10 numara yağın visikositesini yani kalınlığını ,, 40-60 numara ise numara ise yağın ısıya dayanıklılığını gösterir bu rakamın büyük olması her zaman iyidir çünkü 10-40 bir yağın ısı dayanıklılığı 10-60 bir yağa göre cok daha azdir. Motora yüklendiğiniz zaman ısınan 10-40 yağ özelliğini kaybedecek durumdayken 10-60 yağ cok daha uzun süre mükemmel sekilde motorunuzu korur. kadir dostum sen bu noktaya değindin AMA KALINLIKLARI YANİ VİSİKOSİTESİ İKİSİNİNDE 10 OLDUĞU İÇİN AYNIDIR![]()
ENGİN HOCA
d16a9 devir sevmeyen bir motor. 7450 kesiciye kadar dönmemek lazım heleki yüksek viteslerde. 7200-7250 de vites atacaksın.
ENGİN HOCA
@ENG;
Yanlış biliyorsunuz. 10w40 ile 10w60 aynı değil, hatta çok farklı akışkanlığa sahip yağlardır. Baştaki değer, yani 10w değeri winter, yani soğuk marş viskozite değeri, sonraki rakam, yani 40 veya 60 ise motorun ideal çalışma sıcaklığına geldiğindeki viskozite değeridir. Bu iki yağ yalnızca soğuk marşta aynı veya benzer etkiyi gösterirler. Diğer tüm şartlarda akışkanlıkları farklıdır. Kaldı ki bu numaralandırma sistemi SAE'nin bir gruplandırmasıdır. Aynı grup içindeki yağlar arasında bile kaydadeğer akışkanlık farklılıkları olabilir.
Ayrıntıları şuradan öğrenebilirsiniz;
http://www.techturkey.com/forum/gene...sicakligi.html
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Aslında ince kalın diye nitelerken hangi sıcaklıkta ince, hangi sıcaklıkta kalın ondan da bahsetmek gerekir. Eğer normal motor çalışma sıcaklığından bahsediyorsak ikinci rakam, yani 40-50-60 değerleri baz alınacak değerlerdir. Ama soğuk marştan veya kış viskozitesinden bahsediyorsak birinci rakam yani 5w-10w-15w değerleri esastır.
Yağın özelliklerini en güzel o yağın TDS'si yani teknik data listesi verir. Orada da esas olan 40 ve 100 derecedeki viskozite değerleri, yağın akma noktası, parlama noktası ve yüksek sıcaklıktaki (150 derece) hths değeridir.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)