User Tag List

Sayfa 2/6 İlkİlk 1234 ... SonSon
105 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Orijinal yayların ısıtılarak esnetilmesi hakkında yardımm

  1. #20
    A.Gökçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    198
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Orjinal yayı (spor ya da stock ) yere koyduğunda dik durur, kesilmiş yayı koyduğunda yukarı doğru çıkan sarmal bölümden kesileceğinden dik durmaz. Bunu hepimiz biliyoruz.

    Viraja girdiğinde yay her ne kadar tablanın üzerine oturmuş görülse de viraj içinde ters taraftaki amortisör yükselir, yayın tablaya değen kısmı azalmaya başlar. Alt 1-2 sıranın temas halinde olması gerekirken bu bölüm kesilip atılmış olduğundan alt uç kısım değer. Yükselme haddinden fazla olduğunda da alt kısım tabladan ayrılıp boşta kaldığında yerine otururken tablaya oturmayabilir, sağdan soldan alt uç kısım boşa çıkabilir. Oturma esnasında böyle bir sorun beklenmedik tepkilere ve sonrasında da istenmeyen olaylara neden olabilir... Başına gelmişti çevremden 2-3 kişinin, 2000'lerin başlarında Megane Coupe'lu Berk vardı, o yaşamıştı isim olarak hatırladığım..

    Elbette yay, amortisör milini yok sayıp davlumbazdan fırlamayacak
    Açıklaman için teşekkürler abi baya bi aydınlattın beni , başına bişey gelmeyen arkadaşlar vardır elbet ama ben o kadar şanslı olmayabilirim , ve beklenmedik bir zamanda veya beklenmedik bir havada bunu yaşamak istemediğim için hiç bulaşmamak en iyisi.
    5 değil 6 7 cm yay takıcaz artık elimiz mahkum.

  2. #21
    Kakus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Isıtma olayınıda açıklasanız? Bilgi amaçlı?

  3. #22
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Kakus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Isıtma olayınıda açıklasanız? Bilgi amaçlı?
    Önceki sayfada yazmıştım, suyunu almış bir metal tekrar ısıtılıp şekil verildiğinde kırılganlığı artar. Yük altında kırılan bir yayın nelere yol açacağını hayal etmek sana kalmış.

  4. #23
    RottingChrist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    3.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yay amortisörden çıkarılmadan lifte alınıyor araç. bakla kesmeden en alttaki baklalar ısıtılıyor. araç biraz düşüyor kullandıkça daha da düşüyor. ama tavsiye etmiyorum kimseye. ben geçici olarak bir çözüm denedim ve yaptım.

  5. #24
    A.Gökçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    198
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RottingChrist Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla ben 307 de eibach kullandım 3.5 lik çok güzeldi ve orjinale yakın. ama ikinci el almıştım inanılmaz güzel yol tutuşu ve konforu vardı. ama acımadım kesitim ve biraz daha esnedi yani ani firenlerde sıkıntı çıkarıyordu
    Anladım teşekkürler , eibach'ın 6 ya da 7 cmliğini alırsam belki istediğim gibi olur.

  6. #25
    fatiii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    AnkarA
    Mesaj
    4.821
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RottingChrist Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yay amortisörden çıkarılmadan lifte alınıyor araç. bakla kesmeden en alttaki baklalar ısıtılıyor. araç biraz düşüyor kullandıkça daha da düşüyor. ama tavsiye etmiyorum kimseye. ben geçici olarak bir çözüm denedim ve yaptım.
    lifttemi ısıtılıyo :S :S :S


    yok oyle bisey lıftte ısıtılsa yay nasıl dusecek
    remaps.tr & Turbo Zone Garage

  7. #26
    Kakus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Önceki sayfada yazmıştım, suyunu almış bir metal tekrar ısıtılıp şekil verildiğinde kırılganlığı artar. Yük altında kırılan bir yayın nelere yol açacağını hayal etmek sana kalmış.
    Özür dilerim. Yapılışını demek istemiştim ben, yapılışını merak etmiştim...

  8. #27
    RottingChrist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    3.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fatiii Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    lifttemi ısıtılıyo :S :S :S


    yok oyle bisey lıftte ısıtılsa yay nasıl dusecek
    bence bilmeden bukadar emin konuşma. bildiğin birşey varsa da onu yaz. yalan söylemiyorum. istersen gel göstereyim. lifte almadan aracın lastikleri kendini salmadan nasıl sokacaksın oksijeni araya nasıl ısıtacaksın yayları. birşeyi ıspat etmek için video mu çekmek lazım anlamıyorum. başka yolu da vardır desen anlarım ama yok öye birşey diyince çok iddalı geldin bana.

  9. #28

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Önceki sayfada yazmıştım, suyunu almış bir metal tekrar ısıtılıp şekil verildiğinde kırılganlığı artar.
    yanlış biliyosun evrenoz... metalurji veya makina mühendisi misin?

  10. #29

    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya / Kemer
    Mesaj
    5.489
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    istanbul da coil over yapan bir firma var oradan fiyat al istersen..eibach ın 6-7 cm liği yok.

  11. #30
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı SONE-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yanlış biliyosun evrenoz... metalurji veya makina mühendisi misin?
    Hayır değilim, Metal işleri ile uğraşan çok samimi bir arkadaşımın bilgisidir. Peki doğrusu nedir?

    Bir metal ilk aşamadan sonra tekrar ısıtılıp yeni şekil verildiğinde ( buradaki gibi baskı uygulandığında ) aynı mukavementini korur mu?

  12. #31

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayır değilim, Metal işleri ile uğraşan çok samimi bir arkadaşımın bilgisidir. Peki doğrusu nedir?

    Bir metal ilk aşamadan sonra tekrar ısıtılıp yeni şekil verildiğinde ( buradaki gibi baskı uygulandığında ) aynı mukavementini korur mu?
    doğrusu senin dediğinin tam tersidir. su verme (quenching) çeliği sertleştirir, gevrekleştirir. oluşan gevrekliği azaltmak için çelik ısıl işleme tabi tutulur. çeliğin alaşımına ve malzemenin sertlik gereksinimine göre 500-800 derece arasında ısıtılır. lütfen kulaktan dolma bilgileri burda hatalı şekilde yazmayalım.. bu arada ben metalurji mühendisiyim

  13. #32
    BARR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    35.5
    Mesaj
    9.806
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Riske girmeye ve uğraşmaya hiç gerek yok.

    2-3 ay daha yaysız gezersiniz, parayı biriktirir güzelce fabrika üretimi güvenli yayınızı takar güvenli aklınız rahat binersiniz
    23'' Tesla Model Y Performance
    23" Fiat 500e LaPrima

    Instagram Paylaşımlarım: edriver_35

  14. #33
    RottingChrist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    3.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayır değilim, Metal işleri ile uğraşan çok samimi bir arkadaşımın bilgisidir. Peki doğrusu nedir?

    Bir metal ilk aşamadan sonra tekrar ısıtılıp yeni şekil verildiğinde ( buradaki gibi baskı uygulandığında ) aynı mukavementini korur mu?
    eskiden uzel de çalışan bir arkadaşım sakıncalı demişti kesme ve ısıntma olayına. orda traktör makas ve çeşitli yaylar yapıyorlardı. bir sürü işlemden geçiyormuş o kıvama geçebilmesi için. doğrusu nedir bilemiyorum ama dediklerin bana mantıklı geliyor.

  15. #34
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı SONE-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    doğrusu senin dediğinin tam tersidir. su verme (quenching) çeliği sertleştirir, gevrekleştirir. oluşan gevrekliği azaltmak için çelik ısıl işleme tabi tutulur. çeliğin alaşımına ve malzemenin sertlik gereksinimine göre 500-800 derece arasında ısıtılır. lütfen kulaktan dolma bilgileri burda hatalı şekilde yazmayalım.. bu arada ben metalurji mühendisiyim
    Peki bu 500-800 derecelik ısıtmadan sonra malzemenin istenen esnekliğe ve sertliğe ulaşması yani hazır hale gelmesinden sonra, tekrar ısıtılıp farklı bir şekil verilmesi kırılganlığı arttırmaz mı? Nedir bu durumun doğuracağı sonuç? %100 Aynı sağlamlıkta mı olur?

  16. #35
    A.Gökçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    198
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Alpe® Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    istanbul da coil over yapan bir firma var oradan fiyat al istersen..eibach ın 6-7 cm liği yok.
    Nam var ama 450 tl fiyat istedi ön 2 yaya , Kocaelinde bir yer varmış herkes çok memnun işçiliğinden. (Coilover)

  17. #36
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı RottingChrist Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eskiden uzel de çalışan bir arkadaşım sakıncalı demişti kesme ve ısıntma olayına. orda traktör makas ve çeşitli yaylar yapıyorlardı. bir sürü işlemden geçiyormuş o kıvama geçebilmesi için. doğrusu nedir bilemiyorum ama dediklerin bana mantıklı geliyor.
    Benim de bilgim bu yönde. Aldığımız bir yayı ısıtıp farklı bir şekil verdiğimizde aynı sağlamlığını koruyacağı bana pek mantıklı gelmiyor.

  18. #37
    RottingChrist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    3.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı A.Gökçe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Anladım teşekkürler , eibach'ın 6 ya da 7 cmliğini alırsam belki istediğim gibi olur.
    bildiğim kadarıyla 5 cm var en fazla. hem senin araç ticari yay bulman zor olabilir. zaten ben de bu yay kesme olayına fiorino ya yay bulamadığım için girmiştim

  19. #38

    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya / Kemer
    Mesaj
    5.489
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı A.Gökçe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Nam var ama 450 tl fiyat istedi ön 2 yaya , Kocaelinde bir yer varmış herkes çok memnun işçiliğinden. (Coilover)
    o fiyat coil over içinse bence makul..komple sistem ve istediğin şekilde ayarlayabilirsin

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •