Normalde konuyu Motorsporları bölümüne açarım ama yarış ülkemizde olunca burda açim dedim.Son yarış olma ihtimali baya yüksek ! Bu yüzden daha önce hiç gitmediyseniz bütçenizin yettiği yerlerde bilet alın canlı görün derim . Atmosferik 2.4 hacimli 850+ HP veren motorların sesini bi canlı dinleyin ...
Sezonu 4. Yarışı ... Takımlar tam sezona ayak uydurmuşken ilk avrupa yarışı olması özelliğini taşıyor ( Avrupa yarışı kimlerin gerçek güçleri ortaya çıkacak onu kasdeder F1 de )
İstanbul Park her ne kadar seyirci sorunu yaşasada Bay E nin dediğine göre takvimdeki en modern pist ve pilotlar tarafından çok sevilen bir pist.Geçişe imkan vermesi zevkli yarışlara sahne oluyor.Buna örnk geçen senenin zirvedeki 2 takımı RedBull ve McLaren in ark arkaya turlar içerisinde birbiri ile yarıştığ ( Takım içerisinde !ilk Başta Webber İle Vettel kapıştı birbirlerine çarptılar sonra lider olan 2 McLaren sürücüsü yan yana virajları geçtiler ) sadece İstanbul Park da görüldü ! Güzl sahnelerdi.
Pist uzunluğu: 5 bin 338 metre
Pist genişliği: 14-21.5 metre
Çevre yolu uzunluğu: 5 bin 482 metre
İç yolların toplam uzunluğu: 2 bin 286 metre
Toplam viraj sayısı: 14 (6 sağ-8 sol)
Toplam düzlük sayısı: 4
En keskin viraj yarı çapı: 15 metre
En uzun düzlük: 720 metre
Başlangıç-bitiş düzlüğü uzunluğu: 655.5 metre
Pist düşey kurp sayısı: 16
Alt geçit sayısı: 2
Üst geçit sayısı: 3
Lastik bariyer sayısı: 124 bin
İstanbul Park Toplam Alanı
Toplam arazi alanı: 2 milyon 215 bin metrekare
Toplam tesis alanı: 1 milyon 729 bin 425 metrekare
Toplam kazı işleri: 2 milyon 600 bin metrekare
Toplam dolgu işleri: 2 milyon 900 bin metrekare
İstanbul Park Oturma Alanları
Padok binaları: 13 bin metrekare
Tribün: 12 bin 700 metrekare
Diğer: 6 bin 800 metrekare
Toplam: 32 bin 500 metrekare
İstanbul Park Bina Toplam Alanları
Padok binaları: 47 bin 400 metrekare
Tribün: 12 bin 700 metrekare
Diğer: 6 bin 800 metrekare
Toplam: 66 bin 900 metrekare
VIP kuleleri: 2
VIP kuleleri kat sayısı: 7
VIP kuleleri yükseklik: 37 metre
İstanbul Park Tribün ve Otopark Alanları
Ana tribün: 25 bin kişi
Geçici tribün: 50 bin kişi
Doğal tribün: 50 bin kişi
VIP locaları: 5 bin kişi
Toplam kapasite: 130 bin kişi
İç otopark kapasitesi: 14 bin araç
Dış otopark kapasitesi: 26 bin
PLATINUM Ana Tam 600 YTL
PLATINUM Ana Çocuk 300 YTL
GOLD Ana Tam 450 YTL
GOLD Ana Çocuk 225 YTL
SILVER 1,8 Tam 270 YTL
SILVER 1,8 Çocuk 135 YTL
BRONZE 2,5 Tam 170 YTL
BRONZE 2,5 Çocuk 85 YTL
GENERAL ADMISSION Açik Alan Tam 70 YTL
GENERAL ADMISSION Açik Alan Çocuk 35 YTL
bilet önerisi :
Ben 3 defa platinum dan bilet le izledm , gold ile arasında bi fark yok gold bileti olanlar elini kolunu sallıya sallıya platinum un olduğu yere giriyor , ciddi bilet alıncaksa bence en iyi yer Silver Tribun 1 , en köşesi startı görebiliyor ve iyi atak yeri olan ilk virajı canlı yaşıyor
İstanbul Park öncesi haberler ( Yarışa kadar süreklü güncellenecek )
Mclaren Türkiye'de Ay Yıldızlı Tulum Giyecek !
Mclaren Mercedes takımı bu sene her yarış hafta sonunda, o ülkeye özgü hazırlanmış tulum tasarımlarıyla piste çıkıyor.Hugo Boss ve Mclaren birlikteliğinin 30. yılı kapsamında düzenlenen yarışmada birinci olan tasarıma sahip tulumu sürücüler sıralama gününde giyiyorlar.
Son yarış olucaksa yağmurlu olsun , yağrmulu bi istanbul park ıda görmüş olalım :)
21-04-2011, 21:33
bilalMW
güzel olmuş tulum. :icon_tup:
21-04-2011, 21:35
Selman
Evet aslında ayağımıza geliyor ama genede gidemiyoruz. Bu yarışıda tv başında izlicem büyük ihtimalle. İnşallah son yarış olmaz.
Tulumda çok güzel olmuş.
21-04-2011, 21:35
Eriador
Geçen senede Ferrari Resmi Web Sitesinde kırmızı araça Ay Yıldızı monte etmişti güzel olmuştu , Takımlar tarafından ciddi saygı duyulan sevilen bir pistimiz var
21-04-2011, 21:37
fasterhan
Tulum cok iyi olmuş gercekten...
21-04-2011, 21:39
messi
mutlaka o araçları ve pilotları görüp o sesleri duymam lazım. :)
21-04-2011, 22:01
Murat Özcan
tulum cok guzel olmus sadece turkiyeye ozel mi bu yoksa her ulkede baska tulum mu giyoyorlar
21-04-2011, 22:18
umut01
pilotlar arasında en sevilen pist olmasına rağmen belki de son defa ülkemize gelecek bu organizasyon. ne kadar tezat geldi bana. her açıdan farklı bir toplumuz. böylesine güzel bir organizasyona, ülkemizin tanıtımı için bulunmaz bir fırsatı değerlendiremiyoruz. Elin oğlunun (bay E) hiç umrunda olmaz tabiki. inşallah yönetimsel sıkıntılarımızı atlatırız, sahip çıkarız böyle güzel etkinliklere. başka etkinliklere kapılarımızı açarız.
21-04-2011, 22:19
5500
o sesi canlı canlı duymak lazım hakikaten.:o
Alıntı:
-MuRaT- Nickli Üyeden Alıntı
tulum cok guzel olmus sadece turkiyeye ozel mi bu yoksa her ulkede baska tulum mu giyoyorlar
Mclaren Mercedes takımı bu sene her yarış hafta sonunda, o ülkeye özgü hazırlanmış tulum tasarımlarıyla piste çıkıyor.
21-04-2011, 22:22
firat_07
benim gold bilet hazır bizzat araçların yanında olucam :d
Anlaşma biraz daha uzasa son yarış olması üzücü belki devlet büyükleri bir anlaşma yapabilir tarih yaklaştığında.
22-04-2011, 10:10
kurpat
ilk dört yarışta yerimi almıştım, schumi sonrası dönemde gidesim gelmedi . şimdi gidip schumi'nin rezil dönemini izlemek istemiyorum ama son yarış olma ihtimalini de değerlendirip gidebilirim açık alana ya da son dakka kelepir bilet düşürürsem gidebilirim ...
Pirelli, Türkiye'deki yarıştan itibaren o hafta sonunun yumuşak lastiğinin yanaklarının tamamını boyayacak.
Pirelli lastiklerin ayırt edilmesi için sezona önce sadece Pirelli P Zero renkleri boyayarak başladı. Ancak hareket halinde rengin tam olarak anlaşılamaması sonucu daha sonra lastik yanaklarında ince bir çizgi yapıldı.
Ancak bunun da bekleneni tam olarak vermemesi üzerine Pirelli, önümüzdeki Türkiye yarışından itibaren çok daha belli olacak bir şekilde lastik yanaklarını boyayacağını açıkladı.
23-04-2011, 22:36
kickbuttowski
Alıntı:
Eriador Nickli Üyeden Alıntı
Pirelli Lastik Yanaklarını Tamamen Boyayacak
...
Pirelli, önümüzdeki Türkiye yarışından itibaren çok daha belli olacak bir şekilde lastik yanaklarını boyayacağını açıkladı.
ahaha super olacak desene :D:D:D karnaval romorku gibi :hahaha:
24-04-2011, 15:24
Eriador
İtalya Medyasından Türkiye GP'ye Destek
İtalyan medyası, Türkiye’nin 2012 Formula 1 takviminden çıkartılması haberine isyan etti.
Yazılı basın ve televizyon programları, yol ayrılığının nedenlerinin başında Formula 1’in patronu Bernie Ecclestone’un istediği abartılı nakit para olduğuna işaret ederek tarafların anlaşma sağlaması gerektiğini ve İstanbul Park’ın Formula 1 takviminde kalmasını işaret etti. La Gazzetta dello Sport ve Corriere dello Sport gazeteleri “Türkiye Formula 1’e veda ediyor” başlığı ile verdikleri haberde “Bu işin içinde iş var” değerlendirmesinde bulundu. İtalyan medyası şu görüşlere yer verdi:
Tuttosport Gazetesi: Türkiye’de otomotiv sanayi giderek gelişiyor. Üstelik Formula 1’e katılan tüm otomobillerin kullandığı Pirelli yarış lastikleri de İstanbul Park’a çok yakın bir bölgede üretiliyor. Türkiye Formula 1 için her açıdan önemli. Bu bakımdan 2012 takviminden çıkartılması zor olacak gibi görünüyor.
SKY TV Motori programı: İstanbul Park, Formula 1 takvimindeki en teknik ve en heyecanlı pistlerden biri. Üstelik Türkiye’nin spor alanında tanınmasında büyük rol oynuyor. İstanbul Park silinirse, Japonya Büyük Ödülü’ de radyasyon nedeniyle yapılamazsa yerlerine Rusya Sochi veya ABD Austin Teksas pistleri takvime alınabilir.
24-04-2011, 16:26
Murat Özcan
arkadaşlar bende son yarısı ızlemek ıstıyorum ama daha önce gitmedim biletlerde sanırım pahalıymıs bana uygun yollu bilet için yardım edicek arkadaslar varmıdır veya bıletlerı nerden alabılırız
PLATINUM Ana Tam 600 YTL
PLATINUM Ana Çocuk 300 YTL
GOLD Ana Tam 450 YTL
GOLD Ana Çocuk 225 YTL
SILVER 1,8 Tam 270 YTL
SILVER 1,8 Çocuk 135 YTL
BRONZE 2,5 Tam 170 YTL
BRONZE 2,5 Çocuk 85 YTL
GENERAL ADMISSION Açik Alan Tam 70 YTL
GENERAL ADMISSION Açik Alan Çocuk 35 YTL
Açık alan biletleri makul ona bakın derim
Ben 3 defa platinum dan bilet le izledm , gold ile arasında bi fark yok gold bileti olanlar elini kolunu sallıya sallıya platinum un olduğu yere giriyor , ciddi bilet alıncaksa bence en iyi yer Silver Tribun 1 , en köşesi startı görebiliyor ve iyi atak yeri olan ilk virajı canlı yaşıyor
24-04-2011, 16:52
fangio
Kaan ben bir çok yerden izledim ve bence en iyi yer kesinlikle silver 8. Son yıl 1deydim ve 1 in görüş açısı bence 8 ile mukayese edilemeyecek kadar kötüydü.
24-04-2011, 17:06
Eriador
Doğrudur ben kuş bakışı plana göre yorum yaparak tahmni yazmıştım tşkler bilgilendirme için :)
24-04-2011, 17:08
Murat Özcan
bu ana tribün 270 mi dogrumu okudum
24-04-2011, 18:09
fangio
Alıntı:
Eriador Nickli Üyeden Alıntı
Doğrudur ben kuş bakışı plana göre yorum yaparak tahmni yazmıştım tşkler bilgilendirme için :)
rica ederim. Bizde senin gibi kuşbakışına aldandık ama sonuç hüsrandı :(
Zaten sende bilirsin en çok geçişin yaşandığı ve 300 küsür km/h lerden 60 a inilip dönülen şikan 8 nolu dan çok güzel görünüyor.
24-04-2011, 18:20
997TT
Sıze tavsıye,Ana trıbunun en sag yada en sol kosesınden ve en ustten ızleyın!
Hem son 3 vıraja,hem start duzlugune hemde ılk ıkı vıraja hakım olursunuz...
Arkadakı uzun duzluk,yokus yukarı olan ve sag hızlı vırajın oldugu yer en ıyısı ama Gunes olursa,orada durulmaz...
8. vıraj yanı kombıne 3 vırajdan olusan yerde,kanat acıları sayesınde ataklar olabılır...
Ben ana trıbundeyım,ılk basta en solda,yanı ılk ıkı vırajın oldugu yerde,sonrakı 3 turdan ıtbaren,en sagda,yanı 13-14-15. vırajın oldugu tarafta olucam...
24-04-2011, 19:26
fangio
Bizde hep aynı ekip 6 yıldır gidiyoruz ve sürekli yer değiştiririz izlerken :) ilk defa 2 sene önce ingiliz bir çift burası bizim yerimiz demişti yarıştan 15 dk önce. Yuhh demiştik bizde :)
24-04-2011, 20:47
997TT
Sız nerelerdesınız?
Yanı hangı turlarda neredesınız?
24-04-2011, 20:53
Murat Özcan
sanırım o trıbunde numara sıstemı yok hani gitmedım bılmıyorumda duruma gore abıler yer degıstırıyorlar sanırım yarısın akısına gore dogrumu anladım.ayrıca bıletlerı nerden temin edebiliriz ?
24-04-2011, 21:17
997TT
Biletixden ;)
24-04-2011, 21:53
Murat Özcan
Alıntı:
997TT Nickli Üyeden Alıntı
Biletixden ;)
teşekkür ederim saolasınız
24-04-2011, 22:01
fangio
Alıntı:
997TT Nickli Üyeden Alıntı
Sız nerelerdesınız?
Yanı hangı turlarda neredesınız?
son yıl buna imkan vermediler ancak eskiden silver bilet ile bronz tribünlere girebilmiştik. :) Yani turlara göre değil de sıralama ve antremanlarda daha ziyade bu tarz geziyorduk :) hatta bazen boş olunca başka silver tribünlere de giriyorduk :D
24-04-2011, 22:27
997TT
En guzelı ana trıbun,tavsıye ederım...
Ozellıkle en ust ve koseler...
24-04-2011, 22:31
fangio
6 yıldır para vererek gitmekten gına gelmişti. Bu yıl ana tribünden davetiye gelecekti halen bekliyoruz. Gelmezse bu yıl ilk defa evden izleyeceğiz galiba :(
28-04-2011, 20:16
Eriador
Yarış yaklaşırken son gelişmeler ;
Schumacher: "42 Yaşında 25'inde Gibi Olmuyorsunuz"
Michael Schumacher, Mercedes ile olan üç senelik anlaşmasını doldurup kariyerine tekrar son vermeyi planlıyor.
Mercedes GP, 2010'da tempodan çok uzak kalmış ve büyük umutlarla girdiği 2011 senesine de pek parlak başlayamamıştı.
Ama son Çin GP'de Nico Rosberg'in ortaya koyduğu performans ile Mercedes, gelecek için ümitlenmişti.
Formula 1'e geri dönüşünde genel olarak Nico Rosberg'in gerisinde kalan Schumacher'in spora ağlılığı sorgulanmıştı. 10. sıra için mücadele etmenin keyif vermediğini kabul eden Schumacher, "takımın durumu geliştireceğine" inanıyor.
Bunte'ye konuşan Schumacher: "İşte bu yüzden Mercedes'te mücadele ediyorum. 42 (yaş), 25'inde gibi olmuyor. Mercedes ile olan üç senelik anlaşmamız dolduracğaım ve sonrasında markanın bir temsilcisi olarak çalışacağım"
Takım arkadaşı Rosberg ise Schumacher'in hâlâ zor bir rakip olduğunu ve bu sene performansını arttırdığını belirtti.
Bild ** Sonntag'a konuşan Rosberg: "Michael yüksek seviyede performans gösteriyor, o güçlü. Şimdi aldığı sonuçlar, onun ne kadar iyi olduğunu temsil etmiyor. Onu yenmek için her şeyi doğru yapmam gerekiyor. Geçen seneye göre daha yakın"
Sebastian Vettel, sezona mükemmele yakın başlangıç yapmalarına rağmen Red Bull'un Türkiye öncesinde hiç bir şeyi garantiye alamayacağını söyledi.
Sezonun ilk 3 yarışının ikisini kazanan ve birisinde 2. olarak en çok puanı toplayan Vettel, rakiplerinin kendilerine yaklaştığını ve Red Bull'un da gelişimi sürdürmesi gerektiğini düşünüyor.
Vettel "Türkiye lastikler üzerinde zorlayıcı bir yer ve genellikle oldukça sıcak oluyor. Ancak ben ilk F1 sürüşümü orada gerçekleştiğim için orayı özellikle seviyorum."
"Aracımız orada güçlü olmalı ancak rakiplerimize saygı göstermeliyiz ve hiç bir şeyi garanti göremeyiz. İnsanlar oldukça zorluyorlar ancak biz de gücümüzü sürdürmek için oldukça sıkı zorluyoruz." dedi.
İstanbul Park pisti erken bozulan lastikler üzerinde zorlayıcı olacak ve özellikle 8. virajın lastikleri çok aşırı yıpratması bekleniyor.
Vettel "8. viraj mükemmel bir virah ve her sene orayı daha da hızlı dönmeye çalışıyoruz. Hızlı ve oldukça tümsekli bir viraj, Bu yüzden nereye gittiğinizi zor görüyorsunuz. Virajı döndükçe en iyi şekilde döndüğünüzü umuyorsunuz." dedi.
McLaren Pilotları, İstanbul Park İçin Sabırsızlanıyor
Son yarış Çin'de kazanıp Red Bull egemenliğine son veren Lewis Hamilton, İstanbul Park'ta 8. virajın dışında da heyecan verici yerlerin olduğunu söyledi.
2011 sezonu Vettel'in üst üste aldığı iki galibiyetle başlamıştı ama McLaren'den Hamilton, Çin'de son turlarda Alman pilotu geçerek bu sezonki ilk yarış zaferine ulaşmıştı.
Lewis Hamilton: "Geçen sene bu yarışı kazanmıştım ve İstanbul Park, gerçekten keyif aldığım bir pist. Viraj çeşitliliği, birçok yüksek hızlı virajı ve iyi bir aracın faydasını hissedebileceğiniz harika bir modern pist."
"Elbette herkes muhteşem olan 8. virajdan bahsediyor ama 9. ve 12. virajlardaki geç frenaja da bayılıyorum. Çünkü viraja girerken hâlâ yanınızda hız taşıyorsunuz ve bunu doğru yapmak tatmin edici"
"Burada pilotların, yarış boyunca lastiklerini kollamak için çok uğraşacaklarını göreceğiz, özellikle de hızlı ve tümsekli olan 8. virajda. Takvimde lastikler üzerine en çok zorlayıcı virajlardan birisi."
"Ayrıca KERS'in de büyük faydası olan bir pist; düzlüklerin çoğu, düşük hızlı virajların ardından geliyor. Bu yüzden KERS'i kullanma şansı fazla; en net olarak 10. ve son virajın çıkışında"
"12. viraja gelirken geçiş şansı her zaman fazla. Çünkü üst düzey bir araçla 10. virajdan çıkıp hava koridoruna girmek oldukça kolay"
"İlginç ve heyecan verici yarışların bu hafta sonu da devam edeceğine inanmak için büyün nedenler var"
Takım arkadaşı Button da lastik aşınmaları nedeniyle yarıştaki stratejinin önemine değindi.
Button: "Çin'deki yarışın ardından lastiklerin dayanıklılığı ve performans düşüşleri üzerine yine yoğun ilgi olacağını düşünüyorum. Pist düzeni ve simülasyon çalışmalarımıza göre Türkiye, lastikler için önemli bir test olacak, özellikle de 8. virajda yük altında kalacak ön sağ için."
"Yüksek hızlı, birden fazla çizgisi olan, çok zorlayıcı bir yer. Bu yüzden Cumartesi günü sıralamaya gitmeden önce yarış için güvenli bir denge elde edebilme adına, Cuma gününün bir bölümünü lastikler üzerindeki yükleri inceleyerek geçireceğiz."
"Lastik aşınmasının muhtemelen bütün takımların yarış stratejine yön vereceğini söylemek bence durumu küçük görme olmaz. Lastikleri güvenli bir aralıkta kullanmak önemli olacak ve bu, yarışta ne zaman ve ne sıklıkta pitstop yapacağımızı belirlenecek."
"Ayrıca hava, Türkiye'de alıştığımızdan daha soğuk olacak gibi. Yarış, geçen senekine kıyasla 3 hafta önce olacak ve bu, lastiklerin kullanışını da etkileyebilir. Yine ilginç bir yarış olacak."
Ecclestone'nun Türkiye GP Hakkındaki Son Açıklamaları
Son günlerin bizim açımızdan en önemli konusu şüphesiz 2011 sonrası Türkiye GP'nin geleceği.
Yarış yetkililerden ilk gelen açıklamalar, yıllık ödemesi 13 milyon dolardan 26 milyon dolara çıkarılmak istenen yarışın 2011 sonrasında bir daha yapılmayacağı şeklindeydi ancak son günlerde bu açıklamalarda değişiklik olmaya başladı.
Özellikle bugün Bernie Ecclestone'nun Reuters'a yapmış olduğu röportajda büyük patron, Türkiye yarışını istediklerini söyledi. İşte söylentinin Türkiye'yi ilgilendiren bölümü:
"Türkiye genel olarak en iyi pistlerden birisi. Türkiye felaket derecede iyi bir pist. Tüm tesisleri iyi ve büyük kalabalık olmaması dışında her şey iyi. Eğer yarışı kaybedersek hayal kırıklığı yaşarım ancak para desteğine devam edemeyiz."
"Pisti uzun süre kiraladık ve kaçma anlaşmamız var. Şu anda istersek bırakabiliriz."
"İlk anlaşmayı yaptığımızda bilet geliri konusunda yardım yaptılar bu yüzden orada çok kalabalık olması bekleniyordu. Olmasaydı hükümet satılmayan biletler yerine destek verecekti."
"Bu sene daha fazla kalabalık olacak gibi görünüyor, bu da hükümet yardımının daha az olacağı anlamına geliyor." dedi.
-
Çok merak ediyorum acaba pisti biz kiaralasak devletimiz gene aynı desteği yaparmıydı ?
28-04-2011, 20:29
Cankat
Schumi üzdü akşam akşam..
29-04-2011, 08:48
kurpat
kelepir, ucuz, iskontolu bilet gören duyan olursa bana haber verebilir mi?
29-04-2011, 08:59
8.000rpm
ecclestone denen herife acayip gıcığım
ona istediği herşeyi altın tepside sunan bizimkilere de aynı şekilde tepkiliyim
gitsin f1 türkiyeden , o pisti de insan gibi rakamlara amatör kullanıma açsınlar ama çekiciydi ambulanstı vs. hizmetleri de düzgün şekilde versinler tabii aksatmadan...
orası önce bi türk halkına sevdirilsin bütün nimetlerinden faydalandırılsın
yepyeni bir hareket gelsin camiaya
roll için değil time trial için araçlar yapılmaya başlansın , bütün sektöre apayrı bir can gelsin...
her haftasonu orası dolup dolup taşsın bak ben o zaman görürüm bernie peşimizden koşuyor mu koşmuyor mu...
yurtdışından firmalar testlere gelsinler , yunanlılar sırf bu pistte amatör gazlamak için haftasonuları gelsinler vs..vs..
ben bunu istiyorum arkadaş...
bişeyler değişecekse bu şekilde değişmeli bence...
eksik kalsın f1 ile motogp ile kılla tüyle olacak tanıtım...
29-04-2011, 14:53
initial-D
şu sahneleri seyreten bir pist f1e veda edecek ama macaristan daha geçen sene 10 yıllık kontrat yaptı.
drs kers kıl tüy uğraşacaklarına şöyle farklı çizgilerden sürüşlerin gerçekleştirilebileceği inişli çıkışlı pistler yapmak yerine hala ısrarla, hızlan fren yap tarzı 4 köşe ova gibi dümdüz araziye salak salak pistler yapıyorlar.
06 da Yarışı beklerken heyecandan yerimizde duramıyorduk birazda canımız sıkılıyordu ama Lewis in o show u baya iyi gelmişti vakit harcamak için
"Takımlar Türkiye'de Alternatif Stratejiler Arayabilir"
"Takımlar Türkiye'de Alternatif Stratejiler Arayabilir"
Bu görüş, 8. virajın da bulunduğu zorlayıcı İstanbul Park'ta lastik idaresinin önemli olduğunu üşünen Sauber Teknik Sorumlusu James Key'e ait.
Key: "Lastikler açısından bir başka ilginç hafta sonu olacak. Çünkü ünlü 8. viraj, lastiklere en fazla yüklenen viraj. Son iki etkinlikte bazı yüksek hızlı virajlar görmüş olsak da bu, çok daha öte bir şey."
"Aşınma ve bozulma açılarından lastiklerin bu durumla nasıl başa çıkacağını görmek ilginç olacak. Bu da yarışta bazı alternatif stratejilere neden olabilir. Ama oraya gitmeden bir şey bilemeyiz. Lastik idaresi, Türkiye GP'de kilit olabilir."
Sauber'in elinde, İstanbul'da Cuma günü denemek için bazı yeni gelişimler var ama bunlar, hemen kullanım yerine gelecek planları arasında yer alıyor.
Kamui Kobayashi, takımların çalışmaya başlamadan önce lastik idaresinin nasıl olması gerektiği konusunda bir şey söylenemeyeceğini ifade etti.
Kobayashi: "Lastik idaresi konusunda durumun nasıl olacağını tahmin etmesi zor. Pistteki tutunma seviyesi normal olarak çok düşük ve bu, araçların çok kayması anlamına geliyor. Özellikle ön lastikleri korumanın önemli olacağına inanıyorum. Böylece aşınma mümkün olduğunca düşük oluyor."
Takım arkadaşı Sergio Perez ise GP2'de de yarıştığı pistte puan kovalayacak.
Perez: "Bir şekilde benim için şampiyona, önümüzdeki bildiğim pistlerde başlayacak gibi. İstanbul Park'ta GP2 serisinde iki defa yarıştım ve pisti çok güzel buldum. Özellikle 8. virajı kullanmaktan keyif aldım. Bir Formula 1 aracıyla elbette fiziksel olarak boyun kaslarınız için zorlayıcı. 8. viraj ayrıca ön lastikler için de özel bir zorluk. Onlara dikkat etmemiz gerek. Türkiye GP'yi dört gözle bekliyorum, ilk puanlarımı almak istiyorum"
-
Ciddi çok merak ediyorum lastik savaşları nasıl olucak kim yarar sağlıyacak ? sonlara doğru bide yağmur yağsa son 7-8 tur filan tam herşey belli olmuşken bir daha karıştırsa çok iyi olur :)
Reis , Mercedes'in Çin'de yükselişe geçmesinin ardından Türkiye'de daha da hızlı olacağını düşünüyor.
Sezonun ilk 2 yarışında sorunlarla boğuşan ve hız anlamında da geride kalan Alman takımı, Çin'de özellikle Nico Rosberg ile atağa kalkmış ve yarışın çeyreğini lider götürmüştü.
Schumacher "Takımın son yarış Çin'de gösterdiği gelişimi devam ettirmek için çok çalıştığını biliyorum ve İstanbul'a getireceğimiz bazı güncellemelerle birlikte olumlu bir hafta sonu geçireceğimizden eminim." dedi.
Nico Rosberg "2011'e beklediğimizden daha zorlu bir başlangıç yaptık ve ilk 3 yarışta duygular tepe taklak oldu."
"Melbourne ve Malezya'da hepimiz hayal kırıklığı yaşadık ancak Şanghay'da lider giderek aracımızın potansiyelini doğrulamayı başardık. Takım gelişme konusunda çok iyi adım attı ve o hafta sonu çok şey öğrendik." dedi.
Ross Brawn "Takım ve sürücüler Avrupa sezonunun başlangıcı öncesinde gelişmenin devam etmesini garantilemek için çok sıkı çalıştı."
"Temelde iyi bir aracımız var ve önümüzdeki yarışlarda aracın potansiyelini tam olarak göstermeliyiz. Çin yarışında galibiyet için mücadele etmenin nasıl olduğunu takım olarak hatırladık. Başarılı olamadık ancak bunu daha fazla yaşayabileceğimize dair bir his var."
"Araç düzgün çalıştığında daha rekabetçi olabiliriz ve Türkiye'ye getireceğimiz çözümler bunu başarmamızda daha istikrarlı olmamızı sağlayacak. Ancak düzenli olarak önde olmak için daha çok çalışmamız gerektiğinin de farkındayız. İlk 3 yarış mücadele doluydu ancak birlikte zorluklara göğüs gerdik ve gelişmek için sıkı çalışmaya devam edeceğiz." dedi.
Hadi bakalım , iyi bir lastik stratejisi ile güzel işler yapabilirler görücez
02-05-2011, 20:30
Eriador
Rosberg, 8. Virajın Lastiklere Etkisinden Emin Değil
Nico Rosberg, sezonun 5. yarışı Türkiye GP öncesinde İstanbulpark pistinin 8. virajının lastikler üzerindeki etkisini merak ettiğini söylüyor.
Birden fazla apeksli sola dönülen hızlı viraj, lastikler üzerinde zaten etkiliydi ve bu sene Pirelli lastiklerini erken bozulması yarış öncesinde endişeleri daha da arttırıyor. Bunun yanında yarışta yumuşak ve sert lastiklerin kullanılacak olması nedeniyle lastiklerin daha hızlı bozulmasında etkili olması bekleniyor.
Rosberg "O çok, çok uzun bir viraj ve lastiklerin nasıl olacağını kim bilebilir?"
"Özellikle sağ ön lastikler oldukça zorlayıcı olacak." dedi.
Mercedes takım patronu Ross Brawn, "temel olarak iyi bir araca" sahip olduklarını, yapmaları gereken tek şeyin "aracın potansiyelini ortaya çıkarmak" olduğunu söyledi.
Brawn, "Takım ve pilotlar, (Çin'deki) gelişimi sürdürebilmek için, Avrupa sezonundan önce sezona verilen kısa arada aşırı yoğun bir çalışma sergiledi" dedi.
Brawn, "Temelde iyi bir araca sahimiz. Önümüzdeki yarışlarda aracın tüm potansiyelini ortaya çıkarmamız gerekiyor. Çin Grand Prix, takımdaki herkese, yarışmak için mücadelenin nasıl birşey olduğunu hatırlattı" diye konuştu.
Çin'deki bu fırsatı değerlendiremediklerini kaydeden Brawn, "Bu duygunun daha fazlasını yaşamak istiyoruz. Araç uygun bir şekilde çalıştığında, daha rekabetçi olabiriz. Türkiye'ye yönelik geliştirdiğimiz çözümler, bu seviyede daha istikrarlı olmamıza yardımcı olacak" dedi.
Brawn ayrıca, "Bununla birlikte, düzenli olarak önde mücadele edebilmek için daha fala performansa ihtiyacımız olduğunu biliyoruz. İlk üç yarış zor geçti. Fakat sonunda işleri rayına oturttuk. İlerleme sağlamak için yoğun şekilde çalışmaya devam edeceğiz" değerlendirmesinde bulundu.
Martin Whitmarsh, McLaren'ın İstanbul Park'ta geçtiğimiz sene kaydettiği başarıyı tekrarlayarak, gelecek hafta sonu İstanbul'da, Red Bull Racing'i mağlup etmeye hazır olduğunun işaretlerini verdi.
Red Bull'la aralarındaki farkı adım adım kapatmak üzere olduklarını ifade eden Whitmarsh, "Çin'deki galibiyet ve MP4-26'yı yarış kazanan araç haline çevirmek, hem yarış pistindeki bizler, hem de McLraen Technology Centre'dekiler için harika bir ödül oldu" dedi.
Whitmarsh, "Bu ilk üç yarışta pilotlarımızın sergilediği hız ve istikrar bizi heyecanlandırıyor ve cesaretlendiriyor. Fakat Avrupa'ya dönüş yeni zorlukları da beraberinde getiriyor" diye konuştu.
Whitmarsh, "Hayal içinde yüzmüyoruz, önde bir tehdit olarak kalmak istiyorsak, sıralama ve yarış hızımızı geliştirmemiz gerekiyor. Ayrıca birçok takım Türkiye Grand Prix için kapsamlı paketler hazırlıyor. Kimse oturmuyor. Bu yarış için biz de çok sayıda küçük modifikasyonları gözden geçiriyoruz. Buna bazı aerodinamik değişiklikler de dahil" dedi.
McLaren takım patronu ayrıca, "Gelişimimiz, şampiyonluğu kazanmamızı sağlayacak bir hıza sahip. Geçtiğimiz yılki duble en heyecan verici yarışlarımızdan biriydi. Bu sonucu hatırlamak, gelecek hafta sonu için şüphesiz tüm takımı ateşleyecektir" ifadelerini kullandı.
02-05-2011, 20:40
Eriador
Bende çok merak ediyorum bu lastikler ne olucak hele bide hava sıcaklığı yüksek olursa 4 pit stop bile görebilirz işler güzel karışır zevkli olur :)