kullanırsan daha fabrikasyon görüntü olur. Silikon çizgi olarak görünür.
Arka tekerleğin duruşu çok pozitif geldi. Arka tarafa -1.5 ile -2.5 arası kamber vermek viraj dönüşlerini çok iyileştiriyor.
Eline sağlık tekrar güzel günlerde kullanılsın :)
Eyvallah abi teşekkürler. Evet silikon görseli çok yaışıklı değil. Bant işini bir dahaki sefere aklımda tutacağım.
Arkalar düz dingil olduğundan kamber ancak plate ile oluyor. Şu an aslında 0 kamberde arkalar. Tail happy yapıyı sevdiğimden arka çok tutsun istemiyorum. Ama coillere ayar verdikten sonra bir ihtimal oraya da girebilirim.
1-2 Ocak far işiyle geçti. 3 Ocak Pazartesi sabahı ise Tanır Oto'ya arabayı soktuk ve uzun zamandır aklımda olan rektifiye işi için süreci başlattık.
Aralık 2016'da 68.XXX km'de aldığım MiTo, bugün 219.XXX km'ye geldi. GT1446 turbo setup'ını da 140.XXX km'de yapmıştım. Bu süre boyunca da pistlerde yüzlerce tur attım, LPG ile günlük kullandım vesaire vesaire. Sonuç olarak aslında aracın performansında hissedilir bir düşüş yoktu ama 1000km'de yaklaşık 300 ml kadar yag yakar / eksiltir hale gelmişti. Pek çoklarının 5-10 bin km'de bilinçsizce yazılım yapıp, bilinçsizce gazlamaktan piston erittirdiği T-jet motorumuzu, 219.XXX km'de keyfe keder yenileyeyim istedim :cool:
Parçaları Ekim ayında toplamaya başlamıştım. Piston ve segman setini Nüral piston ve Goetze segman şeklinde orijinalin bir üst ölçüsünde aldım. Bu noktada dolar fırlamasının öncesi olmasının da faydası var ama Fiat grubunun bir parçası olmasının maddi olarak çok büyük avantajını gördüm. Dolar 8,5TL iken piston segman setini sadece 1300TL'ye aldım. Başka bir marka grubu olsa bu fiyata conta alamazsınız, teşekkürler AlFiat :D
Nüral pistonumuz:
https://i.hizliresim.com/h3wmlxj.jpg
Motor setup'ında yaptığım tek ve bence çok önemli değişiklik ise kalın conta kullanımı oldu. 500 Abarth'larda oem olarak kullanılan kalın contayı yurt dışından tedarik ettim. Bu conta ile, motor rektifiye olup piston çapı artmasına rağmen sıkıştırma yaklaşık olarak 9.5'e düşüyor. Kalın contamız:
https://i.hizliresim.com/roxdsjz.jpg
https://i.hizliresim.com/qpwjthr.jpg
Bir gün önce taktığım tampon tekrar sökülüyor, yetmiyor, motoru almak için ön kısım komple sökülüyor:
https://i.hizliresim.com/9w4wuj5.jpg
https://i.hizliresim.com/58islto.jpg
Baba motor yok:
https://i.hizliresim.com/3m8ah8w.jpg
Motor dışarıda ve dağıtılmaya başlanıyor. Özellikle egzoz manifold saplamarının oradan çok yağ terlemesi olmuş, her yer leş gibi.
https://i.hizliresim.com/6luu8m6.jpg
Üst kapak açıldığında pistonların görüntüsü kötü değil. Ama parmağınızı silindir duvarına sürünce, silindir yuvasının üzst kenarında konikleşmenin başladığını hissediyorsunuz.
https://i.hizliresim.com/bbnae7r.jpg
Motor söküldükten sonra 2 gün boyunca MiTo dükkanda bu şekilde yattı.
https://i.hizliresim.com/dscjdzd.jpg
Üst kapak belki hatırlayan vardır, yaklaşık 40 bin km önce değiştirmiştik. Bugün de kapak oldukça temiz çıktı, bunu kapkçı da ölçü ile doğruladı. Sadece garanti olsun diye subab lastikleri değişti.
Alt tarafta ise, piston, segman yataklar, termostat, tüm contalar değişti. Yine bir kaç termostat hortumu ve tüm kalorifer hortumlarını yeniledik.
Motor rektifiyeden geldiğinde toplamaya başladık.
https://i.hizliresim.com/p0idybl.jpg
Kalın contanın motor üstünde görüntüsü.
https://i.hizliresim.com/9bt59am.jpg
Motor araç üstüne atıldı.
https://i.hizliresim.com/8y10f5z.jpg
Motorun etrafındaki diğer parçalar da toplanıyor.
https://i.hizliresim.com/f732zl7.jpg
Ön kısım da yerine takılıyor.
https://i.hizliresim.com/hgk4wh1.jpg
Buraya kadar olan kısım cumartesi günü aslında tamamlanmış ve araç çıkmaya hazırdı. Ama arabayı olduğu yerde çalıştırıp, genel olarak her hangi bir kaçak var mı diye baktığımızda krank keçesinden yağ kaçırdığını gördük. Aynı gün 3 farklı conta denedik, hepsi de kaçırınca, arabayı çıkarmadık ve günü noktaladık.
Bu pazartesi itibari ile ise bir beyaz yakalı olan ben artık ofisime geri dönüp, kulağım babamdan gelecek telefondaydı. Babam kaçak olan kısmı iyicene zımparalayıp, oraya koyduğı keçeyi de biraz modifik edip takınca, kaçağı engellemiş. Dün akşam itibari ile de arabayı teslim aldım.
Tabi tam olarak 1 hafta sanayinin soğuğunda duran mito leşş gibi olmuştu. Bir de babam OCT ve cold air intake bağlantılarını çok uğraşmak istemeyip bana paslamıştı. Durum böyle olunca akşam 8'de, hava yaklaşık 9-10C iken, self yıkaması olan yakınlardaki bir Shell'e gidip, önce iki kez köpükleyip yıkadım. Sonra da OCT ve cold air intake bağlantılarını yine benzinliğin bir kenarında yaptım.
https://i.hizliresim.com/sw1btcs.jpg
https://i.hizliresim.com/khnswtf.jpg
Sonunda ise bu güzel poz ile günü noktalayıp, kısa bir deneme sürüşüne çıktım.
https://i.hizliresim.com/no4emt2.jpg
An itibari ile motor yapıldıktan sonra sadece 56 km oldu. Rodajımı 1500 km'ye kadar devam edeceğim. Bu esnada arabayısakin sakin kullanacağım tabi. Akabinde bir coil ayarı ile pistte güzel denemeler olacak inş.