Cem hayırlısı olur inşallah yürür aracın sağlıklı olarak
üstünden o kadar zaman geçmiş ki unutmuşuz o sistemi kanka :D
Printable View
Bu yazdıklarınızla maksimum 4:1 oranında sıkıştırma var. Diğer bir ilginç durum ise gömleklerin etrafını saran? conta ve 6 enjektörlü sistem.
Kısaca listedeki bilgiler ya hatalı yazıldı ya da aracı yapan kişiler bu işi pek bilmiyor.
anlamaya çalışıyorum da :
piston gövdesi nedir???
gömlek bloktan yukarda ne demek???
9,1:1 sıkıştırmayı kim nasıl hesapladı???
*1.8 T yağ karteri ve turbo yağlaması için custom yağ giriş deliği
bi de bu donanım nedir?? herşey custom custom demişsin ama, tekrar soruyorum projenin hesaplama kısımlarını kim yapıyor mesela deliği nereye custom deldiniz?
eğri kol koyan benim hydrolock linkinde hydrolock nedir bilmiyosan ki eğri kol dediğine göre bilmiyosun
enjektorlerın yetmıcek asırı ısınıcak ve acık kalcak benzını ynma odasına basınca piston sıkıstırmaya gectıgınde içerde hava deil sıvı yakıt olucak o egik kol dediğin olay olucak kısacası
anladın ?
Amerika'yı yeniden keşfetmek gibi olmuş. Devir dönmekti heralde istek.
Merakla bekliyorum.
bu sıkıştırmayla alt devir neler yaşar kimbilir ayrıca o enjektörler bizim atmosferik araçlara bile yetmezken setup güzel ne diyelim ;)
Arkadaşlar konuyu baştan sona okudum,konuda herkes haklı bu verilen bilgiler ışığında bu arabanın yürümesi imkansız. Ancak Cem arkadaşımız motoru içindeki parçaları ve çalışma prensibini çok iyi bilen biri değil maalesef bu yüzden verilen bilgilerde eksiklik veya yanlışlık olabilir. Ancak ustası işinin erbabı bir adamdır ve bildiğim kadarı ile Almanya ile bilgi alışverişi yaparak projeyi yürütüyorlar.Benimde tahminim GT 25 ile 1 barda 240-280 aralığında bir değer çıkarılacağıdır ancak bizim bilmediğimiz farklı işlemlerde uygulanabilir sonucun ne olacağını zaten yakın zamanda hepimiz göreceğiz. En çok da ben bir Mk3 GTI fanı olarak merakla sonucu bekliyorum
kullanılan piston belli, kullanılan kol belli, motor belli... kompresyon oranları kolayca hesaplanabilir, 17mm conta :S onu da hesaba katarsınız komp. çıkar...
düşünüyorum ben de, ya piston çapı yanlış verildi ya da kol, yoksa çıkacak sonuç belli... ama 4 yerine 6 enj. kullanmak 10 sene önceydi, enj. bulamaz, stockların yanına çıkma 1-2 tane daha alır takardık, kütükmüş emmeymiş ısınmaymış soğumaymış hiç bilmezdik...
artık o dönemler kapandı zannederdik şu an istediğin enj. biraz zorlasan virgülüne kadar bulursun, sebebini soruyoruz gerçekten bilmediğimiz birşey mi var diye 'onlar gizli, onlar sır, bitince görürsün!' cevabını alıyoruz..
bu konuya yazanların %90 ı proje bitirmiş kişiler, bu konu ya bitmeden açılmayacaktı ya da açılınca da gerekli bilgiler verilebiir olmalıydı...
bugun 1 nisan şaka olmasın bunlar..
öncelikme maşallah inş. istediğin sonuçları alırsın.........
muhtemelen eski kullandığın pistonlarınla şuandaki pistonların strokları ve pim mesafeleri farklı çünki arkadaşlar yukarıda hesabı yapmışlar 4 civarı bi sıkıştırma çıkıyo hadi taktığın pistonların stroğu fazla senin sıkıştırman o contayla 5 - 6 civarı olur artı arabanın hacmide nerden baksan 450 500 cc düştü bu şekilde arabanın sıkıştırma oranı çok düşük bunu söylemeye çalışıyolar tutki arabanı çalıştırdın alt devirde çok sıkıntı yaşıcaksın ne tork nede güç olucak 800cc motora sahip 1.5 ton araba gibi gaza bastığında turbo doldursada araba yürüse die bekliceksin
emme manifoldu biraz kötü olmuş agu motorların emmesi senin motora oluyodu onu kullanabilirdin
bende zamanında 6 enjektör kullandım benim arabada oluyo felan die düşünmüştük ama 5, 6 enjektör kullanıpda 1 bar ve üzeri basınçlarda piston çatlatmayan yada sübap eritmeyen warmı bi araştır bence çünki eşit bi yanma olmuyo biri 10 daysa biri 12 de oluyo artı sen 6 bar pompam war kimse bişi dememiş diyosunda benzin basıncını 6 bara açamıcaksınki açsanda neyle kontrol ediceksin alt devirleri ? artı hacmin düşük :beuj: km de 3 lira felan yakar eğer arkadan siyah duman atarak hareket edebilirse yani en kötüsünden bile safc takmadan yakıta hiç bişi yapamazsın 340 taksanda onu neyle kontrol ediceksin ? kaldıki arabanın orj ecusunda turbo ile alakalı hiç bişi yok kara düzen iman gücüyle gitmiş olucak madem bukadar emek ve para harcıyosun mutlaka bi ecu ve wideband almalısın yoksa arabayı kırar çok daha fazla masraflarla karşılaşırsın
rover 220 turbo motoru örnek alabilirsin o motorda orjinalden şuan taktığına yakın bi turbo çıkar hacimde aynı o motorun orj enjektörleri 380cc dir ve o enjektörlerle en fazla 1.2 civarı basabiliyolar
son olarak burda kimse seni kırmaya veya rencide etmeye çalışmıyo (şahsım adına söyliyeyim) sonuşta bu işlerden anlıyanlar birtek sen ve senin ustan değil birçok kişi sonradan turbolanmış arabaya biniyo veya araba yapıyo biyerde yanlış görmüşlerki seni uyarıyolar yada bilgilerini paylaşıyolar madem kimseyi delmeye yada geçmeye niyetin yoksa yapılan işleri tam detayına göre anlatki kimsenin kafasında soru işareti kalmasın
öncelikle kolay gelsin umarım sizin sonuç sizi memnun eder
fakat bence bukadar kol piston kombinasyonuna gömlek çakıp destroke ile ugrasılacagına aftermarket bir ürünle istediğiniz sıkıştırmada kol ve piston alabılırdınız
burada bazı arkadaslar fikir paylasırken bazılarıda alaycı bır üslup edinmiş sizde biraz iddalı giriş yaptınız konuya :D bence alaycı postları birkenara bırakıp tavsiyelerle bilginizi birleştirip ortaya imkanlarınız dahilinde en iyisini çıkarmaya çalışın burası gercekten bilgili arkadaslarla dolu bir forum ;) sonucu beklıyoruz
ne mesaj atmısım konu kurudu :)
Arkadaşlar benim yanlış bildiğim ve herkesin yanlış yorumladığı aracın projesine ben bir süre bişey yazmayım araç bitsin kullandığımız ve yaptığımız şeyleri güncel listeyle yayınlayalım. Kusura bakmayın meşgul ettim. Yarın marşa basılıyor video koyuluyor. Sıkıştırmayı hesaplayan arkadaşların eline sağlık.Gitsin kendini boğaz köprüsünden atsın. 9.2 sıkıştırmaya sahip araç. 2134 cc. Neyse hepsi tek tek yazılacak. Doğru bir şekilde. Bu kadar olumsuz ve dalgacı olmasanız daha iyi olurdu.
Dalgacılık değilde sizin ve etrafınızdaki kişilerin destekler ve doğrular şekilde konuya yaklaşması bunu getirmiş.
Bende birkaç yıldır 1.8t üzerinde araştırmalar ve tuning yapıyorum. Bu setupda canınız sıkılmadan uzun ömürlü yürüyebileceğinizi bende düşünmüyorum.
Umarım bende dahil olmak üzere benim gibi düşünen herkesi utandırırsınız.
Kolay gelsin
bencede daha detaylı bir listeyle bizimle paylaşırsan herkes daha iyi fikirlerini paylaşabilir. çünkü bu söylediklerin listeyle hiç uyuşmayacak değerler.sıkıştırma oranını geçersek sen hacmin arttığınıda söylüyorsun bunları detaylı bir liste olmadan kimse anlayamaz kabul de edemez
O zmn forumca bogazda toplantı yapıp topluca atalım kendimizi :) ya yazdıklarını okuyup kontrol etmiyosun yada hesap kitap yapmasını bilmiyosun sen. Senin yazdıgın speclerle, bu nasıl hesapladıgını forumca cozemediğimiz degerleri yakalaman imkansız.
Buarada hersey gonlunce olur video cekebilirseniz 4gözle bekliyoruz.
ya kusura bakma kardeşim ama benim anlamadığım bi konu war mk3 gti ların bore stroke oranı 82.5 e 92.8 buna göre hesap yaparsak
92.8 x 41.25 x 41.25 x 3.14 x 4 = 1984cc yapıyo
şimdi sen 81mm lik piston taktın buna göre hesap yaparsak araban 1912 cc oluyo artı olarak silindir başına düşen hacmin 496cc den 478cc olmuş oluyo
sıkıştırman 10.5 olduğuna göre kapak hacmin 47.2cc demek
http://img196.imageshack.us/img196/8076/16032011069.jpg
http://img705.imageshack.us/img705/3043/16032011071.jpg
eğer bu resimlerde piston üst ölü noktada ise ki muhtemelen öle orda 7mm felan mesafe war 17mm değil muhtemelen kullandığın pistonların orjinaline göre biraz fazla yüksek 7mm dersek oranın hacmide 36cc yapıyo kapak contasınıda koyduğumuzda 8.8 de onun hacmi
burdanda 478 / 47.2 + 36 + 8.8 (contanın hacmi) = 5.19 sıkıştırma çıkıyo
2134 cc hacim elde edebilmen için nerden baksan 103 104 lük stroğu olan bi krank lazım sana bence biyerde hata war :confused::confused:
Cem hayırlı olsun . Allah utandırmasın . ABF çok sağlamdır Stock Makineden sadece plate ile 300 320 ps ler almak mümkün gerçekten . Yazılım turbo enjektör intercooler vs vs vs.. parçalar çok önemli tabiki. Eğer proje ile ilgili yardımcı olabileceğim bir şey varsa görüşelim. 16V turbo ile ilgili bi zamanlar baya araştırmıştım. Sitedeki arkadaşlar yardımcı olmaya çalışmışlar baya gerçekten . Yaptıkların biraz kafa karıştırıcı gerçekten piston ve kolları hiç ellemeden sadece kapak block arasına plate koyarak sıkıştırmayı düşürüp . ( VW 1,8l 16V Turbo Verdichtungsreduzierung Golf 1 2 3 4 bei eBay.de: Antrieb, Motor Getriebe (endet 21.04.11 15:54:27 MESZ) ) iyi bir turbo ( GT2876RS ) 440 ccm enjektör vs kullanıp motoru kurabilirdin . Bu kısaca bahsettiğim specden 310-330 ps gibi alınabiliyor uygulanıp dyno verilerini gördüm. Bundan fazlasında zaten piston kol vs. kısa zaman alacak bi çok işlem gerekecek.
İşletim sistemi olarak ne kullanacaksın bilmiyorum kısaca sayfaları bi okudum kusura bakma .
Aşağıda biraz bilgi var dahamdan alıntı yaptığım. Aslınca yazılacak çok şey var . Yinede en önemlisi bunları kendinizin yapması patlasada çatlasada yürüsede bu başarı emek sizindir.
Sevgiler Saygılar .
Turbocharging a VW 16V engine
This page describes the various paths that can be followed in the process of turbocharging a VW 16V motor, from mild to wild. The information is arranged thematically, with no guarantee of its accuracy.
Engine block
--------------------------------------------------------------------------------
The 16V motor comes in various flavours:
You can get a tall-block, 236mm high with 159mm long rods, in the form of a 2 litre ABF
Or a standard block, 220mm high and 144mm conrods, with 2 different capacities:
1.8 litres, 86.4mm stroke, 81mm bore, in the form of KR and PL
2.0 litres, 92.8mm stroke, 82.5mm bore, in the form of 9A (and Audi 6A)
The tall-block ABF comes with 60-2 trigger wheels on its crankshaft, while standard blocks use camshaft triggering mechanisms
Connecting rod dimensions for 6A/9A/KR/PL:
C-C length: 144mm
Big end bore: 50.6mm
Big end width: 24.9mm
Pin diameter: 20mm
Small end width: 24.9mm
Connecting rod dimensions for ABF
C-C length: 159mm
Big end bore: 50.6mm
Big end width: 24.9mm
Pin diameter: 21mm
Small end width: 24.9mm
Stock internals have been proven to be reliable at high output levels, with the rods being the weak link if detonation is avoided. At elevated power output, detonation will be unforgiving towards the stock 16V cast piston. Various options to use for the bottom end are:
Stock rods and pistons, which usually yields a volumetric compression of around 10 in the various permutations of the 16v motor
Stock rods and pistons, with 2 metal head gaskets, will lower the compression by approx 1 point
For the 1.8 litre engines only, stock rods with 81mm Audi ADU/3B/AAN/ABY/RR pistons (pic 1, pic 2), yield approx 9:1 compression ratio with the 5cc dish of the piston. Pistons seem to be forged, and will take a lot of abuse before melting, possibly due to their large top-land area
For the tall-block 2.0 litre engine only, stock rods and 2.0-8V pistons (e.g. 2E, AGG, ABA, ABT, etc), yielding a compression of approx 8 due to the large 16cc dish. Some valve clearance MAY be required. Some more modern 2.0-20v pistons (e.g. Audi A4) MAY need machining to reduce the compression height, in addition to adding valve reliefs
For the tall-block 2.0 litre engine only, stock rods rebushed to accept 9A/6A pistons (which use 20mm pins), yielding a compression of approx 9, and maintaining good squish compared to the 2.0-8V pistons above
For the 1.8 litre engines only, stock rods (or 1.8T rods) with modern 81mm 1.8T 20 valve pistons. Must check piston to valve clearances after assembly, since no personal experience of this combo.
Aftermarket forged steel rods, with forged aluminum pistons. Bore size up to 85mm possible if the block is crack-free, but for turbo avoid more than 84mm bore. TDI 95.5mm crankshaft can be added with this combo, but not recommended for the standard height blocks.
Engine block ancillaries:
2.0 oil pumps supposedly higher flowing than 1.8 ones, so preferable
ABF crank pulley can be used to convert to serpentine accessory belt system, or alternatively a 2.0-8v crank pulley can be slightly machined to correct any belt alignment issues
Crankshafts with 60-2 trigger wheels attached (e.g. ABF) are only found on 2.0 tall-blocks, so an external wheel+sensor must be fabricated for the standard height blocks if crankshaft trigger is required (e.g. waste-spark coils)
Cylinder head
--------------------------------------------------------------------------------
Either small intake port (ABF, 9A) or the larger intake port heads (some PL, KR) can be used. Porting and polishing doesn't hurt if done properly. Possible additions:
Stiffer valve springs to allow higher rpm safely and to overcome the newfound positive manifold pressure
Titanium retainers are half the weight of stock steel retainers (~20g each) to allow higher rpm safely
Lightweight lifters from newer VW models (p/n 050 109 309 H) to save some valvetrain weight (saves ~10g each)
With no clearance ABF camshafts are about 254° duration and about the same for the KR
ABF camshafts have higher lift so can potentially injest more air (10,76int/10,73exh mm for the ABF and only 9,2int/10,21exh mm for the KR)
Here are the timing figures (for 1mm lift)
ABF : 1-38/39-1 so 2° of overlap
KR : 3-35/43-3 so 6° of overlap
The 35mm ABF valve guide is shorter than the 38mm 9A/KR/PL, hence causes less air restriction
Aftermarket or customs cams with internal vernier pulley to adjust overlap can be beneficial for some setups
Adjustable camshaft pulley can be useful to move the powerband around
Engine hardware
--------------------------------------------------------------------------------
Use stock VW metal headgasket (p/n 050 103 383 A) for bores up to 83mm
Use ARP head studs (p/n ARP-204-4204 or ARP-204-4702) to help avoid blown head gaskets. Torque to ~70-85lbft using ARP lube
Use ARP rod bolts (p/n ARP-104-6004) to help keep the rods INSIDE the cylinder block. Can also use Ford 302 rod bolts (p/n ARP-154-6002) with some slight grinding of the head or if the bolts are pushed into the conrod hard enough. Torque to 25-40lbft using ARP lube.
Intake manifold
--------------------------------------------------------------------------------
Various options possible when it comes to choosing an intake manifold:
Use stock K-Jetronic 16V manifold with custom fuel rail to accept EFI injectors
Use ABF manifold but swap the 225cc/min ABF injectors (p/n 0 280 155 606) for some bigger 279cc/min Nissan Primera ones (p/n 0 280 155 607 or 0 280 155 611)
Use a cut down Audi S2 manifold with 1.8T fuel rail (transverse or longitudinal will work)
Use custom intake manifold with 1.8T fuel rail (transverse or longitudinal will work). To reuse the stock flange, CIS injector seats will need to be swapped to digifant EFI seats (p/n 037 133 555 A)
Exhaust manifold
--------------------------------------------------------------------------------
Various options possible when it comes to choosing an exhaust manifold:
Use stock 16V manifold with different flange welded on (places turbo very low)
Use stock 16V manifold with adapter plate
Use a cut down Audi S2 exhaust manifold Audi external wastegate
Use custom exhaust manifold (log-type or header-type), with or without external wastegate
Turbocharger
--------------------------------------------------------------------------------
Use anything suitable for a 2.0-16v motor running a maximum RPM of 7000. The choices are many:
For good low-rpm response and reasonable power, a Garrett 60 trim T3 with stage 2 wheel and 0.48AR housing works well
The next stage up would be a hybrid T3/T4 50 trim compressor with stage 2 or stage 3 0.63AR turbine housing
A stage 3 0.82AR turbine housing will build boost at ~5000rpm and make good top end
Fueling
--------------------------------------------------------------------------------
The engine can be fueled in an infinite number of ways, but the recommended paths are:
G60 Digifant I ECU and loom with custom programming and bigger 300 or 440cc injectors
Standalone engine management with at least 300cc/min injectors, and preferably 440cc or higher
Most stock VW fuel pumps good for just over 250hp of fuel, but an inline Bosch or Walbro in conjunction with the stock pump is the safer option
Ignition
--------------------------------------------------------------------------------
Most modern vehicles have very good ignition systems, and the 16V is no exception. Some recommendations:
Use colder plugs. Stock 16V is F6DTC for KR/PL/9A and F5DP0R (platinum) for ABF. For most applications, a Bosch 5 or an NGK 7 are fine, usually gapped to 0.7-0.8mm. For higher boost, it might be safer to go with NGK 8's.
Proper gapping of the plugs is necessary if using the stock coil. Depends on plug type (copper/iridium etc) and boost levels. For wastespark conversions, a gap of 0.8mm can usually be used, otherwise 0.7mm should be fine.
Aftermarket ignition leads are usually a good thing as the stock ones normally tend to be old and tired. Magnecor KV85 are fine.