bi hikaye vardı anlatılan ama şimdi sırası değil :)
Printable View
Kusura bakmayinda Amerika pazari derken ?
Bahsi gecen pazar salak sacma rekabetten ibarettir kocaman devasa arabalarin ve motorlarin havada ucustugu kesinlikle hic bir otombil kulturu barindirmayan bi pazar elbette ki lux egzotik araclar var ama halk arasinda otomobil kulturu yerlerde
Avrupali markalarin zorlanmasi cok normal daha zevke amaca verime yonelik araclar uretmek o pazarda direkt bisey ifade etmiyor
11 milyon araç olduğu sadece vw markası altında audi seat skoda yıda düşünürsek 20 milyon araca yaklaşır. Bunların geri çağrılıp yazılım atılarak emisyon değerlerini tutturması demek 120 hp aracın 90hp ye inmesi demek veya arka arka takılcak partikül veya katalitiklerle gücün yine düşmesi demek. Araç sahipleri tazminat davası açması demek içlerinde çevreciler varsa onlarda ayrıca tazminat davası açarlar. Tosbaya ayrılan sürenin sonuna geldik arkadaşlar. Ben zaten biliyodum işin içinde bi ipn..lik olduğunu.. japonlar yapıyo 20 dizel 140-150 hp almanlar yapıyo 2000 tdi 240 hp. Benim çekik gözlü kardeşlerimin yıllarca hakkını yemişler.
Gecmisimden acayip utaniyorum ya :( :D
http://i.hizliresim.com/b2OkLj.jpg
Bir arkadaşım keşke bende 3 ay bekleyip golf alsaydım dava açardım diyor. Vosvosçular bir garip.
14 skistirma koyunca nolacak soylermisin? Ne gelicesek neyi basarmis olacak? 2.0 benzinli motor tsi veya tfsi suan en basarili motorlardan biri.
Tiguan 5 litre yakmiyorda hangi suv 5 litre yakiyormus reelde soylermisin? Yazmiyacaktim ama sirf konusmak icin birseyler igneliyorsun. Yakit verimliligi konusunda tsi motordan (benzinli konusalim dizeller muallakta *****) daha az yakan kac japon motoru varmis bir ogrenelim bizde?
6 yillik garanti 3 yil 100 bin kmlik garantinin uzatilmisi olup belirli bazi parcalar disinda cogu seyi kapsamadigini 150 bin km oldugunuda soylesene...
Vw disinda bmw de 2 yil sinirsiz km garanti veriyor istersen uzat 5 yil 200.000km,ye bitti mi garantin? Iyi niyetten sadece %30 iscilikle dsg kavramasini degistiren insanlada tanistirabilirim seni. (2010 golf 1.4 dsg)
Ayrica Senin dedigin o atmosferik devri gecti istesende istemesende o cok sevdigin japonlar seve seve gececek kucuk hacim asiri beslemeye bir sure sonra o sacma cvt de islerini gormeyecek ZF 9 ilerininde maliyeti yuksek kalinca bir sekilde cift kavramaya gececekler hic merak etme:)
Vag grubunun tartışma konusu bile saçma.
Adamlar tüm dünyayı zehirlemis
mazda wankelden edindiği tecrübeyi diğer motorlarda da uyguladı. sürtünmeyi ciddi düşürdüler. Mazda hala dünyaya inat farklı gidiyor. Herkez sıkıştırma düşürüp turbolarken onlar tam tersine gitti ve başardı şu an.
CVT konusunda sıkıntıya düşülmeyecek tahmin ettiğiniz gibi. Toroid cvtler ile yola devam. hatta çok daha iyi ve sorunsuz cvtler gelecek.
Hatta bu cvt şanzımanları renault, land rover vs gibi firmalarda kullanacak.
6 yıllık garanti her şeyi kapsıyor, küçük hacime geçiş nedeni ise emisyon ve ekonomiydi zaten, neyse tamam güzel kardeşim, sen haklısın, vw tüm yaptıklarına rağmen her japondan üstün. Daha fazla konu kirletmek istemiyorum. Konu vw'in insanları ve kamuoyunu dolandırması. Mazdanın ya da vw'in gelecek planları değil.
Abi meşhur EuronCap testleri vardı her araç 5 yıldız alırdı bayilerinin heryerine yazdırırdı beğenmediğiniz abd pazarında birileri çıktı (IIHS) tank gibi sandığımız mercedesleri bmwleri rezil etti.Sahip oldukları imkanlardan dolayı otomobil kültürünün bi hayli gelişmiş olduğunu düşünüyorum.Bende tam tersi avrupa ve bizde otomobil kültürünün olmadığını düşünüyorum ledli fara tok kapanan kapıya kanıp bi sürü para döküyoruz.
Otomobil kulturu firmalarin yaptigi urettigi araclar ile alakasi yoktur
Ulkedeki halkin arac secimi ile olusan bi kavramdir
Turkiyede ki otomobil kulturu bu sartlar altinda bence cok bile gelismis durumda nerdeyse dunyanin en pahali yakitina ,en yuksek vergilerine ,en yuksek satis fiyatina vb sartlara sahip olmamiza ragmen fena sayilmaz
Mesela dunyanin acik ara en iyi otomobil kulturune sahip ulkesi Ingiltere dir Almanya da cok iyi gibi olsada alman araclarinin egemenligi hakimdir ingiltere de ise zevkine keyfine isine ne yariyorsa o vardir fiat in abarth lari vw in r lari gti lari m ler amg ler rs ler akliniza hangi marka geliyorsa halk arasinda kullanilir egzotik araclar ise zaten ucuk onlari konu disi birakmak gerekli cunku amerika da da muazzam araclar cok rahat mevcut lakin sorun genel olarak halkin secimi
Amerikalilarin sahip oldugu imkanlara oranla arabalari da berbattir bu arada ..elle tutulur pekte marka modeli yoktur ulkeye giren ithal arac secimleride salak sacma oldugu icin daha once yazdigimi yineleyim kultur konusunda koca bi sifirlardir
abd nin kendine özgü bi araba kültürü gene var. avrupa kadar sofistike değil ama kendilerine has bi geçmişleri var
son dönemler hariç abd ye ithal edilen arabalar özürlü arabalar resmen ama o konuda haklısınız adamların focusunu bile çöpe atsan çöp kutusu isyan eder, 2.8 standart motorlu m3 ler filan fiyaskolarla dolu :) yeni nesil iyi ama
Su ana kadarki okudugum en mantikli yazi
http://www.otopark.com/2015/09/27/vo...or/#login-form
ABD nin emisyon kurallari zaten cins otesi....., mustahak bile hile yapmalari, california sanki cok s.m bi yer ona ozel araba urettiyriyo ya pustlar... bu kadar kendine buyruk bi ulke daha yok.
Honda'nın çift kavramalı şanzımanı zaten piyasaya çıktı. Hatta tork konvertörü bile var. Şu anda Amerika pazarındaki Acura'larda kullanılıyor. Tork konvertörünün olmasının sebebi tahminimce kuru kavramaları DSG'lerde kalkışta olan ses/sarsıntıyı önlemek için olmalı.
http://articles.sae.org/13432/
Bu da Honda'nın çift kavramalı şanzımanını kullanan Acura ILX'in hızlanma videosu.
zaten turbo benzinli motoru ve çift kavramayı vw buldu gibi bi yanılgı var herkezde .hayır sadece ülkemizde vw yaygınlaştırdı. honda bilmem kaç yılında turbo benzinli motorda üretti zaten . 1.3 turbo olması lazım yanılmıyosam.
hatta çift kavramada aynı şekilde adamlar motosiklette kullanıyolar :D