Whiteline'i duydum, bu konuda baya cozumleri var. Ama sanirim MiTo icin cozumu yok, gerci olsa da ben yine once kendim ugrasirdim galiba :)
Printable View
Bir üstteki ile dublike mesaj olmuş, o sebeple içeriği sildim.
Gecen hafta bahsettigim 4140 celiginden manisa sanayisinde 25mm capinda bulup aldim. Ayrica viraj demiri montaj braketlerini de yumusaklik sertlik ayari imkani vermesi icin biraz daha uzatip iki delikli olarak lazerde tekrar kestirdim. Bugun Menemen babamin dukkana gidip, babamin cok yakin arkadasi olan demirci Ahmet Amca'ma durumu anlatinca, 4140 celigini her turlu kivarabilecegi soyledi. Sonrasinda fotodaki gibi hidrolik boru kivirma makinesinde kalip kullanmada, isil islem yapmadan sadece referans olcu ile bari kivirdik. O andan bir foto:
https://i.hizliresim.com/c3czmhb.jpg
Sonrasinda egzozcu Suat Abi'mde braketleri kaynattik.
https://i.hizliresim.com/8p3lzmm.jpg
Braketleri kaynatip, barin fazlasini kesince eski ile yeni viraj demirini yan yana fotografladim.
https://i.hizliresim.com/jrtobjb.jpg
https://i.hizliresim.com/8ycd7od.jpg
Eski dedigim viraj demirinin bukumunde biraz fazla mudahale vardi, o sebeple hafif yamukluklari vardi. Zaten eski viraj demiri ici bos demir ve 21mm et kalinligina sahipken, yenisi ici dolu yay celigi ve 25mm olması mukavemetinde elle bile hissedilir fark mevcut. İki viraj demirini yere diklemesine koyup, vucudumla yuklendigimde yeni demir cok az yaylanirken, eskisi ise ciddi miktarda esniyor.
Sonrasinda kendim aracima gecen haftaki gibi yeni viraj demirini montajladim. Farkli olarak, dingil uzerinde viraj demirini tutan kelepcelerde tofasin 25mm'lik viraj demiri burclarini kullandim, daha saglikli oldu.
https://i.hizliresim.com/mhb1zb6.jpg
https://i.hizliresim.com/dphixff.jpg
https://i.hizliresim.com/n1bm4ls.jpg
Gun sonu arabayi yikattiktan sonra viraj demirini boylu boyunca gosteren su fotoyu cektim:
https://i.hizliresim.com/jkd1a0t.jpg
Bir kac hafta bu sekilde kullandiktan sonra bir ara sokup boyaya da verecegim viraj demirini.
yaptığın her yeni gergi için arabanın başka yerinden ağırlık atma cezası verecez sana ya da sen zayıflıcan.
boya yerine fosforlu band yapsak?
Yakin zamanda Ulku Park ekibi kendi garajlarina 2 adet Corsa E OPC aldi, bunlari yaris ve pist gunlerinde kiraliyorlar.
MiTo ile Corsa E ortak sase olduklarindan, Muhammed Ali'ye kendi aracim icin yaptigim sase gergileri, viraj demirleri ve z rotlardan bahsettim. OPC'de bunlarin tur suresi acisindan ise yarayip yaramadigini anlamak icin dun piste gidip, benim MiTo'yu lifte aldik.
https://i.hizliresim.com/7toudzu.jpg
MiTo'nun ustundeki tunel gergisi, arka viraj demirini soktuk. Elimde fazladan on travers gergisi de vardi, hepsini OPC'ye taktik.
https://i.hizliresim.com/f48cfen.jpg
OPC'yi, clio cup sampiyonlugu da bulunan Fatih Gocer kullandi. Kendisi yarisci aileden gelen ve karting gecmisi olan genc bir arkadasimiz. Kendisini zaten insta'da Ulku Park'in gonderilerinde goruyordum, tanismis olduk, cok da guzel oldu.
https://i.hizliresim.com/dwioc5o.jpg
Daha ilk ciktigi gibi, pist oldukca kirli olmasina ragmen, kendisinin en iyi suresinden yarim saniye daha hizli dondu. 3 tur sonrasi kenari gelince, lastik basinclarinin oldukca kotu oldugunu ve hatta sol arka lastiginin asiri dusuk oldugunu gorduk. Lastik basinclarini duzeltip tekrar cikinca, corsa icin oldukca iyi bir sure olan 1:14:495 ile dondu, kendi best suresinin 1 saniye daha iyisi yani. Surus hissiyati olarak da gergilerle aracin ozellikle arkanin cok daha kontrollu kaydirilip, kafanin iceri dalmasini sagladigi seklinde yorumda bulundu Fatih.
Kisacasi, pistin OPC'lerini geriyoruz artik. Bu sekilde profesyonel ellerde tur suresi iyilesmesini olcmus olmak da bugune kadar yaptigim iyilestirmelerin kiymetini anlamak acisindan faydasi oldu
Emeklerinizin karşılığını çok daha iyi alıyorsunuz.Emeklerinize sağlık.İnşallah çok daha fazla kullanılır hatta seri üretime geçer :)
süre avantajı yanında kullanım hissiyatına getirdiği artılar için evdeki tekerlekli ofis sandalyeme bile gergi takasım var :D
Kazasiz surusler diliyorum.
Bu ekstra viraj demirini bozuk yollarda denediniz mi? Tepkileri nasil aracin?
Çok teşekkürler. Ufak çaplı da olsa ara ara üretimler yapıyoruz. Hobimden seri üretime geçiş olur mu, biraz iddialı doğrusu ama neden olmasın :)
Gergin hayat forewer :D
Çarşamba günü bu testlerden sonra, boyaya vereceğim için tünel gergisini ve arka viraj demirini henüz geri takmadım. Arkanın hissiyatında ciddi bir salaşlık var yani o günden beri. Alışmış kudurmuştan beter yani, bir kere tadınca bu gergiri, müptezelliğe kadar yolu var bu işin :P
Çok teşekkürler. Bozuk yola da her gün giriyorum ama tabi araba zaten doğası gereği çok sert olduğundan orada viraj falan kasmıyorum, arabayı zorlamıyorum. Ama konfor açısından soruyorsanız, öncesi, sonrasında bir fark yok bence.
Ulku Park'in Corsa OPC'leri icin tum seti bugun sabah teslim ettim.
https://i.hizliresim.com/3e4a8j5.jpg
Bunlari yaparken bir de kendi gergilerimin boyalarini yenileyip, aldigi darbelerle yamulan on travers gergisini de degistirdim.
Arka viraj demirini ilk kez boyayip montajladim.
https://i.hizliresim.com/8ku5wh0.jpg
https://i.hizliresim.com/aersoct.jpg
https://i.hizliresim.com/bjv8oiz.jpg
https://i.hizliresim.com/afnh1qk.jpg
Arka kule gergisi de yeniden boyandi:
https://i.hizliresim.com/girhdaz.jpg
DNA motorsport'tan yaklasik 4 yil once satin aldigim ve tum bu seruvenin baslamasina sebep olan travers gergisinin son hali:
https://i.hizliresim.com/cyanq9b.jpg
Onu da kendi uretimimiz olan gergi ile yeniledim:
https://i.hizliresim.com/s6yfgg1.jpg
valla başından beri takip ediyorum artık yazmadan edemem.
motor dışında yürüyene yapılan geliştirme ve iyileştirmelerde önemli ve zevkli. bu zamanda yazılım dp hybrit dışında böyle uygulamalar görmek zor ve nadir. Eline beline aklına sağlık, bize bu zevki yaşattığından dolayı teşekkürler devamını bekliyore
kendi arabamla elma elma olacak şekilde gergili gergisiz süre kıyasaması yok. Ama aşağıda alıntıladığım 2 hafta önceki mesajımda bahsetmiştim; pistin Corsa OPC'si travers gergisi + tünel gergisi + arka viraj demiri ile 1 saniye hızlanmıştı. Ki buna daha Z rotlar ve ön kule gergisi de eklenecek. Bir kaç haftaya pistteki arabaların süreleri biraz daha netleşir diye tahmin ediyorum, haberini alınca yazarım.
7.58 viessmann önünden kuş gibi süzülen sizin araç mıydı? :)
Doğru bilgi hocam :D
Vestel'de çalışıyorum, menemen'de oturuyorum. Ben bazı arkadaşlar gibi, misal @BARR , trafikte insanları rahatsız etmekten kaçınırım, sakin sakin kullanırım:D
Ama Menemen Manisa yolunda genellikle tam gaz, o da ayrı detay. Hatta bugün öğlen izmirde bir müşteri ziyaretine gideceğim, daha sabahtan sabuncubelini nesıl dönsem diye hayal etmeye başladım :D
Senin araç nedir? gördüğümde selam vereyim.
Bugun sabuncubelini gecerken arac ici kameradan bir goruntu:
https://youtu.be/Pvl5SmiT9qM
@rahmitanır
Keşke hızı da görseydik mukayese ederdim ama sanırım fazla kasmadan keyfine dönmüşsün :)
Prodüksiyon ekibi hiç bir masraftan kaçınmayıp, Sabuncubeli tüneini yapınca, eski yol 7/24 bu şekilde bomboş :D
Aga valla baya limitti bu lastikler için be. İlk viraja girerken 4. vitesten fren çakıp, sonra devamlı 3. vites 4.500 - 6000 devir civarı döndüm virajları. Yani yaklaşık 90 - 120km aralığı gibi.
Senin istediğin için Cevo'yu göreve çağırmak lazım, çünkü 2 yıl öncesinde şöyle şeyler yapmıştık (11:21):
https://youtu.be/nG4mRrR-2Vc?t=681
Şu videoya bakınca da bugün arabanın daha iyi döndüğünü net görebiliyorsun.
Rahmi custom işler ve sonuçları harika, kayifle takip ediyorum başarılar..
Haftaya pazar gunu ulku park'ta pist gunu duzenleyecegiz. Hazir arabanin yag bakim zamani gelmisken, pist oncesi arabaya Tanir Oto'da kapsamli bir daldim bugün.
İlk olarak motor ve sanziman ust takozunu kendi ellerimle degistirdim. Arabayi oldugu yerde sehpaya alip, alttan motor ve sanzimani tek tek kriko ile destekleyerek takozlari degistirdim.
Ozellikle ust sanziman takozu cok yumusamis,.soktugumde yenisiyle karsilastirinca fark ettim.
https://i.hizliresim.com/n33aeb2.jpg
https://i.hizliresim.com/95toky4.jpeg
Bir de hazir kaput altindayken bujilerimizi de degistirdim. 20 bin km'de bir NGK iridyum ikr9j8 bujilerimizi yeniliyoruz:
https://i.hizliresim.com/gan88x3.jpg
Sonrasinda sira geldi aylar once alip da takamadigim arka dingil poliuretan burclarimiza. Asagidaki fotoyu Mayis ayinda on salincak burclarini takarken cekmistim. Arka taraf (ortadakiler) teferruhatli oldugu icin ancak bugun firsat bulduk.
https://i.hizliresim.com/mddhuey.jpg
Oncelikle arka tarafi sehpaya alip arac yerdeyken deneyeyim dedim, hic olacak gibi degildi. O sebeple lift ilk musait oldugu anda araci havaya kaldirdik. Once sag tarafi, sonra da sol tarafi dingili komple indirmeden montajladik. Bekledigimden cok daha zor oldu.
Takmaya calisirken babamin ugraslari:
https://i.hizliresim.com/aiywivx.jpg
Sag taraf montajlandi:
https://i.hizliresim.com/rqkpa7y.jpg
Sol taraf montajlandi:
https://i.hizliresim.com/92mszmq.jpg
Bunlara ek olarak bir de yagimi liqui moly olarak degistirip bir de ceratec ekledim. İlk kez bir yag katkisi kullaniyorum, bir faydasi olacak mi, olacaksa da fark edebilecek miyim, gorecegiz.
Hafta ici bir de fren hidroligi degistirecegiz musait bir vakitte. Bugun vakit kalmadigindan yapamadik. Bir de on fren sogutma icin bazi fikirlerim var, onlari da yarin deneyecegim. Akabinde pist icin hazir olacagiz.
Fren sogutma hortumu konusunda gecmiste bir calisma yapmistim. İntercooler'in iki yanindan baslayan borular, davlumbaz icine tekerlege diklemesine girip orada kaliyorlardi. Yani frene dogru bir yonlendirme yoktu, o sebeple super efektif degillerdi.
İntercooler yanindan baslayan giris su sekildeydi, bugun yine ayni sekilde kaldi bu detay:
https://i.hizliresim.com/7ymqb33.jpg
İceride mevcut boruyu kisaltip, ona turuncu renkli 45mm capli esnek ve metal spiral ile guclendirilmis kumas fren sogutma hortumunu ekledim. Borular motor kisminin icinde kenardan rotalanip, salincak uzerinden frenlere dogru uzandi. Ve tabi vazgecilmezimiz olan sonsuz sayida cirt kelepce ile hortumlarin sabitlemesini yaptim.
Yakin cekim Sag taraf (foto malesef ters çıkıyor, düzeltemedim):
https://i.hizliresim.com/t67m1ox.jpg
Yakin cekim Sol taraf:
https://i.hizliresim.com/jkwkw2y.jpg
Biraz daha genis aci ile hortumlarin goruntusu:
https://i.hizliresim.com/dq386l1.jpg
https://i.hizliresim.com/4kyly4h.jpg
Alt korumayi takinca cok daha temiz bir goruntu oldu tabi:
https://i.hizliresim.com/4a3c8vp.jpg
https://i.hizliresim.com/rkuacza.jpg
Son olarak onden gorunum eskisi gibi yine:
https://i.hizliresim.com/etiduv4.jpg
Hafta sonu degiltirmeye firsat bulamadigimiz fren hidroligini de motul dot 5.1 ile degistirdim.
https://i.hizliresim.com/lwb385a.jpeg
Geriye sadece cumartesi gunu lastikleri degisip, taze on balatalari takmak ve arka koltugu sokmek kaldi. Cumartesi sabahtan bunlari da halledecegim.
EBC yellowstuff'lar geldi, bugun ellerimle montajladim ama henuz test surusu yapamadim. 7 Kasim'daki pist gununde ins hakkiyla test etmis olacagim.
https://i.hizliresim.com/edo4hmv.jpg
https://i.hizliresim.com/dcpuaq0.jpg
Arka viraj demirinin dingile baglantisini boru kelepcelerini bir birine kaynaklayarak hazirlatmistim. Fonksiyonel olarak is gorse de, gorsel olarak cok hos degildi. Sabahlari da sogukken ufak tefek gicirtilar yapiyordu. Bunlari u bolt kelepce, lazer kesim govde ve burc askilari kullanarak degistirdim. Cok daha saglam ve hos gorunumlu oldu.
Eski ve yeni tip askilar yan yana:
https://i.hizliresim.com/etgz9qb.jpg
Yeni tip aski yakindan:
https://i.hizliresim.com/szoul64.jpg
Montaj sonrasi yakin detay foto:
https://i.hizliresim.com/jckt4ch.jpg
Montaj sonrasi arac henuz askidayken:
https://i.hizliresim.com/fejph0d.jpg
Montaj sonrasi arac yere inince arka viraj demiri, on travers gergisi ile hemen hemen ayni yukseklikte duruyor:
https://i.hizliresim.com/49pu0c5.jpg
Ters cikan fotolar icin kusura bakmayin, duzeltemedim bir turlu.
eline sağlık Rahmi, viraj demiri çok iyi oldu
Cok sagol Kemal.
Viraj demiri sagolsun, artik yeterince zorlayinca tripot olabiliyoruz :D
https://i.hizliresim.com/6cn16pp.jpg
Detay:
https://i.hizliresim.com/rgqn6t5.jpg
Dün İzmir'de yine Track Daily Driver ismiyle pist günü organize ettik. Yine 60'dan fazla araç gelip, sabah 10:30'dan akşam 18:00'a kadar toplamda 22 seans yaptık.
Tüm katılan arkadaşlara ve Ülkü Motorsport ekibinin tüm üyelerine bu muhteşem gün için teşekkür ediyorum.
Gelelim ben ne yaptım detayına. Bir önceki pistte 1:18:7xx yapmıştım. O günden bugüne tek fark olarak ön balatalara EBC yellow stuff balata ve Ferodo marka OEM düz fren diski taktım.
Daha ilk seansımda 1:17:7xx seviyesine geldim. Sonraki seans 1:17:4xx. Ve benim için günün son seansında 1:16:676 geldi. Best time yaptığım turun videosunu sonradan izediğimde, özellikle Egem virajından sonraki S'in çıkışında ciddi süre kaybediyorum. Ona rağmen süre geliyor.
Video için buyrun:
https://youtu.be/NlN0YJVsNFA
Maşallah. Azim, gayret, bilgi, emek, vb.vb. Voltranı oluşturmuşsunuz resmen. Daha iyileri gelecektir.
Çok sağol abi, bizimki minik Voltran ancak :D
Dün bir polocup kullandım. Sürem kötü geldi. Ama aracın o masa gibi sert süspansiyonunun viraj içinde işleri ne kadar kolaylaştırdığına net şahit oldum. Bir tık daha sert yay setine geçebilirim. Ama şu anki sürem, bir gün önce yapılan BMW Club etkinliğine katılan pek çok M5 gibi araçtan daha hızlı. Ama tabi benden de çok daha hızlıları da vardı.
Bir de dün katılan araçlar ve yapılan süreleri de ayrıca paylaşmış olayım:
https://i.hizliresim.com/ka6vgdt.jpg
https://i.hizliresim.com/n65j1yb.jpg