User Tag List

Sayfa 10/18 İlkİlk ... 89101112 ... SonSon
328 sonuçtan 172 ile 190 arası

Konu: Yeni 418i bmw

  1. #172

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu motor 6 silindirlinin aynısıdır diyen yoktur zaten. Yoksa kimse 3 silindirli arabadan 6 silindirin krankının çıkmasını beklemiyor. Genel anlamda yapılan firma açıklamaları gereği; yıllarca 6 silindir ödül alan motorun indirgenmiş bir halidir deniyor. Bu motoru hali hazırda zaten yollardaki araçlarda kullanıyor. Modifiye edilmiş hali i8 de normal hali ise 2 serilerinde mevcut.

    hocam pistonları sağlam yaparsın, valfleri sağlam yaparsın, krankı sağlam yaparsın, koyarsın eşşek kadar bir turbo, koyarsın sidik işercesine işeyen enjektör basarsın turboyu +25 psi 1.5 lt motordan 450hp yine alırsın.


    burada önemli olan o motorun ne derece sağlıklı olduğuydu, şahsen aracımın ön kısmında normalde denge parçası konulmasa motor kaputundan dahi çıkabilecek derecede titreyen,zıplayan bir motorun var olmasını asla istemem gider 1.5lt de olsa başka markanın 4 silindirli versiyonunu alırım.

    yoksa bir motorun çıkan maksimum beygir gücünden motor değerlendirmesi çokta mantıklı bir adım değil bugün rx8ler 40-50bin kmde motor yiyor ama lt başına turbo bile olmadan 183hp üretiyor 1.3 238hp turbosuz ! bu onu sağlıklı, uzun ömürlü ve mantıklı bir motor yapmıyor.


    tartışılan konu (en azından benim için) 3 silindirli tasarımın zaafları ve 4 silindire kıyasla mantıksız bir motor oluşuydu.

    3silindirli aynı hacimli,aynı güce sahip motor daha az yakıyormu? hayır, daha serimi? hayır? daha uzun ömürlümü? açık ara hayır, daha konforlu,sessiz ve yumuşakmı hayırrrr!!


    şahsen ben olsam almam ama alırım diyenlere saygı duyar kazasız belasız sürmelerini dilerim.

  2. #173
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayır larla dolu cümlenizde belirttiklerinizin tamamı hakkında fikir sahibi olabilmek için sanırım daha birkaç sene beklememiz gerekiyor. Sonuçta motor daha yeni. Tabikide daha az yakacaktır. Konforu nasıl kullanarak göreceğiz. Ömrü derseniz eski motorda bmw de daha 2 yıllık. Hatta ondada sorun yaşayanlar varmış yukarıda yazıyor. Burada bmw de eski 16 motorun olmasını herkesten çok isteyecek olan benim ama BMW böyle arge yapmış böyle uygun görmüş. Vardır mutlaka bir bildiği.

    Tartışılanda bence bu araç bu halde kullanılırmı?
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  3. #174
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu motoru biraz inceleyin Yarbay,yazinizdaki kadar ustun koru uretilmis bir makine degil.
    Gucu yeter yetmez o ayri dava yada kisisel zevk diyelim ama motor uzerine calisilmis bir makine....

  4. #175

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 997TT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu motoru biraz inceleyin Yarbay,yazinizdaki kadar ustun koru uretilmis bir makine degil.
    Gucu yeter yetmez o ayri dava yada kisisel zevk diyelim ama motor uzerine calisilmis bir makine....

    abi yanlış anlama sana amacım muhalefet olmak değil ama otomotivden ve özellikle mühendislikten anlayan adamın yapacağı tercih asla 3 silindirliden yana olmaz derim ben.



    burada tek avantajlı kurum üretici olur adamlar 1silindir, 1 piston kolu, 4 valf, 1 enektör,1 buji,1 alt 1 üst krank yatak rulmanı, krank uzunluğu,egzantrik uzunluğu, blok uzunluğu ki bunların hepsi dökümden üretiliyor bunların hepsinden kurtuluyor ve bunların hepsinin montaj işçiliğindende.

    özetle ettikleri kaar inanılmaz boyutlarda.


    peki size avantajı nedir? varmı hiç? pek sanmıyorum


    4 zamanlı motorda 3 silindir mantıklı bir adım olsaydı 60-70 sene tasarlanmış bu tasarım çoktan dahada ilerlerdi ve çok daha yaygın olurdu.

    maalesef 4 zamanlı motorda 3 silindir= titreşim,hararet ve kısa ömür çünkü motor adeta kendini parçalayarak çalışmaktadır adeta ıckırarak çalışır çünkü 4 adımdan 1ini sürekli kaçırır.

    bunu düzeltmek için dengeleme sistemleri kullanılır ve siz sürücü olarak bu dengeleme sistemleri sayesinde asla o titreşimlkeri duymazsınız ama bu o motorun bu şekilde olduğunu, gerçeklerini asla değiştirmez.

    şahsen siz alabilirsiniz ama benim oğlum olsa ve BMW grand coupe alsa ona 170 bin verip 1.5 benzinli asla benden tokat yer, 1.5 benzinli alıp birde 3 silindirli baba bu dese kendini sokakta bulur

  5. #176
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi yanlış anlama sana amacım muhalefet olmak değil ama otomotivden ve özellikle mühendislikten anlayan adamın yapacağı tercih asla 3 silindirliden yana olmaz derim ben.



    burada tek avantajlı kurum üretici olur adamlar 1silindir, 1 piston kolu, 4 valf, 1 enektör,1 buji,1 alt 1 üst krank yatak rulmanı, krank uzunluğu,egzantrik uzunluğu, blok uzunluğu ki bunların hepsi dökümden üretiliyor bunların hepsinden kurtuluyor ve bunların hepsinin montaj işçiliğindende.

    özetle ettikleri kaar inanılmaz boyutlarda.


    peki size avantajı nedir? varmı hiç? pek sanmıyorum


    4 zamanlı motorda 3 silindir mantıklı bir adım olsaydı 60-70 sene tasarlanmış bu tasarım çoktan dahada ilerlerdi ve çok daha yaygın olurdu.

    maalesef 4 zamanlı motorda 3 silindir= titreşim,hararet ve kısa ömür çünkü motor adeta kendini parçalayarak çalışmaktadır adeta ıckırarak çalışır çünkü 4 adımdan 1ini sürekli kaçırır.

    bunu düzeltmek için dengeleme sistemleri kullanılır ve siz sürücü olarak bu dengeleme sistemleri sayesinde asla o titreşimlkeri duymazsınız ama bu o motorun bu şekilde olduğunu, gerçeklerini asla değiştirmez.

    şahsen siz alabilirsiniz ama benim oğlum olsa ve BMW grand coupe alsa ona 170 bin verip 1.5 benzinli asla benden tokat yer, 1.5 benzinli alıp birde 3 silindirli baba bu dese kendini sokakta bulur
    Bu kısım doğru değil. Tartışma çıkmasın, ben sadece yanlış bilgilendirme olmasın istedim.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  6. #177

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu kısım doğru değil. Tartışma çıkmasın, ben sadece yanlış bilgilendirme olmasın istedim.

    ozaman bu arkadaşlar yanlış siz doğrusunuz öylemi? yada fizik kanunları yanlış siz doğrusunuz

    Because a three-cylinder engine operating on a four-stroke cycle can produce a bang from one or other of its cylinders on only three out of the four strokes, it therefore has to skip a beat on the fourth, causing the engine to have hiccups

    http://www.autocar.co.uk/car-news/ne...r-engines-test

    http://www.economist.com/blogs/babba.../03/small-cars



    gözünüzü seveyim, 3 silindirli motoru 4 zamanlı prensip ile emme,sıkıştırma,patlama,egsoz olarak bölsenize nasıl 3 silindir ile 4 zaman elde ediyorsunuz gerçekten merak ettim

  7. #178
    turci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Cologne
    Mesaj
    1.038
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Senelerdir 3 silindirli 0,8 dizel kullanıcısıyım, birini sorunsuz 178binde sattım.
    şuan ki 85bine geldi sorunsuz kullanıyorum ve kullanırken acımıyorum da.

    1.5 motorun korkulduğu kadar kötü olabileceğini düşünmüyorum şahsen.

  8. #179
    Yigit-Y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İST
    Mesaj
    15.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alman mühendisler ne kadar da malmış değil mi

    Gülmek için güzel bir konu...

  9. #180
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    98 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Ben de katılayım, Ömer'e katılıyorum 4 adımdan 1 ini kaçırması klasik 2-2 (1-3/2-4) zamanlama ile çalışırsa gerçekleşir, sıralı çalıştırdıktan sonra 1-3-2 gibi kaçırma olmaz. Siz de mühendissiniz bizler de, farklı şeyler görmedik diye düşünüyorum

    Bu arada B38A15M0'ya Belçikalı BR-Perf yazılım yapıyor, stg1 için 165hp 300nm değer vermişler ki DD üzerinde ölçüm yapıyorlar. Stg2 için ise intercooler ve spor kat/dp ile 240hp/330nm demişler (bence stg2 kısmında bi hata var ama N13 le karışmış gibi geldi) Yakında diğer firmalar da yapmaya başlar.

  10. #181

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Senelerdir 3 silindirli 0,8 dizel kullanıcısıyım, birini sorunsuz 178binde sattım.
    şuan ki 85bine geldi sorunsuz kullanıyorum ve kullanırken acımıyorum da.

    1.5 motorun korkulduğu kadar kötü olabileceğini düşünmüyorum şahsen.


    kafamı duvara vuracam artık


    hocam zaten fark ederseniz cümlemiz 3 silindir çalışmaz,patlar, 1lt başına 5 hp gibi yorumlar değil burada söz ettiğimiz 3 silindirin 4 silindire göre alıcı yani parasını ödeyip alan adam adına mantıksız olduğu.


    bindiğiniz 3 silindir 0.8lt dizel aracınızın 0.8dizel 4 silindirlisine binme şansınız oldumu varmı böyle bir araçki kıyas yapabiliyorsunuz?

    bindiğiniz 3 silindirli aracınızın 4 silindir olsaydı daha verimli,sessiz,yumuşak olmayacağını söyleyebiliyormusunuz?


    neyse bende şunu söylim 1.4 tdi ibiza olsun, 3 silindirli smart olsun , 3 silindirli fiat iveco tümosan motoru olsun ben hangi 3 silindirliyi gördüysem titrek ve sesliydi tabiki bu 200bin km yol yapmaz demek değil ama şahsen ben bmw'emde almazdım.

  11. #182
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    98 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)

  12. #183

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben de katılayım, Ömer'e katılıyorum 4 adımdan 1 ini kaçırması klasik 2-2 (1-3/2-4) zamanlama ile çalışırsa gerçekleşir, sıralı çalıştırdıktan sonra 1-3-2 gibi kaçırma olmaz. Siz de mühendissiniz bizler de, farklı şeyler görmedik diye düşünüyorum

    Bu arada B38A15M0'ya Belçikalı BR-Perf yazılım yapıyor, stg1 için 165hp 300nm değer vermişler ki DD üzerinde ölçüm yapıyorlar. Stg2 için ise intercooler ve spor kat/dp ile 240hp/330nm demişler (bence stg2 kısmında bi hata var ama N13 le karışmış gibi geldi) Yakında diğer firmalar da yapmaya başlar.

    cidden intihar edecem ama


    abi gözünü seveyim nerde okundu bu mühendislik? allah aşkına 4 silindirli motorda ister 2/2 (1-3/2-4) ister sıralı çalış her daim patlama yaşıyor motor özetle her daim devir daim oluyor ve motor güç üretiyor.


    bana lütfen 3 silindirli motorda nasıl her daim 4 zamandan 1 i olan patlamayı elde edebildiğini yazarmısın? nasıl 3 silindir kullanarak 1 silindiri sürekli patlamada tutabiliyorsun diye yorumlarsan rahatlayacağım

  13. #184
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ozaman bu arkadaşlar yanlış siz doğrusunuz öylemi? yada fizik kanunları yanlış siz doğrusunuz

    Because a three-cylinder engine operating on a four-stroke cycle can produce a bang from one or other of its cylinders on only three out of the four strokes, it therefore has to skip a beat on the fourth, causing the engine to have hiccups

    http://www.autocar.co.uk/car-news/ne...r-engines-test

    http://www.economist.com/blogs/babba.../03/small-cars



    gözünüzü seveyim, 3 silindirli motoru 4 zamanlı prensip ile emme,sıkıştırma,patlama,egsoz olarak bölsenize nasıl 3 silindir ile 4 zaman elde ediyorsunuz gerçekten merak ettim
    O linkte bulunan Ar-Ge Merkezinde bir dönem çalıştığım için farkındayım hepsinin. O arkadaşlar ne diyorsa bende aynı fikirdeyim, ancak siz yanlış yorumlamışsınız bu bahsedilen dinamikleri. Biraz araştırma yaparsanız sizin için de her şey netleşecektir diye düşünüyorum.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  14. #185
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    98 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    @ Yarbay abi,
    Basit bir animasyon videosu motorun çalışma şekli hakkında, 4 silindirle başlayıp 6 yı göstererek 3 ün nasıl çalıştığını gösteriyor 1dk lık video.


  15. #186
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    98 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Burda da teknik detayların kısmen açıklaması mevcut,


    https://www.youtube.com/watch?v=y76uj-JdchY

  16. #187
    Yigit-Y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İST
    Mesaj
    15.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Levent bu video o kadar güzel anlatmış ki.

    Anaokuldaki çocuğa izlet eminim o bile idrak eder düşüncesindeyim.

  17. #188
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gALİBA İNTİHAR ETTİ...
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  18. #189

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @ Yarbay abi,
    Basit bir animasyon videosu motorun çalışma şekli hakkında, 4 silindirle başlayıp 6 yı göstererek 3 ün nasıl çalıştığını gösteriyor 1dk lık video.



    Levent burdaki videoda sen mühendisin ama pistonun tdc de olmadığı noktaları göremiyorum diyorsan sana bir şey demiyorum

    diğer dalga geçen, alay eden intihar etti diyen arkadaşlara zaten yorumum yok adamlar mühendis olduğunu zaten iddia etmemiş insanlar canları saolsun çok bilen çok ama sen mühendis olduğunu iddia ediyorsun


    37sn ortası, 40ın başı, 41in ortası vs vs vs bana allah aşkına tdc 'de 1 pistonun olmadığı anı göremediğini söylüyorsan cidden okula yeniden dön derim kardeşim.


    TDC pistonun en tepede patlama sıralamasındaki adımda olur ve 4 silindirli motorda her daim bir piston en tepededir ve patlama adımındaddır.

    burada sayısız noktada tüm pistonların aşağıda ve üstün tamamen boşta kaldığı nokta çok ama çok rahat görülüyor özetle bu animasyonu kendini değil benim söylediğimi haklı çıkartmış oluyorsun eğer gerçektende mühendis gözlerle bakabiliyorsan.



    zaten soruda emme,sıkıştırma,patlama,egsozlamayı gösterdi, burada sadece pistonların nasıl çalıştığını görüyoruz adımları değil ?

  19. #190
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.473
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben hem 3 silindiri hemde 5 silindiri seviyorum

    ilk mini çıktığında on yargı ile yaklaşmıştım ama test sürüşünden sonra tum fikrim değişmişti açıkcası sesi performansı tatmin edici , ozellikle istanbul gibi bol trafikli yüksek süratli seyir etmenin hayal olduğu şehirlerde çok iyi bir alternatif olucaktır bu motor

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •