2.75 Biraz zor, O rakama gelebilmesi için Merkez bankasının sağlam faiz artırması gerekiyor, diyelimki artırdı o zaman da banka karları iyice törpüleneceğinden dolayı direk borsaya satış gelir , borsaya satış geldiğinde ise yine bu paraların bir kısmı dövize gider... Yani artık sarmalın içindeyiz
Siz birşeyi atlıyorsunuz , Geçen haziran seçimlerinden önce Borsayı yukarı götürebilmek için Merkez Bankası bankaların merkez bankasına yatırdıkları zorunlu karşılıklara faiz ödeyeceğini belirterek borsayı yukarı doları aşağıya itti..
Şimdi ise Dolara müdahale ederek borsayı yukarı itiyorlar, Türkiye'de en çok döviz borcu bankalara ait çünki ... Ve Türk borsaların gözbebeği bankalar ...
Patlama sonrası doların aşırı tepki vermemesi ise ; doğrudan dolara el altından müdahalelerden dolayı... Aslında Usd yükselişe geçmişti ama frenlediler
"Denenmişi Denemek Ahmaklıktır!"
bunlar anlık navlunlar, haftaya 5 katına da çıkabilir ki yerel "chineese owners" çinli armatörler tutunmak için veriyorlar bu navlunları. Maersk, MSC gibi firmaların navlunları bu seviyede değil çünkü baş edemiyorlar Çinliler ile. 100 dolarda bile kar var o yüzden üzülmüyorum konteynercilere. Esas sorun kuru yük piyasasında. Bir de şöyle bir sorun var deniz taşımacılığında; Talep'den fazla Arz var, yani gemi sayısı çok fazla şuan.
Hepimiz terste yakalanıyoruz , bu işler böyle ama
Ben dolar toplamaya başlayalı 2 sene oldu daha önce de buradan yazdım , serüven 1.9 larda iken başladı zaten işim gereği sürekli alıyordum..., Geçen sene 2.17 2.20 den aldığımda Cb seçimleri sonrası kur 2.080'e gitti... O an zarar ettim ... Panik yapıp bozduranlar oldu bende tekrar alıma geçtim... Zaten olay o piyasa ile aynı hareket etmemek ; ZX-636R ın dün söylediği gibi.., Sabrettim kur o zaman fırladı 2.50 2.60 lara , ordan da alım yaptım sonra tekrar fırladı 2.76 lara ordan da aldım bu sefer indi 2.56 lara ... Yine paniklemedim bekledim öyle öyle işte... Şimdi terste kaldınız ama sonuç ne olucak henüz belli değil ?
Faize para yatıranlar 3 senedir ters köşe oluyor ,
Borsa 3 senedir yerlerde sürünüyor , 90.000 iken kur 2.9 olmasına rağmen 80.000 i ite kaka zor gördü... Yani bi anlamda herkes ters köşe
"Denenmişi Denemek Ahmaklıktır!"
Çok basit örnek size. Sabah MSC'deydim. Normalde orjinal B/L için en az yarım saat sıra beklerdik 5 dakikada işlemi hallettim çıktım.![]()
Parsiyel yüklerde fiyattan değil cbm bazından pazarlık yapıyoruz. Fiyatlar dibin dibi.
Bu sene Hindistan'dan mal getirtiyorduk , Sonra bizim malları getiren firma yüklüce bi para kaptırmış , Derken durum bize sirayet etti mal gümrüğe yanaştı ama ordinoyu alamıyoruz bir türlü , derken Telefonla bir yandan Hindistan'ı arıyoruz o topu buraya atıyor , burdaki yükleyiciyi arıyoruz o topu karşıya atıyor... Derken 20-25 gün sürdü bu durum sonunda çözüldü ama bir ton ardiye ve ardın da demuraj yedik, o değil malzemeler ihale teslimatıydı... Birde orda stres yaşadık...
Şimdi navlunlar böyle olunca artık bu işle uğraşan arkadaşların etkilenmesi söz konusu olduğu için taşıyıcı firmalardan korkar olduk
"Denenmişi Denemek Ahmaklıktır!"
Şu an 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 konuk)