Rodaj yapıyor beyler
Mart ayında havalimanı açılacak ya
Orda kenan sofi kullanacakmış
Not: Kafam bi güzel bi güzel ama
Printable View
Rodaj yapıyor beyler
Mart ayında havalimanı açılacak ya
Orda kenan sofi kullanacakmış
Not: Kafam bi güzel bi güzel ama
Geldi mi ?
kafası...
Durun haber geldi badem bıyıklı açıkladı 2022 de caddeler de..
Geldi diye heyecanlanmıştım, yine gelmemiş
Yapacağınız işi seveyim ya.
Adamlar sıfırdan neler yapıyor biz hala yok hibrid yok kibrid yok bilmemle içten yanmalı.
Rivian – Rivian is developing vehicles and technology to inspire people to explore the world in new ways.
Bordan araba mı yapıyoruz ülkecek
Tesla projelerini patentlerini açık bırakmadı mı oradan yürüseler ya, kimsede oradan yürümüyor gurur mu yapıyorlar nedir.
62 sayfadır gelemedi, kısmet 69 a inşallah az kaldı...
Nerde lan bunu savunanlar
Yine soktular kafalarını kuma
Ahahhaha çok güzel gerçekten, Yerli otomobil gelmiş, ilk prototoip miş. (maket diyeydiniz iyiydi)
Haberler: Yerli otomobil ile ilgili dikkat ceken kare.. İlk goruntu boyle paylaşıldı - Sondakika Ekonomi Haberleri
Yerli otomobilin prototipi ilk kez sergilendi
https://imgs.star.com.tr/imgsdisk/20...34680452_3.jpg
Birisi ekşi de "hayırlı olsun il rc modelimizi ürettik" yazmış ne güldüm ya :)
Üretenden çok kazandığı, %145 vergi ile araba sattığı yerde, araba üreteceğine inanan geri zekalıları ayakta alkışlıyorum
ahahahaha başında toplanmışlar bide :D
O kadar adam, bir maketin etrafında toplaşıp ne konuştular çok merak ediyorum.
Bi de fotoğraf çektirmişler...
Örtünün altı gazetelerde yok galiba :)
Göremedik kilden prototipi.
Haber komik gelebilir ama yerli otomobil için çok sağlam mühendis arkadaşlar toplandı. herkesin şuan sahip olduğu araçlar emeği olanlar türk mühendis arkadaşlar (marka veremiyorum) yerli otomobilde çalışmaya başladılar.
Ben güzel bir araç çıkacağını inanıyorum.
Bence Ahaa böyle bi delik var,içinde de pohh var örtünün altında:):)
Gönül ister ki elektrikli üniversal bir kit üretilsin ve bir çok araca kolayca swaplansın.Hem herkes sevdiği araca ekonomik bir şekilde binsin hemde amerikayı yeniden keşfetmeye çalışıp paramızı çöpe atmayalım.
Tabi bu benim şahsi görüşüm.
Ve yanında ciddi düşük bir ÖTV konuşuluyor. İçten yanmalı motor olursa bu durum pazardaki mevcut firmalar için haksız rekabete yol açar. Full elektrikli olunca yabancıya %3 ile %15 arasında oran veriyoruz zaten, 0 oran bile olsak pek kurtarmaz gibi geliyor ama hayırlısı
Çalışmalar devam ediyor :)
Dediğim gibi arge çalışanı olduğum için ayrıntı veremiyorum. Toplanan mühendis arkadaşlar gerçekten tahmin edemediğiniz projelerde görev alan arkadaşlar. Müezzin bıyıklı amcalar bu çocuklara engel olmayıp önünü açarlarsa güzel araba çıkacağına inanıyorum. Örneğin FORD F MAX şanzıman (kaldıki onuda 2 ay içerisinde yapıp üretim olacak) hariç her noktası türk tasarımı , bazı şeyleri kötülemek bence yakışmıyor.
Ben şunu anlamıyorum..
Hadi tamam kabul, o örtü altında gerçekten çalışılan bir modelin maketi var. Çalışılan modelin fabrikası, üretim bantları da bir yerlerde var.
Peki ulan o zaman bu konu açıldığı zaman ortaya çıkan stickerlı araçlar neydi?
Hani platformuna ( hala platform nedir idrak edemedim, orası ayrı ) bilmem kaç milyon para ödenen araçlar?
Aaaa lütfen, biz içten yanmalı değil, hibrit birşeyler yapacağız :).
Nasıl italyanın bize, bizim mısırlılara sattığımız kuş serisi kalıpları gibi, o arabalar da artık bize satılacak kadar eski oldu anlaşılan.
Stikerli arabaya bir LCi bir FL yaparız alamanlar gibi, fantastik olur. Kimse anlayamaz ilk halini.
Bedava markalar satıldı neden almadik ben hala anlamıyorum :)
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan: Yabancılar Saray'ı gorunce 'Burası buyuk bir devlet' diyor - Son Dakika Haberler
Hiç yakışır mı bize. Bu sarayı yapmışsız, bedavaya rover, volvo vs markasını almak.............. Millet ne der sonra.
Enes Bey bilgilendirme için teşekkürler. FORD F-MAX gerçekten dipten doruğa büyük bir başarı, çok çok ince elenip sık dokunmuş bir proje bana göre. Neticesinde de 2019 yılının enternasyonal kamyon ödülünü kazanarak bize büyük bir gurur yaşattı. Tüm bu başarının Ford armasının ardında kalması bambaşka bir konudur, tartışılır (ki Ford Trucks bir Ford Otosan markası) ancak burada asıl odaklanmamız gereken Türk mühendislerinin başarısıdır. Şimdiye kadar yakalanan bu başarıyı gördükten sonra puzzle'ın kalan son parçası olan şanzımanın da bitmiş halinin ZF'i aratmayacağına tüm kalbimle inanıyorum. Bu tecrübe neticesinde de eğer ki gerçekten benzer olanak, tecrübe ve kafalarda mühendisler bu işin arkasında çalışıyorsa ve bu örnekteki özel sektör girişimi gibi kaynaklar akıtılır, fikirlerin önüne set çekilmez ise bu işin sonu güzel biter diye dşünüyorum... Böyle umuyorum en azından diyelim ancak Devrim hariç yakın tarihte gördüğümüz önceki yerli otomobil girişimlerini düşününce de umutlarım körelir gibi oluyor ya, hayırlısı diyelim.
O zamanlar kurulmuş bir grup toplanacak mühendis arkadaşlar yoktu devletin danıştığı bir grup yoktu.
Başta çıkan chrysler marka araçların platformunu kullanmaya çalışmış olabilirler.
En basiti şöyle anlatayım; Nasıl Tesla BMW i8 platformonu kullandıysa bizimkilerde kurulmuş bir bilgili arge merkezi olmadığından komple arabayı öyle çıkardıklarını düşünüyorum.
Bu işe başlamanın en kolay yolu hazır platformdan başlamaktır, şuan sanırım bu hazır platform kullanmadan araç yapmaya çalışılıyor. Ödenen milyonlar bu tür projeler içinler sakız parası sayılır, bir tane euroncap testi şuan 250 bin $
sevgili ar ge calışanı arkdadaşım.
Yaşadığım bir olay. bir markanın ArGe departmanı ve benim aramda..
Birileri bir otomobil test ekipmanı parçası arıyorlar telefon dönüp dolaşıp beni buluyor. Aranılan parça sadece BMW ve MB araçlarının arıza tespitinde kullanılabilen yardımcı bir ekipman. israrla bunu istiyorlar. marka bambaşka halbuki. bende yanlış alıyorsunuz dememe rağmen satışa bakan, bırak ağabey satayım gitsin diyor. telefondaki Arge yetkilisi bizi firmanın arge merkezine davet etti. gittik ben gene yanlış alıyorsunuz diyorum satış tarafı malları sattı bile. sordum ne yapacaksınız bu kadar ekipmanı diye verilen cevap etkileyici arge de kullanacağız. ofise dönünce o ekipman nelerde kullanılıyor diye baktım. Bir çok otomobilin radar sensörünü kalibre eden bir test düzeneğinde kullanılıyor. daha önce ekipmanlar hiç TR ye gelmemiş falan. hemen yapacağız dedikleri, ekipmanın PDF kullanım kitabını bir kopya aldım ve argedeki arkadaşları aradım size bir geleyim diye. gidince pdf leri önlerine koydum siz bunu mu yapıyorsunuz diye. hemen arada bir sayfada bir fotoğraf bulup başladı abiii bak fotoğraf net diye göstermeye ben olayı idrak ederken meğerse bu ekipmanı yabancılar alın siz yapın diye bir örnek ve silik bir kullanım kılavuzu vermişler bizimkiler de yapmaya çalışıyormuş meğerse.
bu da benim gördüğüm arge departmanı
Anlamadığım noktada bu. Ford F Max gibi bir aracın neredeyse tamamını yapıyorsun.
Baştan sona araç yapacağına motor girişimi kurulsa, içten yanmalısından, hava tahriklisine, jetine, propeline bilmem nesine kadar motor üretilse, farklı sahalardaki ihtiyaç giderilse, onun yerine Ford, Toyota, Honda, VW için ar-ge ve üretim yapılsa, sanayi farklı alanlarda da gelişse, Apple araba üretmek için fason üretici arıyordu mesela, Apple dı Über di gibi firmalarla anlaşılsa....
Yemişim adının Türkçe olmasını.... İsterce latince olsun... Sen ben ürettikten tüm telifine sahip olduktan sonra....
Hamaset ve reklam.....
Gamak elektrik motorlu hava aracı yapıyorlar. Düşüşü set olur acaba önlem aldılar mı ?
Platform (ortak şasi) demek
Bakın konunun başında beri burası otomobil forum mu olduğundan teknik anlamdan bilgi paylaşmaya çalıştım. Arge desteği 4 sene devlet desteği sonra girişimcinin parasıyla yürüyen bir yapıdır.
bu iş senin vergin benim vergim yada başka şekilde yürüyecek Bu müezzin bıyıklı amcalar zaten herşeyden vergi alıyorlar.
Anlatmak istediğim işi siyasi yola yönlendirmek değil , Bu yapılan iş kolay bir şey değil patentini aldığınız bir emisyon sistemi için , kayar kapı kilidi için 10 larca 100lerce sıfır araç parçalanıyor.
A partisini B partisini sevmiyor olabilirsiniz. Bu işi bu bakış açısıyla görmemek lazım.
Ya bu yerli otomobilden ne bekliyor destekleyen arkadaşlar anlamadım,
şey felanmı olacak sanıyorlar, Türk malı otomobil, ÖTV yok o yüzden 50 bin liraya Jetta/Golf klasmanında arabaya bincez felan?
Amerikada, Amerikan arabaları ile japon araçları aynı fiyat bandında.
Amerikan malı gümrük vergisi de yok diye dahamı ucuza satılıyor hayır.
Bugün, atıyorum, Karsan çıksa deseki hacı ben ürettim adıda Anadolu satarken yine devlet ÖTV alacak. Şuan piyasadaki en ucuz sıfır araba ne ise en iyi o fiyat bandında satılacak.
Yerli otomobilden beklenti ne gerçekten anlamadım.
moon star diye bir isimler dolaşıyor SUV olacak mış...
Yerli otoda zaten sadece KDV alınacak dense
Piyasada bir sürü babayiğit kafadan dalardi.
Şuan ki 2023 de seçimi almak için yapılan şeyler.
Millet yer mi göreceğiz
Kim ne derse desin bir şekilde bir şeyleri üretmemiz gerekiyor ama öyle ama böyle bir yerden başlamak lazım. Ülke de ne kadar çok kafası çalışan insan var onları bir araya toplasa yine ortaya bir şeyler çıkar ama olur ama olmaz orası ayrı konu. Ama sonuç olarak artık dışa bağımlılıkta zirve yapmış durumdayız. Biraz dışarısı bize bağımlı olsun yeter bizi sömürdükleri yıllarca. İnşallah en kısa sürede yerli olarak ne kadar araç gereç vs vs üretebilirsek üretiriz de ülkemiz milletimiz daha çok kalkınır belki şimdi olmayacak ama çocuklarımız inşallah daha rahat yaşam sürerler ülkede..
Ben somut bi icraat, fabrika, prototip, bi kısmı bitmiş bir otomobil görene kadar inanamıyorum böyle haberlere..
arkadaşlar üretimin içinde olmayanlar için bir resim çizeyim, beni hepiniz car audio hobim ile bilir diye tahmin ediyorum.
markasını vermim üst düzey bir üreticinin fiyatları:
1) tek tek alımda 1120 euro (hoparlör takımı)
2) abartmıyorum hemen hemen birebir kopyası tek fark dünyada bilinen bir araç üreticisinin toplu alım adına fabrika fiyatı 190 euro ki bu üreticide öyle aman aman adetler,bu parçada öyle aman aman sipariş verilen parça değil (opsiyondu zamanında)
şimdi bir hayal etsenize VW grubunda ortak parça çatısı altında adamlar tedarikçileri ile kaçar adet konuşuyor ne gibi ütopik indirimler alıyor.
bizim engelimiz üretemeyecek olmamızdan çok şahsi fikrim üretene kadar aynı tek tek hoparlör alım örneği gibi son nihai ürünü pazara sürene kadar rekabetçi olmayacak olması hele heleki olduğumuz pazar için (talepkar,lüks,hızlı, yol koşulları agresif,yakıt kalitesi vasat vs)