Logi en iyi müşteri hizmetleri veren firma bilişimde
Elma ile avakadoyu karşılaştırmışsın
O kadarda memnuniyet olmasına gerek yok
Haftası dolmadan gelen müşterinin parasını iade edersin
Olur biterdi
Mega çok hadisesi var bu ilk değil
Printable View
Logi en iyi müşteri hizmetleri veren firma bilişimde
Elma ile avakadoyu karşılaştırmışsın
O kadarda memnuniyet olmasına gerek yok
Haftası dolmadan gelen müşterinin parasını iade edersin
Olur biterdi
Mega çok hadisesi var bu ilk değil
Bence forumun bir köşesinde konu olmalı ve iyi kötü firmalar bu tarz tatsız durumlar tek paragraf ile anlatılmalı ve insanlar paralarını zamanlarını boşa harcamamalı. Ayrıca bu durum sitenin isim gücü ve üyelerinin yaptırımını da arttırır.
Düzenleme
İki tarafında haklı olduğu sebepler var ama markanın taahhüt etmiş olduğu test süresi ve beğenilmeme durumunda ücret iade edilmesi konusu müşteriyi haklı kılıyor. Tamam siz de amme hizmeti yapmıyorsunuz. Emeğiniz var, o dükkanın kirası var, belki çalışanınız var eve ekmek götürmek için bu işi yapıyorsunuz ama bayisi olduğunuz firmanın test süreci ibaresinin ucu çok açık. Belli bir prosedür yok siz de müşterisine ve tavrına göre iade yaptığınızı belirtmişsiniz zaten.
Belki firmanızın SSS kısmına (şuan bu olaydan sonra hazırlanıyor zaten) ücret iade kısmına işçilik oranı düşüldükten sonra geri kalan kısmı iade edilir gibi bir ibare koyabilirler. Atıyorum bu %15 olur %20 olur ve müşteri bunu bilerek gelir. İade kısmında ne firma etkilenir ne de müşteri. Sonuç olarak çoğu araçta hazır yazılım kullanılıyor emek ve ekstrem bir zaman gücü olarak etkileyecek bir durum söz konusu olmaz.
Müşteri olarak düşünüldüğünde firmanın taahhüt ettiği durumda müşteri haklı, işletmeci olarak verilen emek ve giderleri düşünüldüğünde işletmeci haklı. Ama ben de her ne kadar sükunet ve sabırla cevap verseniz de yazılanlara, sizin bu tutumunuzun karşısında Mersin'de yazılım yaptıracak olsam bu konudan sonra tercih etmezdim kusura bakmayın.
Elma armut karıştırması değil olay. Adamlara örnek olaması açısından fikir edinirler diye paylaştım.
Yoksa tr de de logitech ile kıyaslanacak marka çok azdır belki de yoktur. Konu kıyas değil zaten bilinçlenme.
Benim bir ticaretim olmadı bu firma ile bu saatten sonra da olmaz ama yazdıklarından anladığım seni de üzmüşler sanki.
Diğer taraftan ilgili firma sahibinden murat engin jant alıp esnaflığından memnun da kalmıştı, hep kötüler hatırlanır ama iyiyi de görüyorsak yazmadan geçemem ben.
Benim şaşırıdığım şuraya çıkıp 2 kelam etmemesi bu da kabullenmektir benim gözümde ve eksidir.
He çıkıp denilebilir sen 1 kişisin yaptırsan ne olur yaptırmasan ne olur ama şu konuyu okuyan 100 kişi 10 arkadaşına bahsette 1000 kişiye kötü reklam olursun.
Bence hala geç değil firmanın aksiyon alması için.
600 lira için 22 sayfa konuya ne gerek var,büyük firma değil misiniz? Ben dün 2 yıl önce yaptığım motora araç sahibi hararet yaptırdığı için(suç bende olmamasına rağmen 1000 tl ödedim,katkım olsun diye) afedersin kıç kadar firmayız.
Megaçüks olarak bunu yapamadıysanız yazıklar olsun
modifiyenin garantisi olmaz arkadaş. Yazılımla gazla motoru kır, bişeyleri boz sonra benim yazılım paramı geri öde de. İyi de benimde anam güzel derim ben.
Modifiyenin garantisi olmaz standart prosedur yanliz alper. Sen sitene koca koca sorgusuz sualsiz iade aliriz 10 gun deneme suresinden sonra diye yazarsan musteri de bu hakkini kullanmak istediginde hart hurt edemezsin, etmemelisin. Ha edersen ne olur? Herkes senin verdigin sozun arkasinda durmadigini gorur, duyar, ona gore deger verir markana. Birinin parasini geri vermezsin, bininden alacagin potansiyel parayi kazanamazsin, ki bu en kotu olacak sey bir marka icin. Gelecegini etkiler cunku markanin. Buralara yazilan yazilar kalicidir, 10 yil sonra birilerinin konulari hortlatabildigi bir ortam burasi, bu da demektir ki herkes her zaman goruyor markalar icin soylenenleri, sahiplernin markalari icin yaptiklarini ve yapmadiklarini.
Buyuk markalar sorun ciktiginda en iyi kim cozecek diye birbirini yiyor dunyada, bunun listeleri var memnuniyet listesi diye, adamlar oralarda rekabet etmeye calisiyorlar, bizdekiler de verdikleri sozun arkasinda durmak istemiyorlar basliyor bahaneler vay efendim kotu niyetliydi, yok efendim big turbo yaptiracakti.
Ha boyle tutuma cevap tuketici tarafindan verilir, hicbir marka tek degil yaptigi iste bu dunyada da ulke de de. Alternatif markalar bedava musteri kazaniyor su an ustelik markanin kendi verdigi sozu tutmamasindan oturu.
Bakin ben bunlari yazarken nasil bir tesaduf ise bir vatandas bizi aradi, evcil hayvani icin uc hafta once aldigi tasma kucuk geldigini soyledi, ustelik faturasi yok ve bu gecen surede bizim musteriye satis yapan magazamiz devir edildi su an baska bir firma isletiyor. Konu bana kadar geldi, ben simdi deseydim ki "naapalim faturasi yok ne belli bizden aldiginiz? Hem sube de kapandi okuz oldu ortaklik bitti" diye kanunen hakli mi olurdum? Hakli olurdum. Ben ne dedim? "buyurun kozyatagi magazamiza bekliyoruz, gereken degisimi hemen yapabiliriz"
Bu musteri simdi art niyetli olabilir, baskasindan aldigi tasmayi bana vermek istiyor olabilir, tasmayi kullanmistir isi bitmistir baska urunle degistirmek istiyor olabilir degil mi? Biz de evimize ekmek goturuyoruz ama bir urun icin kendi markamin ayagina sikar miyim sizce? Ustelik kanunen filan da hakli iken?
Megachips'in bayisi olan arkadasin oturup simdi bunlari dusunmesini istiyorum, daha genis gozlukle bakmasini oneriyorum kendi ticari sagligi acisindan.
Ha bu arada oyle yaparsak batariz filan diyen varsa 30 yildir sektordeyiz, batilmiyormus demek ki diyor ve bitiyorum :)
Sene olmuş 2018 hala bir sözlesme yapilmadan mi yapiliyor bu isler.
Bir kurumsallik yokmu ?
Hala abi benim arabaya yazilimi kaca atarsin 700tl tmm at bakim gibimi yuruyor?
(Magdur arkadas icin yaziyorum sana bunu sunu yapamazsin gibi yazili bir belge imzalatmasi ve seninde onun yukumluluklerini gordugun bir belge alman lazim)
Konu ile ilgili Avukat bey arkadaşımız zaten kanunen haklı tarafı net bir şekilde açıklamışken , bu inat nedendir. Anlam veremedim.
megaCİPS böyle durumlarda siteyi kapatıyor genelde :D
Bakın sayın kardeşlerim olaydan Mehmet Gazihan dahil bütün megachips in haberi var ama kayıplar :D
MEGACHIPS olmuş MEGACHEATS ...............
Yolu açık olsun......
mehmet gazihan nasıl bu konuya cevap vermez forumda aktif üyeyken. Aklım ermiyor hasta olsan cepten yazarsın kaç gün oldu. 3 kurus için kurumsallıgınızdan olmussunuz.
hacılar çay içtim beğenmedim 10gun içinde iade edebilirsiniz dediler şimdide içmişsin bundan iade alamam diyorlar napim?
Allah var , evime girmek nasip olmasın. daha önce bi jettaya yazılım attırmıştım , memnundum. 159 a yazılım düşünüyordum megachipsten ama şu konudan sonra imkanı yok önünden bile geçmem.
Kurumsallık başka birşey bunun için bir ekip ve bu ekibin başında millete nasıl sokarım die değil de nasıl mutlu ederim mantığıyla düşünen birisi lazım. Gerektiğinde parayı 2. 3. Plana atabilecek olanlar kurumsallığın altından kalkar. Bende esnafım her gün imanım gevriyor senelerdir kazandığım müşterilerimi başka yamyam lara kaptırmamak için , gerçekten şaşırdım bu kadar rekabetin olduğu bir sektörde bu rahatlığı. İnsanlar emeğine ekmeğine hiç saygı duymuyormuş.
yıllarca emek verip tek bir olayla tüm kariyerini çöpe atmak tam da bizim Türk firmalara özgü bir durum işte
Güneş senin konun ile bununki ayrı. Sen yazılımcı olsan adam akşam deneme yapmak için gelip senden yazılım yaptırsa yazılımla geçse ya da geçilse ertesi gün gelipte ben memnun kalmadım iade edicem paramı geri ver dese yani senin malını kullanıp işi bitince de hadi iade ediyorum paramı geri ver dese ne yaparsın? Amme hizmeti vermiyo adamlar. Adamların orada tabelaya siteye bilmem nereye yazdıkları memnun kalmazsanız paranız iade yazısını buradaki herkesin de bildiği gibi normal gündelik arabasını kullanan arabası biraz daha az yaksın bastığı zamanda biraz daha hızlı gitmesini isteyen müşteriler için. Kimse de bunu inkar edemez. Kimse salağa yatmasın bunun için. Ben teknelere akü satıyorum su yapıcı satıyorum bir sürü enerji ile ilgili ürün satıyorum. Satarken de adama söylüyorum abicim bu su yapıcıyı marina içerisinde kullanma yosun var pislik var filtreleri tıkanır diyoruz adam inatla aldığı gün marinada tankları bununla doldurmaya çalışıyor iki gün sonra da şikayet ediyo makinan söylediği kadar üretmiyor arıza veriyor memnun değilim gel bunu alın diye. Gidip bakıyoruz ekranda eşşek kadar filtreler tıkalı ibaresi var alette kendini korumaya alıyor. Filtreye bi bakıosun içinde bi deniz kızı eksik. Filtre 30 dolar adama söylüyosun mırın kırın ediyor. Şimdi ben bu gerizekalı kaptan yüzünden 10bin euroluk cihazı geri alıcam parasını iade edicem sonra da ikinci el olarak çöp fiyatına birilerine mi satmaya çalışıcam. Benim zararımı kim karşılayacak? Tamam tüketici hakları denen bişey var ama satıcılarıda aptal yerine koymanın manası yok. Senin o sattığın kayışı köpek dişlese sen o kayışı geri alır mısın?
Haa ben yazılımcı olsam ne yaparım araba geldiği zaman çıkar dbn ile 0-100 alırım 60-150 alırım müşteriye gösteririm yazılımı yapar aynı yerde gene aynı değerleri alırım sonucu adama gösteririm. Memnun musun memnunsun? Hadi güle güle derim. Memnun değil misin orjinal yazılımını geri yükler adamı gene yollarım.
Bi arkadaşta burada avukat konuya cevap vermiş tartışmaya gerek yok demiş. Mahkemelerde kararları avukatlar değil hakimler veriyo.
Firma web sitesine 10 gün içerisinde memnun kalmazsanız paranız iade yazmışsa, lafının arkasında duracak arkadaş. Bunun dışındaki firmanın tüm açıklamaları maalesef hikayedir.
Sen müşteriye vaatte bulunmuşmusun memnun olmazsan 10 gün içinde paranı iade ederim diye, adam da 10 gün içinde iade istiyorum menun değilim demiş mi ? Konu bitmiştir, yok yarışmış, yok işi bitmiş, yok arabası cordsaymış bunlar hikaye.
Baştan sitene bu şekilde yazı yazmayacaksın vaad vermeyeceksin.
Ülkedeki her firmanın problemi bu, müşteriyi alana kadar bol keseden onu yaparız bunu yaparız, ilk problemde x olsaydı y olsaydı, dürüst olun kardeşim, ne vaad ediyorsanız onu yapın.
600 lira için bir müşteriden daha olduğunuz, sırf şu konu ve firma sahibinin açıklama yapmaması yüzünden bugün beni arayan yazılım yaptırmak isteyen bir arkadaşımı başka bir yere yönlendirdim mesela.
Bildiğim kadarıyla ilk vukuat değil firma ile alakalı. İlla ki her firmanın hataları ya da kusurları olur;ancak bu şekilde muhabbet ilk olmadı.
arkadaş biraz araştırmış olsaydı böyle sorunlarla karşılaşmazdı. Geçmiş olsun.
Konuya aynı taraftan bakan birisinin ayrıntılı ve örnekleme yaparak açıkladığı bir yazısını okumak güzeldi. Mutlu oldum.
Arada şöyle bir fark var. Siz 38 ben 42 yaşındayız. Bizim böyle bakıyor olmamız aslında normal.
Bu Mersindeki arkadaşın yaşı ise 30. Asıl iş bu arkadaşın konulara bakış açısının ne olduğu aslında.
Konulara daha olgun, mantıklı, etik, ahlaklı, akılcı bakmak için 8-10 yıl tecrübe biriktirmeye gerek de yok. Bazen 1 hafta bile insanın düşüncelerini/konulara yaklaşımını değiştirmesi için yeterli olabiliyor. Ama işte bunu etkileyen bir dünya sebep var. Derin konular girmeyeyim şimdi..
Ama işte bazı insanlar da bunu yapamıyor ya da yapmıyor. Hayattaki tecrübeleri bizlere göre nispeten az olan bu insanlar, sosyal ya da iş hayatında karşılaştıkları sıradışı durumlarda nasıl davranılacağını bilmiyor ve aklına nasıl geliyorsa öyle davranıyor.
Ancak olması gereken; düşüncelerine önem verdiği kişilerin tecrübelerini sömürmek ve uygulamak. Bu kadar basit aslında..
Alper selam.
Avukat vs diye kim yazmışsa, Avukat dediği benim galiba kanunlardan ben bahsettim. İşin içine arkadaşlar haklı olarak tüketici hakları vs gibi konuları ekleyince, "İşin böyle bu boyutları da var" diye farklı bir açıdan da yaklaştım.
Geçmiş sayfalara bakıp kimmiş bu diye araştırmayacağım ama ya bana laf soktu aklınca, ya da gerçekten benim avukat olduğumu sanıyor, o yüzden o şekilde yazdı artniyet olmadan. Ben ikinci seçenektekini düşünmek istiyorum. Öyledir de..
Senin iş zor iş.. Devedeki sabırdan lazım sana. Allah çok çok sabır versin sana.
Dişlenen kayış örneğin dikkatimi çekti de..
Ben o kayışı satan kişi olsaydım o kayış da dişlenmiş şekilde gelmiş olsaydı değiştirirdim.. Sorgusuz sualsiz değil ama.. Adamın yaklaşımı, kullandığı cümleler, kibarlığı, samimiyeti, emir kipi kullanmaması vsvs.. çok önemli .. Kurnazlık, üçkağıtçılık, karaktersizlik kokusu almamam gerek ki bunu hissederim, sorun yoksa, bende de sorun yok.. Değiştiririm...
Ancak şöyle; fiziki bir tahribat yoksa, üzerinden başka bir müşteriye satabileceğim durumdaysa değişim olur.
Ama dişlenmiş bir kayışsa bu, konuyu müşteriye kibarca açıklayıp farklı bir ürün için indirim yüzdesi teklifi verirdim.
Sanki konuya böyle bakmak gerek. Sanki böyle büyürsün ve "marka" olursun. Benim yaklaşımım budur.
Hakim bey merhaba :) nasılsınız görüşmeyeli
Öncelikle bu arkadaş 10 gün içinde koşulsuz şartsız iade ediyorum diyorsa kakam geldi der iade ederim buna kimse itiraz e-de-mezzzz
Gelelim senin işine ve örneğine herkes kendi sektöründen örnek verirse, iş içinden çıkılmaz bir duruma gelir
99 senesinden beri resmi olarak tekstilin içindeyim.ilk kez 20 yıldır çalıştığım firmadan şikayet aldım.ürünlerin üzerinde minik noktalar var diyor.Olamaz diyoruz numune gönderiyor.yıllardır kullandığımız uçan kalem ütü buharıyla çıkıyor ama -10 dereceleri gördüğünde kimyasal yine gün yüzüne çıkıyor.Garip öğrenmenin yaşı yok.İsveçte hava hala -lerde ve kar yağıyormuş
Yani demem oki biz hatrı sayılır bir reklamasyon yedik bu işten geçen hafta ve 182 mağazadan ürünler toplanıyor
ne yaptık kumaşı aldık kestik diktik paketledik ihraç ettik
yazılımcı arkadaş ne yaptı sıfırdan beyinmi?Amacım kimsenin emeğini karalamak değil bazı insanlar kolunu bile kıpırdatmadan sadece fikir vererek dünya para kazanıyorlar ama bu ne yazık ki aynı şey değil
Oyüzden boşuna burada birbirimizi yemeyelim.Bence hiç bir şey için geç değil.Düzgün bir özür yazısı güzel bir hediye ve para iadesi ile durum çözülür konu kapanır herkes mutlu olur.Özürdilemek insanı yüceltir.Hepimiz insanız hepimizin hatası var
Kusura bakma ama, salağa yatan varsa sitesinde yazan ibareye rağmen halen laf cambazlığı yapandır. Herhangi bir ibare yazmasa dahi tüketici hakları kanunu var, esnafsa avukata sorar öğrenir.
Kararı hakimler veriyor doğru ama firmanın bayisi olan arkadaş defalarca müşterinin talebinin haksız olduğunun kararını kendisi verebiliyor.
https://2.bp.blogspot.com/-kvJ-aOWaS...ch-sozleri.jpg
Zamanında bosch reklamları vardı.
Avukat olarak yazan benim.
Hâlâ daha sitelerinde 10 gün içinde ibaresi yazdığı için haklı diyor çoğu kişi.
Orada 10 gün de yazsa 1 gün de yazsa yukarıda alıntı yaptığım mesajımda teferruatını anlattım.
Ancak kendisi için herşey lehine. 10 gün olayı ise, firma demek ki kanunlardan evvel de memnuniyetsizlik gidermek istiyor ki YASAL OLAN 14 GÜNLÜK SÜREDEN 4 GÜN DAHA KESİP 10 GÜNLÜK BİR SÜRE belirlemişler.
O zaman yapılacak iş belli. Yazılımın silinmiş olması bile bir anlam ifade etmiyor. Çünkü konu sahibi zaten yasal 14 günlük süre içindeyken 5. günde TELEFONLA başvuru yapmış. Başvuru yaptığını zaten kanıtlar HTS kayıtlarıyla.
Corsa sahibi arkadaş THH'ye başvurduğu anda bu 600 TL'nin iadesini alır dedim. Miktar bakımından mahkemeye gidemez sonuçta.
Konu sahibinin takdirindedir başvuru yapıp yapmamak da..
Hocam ben sadece bu cümlenize bir şey eklemek istiyorum. İşletme sahibi, Yasin bey de sizin bu düşüncenizle aynı yapıda olduğunu ilk postlarında belirtti. Güzelce dükkanıma gelip konuşsaydı, anlatsaydı yardımcı olabilirdim, 1 ay sonra yazılımı silip para iadesi yaptığım da oldu diye yazmıştı.
Mağdur rolünde olan arkadaş, yaşananlardan dolayı sadece firmanın taahhüt etmiş olduğu test süreci kavramında haklı benim gözümde. Diğer konularda samimi gelmiyor bana alaycı tavırlarıyla.
Ben de yaşadığım bir olaydan örnek vereyim; Eski aracımın sahibi araca yazılım yaptırmak istedi firma önerdim Ankara'da gitti yazılım yaptırmaya ama yapmadan önce turbonda ötme var turbodan güç alamadık ne kadar dayanır süre veremiyorum dedi. ve beklenen 1 hafta sonra oldu, turbo gitti. Hybrid'lendi turbo yeniden gidildi yeniden yazılım yazıldı araca. Anlatmak istediğim firma bana problemden bahsetti, problemi yaşadık ve tekrar yardımcı oldu. Yasin bey de bilgilendirmiş, söylediğine göre yardımcı olmaya çalışmış. Ve siz daha iyi bilirsiniz yazılım sonrası bazı beklenmedik mekanik olaylara açık olmak gerekli. Araç sahibinde bu ışığı göremedim ama.
Bu tür durumlar olunca anlıyorum ki, bu ülkede ne hobi yapabilirsin ne ticaret ne başka birşey. lastik alırsın bir tanesi 2016 tarihli olur uğraşırsın, yazılım yüklersin onla ayrı uğraşırsın, nardi direksiyon alırsın gelmesini beklersin yurt dışından 2 ay sonra paketi açarsın, 2000 km gelen kargo firması sağlam getirmiş, burdaki kıçı kırık kargocu hasar verir onla ayrı uğraşırsın. Heltech IQ3 alırsın gümrükte kontrol eden daly*** programlama soketini içine koymaz. napalım anlamıyorum.
En sonunda domates salatalık biber ekip onla uğraşcam.
Herkes sanıo ki ben Megachips i koruyorum. Ben satıcıyım abi tamam tüketici haklarıda nerede satıcının hakları. Satıcının hakkı yok mu? Herkese davulun sesi uzaktan güzel gelio da daya bakalım kulağını öyle bir dinle. Karşımdaki adam beni enayi yerine koyarsa bide bu şekilde konuşursa babafingoyu alır.