User Tag List

Sayfa 6/6 İlkİlk ... 456
110 sonuçtan 96 ile 110 arası

Konu: Viraj soru

  1. #96
    İug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Bursa-Hannover
    Mesaj
    272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Emir_b16a Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1 dk 1 dk

    nası bi viraj bu giriş hızıyla çıkış hızı 120 km yani aynı aklım almadı bnm öyle bi viraj varmı

    evet o virajda daha düşük hızda girilip daha yüksek hızda çıkılır apex noktasının nerde olduğuna yada kaç apexli olduğuna bağlı

    daha evel yazdığım gibi viraj çıkışına bağlı

    120 yle çıkmak mantıklıysa 120 girip 120 çıkılabilir

    daha yüksek hız gerekiyosa düzlüğe çıkılıyosa yada peşine daha hızlı bi viraja giriliyosa araç apexin durumuna göre apexin en üst hızında çıkış yapılabilir

    120 yse bu aracın yanal tutunmasına göre değişir keza apex ten max 120yle çıkarsınız daha üstü aracın sınırını aşmaktan başka bişey değildir

    belki erken driftle piste viraja göre sektör derecesi kısaltılabilir ama bu tamamen sürücünün yeteneğine bağlıdır her baba yiğidin harcı değildir
    Viraj tek şerit ve sabit 120 hızla dönülebilecek son hızında alınıyor viraj yani 121 yapsan sabit dışardasın. 90 la girip virajda 120+ hız yapılabilir mi soru tam budur

  2. #97
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı İug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Viraj tek şerit ve sabit 120 hızla dönülebilecek son hızında alınıyor viraj yani 121 yapsan sabit dışardasın. 90 la girip virajda 120+ hız yapılabilir mi soru tam budur
    aracın yanal tutunmasını zorluyosun yani sabit hızda alabiliceği max g gücünü sürekli alıyo araba

    ivmelenerek gelirsen araç apex i max 120 yle geçer demek bu eğer 120 yle geçebiliyosan apexi max daha üstüne çıkamazsın apex üzerinde

    90 la girdim 130 la çıktım olurmu evet arabasına göre olur arabanın ivmelenmesine anlık alınan yanal g ye göre değişir kısacası

    ama aracın apex çıkış hızı 120 yse daha üstüne çıkamazsın

    süre söz konusu olursa eğer evet ddiğim gibi 90 130 da olur 120 120 de olur virajı 1 sektör olarak göze alırsak

    virajdan sonraki durum önemli kısacası

    yine de yolda aracın sınırlarını zorlamaya çalışmayın derim tecribeyle sabittir sadece anlatıcak hikayeniz olur o kdr ama anlatıcak durumda olurmusunuz onu bn bilmem
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  3. #98
    İug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Bursa-Hannover
    Mesaj
    272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Emir_b16a Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracın yanal tutunmasını zorluyosun yani sabit hızda alabiliceği max g gücünü sürekli alıyo araba

    ivmelenerek gelirsen araç apex i max 120 yle geçer demek bu eğer 120 yle geçebiliyosan apexi max daha üstüne çıkamazsın apex üzerinde

    90 la girdim 130 la çıktım olurmu evet arabasına göre olur arabanın ivmelenmesine anlık alınan yanal g ye göre değişir kısacası

    ama aracın apex çıkış hızı 120 yse daha üstüne çıkamazsın

    süre söz konusu olursa eğer evet ddiğim gibi 90 130 da olur 120 120 de olur virajı 1 sektör olarak göze alırsak

    virajdan sonraki durum önemli kısacası

    yine de yolda aracın sınırlarını zorlamaya çalışmayın derim tecribeyle sabittir sadece anlatıcak hikayeniz olur o kdr ama anlatıcak durumda olurmusunuz onu bn bilmem
    Koyu cümleyle 90-130 çelişki geldi bana. Yok trafikte tehlikeli işlerle pek uğraşmam

  4. #99
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı İug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Koyu cümleyle 90-130 çelişki geldi bana. Yok trafikte tehlikeli işlerle pek uğraşmam
    90 la girer apex noktasında ivmelenerek 120yle geçer çıkış anından sonra 130 a daha çabuk ulaşırsın manasında

    yada ful 120 yle gelir gaza oturursun o oturma anı eğer doğru zmnı yakalamazsan zmn kaybettirir sna

    yada hızlanarak gelirken apexden 119 la çıkış yaparsan buda zmn kaybettirir

    arabanın ivmelenmesiyle alakalı bu birazda
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  5. #100
    alicancalis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.018
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu konu uzerine nette ufak bir arastirma yapinca sunu gordum ve cok mantikli geldi. Bir araba sabit bir hizla giderken bir viraja girdiginde merkezkac kuvvetinden kaynaklanan ivmeden dolayi hiz kazanacaktir. Dolayisiyla bir viraja girdiginizde ayni hizla cikmak icin, viraj icinde azda olsa fren yapmaniz gerekicek, diye ozetlemis abiler. Bu sebeple understeer a dusmemek ve viraj disina kaymamak icin genelde viraja girmeden az bir fren ve viraj icinde gaz vermek daha dogru bir yol gibi gozukuyor.
    Ali Can Calis

  6. #101
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alicancalis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu konu uzerine nette ufak bir arastirma yapinca sunu gordum ve cok mantikli geldi. Bir araba sabit bir hizla giderken bir viraja girdiginde merkezkac kuvvetinden kaynaklanan ivmeden dolyi hiz kazanacaktir. Dolayisiyla bir viraja girdiginizde ayni hizl cikmak icin, viraj icinde azda olsa fren yapmaniz gerekicek, diye ozetlemis abiler. Bu sebeple understeer a dusmemek ve viraj disina kaymamak icin genelde viraja girmeden viraj icinde gaz vermek daha dogru bir yol gibi gozukuyor.
    heh işte öle bi viraj yok kısacası
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  7. #102
    alicancalis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.018
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Emir_b16a Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    heh işte öle bi viraj yok kısacası
    Bu ancak velodrom gibi arac denenen pistlerde olur. Yoksa bence pek bir anlamida yok.
    Ali Can Calis

  8. #103
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alicancalis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu ancak velodrom gibi arac denenen pistlerde olur. Yoksa bence pek bir anlamida yok.
    önemli olan ztn virajda girilen çıkılan msx hız değil sektör süresidir

    o virajın sınırı 130 olabilir ama snin çizgini o sürat bozuyo da olabilir onun için her viraj kombine düşünülmelidir

    1 virajı tartışmanın luzumu yok

    10 taneyle gelin bna
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  9. #104
    yearone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    120 ile dönülen viraja yavaşlamadan girilirse araç dışa doğru kayar zaten. Ya hızlı girip, viraj içinde yavaşlama yapılacak ya da yavaş girip hızlı çıkılacak.
    セルカン+レーラ=愛

  10. #105
    kadir jdm civic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.936
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    su olabilir sebeatian lope yapıyordu tam biraz içinde frene basıyor viraj yönune araba geldıgınde tam gaza yüklenıyordu oda virajdan daha yüksek hızlara cıkmasını saglıyordu
    MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ

  11. #106
    İug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Bursa-Hannover
    Mesaj
    272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yearone Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    120 ile dönülen viraja yavaşlamadan girilirse araç dışa doğru kayar zaten. Ya hızlı girip, viraj içinde yavaşlama yapılacak ya da yavaş girip hızlı çıkılacak.
    Kastedilen yol 120yle gidildiğinde sorun yaratmıyor araba sınırında gidiyor sürtünme ile merkez kaç eşit oluyor frene basmaya gerek yok yani.

  12. #107
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı İug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kastedilen yol 120yle gidildiğinde sorun yaratmıyor araba sınırında gidiyor sürtünme ile merkez kaç eşit oluyor frene basmaya gerek yok yani.
    daha yüksek hızlara çıkarsın o zmn frene basmaya ihtiyaç duymuyosan üst sınır 120 değildir
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  13. #108
    yearone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı İug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kastedilen yol 120yle gidildiğinde sorun yaratmıyor araba sınırında gidiyor sürtünme ile merkez kaç eşit oluyor frene basmaya gerek yok yani.
    Viraja girme ve çıkma hızları farklı olur. Eğer 120 ile girmede sakınca yoksa çıkış daha hızlı olur. Kural bu.
    セルカン+レーラ=愛

  14. #109

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    herşeyi sabit tuttuğumuz varsayarsak ki bunlar virajın eğimi, lastiğinizin sürtünme katsayısı, yolun sürtünme katsayısı vs dir.

    sizi dışa doğru iten kuvvet merkez kaç kuvveti ve formülü m.v.v/r

    yani mv2/r

    burada m kütle v aracın hızı r ise virajın yarıçapı. bu durumda virajı ne kadar geniş alırsanız (r artarsa) sizi dışa doğru iten kuvvet azalır. ne kadar yavaş girerseniz sizi dışa doğru iten kuvvet hızlıca azalır. ve ne kadar hafif olursanız sizi dışa iten kuvvet o kadar azalır.

    formülün bize tavsiyesi ise viraja hızlı girmek bile bile lades demektir. basacaksanız düz yolda basın.

  15. #110
    İug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Bursa-Hannover
    Mesaj
    272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Chatin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    herşeyi sabit tuttuğumuz varsayarsak ki bunlar virajın eğimi, lastiğinizin sürtünme katsayısı, yolun sürtünme katsayısı vs dir.

    sizi dışa doğru iten kuvvet merkez kaç kuvveti ve formülü m.v.v/r

    yani mv2/r

    burada m kütle v aracın hızı r ise virajın yarıçapı. bu durumda virajı ne kadar geniş alırsanız (r artarsa) sizi dışa doğru iten kuvvet azalır. ne kadar yavaş girerseniz sizi dışa doğru iten kuvvet hızlıca azalır. ve ne kadar hafif olursanız sizi dışa iten kuvvet o kadar azalır.

    formülün bize tavsiyesi ise viraja hızlı girmek bile bile lades demektir. basacaksanız düz yolda basın.
    Basmakla ilgili bir olay yok sadece fikir jimnastiği yaptık. Olayı tekrar konuşmak lazım aslında biraz daha ayrıntılı ama herkese yorumları için tekrar teşekkürler olayı konuşunca bi açıklık getiremezsek tekrar sorucam.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •