User Tag List

Sayfa 5/11 İlkİlk ... 34567 ... SonSon
195 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: mk3 GTI Turbo project

  1. #77
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı arda-m Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    golf gti ın orjinal sıkıştırması 10.5 tir.
    resimlerden anladığım kadarı ile yorumlarsam

    üstünden orjinal çıkan pistonlar tepesiz gibi görünüyor buda blok üst yüzeyi ile sıfıra sıfırken 10,5 sıkıştırma ise
    şuanda nerden baksan pistonlar 3-4 mm aşağıda artı 1,7mm conta ile offf düşünmek bile istemiyorum çok düşük

  2. #78
    palamut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    duty cycle zaten normalde %80 olarak seçilir. Oralar önceki ünite.
    her ecude %80 değildirki sadece denklemde değerin de bulunması gerekir diye düşündüm zaten boost map olmayan ecuyle turbo yapmak mantıksız

  3. #79
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı M power Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    4 tanesi olması gerektiği yerde kalan 2 taneside emme üstünde olur başkada hiçbi yerde olmaz
    eski usül yani bundan 6-7 yıl önceki sistem , 5. enjektör takarlardı o hesap

  4. #80

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biraz mühendislik yapalım, aracın toplam motor hacmi 1984 cc, 1 silindire düşen hacim: 496cc

    bu sadece krankın en alt ve en üst konumu arasındaki taranan hacim + yanma odası hacmi var

    sıkıştırma 10,5:1 ise yanma odası hacmi: 52 cc dir..

    yapılan iki değişiklikle (1. piston çapı 81, kol uzunluğu 17 mm kısaldı), krankın değişmediğini bilgiğimize göre krankın hareketiyle taranan hacim: 477 cc, kola kısaldığı için yanma odası hacmi: 87,5 cc arttı (daha önce 52 idi, yeni haliyle 139,5 cc)

    dolayısıyla şu anda sıkıştırma oranı: (477 + 139,5) / 139,5 => 4.05:1

    bu motor çalışırsa ve bu sıkıştırma oranı ile 1 barda 300 hp çıkartırsa otomotiv tarihine adınız altın harflerle kazınacak

    eğer krank değişmediyse durum bu, üzgünüm

    saygılar

  5. #81
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biraz mühendislik yapalım, aracın toplam motor hacmi 1984 cc, 1 silindire düşen hacim: 496cc

    bu sadece krankın en alt ve en üst konumu arasındaki taranan hacim + yanma odası hacmi var

    sıkıştırma 10,5:1 ise yanma odası hacmi: 52 cc dir..

    yapılan iki değişiklikle (1. piston çapı 81, kol uzunluğu 17 mm kısaldı), krankın değişmediğini bilgiğimize göre krankın hareketiyle taranan hacim: 477 cc, kola kısaldığı için yanma odası hacmi: 87,5 cc arttı (daha önce 52 idi, yeni haliyle 139,5 cc)

    dolayısıyla şu anda sıkıştırma oranı: (477 + 139,5) / 139,5 => 4.05:1

    bu motor çalışırsa ve bu sıkıştırma oranı ile 1 barda 300 hp çıkartırsa otomotiv tarihine adınız altın harflerle kazınacak

    eğer krank değişmediyse durum bu, üzgünüm

    saygılar
    o kadar arge sonucu çalıştırırlar bence

  6. #82
    can_ank - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    598
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ARGE bir çırpıda kolay çıkan kelime Mustafa

  7. #83
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birde kol kısa ya, yani baya kısa ya, acep diorum alt sekmanlar bloktan kartere inermi?? piston bu halde bloktan kurtulmaya çalışmaz inşallah
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  8. #84
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Birde kol kısa ya, yani baya kısa ya, acep diorum alt sekmanlar bloktan kartere inermi?? piston bu halde bloktan kurtulmaya çalışmaz inşallah
    AR-GE yapılmış tago sen niye üzülüyon kardeşim

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  9. #85
    palamut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arge bedavaya geldi beyler

  10. #86
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar neden enjektör konusunda tartışıyorsunuz bır enjektörün kaç hp ye kadar dayanacagının evrensel hesabı var yahu
    enjektör cc / 5 x silindir sayısı = hp
    280 / 5 =56 x 4= 224 hp (maximum hp)
    bu hesaba göre 300 hp imkansız
    Bu formüldeki 5 neyi ifade ediyor ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  11. #87
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı can_ank Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ARGE bir çırpıda kolay çıkan kelime Mustafa
    öğrenmemiz gerekn çok şey var

  12. #88
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    resimlerden anladığım kadarı ile yorumlarsam

    üstünden orjinal çıkan pistonlar tepesiz gibi görünüyor buda blok üst yüzeyi ile sıfıra sıfırken 10,5 sıkıştırma ise
    şuanda nerden baksan pistonlar 3-4 mm aşağıda artı 1,7mm conta ile offf düşünmek bile istemiyorum çok düşük
    Mustafa abi gömlek bloğa göre biraz dışarıda.Fotoğrafta tam belli olmuyor yüksekliğini hatırlayamıyorum conta ekstra yükseklik kazandırmıyor gömleğin etrafını sarıyor. Ama bildiğim kadarıyla yanlış olmasın sıkıştırma 9.2 civarıydı sanırım. Orjinalinde sıkıştırması 10.5 doğrudur.

    Bu arada ustalarım vesaire konuya yorum bile yapmıyorlar ben bilgim kadarıyla yazıyorum.
    Vw Cc & Mk 5 Gti

  13. #89
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Birde kol kısa ya, yani baya kısa ya, acep diorum alt sekmanlar bloktan kartere inermi?? piston bu halde bloktan kurtulmaya çalışmaz inşallah
    Pistonun gövdesi de ona göre en son hepsini öğrenirsiniz.


    Arkadaşlar genel olarak yorumlarınız için sağolun baya bi dalgaya almışsınız ama kimin ne kadar anladığı yorumlarından belli oluyor. Hep beraber göreceğiz...
    Vw Cc & Mk 5 Gti

  14. #90
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sen bana taktın ya hayırlısı

    ama aracın yürüsün isterim yani
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  15. #91
    Kakus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CeM öZeR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mustafa abi gömlek bloğa göre biraz dışarıda.Fotoğrafta tam belli olmuyor yüksekliğini hatırlayamıyorum conta ekstra yükseklik kazandırmıyor gömleğin etrafını sarıyor. Ama bildiğim kadarıyla yanlış olmasın sıkıştırma 9.2 civarıydı sanırım. Orjinalinde sıkıştırması 10.5 doğrudur.

    Bu arada ustalarım vesaire konuya yorum bile yapmıyorlar ben bilgim kadarıyla yazıyorum.
    "yorum bile yapmıyorlar " derken? Burda herkes senin yanlış bir yolda gidiyor olabileceğini, doğrusunun ne olduğunu söylüyor. Adamlar babalarının hayrına yazmıyor.

    Dostum inan en içten dileklerimle söylüyorum, inşallah arabayı bitirdiğinizde ustanın suratına bi cevap beklermiş gözlerle bakmazsın. İnş o duruma düşmezsin.
    K.

  16. #92
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu formüldeki 5 neyi ifade ediyor ?
    duty cycle ın max %80 hesaplanabılmesi için 5 kullanılmak zorunda , yoksa zaten formül diye bişey olmaz 4e bölüp 4 ile çarparsan zaten cc hp ye eşit olur

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  17. #93
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sen bana taktın ya hayırlısı

    ama aracın yürüsün isterim yani
    Yok abi ben sana niye takıyım eğri kol resmi koyan yürümez diyen arkadaşlar biraz sıkıntılı dönemlerden geçiyorlar heralde. Şunu da ekleyim ben bu arabayı yapmaya başlarken hedefim 250-260 hp civarlarıydı kendi çapımda eğlenip zevkle binebileceğim bi makinem olsun istedim. Sonra biraz daha araştırdık bişeyler öğrendik uyguladık. Ben bilmiyor muydum gidip hazır turbo araba alıp setup yüklemeyi? Sıkı bir araştırmayla bir proje gerçekleştirdik. Bilen bilmeyen arkadaşlar sağolsunlar yorumlarını esirgememişler bizde göreceğiz bakalım iyi mi olacak kötü mü olacak.
    Vw Cc & Mk 5 Gti

  18. #94
    CasabLanca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    10.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eski usül yani bundan 6-7 yıl önceki sistem , 5. enjektör takarlardı o hesap
    senin eski usul dediğini hala kullanan turbo 106lar var kanka

  19. #95
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hakkında en hayırlısı en güzeli olur inşallah. Biz tabiki görebildiğimiz kadarını yorumladık sadece.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •