abi yanlış anlama sana amacım muhalefet olmak değil ama otomotivden ve özellikle mühendislikten anlayan adamın yapacağı tercih asla 3 silindirliden yana olmaz derim ben.
burada tek avantajlı kurum üretici olur adamlar 1silindir, 1 piston kolu, 4 valf, 1 enektör,1 buji,1 alt 1 üst krank yatak rulmanı, krank uzunluğu,egzantrik uzunluğu, blok uzunluğu ki bunların hepsi dökümden üretiliyor bunların hepsinden kurtuluyor ve bunların hepsinin montaj işçiliğindende.
özetle ettikleri kaar inanılmaz boyutlarda.
peki size avantajı nedir? varmı hiç? pek sanmıyorum
4 zamanlı motorda 3 silindir mantıklı bir adım olsaydı 60-70 sene tasarlanmış bu tasarım çoktan dahada ilerlerdi ve çok daha yaygın olurdu.
maalesef 4 zamanlı motorda 3 silindir= titreşim,hararet ve kısa ömür çünkü motor adeta kendini parçalayarak çalışmaktadır adeta ıckırarak çalışır çünkü
4 adımdan 1ini sürekli kaçırır.
bunu düzeltmek için dengeleme sistemleri kullanılır ve siz sürücü olarak bu dengeleme sistemleri sayesinde asla o titreşimlkeri duymazsınız ama bu o motorun bu şekilde olduğunu, gerçeklerini asla değiştirmez.
şahsen siz alabilirsiniz ama benim oğlum olsa ve BMW grand coupe alsa ona 170 bin verip 1.5 benzinli asla benden tokat yer, 1.5 benzinli alıp birde 3 silindirli baba bu dese kendini sokakta bulur
