Araç efsane olacak gibi gözüküyor, bi an önce çıksa da canlı görsek![]()
Araç efsane olacak gibi gözüküyor, bi an önce çıksa da canlı görsek![]()
Turbo otomatik ferrari. Audi TTden farkı ne ki şimdi bunun. Hayatta başarılar.
Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var)
F40 da turbo ama efsane. Bugün elinde olsa yarın uçuk fiyatla satışa koysan yarın kapının önünde açık arttırma yaparsın. TT den farkını zaten bilmiyorsan yanlış konuya yorum yapıyorsun demektir.
IN BOOST WE TRUST
Böyle durumlarda çıkıp bu firmaların avukatlığını yapanlara bayılıyorum. Sanki firma hissedarı gibi
F40'ta turboydu diyorsunuz, F40taki turbonun hangi devirde girip çıktığı verdiği hissiyat bastığı basınç ile günlük kullanım için üretilen küçük hacim turbo bir olacak yani sizin gözünüzde. Ona kalırsa ferrari'den gitmeyelim, audiye gidelim. Group B'deki quattro'su 2.3 turbo, herkes biliyor o aracı. Şimdi TTRS'i mi ne var 2.5 turbo, bu ikisinin motorunu bir tuttunuz yani ha?
Dünyanın en iyi otomatik şanzımanı olmuş olabilir, ben aynı araç manuel olsa daha kötü hızlanabilirim, daha fazla tüketebilirim. Ama şimdi düşünün, benim bu aracı alacak param olsa sırf şanzımanı için almam. Keza GTR'da öyle. Keza 911PDK'da öyle. Fakat 911 turbo, yıllardır öyle üretilen bir araç, ve sadece mükemmelleşti. Ayrıca 7 ileri manueli de var, seçeneğim var yani. Tabi ki gider onu alırım, niye illa otomatik diye direten bir aracı satın alayım ki?
Sohbet kısmında vardı, yeni Cayman GT4 diye bişey çıkarmışlar. Bunun rakibi değil ama, bazı kişilerin nasıl bir araç istediğini anlayıp tam da o boşluğu doldurmuşlar, Lt başı 100hp'den fazla güç veren yüksek devirli atmosferik, arkadan itiş, manuel şanzıman. Bazılarımız bunu istiyor. Bazılarımız bu araçları sadece düzde az bişey gazlayıp gidip lüks bir yerde valeye vermek için istemiyor. Türkiye'de kalırsam seneye ikinci el ya da geçen yıl modeli denk getirip evlerden birini satıp almayı bile düşünüyorum, güç yeterse. Güzel indirim yapıyorlar Porsche'ye bizzat gidince. Alamazsam bile, hala tek tükte olsa bu şekilde araç üretilmesini bilmek hakikaten iyi hissettirdi beni.
Titan autoworks'e bakın. Bulletproof'a bakın. Nadir, oynanmamış, bozulmamış R34 GTR örneklerinin 3-4 yıllık R35lerden pahalı olduğunu görürsünüz. Nedeni tam olarak bu düşünceler işte.
Hepinize sevgiler, saygılar.
Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var)
Gt4 pdk olamazdı,ozaman carreranın rakıbı olurdu.
Cıft kavrama teknolojısı bambaska yerlere geldı,kyuzden araclar boyle.
Emısyondan dolayı turbo olmalı ve bu sayede az yakan cok kacan araclara bınıyoruz.
http://www.mazda-tr.com/modeller/yeni-mazda3-sedan/
Mazda 1.5 atmosferik benzin/manuel vites: 118g/km emisyon
http://binekarac.vw.com.tr/yeni-jetta-teknik-bilgi.aspx
Jetta 1.2 TSI turbo(chargersız) benzin(manuel/DSG): 134g/km
Hacim düşürüp turbo takarsak emisyonumuz düşüyor evet. Özellikle insanların çok sevdiği toz kondurmadığı alman marka ve en sevmedikleri hep ezdikleri japon markayı seçtim ki daha eğlenceli olsun. Her zaman için doğru olmuyormuş demek ki bu genelleme, doğru olduğu durumlar vardır illa ki fakat durum hep böyle, kesinlikle böyle değil.
Bikaç zeki arkadaş çıkıp düşük hacimde böyle olabilir der şimdi, bu iki motor arasında(1.5 ve 1.2) 1.25 kat fark var. Motor tipleri yerleşimleri de aynı. Fakat Ferrari'nin eski 4.7'si ile yeni 3.9u arasında 1.205 kat fark var. Onların da motor tipi ve yerleşimi aynı. Örnek verdiklerimin arası daha da açık yani.
Çift kavramanın kötü olduğunu söylemedim, bazı insanlar manuel araç istiyor dedim. Belki ben size göre gerizekalı gibi araç kullanıyorum, manuel almam lazım o yüzden.
Bir aracı adamlar, ki yeni araçlar deli gibi elektronik, yakında uygulama indireceğiz yani, bu halde çift kavramalı otomatik tasarlamış ve üretmişler. Bunun çok daha kolay bir ar-ge'ye ve üretime gerek duyan manuelini niye üretmezler aklım almıyor. İkisini de üret yani, gidip kim ne isterse onu alsın, biz de burada çocuk gibi araba hakkında tartışmayalım. Dediğim sadece bu. Gerçi ben düşüncemi dile getirmiş gitmişim, fakat her zamanki gibi arkamdan 'yok ne alakası var, sen hiç bişey bilmiyon, git TTye bin, ne mal adamsın' tarzı karşılık gelince girip geri yazdım. Ben kendi adıma, genel olarak, 70lerin amerikan, 80lerin alman, 90ların japon otomobillerini seviyorum. 2000lerde hiç birini sevmiyorum, 2010larda ise yine amerikanlar bana istediğimi veriyor. Kocaman, sorunsuz, saf ve düşük teknolojili bir motor, manuel şanzıman ve bir sürü sürüş asistanı ve modu olmaması bir araçta beni kendine çeken şeyler. Ben böyle seviyor, ve kullandığım aracın böyle olmasını istiyorum. O yüzden bana göre bu Ferrari'nin bir TTden farkı yok. Benim bu bakış açımı değiştirmeye çalışmanıza gerekte yok. Sizin bakış açınıza göre, benim sevdiğim araçlar aptalca olabilir, bu oyuncaklar çok başarılı olabilir. Bu sefer de benim sizin bu bakış açınızı değiştirmeye çalışmama, ya da bu aracı kötülememe gerek yok. Fakat yazılı gerçekler mevcut tabii ki.
Sonuç olarak, BENİM gözümde, bu araç bu haliyle üretilse de olur, üretilmese de. Bu kadar alakasızım yani, kendisine mutluluklar diliyorum, tek söylediğim bu.
Son kez iyi günler diliyorum.
Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var)
konuya turbo otomatik ferrarinin tt den farkı yok diye atlayan ve esasında altında nelerin yattığını belirtmeden yazan sensin. Düz vites şanzıman istiyor olabilirsin ancak yeni sistem şanzımanların hepsi performansı ve sürüş zevkini arttırmaya yönelik. Sürüş zevki derkende pistte ki kolaylığından bahsediyorum. Hekes profesyonel pilot değil pistte vites geçişlerini debriyaj fren kombinasyonunu çok iyi ayarlayabilsin heel and toe yapabilsin. Sistemin amacı bu zaten seni pistte en iyi şekilde rahat ettirmek ve hızlı yapmak. F360 taki şu andakillere göre rezalet f1 şanzımanla bile normal insanlar manuel şanzımandan daha iyi zamanlar yapıyorlardı. Neden ikisini birden yapıp satmıyorlar sorusuna gelince. Üreticisin ve senede 1000 araba üretiyorsun İki tip şanzımanın var. Seri üretim yapıyorsun. Hangi şanzımandan kaç tane üreteceğini nereden bileceksin. İş sadece şanzımanla da bitmiyor şanzıman beyini aks ı difransiyel dişlisi bir sürü şey var. Audi ya da bmw mercedes için iş kolay. Adamlar senede bilmem kaç bin tane normal binek 3 serisi 5 serisi araba üretiyor. Ama AMG ya da M de baktığın zamanda tek seçeneğin var. Otomatik almak zorundasın. Mc Laren tek araba üretiyor ve o da otomatik. Senin tanımına uyan düşük bütçeli araba s2000. O da tek şanzıman seçeneğine sahip. Sadece Porsche gidip 7 ileri manuel yapıyor diye savunursan çuvallarsın. Karbon salınımına gelicek olursakta senin verdiğin örneklerde de vw 2012 öncesi üretimde ve mazda 2013 yılında çıkardı o motoru. Sınırlama 2012 yılında getirildi. Ferrari ve bir çok üretici, bu sınırlamalardan dolayı düşük hacimden daha fazla gücü egzoz sistemini kısıtlamadan nasıl çıkarırız diye turboya yöneldi. EGR sistemleri değiştirildi ve hybrid çözümlere yöneldiler. Aston martin bile ortalama tutturmak için Toyota ile anlşıp IQ modelini Cygnet diye çıkardı.
Sen hiç bir desteği olmayan saf spor araba istiyor olabilirsin ama en iyisi o demek değil. O nedenlede verdiğin örnek çok alakasız. Evet beslemeler aynı şanzımanlar benzer. F488 ile TT o nedenle aynı arabalar senin kafa yapına göre.
IN BOOST WE TRUST
Yanliz Alper eglenceli olani ve surucusune birseyler basardiginin hissini veren spor aracta desteksiz olan arac, bu da bir gercek. Zirt asistan, zort anti bilmemne, firt control, pirt reduction, tirt recovery system filan derken arac kendi kendine gitmeye basliyor, bilgisayar oyunu oynar gibi ruhsuz bir hal almaya basliyor olay. Tamam daha hizli gidiyor tabiki bu teknolojiler sayesinde ama benim icin konu altindaki canavari zapt edip yola getirmek, bana da zevk veren bu mesela.
En iyi ornek civic type r la megane rs'tir bu konuya verebilecegim. Standart halde megane pisti daha hizli doner ama yasattigi adrenalin type r yaninda cok zayif kalir. Ille en hizli donmek degil ki mesele, yapilan sureler kimin daha iyi surucu oldugunu da gostermiyor zaten unutmayalim, bizim track day'lerimizde herhangi bir regulasyon yok, kimde ne arac varsa onunla cikiyor, yaris filan degil yani bizim su an yaptigimiz, sadece pist kulturune isinma turlari.
Dikkat ettim, sure konusunda gizli bir savas var arabaci ortaminda surekli. Mutemadiyen suren bos konusmalar da cabasi. Pistin p'sini gormemis adamlarin baskalarinin basarilarindan nemalanma calismalari. Bunlari yapmamak lazim. Surda daha isinma turlari atarken ana amaci sidik yaristirmaya dondurmemek lazim. Neyse konu bu degildi.
Kisaca F488 ile TT karsilastirmasini anliyorum, aradaki baglantiyi kurmak istemeyen arkadaslara da yapacak birsey oldugunu sanmiyorum, olmayinca olmuyordur, zorlamamak lazim
Ha bu arada Ferrari ya da baska bir markanin duz ve otomatik secenegi sunmamasinin sebepleri beni zerre kadar ilgilendirmiyor cunku ben kullaniciyim. Anlatmissin neden sunamadiklarini ama dedim ya biz denklemin diger tarafindayiz, bu tamamen ureticinin problemi. Ha tabi istedigimizi sunamayinca bizim icinde problem oluyor dolayli olarak ama ureticinin tuketiciye ihtiyaci vardir, tuketici hicbirsey uretmese de sabit bir degerdir (para bizde yani)
You call it turbo lag , i call it foreplay ...
Güneşçiğm F 458 de ve diğer Ferrarilerin hepsinde race mode ct off ve esp off modeları var. Araba Abs dışında hiçbir şeye karışmaz istersen . TT gibi devri geldiğinde de vitesi zırt diye büyütmez. Sapla samanı karıştırmayın allah aşkına. F458 de f488 de istersen sedece debriyaj pedalı ve vites kolu olmayan s2000 moduna geçebilir yüreğin varsa.
IN BOOST WE TRUST
Litre basina 170 hp ve 8000 devir max guc twin turbo ile gayet siradisi
Ferrari icin alisilmisin disinda olabilir ama genede cok ozel bi makina.
önü çok sade kalmış abi
Makyajlandıgı zaman almak ısterım ozaman guc kuvvet olursa.
458'ı unutamadım,buna hayran olurum sanırım...
Herkes debriyaji 1 ve 0 olarak kullanmiyor, dugmeyle olmaz sekerim
Uc pedal yapamadigin araclari kullanmayi sevmiyorum, beni tatmin etmiyor sevgili hocam sorun buVarsin pistte 2sn yavas olsun yahu... Bak GTR'a bile ifrit oldum otomatik diye, benim derdim otomatikle
Bakis acisi faster lap time olursa evet bu otomatik sanzimanlar bir harika, inanilmaz hizli ve kararli vites gecisleri, dikkatini yola daha cok verebilmeni sagliyor olmalari, elini direksiyondan kaldirmadan vitesleri degistirebiliyor olmak filan muazzam seyler, ama viraja girmek icin frenajda 5'ten 2'ye ya da 3'e dogru inerken abs'siz frenleri aracin dengesini bozmadan limitte tutmaya kastirip bir yandan da motor devrini inecegin vitesin, aracin viraja giris hizinada olmasi gereken devirine denk getirip kavratmaya calisamak ve tum bunlari apexi filan kacirmadan becermeye calismak cok eglenceli ve kazik ve eglenceli ve gene kazik
Otomatikte tum bunlar shiftera birkac dokunusla oluyor, cok da guzel oluyor, inanilmaz dengeli harika oluyor, daha hizli oluyor da beni sarmiyor.
Iste o yuzden dugmeyle olmuyor benim istediklerim :/
Su TT konusuna gelirsem, onu soyleyen de aslinda yanlis anladiginiz gibi tt vs ferrari demek istemiyor zaten, kastettigi soyut bir kavram: vizyon, materyalist dusunceyle araclari kafa kafaya kiyaslayarak ne demek istedigini bu yuzden anlamiyorsunuz.
You call it turbo lag , i call it foreplay ...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)