User Tag List

Sayfa 2/9 İlkİlk 1234 ... SonSon
169 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Marmaray hakkında.

  1. #20
    Kahn23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.119
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Herkesin ortak bilgisi bu zaten. Sırf verdikleri tarihte açmak için açtılar.

    " Sadece projenin 29 ekimde açılması istendiği için tamamen tüm testler aksaklıklar giderilmeden açıldı "

  2. #21
    ENGean - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul-sultangazi
    Mesaj
    4.303
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ontheair Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gazetecilere Marmaray yasağı - Hürriyet GÜNDEM

    Zaten artık bir sorun varsa da ne olduğunu bilemeyeceğiz...
    olumsuz durumlar halkın kulagına gıtmesınde modundalar yine her zaman oldugu gıbı.
    illa cep telf.nu ıle ceken bırılerı olur

    Alıntı SekoLive Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    allahdan millete metroyu ittirmemişler.
    hahahahahah yarıldım, o da olur mutlaka. )

  3. #22
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    53
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Carolita1907 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Herkesin ortak bilgisi bu zaten. Sırf verdikleri tarihte açmak için açtılar.

    " Sadece projenin 29 ekimde açılması istendiği için tamamen tüm testler aksaklıklar giderilmeden açıldı "
    Hızlı tren gibi Pamukova da yaşanan bir felaket olursa vebali kimin olur?
    Ya da unutulur gibi 2004teki facia gibi...

    http://haberartiturk.com/Haber/marma...kapaniyor.html

  4. #23
    SekoLive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbuL
    Mesaj
    16.351
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hızlı tren gibi Pamukova da yaşanan bir felaket olursa vebali kimin olur?
    kader deriz....

    vebali bilmiyorm kimde kaldıda kimse ceza almadı diye hatırlıyorm o tren olayından.
    Biz Kaybettik, Cennet Kazandı. Seni Çok Özlüyoruz Kubilay YILDIZ

  5. #24
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.229
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    119 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hızlı tren gibi Pamukova da yaşanan bir felaket olursa vebali kimin olur?
    makinistin...
    Ya da vebal demiyelim de, suçlu diyelim..

  6. #25
    Kahn23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.119
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hızlı tren gibi Pamukova da yaşanan bir felaket olursa vebali kimin olur?
    Yook ben bunu kötü anlamda söylemedim zaten. Tükürdüklerini yalamamak için mecburen bu tarihte açtılar. Olası bi felakette kimse altından kalkamaz..

  7. #26

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    429
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu marmarayın hangi otobüs metrobüs sehir hatları vapuru veya buna benzer bir toplu taşımanın zorlugu ya da yogunlugu görülüp yapılmaya çalışıldı?

    otomobillerin karşıya geçme sorunu var yayaların degil...

    yanlış bir proje oldugunu düşünüyorum... aynı olay hongkongta var. hem deniz hem metro hemde karayolu ile denizin altından karşıya geçilebiliniyor hemde 10 yıldan fazladır. ben 10 yıldır biliyorum hongkong denizaltı araç tünelini çünkü bizimki gibi köprü yok orada. bizde 2 tane köprü var. köprülerdeki trafik sıkışıklıgının sebebinin gişeler oldugunu görememek rant kapısı olarak görmektir...

    zaten hgs ile ogs aynı gişelere konabiliniyor kaldırsalar gişeleri trafigi en kolay rahatlatma yolu. çok rahatlatmayacak ama ufak bir uygulama ile yeterli olucaktır.

    trafigi rahatlatmanın en temel yolu egitim. insanlarımız tabiri caiz ise yolda yürümeyi bilmiyorlar.
    Gökhan ÇAPRAZ

    34 BYC 099 civic sport plus

  8. #27

    Üyelik
    Aug 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kadir jdm civic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Meslegim cevre mühendisliği ve Marmaray projesi kapsamında çalışıyorum

    Güven olarak bir sıkıntısı yoktur çünkü en uc noktaya kadar planlanmış bir projedir.

    Sadece projenin 29 ekimde açılması istendiği için tamamen tüm testler yapılmadan aksaklıklar giderilmeden açıldı en kısa zamanda tüm sorunlar giderilip sorunsuz kullanabilirsiniz.
    Merakımdan soruyorum.

    Tamamlanamayan testler WC'lerdeki sifonların mıdır yoksa sinyalizasyon sisteminin midir?


    'Asrın Projesi' olarak tanımlanan bir iş 'olacak dedim oldu' mantığı ile mi açılmalıydı? Veya en azından sembolik açılış yapılıp daha sonra tam kapasite ile kullanılsa olmaz mıydı? Sembolik açılışın da saçma olduğunu biliyorum ama en azından insanlara biraz daha az eziyet edilmiş olmaz mıydı?

  9. #28
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı By_HaNNibaLL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hükümet ile problemler olduğu için bu tarz asparagas haber cıkmasi normal ama bu denli büyümesi acıkcası insani korkutuyor ben binmem şuan melesa.

    Gerçii sen daha iyi bilirsin abi ama sanmiyorum elektrik kesintisini bi şekilde anlarim ama diğer söylenenler.

    Herhangi bir çatlakta tamamen inflak edebilir içeriye alinan suyu dişari basicak kadar yeterli pompa yokmuşşşş
    Hepsi var, şimdi kaynak gösterelimde yalancı çıkmayalım


    "Avrupa’dan Asya’ya denizin altından yürüyerek geçen ilk Türk, iş güvenliği uzmanı Evren Altunsu iş makineleri durduğunda bazen gemi sesi duyduklarını söylüyor. Oysa tünelin neredeyse denizle teması yok. Batırma tüpleri denizin dibine yerleştirilmiş ve üzerine 8-10 metre kaya ve çakıl taşlarından oluşan dolgu malzemesi konulmuş. Duvarların kalınlığı bir metre. Her kötü senaryoya karşı önlem hazır. Su baskınına karşı dikey inip hattı kapatan sel kapakları, suyu tahliye edecek pompa çukurları, kaçış şaftları, duman emiciler, depreme karşı tüpleri esnetecek kauçuk contalar tek tek gösteriliyor.

    ‘Hata-no’ yani ‘hata yok’!

    Brifingin en sempatik ismi TAISEI’nin elektrik ve mekanik proje müdürü Hatano’ydu. Elinde kâğıttan yaptığı mini bir paraşütle Bakan Yıldırım’ın karşısına dikilen Hatano “Yetişmezse kendimi Sarayburnu’ndan atacağım ama paraşütle” dedi. Brifingin ciddiyeti, yerini kahkahalara bıraktı. Espriyi Bakan Yıldırım anlattı: “Yetişmezse seni Sarayburnu’ndan atarım demiştim. Şimdi sırtında paraşütüyle geziyor!” Marmaray’ın Japon ortağı TAISEI’nin proje müdürü Yoshihisa Hatano, Marmaray projesinde hataya yer olmadığını anlatırken baretinin arkasındaki ismini gösteriyor: ‘Hata-no’ yani ‘Hata yok’! "

    Kaynak


    O şantiyede çalışanın yorumunu da ekleyeyim ;

    tünel içinde olası bir su baskının önüne geçilmesi için sump pit adı verilen pompa çukurlarının kullanıldığı projedir.

    Sump pit nedir ?

    tünel projelerinde olası su baskınlarının, zeminden sızabilecek suların tehlike yaratmasını engelleyen pompa çukurlarına verilen isimdir.

    marmaray projesi bünyesinde çalıştığım yenikapı şantiyesinde daha önce de söylediğim gibi 2 adet tbm ve 1 adet natm tünel bulunmaktadır. tbm2 tünelinin 1km iç kısımında sump pit diye adlandırılan bir bölme bulunmaktadır. bu bölmenin amacı zeminden veya yüzeyden gelecek olan bütün suların aynı bölgede toplanmasıdır. yenikapı şantiyesindeki sump pit pompa çukurunun içerisinde 6 adet perde ve buna bağlı olarak da 7 adet bölme mevcuttur. bu bölmeler hazne görevi görüp, gelecek olan suyu depolayacaklardır ve su seviyesi belirli bir hizaya geldiğinde pompalar vasıtası ile su dışarıya pompalanacaktır. bu çukurun çalışmasının sağlıklı olması, tünelin içinde oluşabilecek olan su baskınlarının önüne geçecektir. buna benzer sistemler destekli kazılarda da kullanılmaktadır. yer altı su seviyesinin daha aşağısına inildiğinde zemin su gelmeye başlar. bu sebepten dolayı, normalde çalışma yapacağımız kottan daha aşağıya bir bölme açılır ve normal inşaat yüzeyinden daha aşağıda bulunduğundan ötürü su ilk o yüzeyde toplanır. dalgıç pompalar sayesinde de su kuyu gibi çalışan o bölmeden uzaklaştırılır.

    pompa çukurları imalat olarak üst yapıdaki perde – döşeme bağlantılarıyla benzerlik göstermektedir.

    kaynak



    Fail safe protocol olarak ta nette aratabilirsin.



    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bi şehir efsanesi dolaşıyor. Gerçekliği varmıdır ?
    Tüpün tek parça yekpare olması gerekirken 8 parça filan yapılmış...
    Gerçi Japonlar var işin içinde ama ???
    Tünel yapısı için konuşuyorum, Marmaray açıldığı andan itibaren herkes tünel mühendisi oldu birden, boşverin aldırış etmeyin


    Şu tünel zarar görse deliler gibi sevinecek kararkterler biliyorum okuyorum görüyorum, yazıktır, bizim insanımız gerçekten çok garip..
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  10. #29
    By_HaNNibaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Bursa-Akhisar
    Mesaj
    5.972
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.facebook.com/photo.php?v=...type=2&theater

    Şimdi denk geldi ben binmem abi ya canım bu kadar ucuz değil benim acikcasi.

    trajikomiktir.

    TT de birisi yazmiş ilk defa marmaray a binecem nolur ne olmaz altima mayomu giyerim

    Allah korusun

  11. #30
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İstayonlardaki acil durum butonları... Kısaca ESB diyoruz.
    Basıldığı taktirde sinyal kırmızıya döner, katener enerjisi kesilir. Yani tren durur.
    Basılı kalmış olan butonun yeri ve basılma sebebi testip edildiğinde, görevli tarafından buton düşürülür. Varsayılan acil durum sonlanmış olur.

  12. #31
    kadir jdm civic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.936
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İnsanlar için dışarıdan yorum yapmak çok kolay. Başında bir devlet adamı diyorki 29 ekimde bunu açıcaksın o eksik bu eksik diye bakmıyor olaya 29 ekimde açılacak bir şekilde ne olursa olsun dendi. Proje dahilindeki tüm mühendis ve işçiler ellerinden geleni yaptılar bir şekilde de olsa dün açılışı yapıldı.
    MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ

  13. #32
    ozgurluk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    723
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu istanbulun herşeyi dert arkadaş, antalyanın gözünü seveyim
    Kuralları çoğunluğun koyması, çoğunluğun haklı olduğu anlamına gelmez. Bu sadece çoğunluğun kolay aldandığı anlamına gelir.

  14. #33
    aslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    İSTANBUL/Sultangazi
    Mesaj
    5.051
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu tünelde denizin altında kalan kısmı kaç metre?
    IMPOSSIBLE IS NOTHING

  15. #34
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı aslan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu tünelde denizin altında kalan kısmı kaç metre?
    Yaklaşık 1.5km denizin altındaki batırma tüpler dizesinden oluşmaktadır...
    Ancak tünelde çalışmamış, sadece yolcu olanlar çıplak gözle nerede olduğunu farkedemezler. Yani yolcular için istasyoından hereket ettikten sonra heryer aynıdır.

  16. #35
    cembozbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hepsi var, şimdi kaynak gösterelimde yalancı çıkmayalım


    "Avrupa’dan Asya’ya denizin altından yürüyerek geçen ilk Türk, iş güvenliği uzmanı Evren Altunsu iş makineleri durduğunda bazen gemi sesi duyduklarını söylüyor. Oysa tünelin neredeyse denizle teması yok. Batırma tüpleri denizin dibine yerleştirilmiş ve üzerine 8-10 metre kaya ve çakıl taşlarından oluşan dolgu malzemesi konulmuş. Duvarların kalınlığı bir metre. Her kötü senaryoya karşı önlem hazır. Su baskınına karşı dikey inip hattı kapatan sel kapakları, suyu tahliye edecek pompa çukurları, kaçış şaftları, duman emiciler, depreme karşı tüpleri esnetecek kauçuk contalar tek tek gösteriliyor.

    ‘Hata-no’ yani ‘hata yok’!

    Brifingin en sempatik ismi TAISEI’nin elektrik ve mekanik proje müdürü Hatano’ydu. Elinde kâğıttan yaptığı mini bir paraşütle Bakan Yıldırım’ın karşısına dikilen Hatano “Yetişmezse kendimi Sarayburnu’ndan atacağım ama paraşütle” dedi. Brifingin ciddiyeti, yerini kahkahalara bıraktı. Espriyi Bakan Yıldırım anlattı: “Yetişmezse seni Sarayburnu’ndan atarım demiştim. Şimdi sırtında paraşütüyle geziyor!” Marmaray’ın Japon ortağı TAISEI’nin proje müdürü Yoshihisa Hatano, Marmaray projesinde hataya yer olmadığını anlatırken baretinin arkasındaki ismini gösteriyor: ‘Hata-no’ yani ‘Hata yok’! "

    Kaynak


    O şantiyede çalışanın yorumunu da ekleyeyim ;

    tünel içinde olası bir su baskının önüne geçilmesi için sump pit adı verilen pompa çukurlarının kullanıldığı projedir.

    Sump pit nedir ?

    tünel projelerinde olası su baskınlarının, zeminden sızabilecek suların tehlike yaratmasını engelleyen pompa çukurlarına verilen isimdir.

    marmaray projesi bünyesinde çalıştığım yenikapı şantiyesinde daha önce de söylediğim gibi 2 adet tbm ve 1 adet natm tünel bulunmaktadır. tbm2 tünelinin 1km iç kısımında sump pit diye adlandırılan bir bölme bulunmaktadır. bu bölmenin amacı zeminden veya yüzeyden gelecek olan bütün suların aynı bölgede toplanmasıdır. yenikapı şantiyesindeki sump pit pompa çukurunun içerisinde 6 adet perde ve buna bağlı olarak da 7 adet bölme mevcuttur. bu bölmeler hazne görevi görüp, gelecek olan suyu depolayacaklardır ve su seviyesi belirli bir hizaya geldiğinde pompalar vasıtası ile su dışarıya pompalanacaktır. bu çukurun çalışmasının sağlıklı olması, tünelin içinde oluşabilecek olan su baskınlarının önüne geçecektir. buna benzer sistemler destekli kazılarda da kullanılmaktadır. yer altı su seviyesinin daha aşağısına inildiğinde zemin su gelmeye başlar. bu sebepten dolayı, normalde çalışma yapacağımız kottan daha aşağıya bir bölme açılır ve normal inşaat yüzeyinden daha aşağıda bulunduğundan ötürü su ilk o yüzeyde toplanır. dalgıç pompalar sayesinde de su kuyu gibi çalışan o bölmeden uzaklaştırılır.

    pompa çukurları imalat olarak üst yapıdaki perde – döşeme bağlantılarıyla benzerlik göstermektedir.

    kaynak



    Fail safe protocol olarak ta nette aratabilirsin.





    Tünel yapısı için konuşuyorum, Marmaray açıldığı andan itibaren herkes tünel mühendisi oldu birden, boşverin aldırış etmeyin


    Şu tünel zarar görse deliler gibi sevinecek kararkterler biliyorum okuyorum görüyorum, yazıktır, bizim insanımız gerçekten çok garip..

    özellikle son cumle
    BOZBEY

  17. #36
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.229
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    119 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı kadir jdm civic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İnsanlar için dışarıdan yorum yapmak çok kolay. Başında bir devlet adamı diyorki 29 ekimde bunu açıcaksın o eksik bu eksik diye bakmıyor olaya 29 ekimde açılacak bir şekilde ne olursa olsun dendi. Proje dahilindeki tüm mühendis ve işçiler ellerinden geleni yaptılar bir şekilde de olsa dün açılışı yapıldı.
    zaten eleştirilen de yapılması değil, bu
    "bir şekilde ne olursa olsun" açılması...

  18. #37
    Low-Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    21.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Dün NG'de yayınlanmış belgeseli izledim, 60 metre diyordu. Daha önce yapılmış 40metre derinlikte ki başka bir çalışmanın rekorunu geçtiğini anlatıyordu.

  19. #38

    Üyelik
    Aug 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kadir jdm civic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İnsanlar için dışarıdan yorum yapmak çok kolay. Başında bir devlet adamı diyorki 29 ekimde bunu açıcaksın o eksik bu eksik diye bakmıyor olaya 29 ekimde açılacak bir şekilde ne olursa olsun dendi. Proje dahilindeki tüm mühendis ve işçiler ellerinden geleni yaptılar bir şekilde de olsa dün açılışı yapıldı.
    En başta sorunumuz o Devlet adamı dediğiniz şahsın cehalati zaten. Adam akıllı uslu oturup bu iş böyle olmaz diye anlatamazsınız. Dedim olacak. Sakıncalırı nedir dinlememişlerdir bile.

    Bir de tekrar soruyorum. Eksik dediğiniz testler nelerdir? Hiç mi yapılmadılar yoksa yeteri kadar tekrarlanmadılar mı?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •