XSi Nickli Üyeden Alıntı
biraz mühendislik yapalım, aracın toplam motor hacmi 1984 cc, 1 silindire düşen hacim: 496cc
bu sadece krankın en alt ve en üst konumu arasındaki taranan hacim + yanma odası hacmi var
sıkıştırma 10,5:1 ise yanma odası hacmi: 52 cc dir..
yapılan iki değişiklikle (1. piston çapı 81, kol uzunluğu 17 mm kısaldı), krankın değişmediğini bilgiğimize göre krankın hareketiyle taranan hacim: 477 cc, kola kısaldığı için yanma odası hacmi: 87,5 cc arttı (daha önce 52 idi, yeni haliyle 139,5 cc)
dolayısıyla şu anda sıkıştırma oranı: (477 + 139,5) / 139,5 => 4.05:1
bu motor çalışırsa ve bu sıkıştırma oranı ile 1 barda 300 hp çıkartırsa otomotiv tarihine adınız altın harflerle kazınacak
eğer krank değişmediyse durum bu, üzgünüm
saygılar