User Tag List

Sayfa 3/5 İlkİlk 12345 SonSon
78 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: esaya crx 3 4 5 kısadan sonra yatak sardık :)

  1. #39
    kadir jdm civic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.936
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ENG Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    10/40 ile 10/60 ın kalınlığı aynıdır.
    hiç sanmıyorum abi bir kase nin içine ilk önce 10 40 koy sonra 10 60 arasındaki yogunluk farkını çok rahat görürsün
    MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ

  2. #40
    kadir jdm civic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.936
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ykavcioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hacı sen motoru açsana, bi bakalım durumuna
    bana mı diyorsun kanka ???
    MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ

  3. #41
    ykavcioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul / Anadolu
    Mesaj
    4.781
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynen kanka sana diyorum, alıntı yapamıyorum iş yerinde..

  4. #42
    kadir jdm civic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.936
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ykavcioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynen kanka sana diyorum, alıntı yapamıyorum iş yerinde..
    nasıl açıyım olum araç bende degilki olsa bile açmam ki sorun olmayan aracın motorunu alttan.

    motoru alttan açmak demek 250 tl demektir. yağ değişir. conta takılır + işçilik

    he iddaya girelim dersende koyarsın 500 tl bakarız kanka sıkıntı yok
    MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ

  5. #43
    ykavcioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul / Anadolu
    Mesaj
    4.781
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iyi 500 borç versene

  6. #44
    Tugral - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    3.222
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    d16 nasıl kötü kaka motor oldu anlamadım. Kullanımınızı kontrol edin bence

  7. #45
    ENG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    48
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    271
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    10 numara yağın visikositesini yani kalınlığını ,, 40-60 numara ise numara ise yağın ısıya dayanıklılığını gösterir bu rakamın büyük olması her zaman iyidir çünkü 10-40 bir yağın ısı dayanıklılığı 10-60 bir yağa göre cok daha azdir. Motora yüklendiğiniz zaman ısınan 10-40 yağ özelliğini kaybedecek durumdayken 10-60 yağ cok daha uzun süre mükemmel sekilde motorunuzu korur. kadir dostum sen bu noktaya değindin AMA KALINLIKLARI YANİ VİSİKOSİTESİ İKİSİNİNDE 10 OLDUĞU İÇİN AYNIDIR
    Alıntı kadir jdm civic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hiç sanmıyorum abi bir kase nin içine ilk önce 10 40 koy sonra 10 60 arasındaki yogunluk farkını çok rahat görürsün
    ENGİN HOCA

  8. #46
    ENG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    48
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    271
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    d16a9 devir sevmeyen bir motor. 7450 kesiciye kadar dönmemek lazım heleki yüksek viteslerde. 7200-7250 de vites atacaksın.
    ENGİN HOCA

  9. #47
    kadir jdm civic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.936
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ENG Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    10 numara yağın visikositesini yani kalınlığını ,, 40-60 numara ise numara ise yağın ısıya dayanıklılığını gösterir bu rakamın büyük olması her zaman iyidir çünkü 10-40 bir yağın ısı dayanıklılığı 10-60 bir yağa göre cok daha azdir. Motora yüklendiğiniz zaman ısınan 10-40 yağ özelliğini kaybedecek durumdayken 10-60 yağ cok daha uzun süre mükemmel sekilde motorunuzu korur. kadir dostum sen bu noktaya değindin AMA KALINLIKLARI YANİ VİSİKOSİTESİ İKİSİNİNDE 10 OLDUĞU İÇİN AYNIDIR
    abi visikosite akışkanlık degilmidir?
    MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ

  10. #48
    ENG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    48
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    271
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynı şey işte yağın kıvamı gibi
    Alıntı kadir jdm civic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi visikosite akışkanlık degilmidir?
    ENGİN HOCA

  11. #49
    kadir jdm civic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.936
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ENG Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynı şey işte yağın kıvamı gibi
    bende akışkanlıktan bahsediyorum 10 40 ile 10 60 in farkı var 60 olan daha yogun buda 60 yagın kalın olmasını saglıyor aynı seye çıkıyor abim.

    10. numara yağ söyle olabilir yagın içindeki kimyei maddeler aynıdır oluşturulan elementler yanı
    MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ

  12. #50
    ENG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    48
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    271
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kadircim ikisininde akışkanlık derecesi 10 nasıl biri daha kalın oluyor yaw
    Alıntı kadir jdm civic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende akışkanlıktan bahsediyorum 10 40 ile 10 60 in farkı var 60 olan daha yogun buda 60 yagın kalın olmasını saglıyor aynı seye çıkıyor abim.

    10. numara yağ söyle olabilir yagın içindeki kimyei maddeler aynıdır oluşturulan elementler yanı
    ENGİN HOCA

  13. #51
    kadir jdm civic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.936
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ENG Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kadircim ikisininde akışkanlık derecesi 10 nasıl biri daha kalın oluyor yaw
    abi bunun bir araya geldıgımızde tartışalım olmadı iki tane yagı alırız denerız çözeriz olayı...
    MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ

  14. #52
    ENG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    48
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    271
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    süper anlaştık birazda mangala damlatırız hemen tutuşur silivri aklıma geldi neyse konuyu daha cortlatmayalım
    Alıntı kadir jdm civic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi bunun bir araya geldıgımızde tartışalım olmadı iki tane yagı alırız denerız çözeriz olayı...
    ENGİN HOCA

  15. #53
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @ENG;

    Yanlış biliyorsunuz. 10w40 ile 10w60 aynı değil, hatta çok farklı akışkanlığa sahip yağlardır. Baştaki değer, yani 10w değeri winter, yani soğuk marş viskozite değeri, sonraki rakam, yani 40 veya 60 ise motorun ideal çalışma sıcaklığına geldiğindeki viskozite değeridir. Bu iki yağ yalnızca soğuk marşta aynı veya benzer etkiyi gösterirler. Diğer tüm şartlarda akışkanlıkları farklıdır. Kaldı ki bu numaralandırma sistemi SAE'nin bir gruplandırmasıdır. Aynı grup içindeki yağlar arasında bile kaydadeğer akışkanlık farklılıkları olabilir.

    Ayrıntıları şuradan öğrenebilirsiniz;

    http://www.techturkey.com/forum/gene...sicakligi.html
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  16. #54
    ENG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    48
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    271
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teşekkür ederim ince yağ kalın yağ kavramları aramızda dilden dile dolaşıyor. bu açıdan bakarsak 10/60 yağa daha kalın yağ diyebilir miyiz??
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @ENG;

    Yanlış biliyorsunuz. 10w40 ile 10w60 aynı değil, hatta çok farklı akışkanlığa sahip yağlardır. Baştaki değer, yani 10w değeri winter, yani soğuk marş viskozite değeri, sonraki rakam, yani 40 veya 60 ise motorun ideal çalışma sıcaklığına geldiğindeki viskozite değeridir. Bu iki yağ yalnızca soğuk marşta aynı veya benzer etkiyi gösterirler. Diğer tüm şartlarda akışkanlıkları farklıdır. Kaldı ki bu numaralandırma sistemi SAE'nin bir gruplandırmasıdır. Aynı grup içindeki yağlar arasında bile kaydadeğer akışkanlık farklılıkları olabilir.

    Ayrıntıları şuradan öğrenebilirsiniz;

    http://www.techturkey.com/forum/gene...sicakligi.html
    ENGİN HOCA

  17. #55
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ENG Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    teşekkür ederim ince yağ kalın yağ kavramları aramızda dilden dile dolaşıyor. bu açıdan bakarsak 10/60 yağa daha kalın yağ diyebilir miyiz??
    Aslında ince kalın diye nitelerken hangi sıcaklıkta ince, hangi sıcaklıkta kalın ondan da bahsetmek gerekir. Eğer normal motor çalışma sıcaklığından bahsediyorsak ikinci rakam, yani 40-50-60 değerleri baz alınacak değerlerdir. Ama soğuk marştan veya kış viskozitesinden bahsediyorsak birinci rakam yani 5w-10w-15w değerleri esastır.

    Yağın özelliklerini en güzel o yağın TDS'si yani teknik data listesi verir. Orada da esas olan 40 ve 100 derecedeki viskozite değerleri, yağın akma noktası, parlama noktası ve yüksek sıcaklıktaki (150 derece) hths değeridir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  18. #56
    ENG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    48
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    271
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok teknik bilgiye sahip olduğunuz belli. ben yine açılan bu konuyla alakalı olacak şekilde sorayım. yatak sarma riski olan bir motora fabrikası 10/40 yağ tavsiye ederken 10/60 yağ koyarsak yatak sarmasını önleyebilir miyiz yada erteleyebilir miyiz?
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aslında ince kalın diye nitelerken hangi sıcaklıkta ince, hangi sıcaklıkta kalın ondan da bahsetmek gerekir. Eğer normal motor çalışma sıcaklığından bahsediyorsak ikinci rakam, yani 40-50-60 değerleri baz alınacak değerlerdir. Ama soğuk marştan veya kış viskozitesinden bahsediyorsak birinci rakam yani 5w-10w-15w değerleri esastır.

    Yağın özelliklerini en güzel o yağın TDS'si yani teknik data listesi verir. Orada da esas olan 40 ve 100 derecedeki viskozite değerleri, yağın akma noktası, parlama noktası ve yüksek sıcaklıktaki (150 derece) hths değeridir.
    ENGİN HOCA

  19. #57
    kadir jdm civic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.936
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ENG Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çok teknik bilgiye sahip olduğunuz belli. ben yine açılan bu konuyla alakalı olacak şekilde sorayım. yatak sarma riski olan bir motora fabrikası 10/40 yağ tavsiye ederken 10/60 yağ koyarsak yatak sarmasını önleyebilir miyiz yada erteleyebilir miyiz?
    abi bir yerde bir muhabbet geçmişti d16a9 a servis manuelinde 5 - 30 yağ kullanılıyor yazıyordu tam emin degilim...
    MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •