User Tag List

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
61 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: el yapımı go-kart ve buggy ortası bı şase

  1. #39
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam ama bu sefer gokart yaparsak heryerde kullanamam bıraz problem olur hem suspansıyon yok kazık gıbı hem yere sıfır en ufak kasıste takılır kalırım o yuzden ebat olarak gokart boyutlarında olan ama buggy gıbı bıraz yuksek ve suspansıyon olan bısey tasarlamak ıstıyorum locost zaten benımde kafama yatmadı sonucta araba yapmıyorum keyfe keder hobı amaclı bı calısma halı hazırda yuruyen motorum var canım sıkıldıgı ıcın motoru bundan sokup gokart yapacagım sıkılınca tekrar motorsıklet

  2. #40
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı LeKLeK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaslar sorunumu tam olarak anlatamadım sanırım bıs smart gıbı halı hazırdakı arabalara para veremem en botu bıs 2500 lıra ben bos zamanımı doldurmak eglenmek bıseyler ogrenmek hobı olarak ugrasmak ıstıyorum o yuzden herseyı kendım yapacagım ayrıca 126 bis yada smartta guc kaybedecegımı dusunuyorum sonucta 110 hp lık bı makına bu sadece fazla devır cevırıyo agırlıgı bosyere artırmak ıstemıyorum
    126bis üzerindeki motor 26hp.senin motor onu uçurur.hiçte agır gelmez.biz plakasız halde 1500tl ye aldık bisi.zevkine makarasına dag tepe çıkmak için yapıldı.trafige çıkmıyoruz...

  3. #41
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motosiklet motoru koyacaksan direk hayabusa veya 1000rr motoruna yönel.bunların bolca parçası var enazından.

    Yurtdışında yaptıkları gibi yamaha fj 1200, gsxr 1100, zzr 1100 motorlarını koyarsan sürekli yurtdışı çalışırsın.ama bir avantajı ordada zebil gibi parçası var bu motorların hem oem hem aftermarket.

    Volkicar üstündede bahsettiğim 1200 cc yamaha motorları var
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  4. #42
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı initial-D Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motosiklet motoru koyacaksan direk hayabusa veya 1000rr motoruna yönel.bunların bolca parçası var enazından.

    Yurtdışında yaptıkları gibi yamaha fj 1200, gsxr 1100, zzr 1100 motorlarını koyarsan sürekli yurtdışı çalışırsın.ama bir avantajı ordada zebil gibi parçası var bu motorların hem oem hem aftermarket.

    Volkicar üstündede bahsettiğim 1200 cc yamaha motorları var
    usta benım halı hazırda elımde olan suzukı gsxr 600 motorum var zaten motor oldugu ıcın boyle bı sey yapmaya karar verdım ben para harcama taraftarı degılım elımdekı malzemeyı kullanıp ufak caplı bı harcamayla ugras arıyorum

  5. #43
    twstr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    203
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Senin ilacın Caterham.

    https://grabcad.com/library/haynes-roadster

    Bu linki indirip solidworks ile acabilirsin ve tum detaylara hakim olablirsn sase ile ilgili aynı zamanda bu arabayı yapmak için bir kitap var herseyi anlatan.
    Haynes Roadster diy e book falan yaz bulursun.

    Donor araç bularakta yapabilirsin Ford sierralar direk herseyiyle bu saseye uygun. Sierranın karburatorlu modelleri(pinto motor) için dizayn edilmiş şase bu. 88 yılı öncesi oluyordu sanırım. Ama race motoruyla yapılanlar cok iyi. Kitapta racing makinası ile yapımınla ilgili ek bilgilerde var şaseye birkac ekleme yapıyorsun.

  6. #44
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    https://grabcad.com/library/kart-icc...crg-road-rebel


    bu tasarım hosuma gıttı arkadaslar sızde bakıp onerıde bulunabılırsınız

  7. #45
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  8. #46

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.161
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kimse yanlış anlamasın ama fiat bis yada caterham gibi 500-600kg lık ve muhtemelen 165 -175 tabanlı 4 adet lastikli araç ile olacak iş değil bu.



    beyler otomobil motorlarının 600cc si ile motorsiklet motorunun 600ccsi aynı güç üretimine sahip değiller.


    motorlar ki burda söz ettiğimiz gszr 600 özellikle Bore odaklı hacimini çıkaran motordur, motor hacimini bore x stroke belirler, bore ne kadar çok ise ne kadar daha baskın ise motor okadar çok devirlenebilir= extra hp ama bu sefer alt devirler ölü ve neredeyse tq yok gibi bir şey.


    tersine stroke yüksek olduğunda motor tq üretir ama yüksek devirler çeviremez= hpsi az bir motor ama alt devirleri canlı ve güçlü.



    burada söz ettiğimiz Suzuki motoru bore oğlu bore bir motor

    beyler 11,500 devirde 65tq dan söz ediyoruz.



    bu motor 600kg + 165 tabanlı 4 lastikli bir aracı bırakın uçurmayı stop etmeden yada 4000rpm bağırtmadan kaldırın ben size arabamın ruhsatını hediye ederim

  9. #47
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cok sukur mantıklı bı cevap geldı bende bundan bahsedıyorum maksımum 300 kg dan fazla olmamalı motorsıklet 200 250 kg cıvarında olduguna gore 50 kg da sen koy 300 kg olsun hadı

  10. #48
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kimse yanlış anlamasın ama fiat bis yada caterham gibi 500-600kg lık ve muhtemelen 165 -175 tabanlı 4 adet lastikli araç ile olacak iş değil bu.



    beyler otomobil motorlarının 600cc si ile motorsiklet motorunun 600ccsi aynı güç üretimine sahip değiller.


    motorlar ki burda söz ettiğimiz gszr 600 özellikle Bore odaklı hacimini çıkaran motordur, motor hacimini bore x stroke belirler, bore ne kadar çok ise ne kadar daha baskın ise motor okadar çok devirlenebilir= extra hp ama bu sefer alt devirler ölü ve neredeyse tq yok gibi bir şey.


    tersine stroke yüksek olduğunda motor tq üretir ama yüksek devirler çeviremez= hpsi az bir motor ama alt devirleri canlı ve güçlü.



    burada söz ettiğimiz Suzuki motoru bore oğlu bore bir motor

    beyler 11,500 devirde 65tq dan söz ediyoruz.



    bu motor 600kg + 165 tabanlı 4 lastikli bir aracı bırakın uçurmayı stop etmeden yada 4000rpm bağırtmadan kaldırın ben size arabamın ruhsatını hediye ederim

    Bırak bağırsın, kime ne zararı var. Doğru vites oranlarıyla 90 beygir yine 90 beygir, tekere vereceğin tork aynı. Motosiklet motorundan daha fazla güç verebilen 600cc araba motoru var mı?
    Ton başına 150 beygirle uçmaz ama, orada hem fikiriz Uçmaz ama eğlendirir.

  11. #49

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.161
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ozans Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bırak bağırsın, kime ne zararı var. Doğru vites oranlarıyla 90 beygir yine 90 beygir, tekere vereceğin tork aynı. Motosiklet motorundan daha fazla güç verebilen 600cc araba motoru var mı?
    Ton başına 150 beygirle uçmaz ama, orada hem fikiriz Uçmaz ama eğlendirir.

    abicim böyle bir mantık olmazki ama,bu işin içinde birçok mühendislik,mekanik ve fizik kuralları gibi engel vardır.

    değil viteslerle oynamak mezarından hudouni'yi uyandırsan bize ilizyon yapsa yine yemez



    sorun şuki belli devir bandında belli bir ağırlığı itebilmek yada devamlılık sürdürebilmek için belli Newton cinsinden güce ihtiyacınız varıdr ve maalesef bu motorda sizin söylediğiniz koşullarda bu mümkün gibi görünmüyor, en azından realistik değil.


    şöyle bir örnek iletim size, top gear gibi çok ama çok ciddi bir programın yol tanrısı şöförü bile çok ama çok ciddi bir araç olan Renault R25 F1 arabasını bile kaldıramıyor,

    adam süreki stop ediyor üstelik bırakın 600kg da 600ccyi bu bir V10 3000cc canavar vede 900hp , buyrun izleyin

    https://www.youtube.com/watch?v=EGUZJVY-sHo



    ya arkadaş her daim 5000-6000rpm üzerinde gezecek yada bu iş mümkün değile geliyor bu olay çünkü bu ağırlığı itmek için gereksinim olan tq ve hp yi bu motor ancak o deivrlerde henüz üretiyordur.


    peki sizce mümkünmü? arabasını sürekli 5000rpmde kaldıracak, önünde yavaşlayan olsa bile ,tümsek çıksa bile geri toparlarken 5000-6000rpmde tutacak vs


    bence hayal kardeşim



    normal turbosuz atmosferik otomobil motoru maksimum torqueunu 4000 rpm gibi, maksimum beygirini 6000 rpm gibi devirlerde üretiyor ve bore stroke hacimleri hemen hemen aynı yada yakın.

    honda alt tarafı biraz bore ekledi stroketan kıstı (yinede baya kareye yakın) ve 1200-1500rpm yükselti (1.6 dohc vtec civic vti) ve aracın alt devirleri çok ama çok cansız oldu.

    ara hızlanmaları vites düşürüp yırtındırmadıkça yavaştı ve bu fark alt tarafı 1200rpm ile birkaç bore +mm ile oldu.



    şimdi siz alında değil 1200rpm şöyle 11,500rpmde (11500-4000rpm aradaki fark 7500rpm ) maksimum tqunu üreten bir motor ile otomobilmiş gibi gezin ve dakikada bir stop etmeyinde görim



    bu ancak dümdüz pistde yada Showlarda tam gaz Show yaparak mümkün, gündelik kullanımda 5inci dk ben bundan nefret ettim dersin ve hiçte eğlenceli olmaz emin olabilirsin

  12. #50
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ıste bu yuzden olabıldıgınce kucuk hafıf ve suspansıyonu olan bı gokart tarzı bısey yapmalıyım kı agırlık az olsun canlı ve atık olsun dogru mu hocam bu motor motorsıkletteyken 250 kg motorsıklet desek 60 70 kıloda ınsanı saysak 300 kg 350 kgyu gecmemelı agırlık surucu dahıl

  13. #51
    Yigit-Y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İST
    Mesaj
    15.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    carbon işin içine girerse kg dert olmaz bence

    biraz pahalı olur ama güzel olur

  14. #52

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.161
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı LeKLeK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ıste bu yuzden olabıldıgınce kucuk hafıf ve suspansıyonu olan bı gokart tarzı bısey yapmalıyım kı agırlık az olsun canlı ve atık olsun dogru mu hocam bu motor motorsıkletteyken 250 kg motorsıklet desek 60 70 kıloda ınsanı saysak 300 kg 350 kgyu gecmemelı agırlık surucu dahıl


    motoru googledan baktığımda yılına göre 160 ile 180kg arası buluyorum, 180i baraj alsan kendini 70kg birde kız arkadaşını 50kg alsan bu motorun 300kg ile hareket edebilmesi lazım.


    tek sıkıntıki en büyük sıkıntı burada devreye giriyor sürtünme,


    ağırlıktı, sürtünmeydi bunlarla baş eden hp değil tq dur ve bu motor tq dan yoksun ve 2 teker değilde 4 tekere döndüğü zaman o 300kg sanki 400 (burada tamamen atıyorum sadece kendimi anlatabilmek için verdim ) gibi yük bindirecektir.


    bencede aracın limiti 250-300kg olmalıdırki go cart yani shifter cart gibi bir alet tasarlarsan bu limitin çok altında bile kalırsın.


    gönül isterdiki kayseride pist olsun shifter cart yap

  15. #53
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    keske oyle bı ımkan olsaydı o zaman ben standart gokart tasarımı yapıcam ılave olarak sadece suspansıyon eklemem gerekecek lastık ebatlarınıda bırazcık buyuk kullanırsam bıraz havaya kaldırmıs olurum sanırım

  16. #54
    immortalboss - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Soma/Manisa
    Mesaj
    2.019
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben de oyumu bis ten yana kullanırım.Bu arada bis fiyatına takılmayın.Sahibinden i baz almak çoğu zaman yanlış.Etrafta 2500 liraya satılan renault 12.Anadol vs türevleri var.Ancak sahibinden de böyle birşey görülmüyor..1500 lira civarına bir adet bis bulabilirsiniz diye tahmin ediyorum.Maliyet olarak da yapacağınız şase,amortsiör jant lastik masrafları aynı paraya gelecektir emin olun.Bu motor üstadların da söylediği gibi gücünü 6000 devirden sonra veriyor ancak şanzıman oranları ile bu iş biraz daha kolaylaştırılabilir.Kısa bir şanzıman.Atıyorum maksimum hızı 90 km olan.Böylelikle daha az bir güçle kalkabilir.Ancak top speed biraz düşük olur.Bir iki tane örnek koyayım.Aracın üzerindeki ne kadar fazlalık varsa sökersiniz.Far stop gösterge döşeme vs.


    2. videonun ortalarına doğru sürüş başlıyor.

  17. #55
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Musti ben devo nasilsin kardesim ? hidrolik boru bükme mak. Al fiyatlar cok pahali degil.Ve profil yerine borudan yapmani tavsiye ederim. Caterham,go kart,buggy yada normal araba platformunda yaparsin.alltaki linki incele ve 7. Fotoda adam kapisinin onunde hidrolik bukme mak. Yapıyor.Koca pickup ayrica giydirmek zorunda degilsin.ben olsam kafes olarak birakirim nasilsa trafige cikamassin.incele derim


    http://automodified.net/drift-build-...-drift-pickup/

  18. #56
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    boru alırsam bukme makınası yerıne roketle ay gıbı keserek bukum verdırırım bıde makınaya para verememde

  19. #57

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.161
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    beyler yanlış anlaşılmasın motorsiklet motoru ile bu araç olmaz diyen yok, tam gaz düz zeminde ilerlediği ve gücünü verdiği devir bandında olduğu sürece neden sıkıntı olsunki.


    burada sıkıntı yarış yada pist koşullarında sorun olurmu değil, gündelik hayatda olurmuydu.


    nasılki arkadaş yumuşak,biraz yüksek ve süspansiyonu olan bir araç arıyorsa motoruda yine gündelik kullanımda uygun olmalı yada en azından adamı öldürmemeli.


    hani şöyle 1100-1000cc yada en azından 900cc olsa anlarım ama 600cc 11,500devirde 65tq (oda sıfır ve sağlıklıyken) üreten motorsiklet motoru bu ya muhtemelen 4000rpmde bile ancak 35tq üretiyordur ki oda 600kglık araçta ton başına 58tq fln yapar

    buyrun buda dynosu aletin adamlar modifiye edip yazılım atıp 4000rpmde 29tq /lb (nm için x 1.36)elde etmişler yani 39nm/tq oda 4000rpmde!!

    https://rideapart.com/articles/dyno-...r-project-bike



    ton başına 4000rpm çevirip elde ettiğiniz 58tq ile hayırlı sürüşler derim gündelik kullanım için

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •