User Tag List

Sayfa 2/5 İlkİlk 1234 ... SonSon
80 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Ferrari 488 GTB - V8 Twin Turbo 670 Hp

  1. #20

    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    43
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç efsane olacak gibi gözüküyor, bi an önce çıksa da canlı görsek

  2. #21
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo otomatik ferrari. Audi TTden farkı ne ki şimdi bunun. Hayatta başarılar.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  3. #22

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    F40 da turbo ama efsane. Bugün elinde olsa yarın uçuk fiyatla satışa koysan yarın kapının önünde açık arttırma yaparsın. TT den farkını zaten bilmiyorsan yanlış konuya yorum yapıyorsun demektir.
    IN BOOST WE TRUST

  4. #23
    Akın Sarıkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkası 458'e göre çok daha güzel olmuş.

  5. #24
    .::EmrE::. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.296
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O kadar baydı ki artık bu 458 ve türevi araçlar. Hiçbir şekilde ilgi çekmiyor.

  6. #25
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Böyle durumlarda çıkıp bu firmaların avukatlığını yapanlara bayılıyorum. Sanki firma hissedarı gibi

    F40'ta turboydu diyorsunuz, F40taki turbonun hangi devirde girip çıktığı verdiği hissiyat bastığı basınç ile günlük kullanım için üretilen küçük hacim turbo bir olacak yani sizin gözünüzde. Ona kalırsa ferrari'den gitmeyelim, audiye gidelim. Group B'deki quattro'su 2.3 turbo, herkes biliyor o aracı. Şimdi TTRS'i mi ne var 2.5 turbo, bu ikisinin motorunu bir tuttunuz yani ha?

    Dünyanın en iyi otomatik şanzımanı olmuş olabilir, ben aynı araç manuel olsa daha kötü hızlanabilirim, daha fazla tüketebilirim. Ama şimdi düşünün, benim bu aracı alacak param olsa sırf şanzımanı için almam. Keza GTR'da öyle. Keza 911PDK'da öyle. Fakat 911 turbo, yıllardır öyle üretilen bir araç, ve sadece mükemmelleşti. Ayrıca 7 ileri manueli de var, seçeneğim var yani. Tabi ki gider onu alırım, niye illa otomatik diye direten bir aracı satın alayım ki?

    Sohbet kısmında vardı, yeni Cayman GT4 diye bişey çıkarmışlar. Bunun rakibi değil ama, bazı kişilerin nasıl bir araç istediğini anlayıp tam da o boşluğu doldurmuşlar, Lt başı 100hp'den fazla güç veren yüksek devirli atmosferik, arkadan itiş, manuel şanzıman. Bazılarımız bunu istiyor. Bazılarımız bu araçları sadece düzde az bişey gazlayıp gidip lüks bir yerde valeye vermek için istemiyor. Türkiye'de kalırsam seneye ikinci el ya da geçen yıl modeli denk getirip evlerden birini satıp almayı bile düşünüyorum, güç yeterse. Güzel indirim yapıyorlar Porsche'ye bizzat gidince. Alamazsam bile, hala tek tükte olsa bu şekilde araç üretilmesini bilmek hakikaten iyi hissettirdi beni.

    Titan autoworks'e bakın. Bulletproof'a bakın. Nadir, oynanmamış, bozulmamış R34 GTR örneklerinin 3-4 yıllık R35lerden pahalı olduğunu görürsünüz. Nedeni tam olarak bu düşünceler işte.

    Hepinize sevgiler, saygılar.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  7. #26
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gt4 pdk olamazdı,ozaman carreranın rakıbı olurdu.
    Cıft kavrama teknolojısı bambaska yerlere geldı,kyuzden araclar boyle.
    Emısyondan dolayı turbo olmalı ve bu sayede az yakan cok kacan araclara bınıyoruz.

  8. #27
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.mazda-tr.com/modeller/yeni-mazda3-sedan/

    Mazda 1.5 atmosferik benzin/manuel vites: 118g/km emisyon

    http://binekarac.vw.com.tr/yeni-jetta-teknik-bilgi.aspx

    Jetta 1.2 TSI turbo(chargersız) benzin(manuel/DSG): 134g/km

    Hacim düşürüp turbo takarsak emisyonumuz düşüyor evet. Özellikle insanların çok sevdiği toz kondurmadığı alman marka ve en sevmedikleri hep ezdikleri japon markayı seçtim ki daha eğlenceli olsun. Her zaman için doğru olmuyormuş demek ki bu genelleme, doğru olduğu durumlar vardır illa ki fakat durum hep böyle, kesinlikle böyle değil.

    Bikaç zeki arkadaş çıkıp düşük hacimde böyle olabilir der şimdi, bu iki motor arasında(1.5 ve 1.2) 1.25 kat fark var. Motor tipleri yerleşimleri de aynı. Fakat Ferrari'nin eski 4.7'si ile yeni 3.9u arasında 1.205 kat fark var. Onların da motor tipi ve yerleşimi aynı. Örnek verdiklerimin arası daha da açık yani.

    Çift kavramanın kötü olduğunu söylemedim, bazı insanlar manuel araç istiyor dedim. Belki ben size göre gerizekalı gibi araç kullanıyorum, manuel almam lazım o yüzden.

    Bir aracı adamlar, ki yeni araçlar deli gibi elektronik, yakında uygulama indireceğiz yani, bu halde çift kavramalı otomatik tasarlamış ve üretmişler. Bunun çok daha kolay bir ar-ge'ye ve üretime gerek duyan manuelini niye üretmezler aklım almıyor. İkisini de üret yani, gidip kim ne isterse onu alsın, biz de burada çocuk gibi araba hakkında tartışmayalım. Dediğim sadece bu. Gerçi ben düşüncemi dile getirmiş gitmişim, fakat her zamanki gibi arkamdan 'yok ne alakası var, sen hiç bişey bilmiyon, git TTye bin, ne mal adamsın' tarzı karşılık gelince girip geri yazdım. Ben kendi adıma, genel olarak, 70lerin amerikan, 80lerin alman, 90ların japon otomobillerini seviyorum. 2000lerde hiç birini sevmiyorum, 2010larda ise yine amerikanlar bana istediğimi veriyor. Kocaman, sorunsuz, saf ve düşük teknolojili bir motor, manuel şanzıman ve bir sürü sürüş asistanı ve modu olmaması bir araçta beni kendine çeken şeyler. Ben böyle seviyor, ve kullandığım aracın böyle olmasını istiyorum. O yüzden bana göre bu Ferrari'nin bir TTden farkı yok. Benim bu bakış açımı değiştirmeye çalışmanıza gerekte yok. Sizin bakış açınıza göre, benim sevdiğim araçlar aptalca olabilir, bu oyuncaklar çok başarılı olabilir. Bu sefer de benim sizin bu bakış açınızı değiştirmeye çalışmama, ya da bu aracı kötülememe gerek yok. Fakat yazılı gerçekler mevcut tabii ki.

    Sonuç olarak, BENİM gözümde, bu araç bu haliyle üretilse de olur, üretilmese de. Bu kadar alakasızım yani, kendisine mutluluklar diliyorum, tek söylediğim bu.

    Son kez iyi günler diliyorum.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  9. #28

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konuya turbo otomatik ferrarinin tt den farkı yok diye atlayan ve esasında altında nelerin yattığını belirtmeden yazan sensin. Düz vites şanzıman istiyor olabilirsin ancak yeni sistem şanzımanların hepsi performansı ve sürüş zevkini arttırmaya yönelik. Sürüş zevki derkende pistte ki kolaylığından bahsediyorum. Hekes profesyonel pilot değil pistte vites geçişlerini debriyaj fren kombinasyonunu çok iyi ayarlayabilsin heel and toe yapabilsin. Sistemin amacı bu zaten seni pistte en iyi şekilde rahat ettirmek ve hızlı yapmak. F360 taki şu andakillere göre rezalet f1 şanzımanla bile normal insanlar manuel şanzımandan daha iyi zamanlar yapıyorlardı. Neden ikisini birden yapıp satmıyorlar sorusuna gelince. Üreticisin ve senede 1000 araba üretiyorsun İki tip şanzımanın var. Seri üretim yapıyorsun. Hangi şanzımandan kaç tane üreteceğini nereden bileceksin. İş sadece şanzımanla da bitmiyor şanzıman beyini aks ı difransiyel dişlisi bir sürü şey var. Audi ya da bmw mercedes için iş kolay. Adamlar senede bilmem kaç bin tane normal binek 3 serisi 5 serisi araba üretiyor. Ama AMG ya da M de baktığın zamanda tek seçeneğin var. Otomatik almak zorundasın. Mc Laren tek araba üretiyor ve o da otomatik. Senin tanımına uyan düşük bütçeli araba s2000. O da tek şanzıman seçeneğine sahip. Sadece Porsche gidip 7 ileri manuel yapıyor diye savunursan çuvallarsın. Karbon salınımına gelicek olursakta senin verdiğin örneklerde de vw 2012 öncesi üretimde ve mazda 2013 yılında çıkardı o motoru. Sınırlama 2012 yılında getirildi. Ferrari ve bir çok üretici, bu sınırlamalardan dolayı düşük hacimden daha fazla gücü egzoz sistemini kısıtlamadan nasıl çıkarırız diye turboya yöneldi. EGR sistemleri değiştirildi ve hybrid çözümlere yöneldiler. Aston martin bile ortalama tutturmak için Toyota ile anlşıp IQ modelini Cygnet diye çıkardı.

    Sen hiç bir desteği olmayan saf spor araba istiyor olabilirsin ama en iyisi o demek değil. O nedenlede verdiğin örnek çok alakasız. Evet beslemeler aynı şanzımanlar benzer. F488 ile TT o nedenle aynı arabalar senin kafa yapına göre.
    IN BOOST WE TRUST

  10. #29
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sen hiç bir desteği olmayan saf spor araba istiyor olabilirsin ama en iyisi o demek değil.
    Yanliz Alper eglenceli olani ve surucusune birseyler basardiginin hissini veren spor aracta desteksiz olan arac, bu da bir gercek. Zirt asistan, zort anti bilmemne, firt control, pirt reduction, tirt recovery system filan derken arac kendi kendine gitmeye basliyor, bilgisayar oyunu oynar gibi ruhsuz bir hal almaya basliyor olay. Tamam daha hizli gidiyor tabiki bu teknolojiler sayesinde ama benim icin konu altindaki canavari zapt edip yola getirmek, bana da zevk veren bu mesela.

    En iyi ornek civic type r la megane rs'tir bu konuya verebilecegim. Standart halde megane pisti daha hizli doner ama yasattigi adrenalin type r yaninda cok zayif kalir. Ille en hizli donmek degil ki mesele, yapilan sureler kimin daha iyi surucu oldugunu da gostermiyor zaten unutmayalim, bizim track day'lerimizde herhangi bir regulasyon yok, kimde ne arac varsa onunla cikiyor, yaris filan degil yani bizim su an yaptigimiz, sadece pist kulturune isinma turlari.

    Dikkat ettim, sure konusunda gizli bir savas var arabaci ortaminda surekli. Mutemadiyen suren bos konusmalar da cabasi. Pistin p'sini gormemis adamlarin baskalarinin basarilarindan nemalanma calismalari. Bunlari yapmamak lazim. Surda daha isinma turlari atarken ana amaci sidik yaristirmaya dondurmemek lazim. Neyse konu bu degildi.

    Kisaca F488 ile TT karsilastirmasini anliyorum, aradaki baglantiyi kurmak istemeyen arkadaslara da yapacak birsey oldugunu sanmiyorum, olmayinca olmuyordur, zorlamamak lazim

    Ha bu arada Ferrari ya da baska bir markanin duz ve otomatik secenegi sunmamasinin sebepleri beni zerre kadar ilgilendirmiyor cunku ben kullaniciyim. Anlatmissin neden sunamadiklarini ama dedim ya biz denklemin diger tarafindayiz, bu tamamen ureticinin problemi. Ha tabi istedigimizi sunamayinca bizim icinde problem oluyor dolayli olarak ama ureticinin tuketiciye ihtiyaci vardir, tuketici hicbirsey uretmese de sabit bir degerdir (para bizde yani )
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  11. #30

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güneşçiğm F 458 de ve diğer Ferrarilerin hepsinde race mode ct off ve esp off modeları var. Araba Abs dışında hiçbir şeye karışmaz istersen . TT gibi devri geldiğinde de vitesi zırt diye büyütmez. Sapla samanı karıştırmayın allah aşkına. F458 de f488 de istersen sedece debriyaj pedalı ve vites kolu olmayan s2000 moduna geçebilir yüreğin varsa.
    IN BOOST WE TRUST

  12. #31

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Litre basina 170 hp ve 8000 devir max guc twin turbo ile gayet siradisi

    Ferrari icin alisilmisin disinda olabilir ama genede cok ozel bi makina.

  13. #32
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güneşçiğm F 458 de ve diğer Ferrarilerin hepsinde race mode ct off ve esp off modeları var. Araba Abs dışında hiçbir şeye karışmaz istersen . TT gibi devri geldiğinde de vitesi zırt diye büyütmez. Sapla samanı karıştırmayın allah aşkına. F458 de f488 de istersen sedece debriyaj pedalı ve vites kolu olmayan s2000 moduna geçebilir yüreğin varsa.
    Bende diyorum ki o debrijay pedali onemli
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  14. #33
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    debriyaj oldu debrijay
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  15. #34
    HardCore - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Şehir
    Turkey
    Mesaj
    622
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    önü çok sade kalmış abi

  16. #35

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    debriyaj oldu debrijay
    la çok istiyosan ben senin için debriyaj pedalı taktırırım. Ucuna bi düğme bastığın zaman N ye geçer iki kolu çekmişsin gibi. Bıraktığın zaman eski vitesten devam. Başka çare düşünemedim kusura bamya.
    IN BOOST WE TRUST

  17. #36
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Makyajlandıgı zaman almak ısterım ozaman guc kuvvet olursa.
    458'ı unutamadım,buna hayran olurum sanırım...

  18. #37
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    la çok istiyosan ben senin için debriyaj pedalı taktırırım. Ucuna bi düğme bastığın zaman N ye geçer iki kolu çekmişsin gibi. Bıraktığın zaman eski vitesten devam. Başka çare düşünemedim kusura bamya.
    Herkes debriyaji 1 ve 0 olarak kullanmiyor, dugmeyle olmaz sekerim

    Uc pedal yapamadigin araclari kullanmayi sevmiyorum, beni tatmin etmiyor sevgili hocam sorun bu Varsin pistte 2sn yavas olsun yahu... Bak GTR'a bile ifrit oldum otomatik diye, benim derdim otomatikle

    Bakis acisi faster lap time olursa evet bu otomatik sanzimanlar bir harika, inanilmaz hizli ve kararli vites gecisleri, dikkatini yola daha cok verebilmeni sagliyor olmalari, elini direksiyondan kaldirmadan vitesleri degistirebiliyor olmak filan muazzam seyler, ama viraja girmek icin frenajda 5'ten 2'ye ya da 3'e dogru inerken abs'siz frenleri aracin dengesini bozmadan limitte tutmaya kastirip bir yandan da motor devrini inecegin vitesin, aracin viraja giris hizinada olmasi gereken devirine denk getirip kavratmaya calisamak ve tum bunlari apexi filan kacirmadan becermeye calismak cok eglenceli ve kazik ve eglenceli ve gene kazik

    Otomatikte tum bunlar shiftera birkac dokunusla oluyor, cok da guzel oluyor, inanilmaz dengeli harika oluyor, daha hizli oluyor da beni sarmiyor.

    Iste o yuzden dugmeyle olmuyor benim istediklerim :/

    Su TT konusuna gelirsem, onu soyleyen de aslinda yanlis anladiginiz gibi tt vs ferrari demek istemiyor zaten, kastettigi soyut bir kavram: vizyon, materyalist dusunceyle araclari kafa kafaya kiyaslayarak ne demek istedigini bu yuzden anlamiyorsunuz.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  19. #38
    HondatugraL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    7.003
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tasarım çok ıyı sade şık hırçın tam ıstedıgım gıbı
    DR. OWL

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •