User Tag List

Sayfa 3/6 İlkİlk 12345 ... SonSon
105 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Orijinal yayların ısıtılarak esnetilmesi hakkında yardımm

  1. #39

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki bu 500-800 derecelik ısıtmadan sonra malzemenin istenen esnekliğe ve sertliğe ulaşması yani hazır hale gelmesinden sonra, tekrar ısıtılıp farklı bir şekil verilmesi kırılganlığı arttırmaz mı? Nedir bu durumun doğuracağı sonuç?
    ısıtmanın amacı malzemeyi yumuşatarak şekil vermeyi kolaylaştırmaktır. ama bunu yapanlar kaç dereceye ısıtıyorlar onu bilmiyorum. bilen varsa söylesin kaç derece?

  2. #40
    A.Gökçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    198
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ticariye yüklenmek akıl karı değil ama giriştik bu işe bir kere , bulabildiğim tek yayda buydu zaten

  3. #41
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı SONE-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ısıtmanın amacı malzemeyi yumuşatarak şekil vermeyi kolaylaştırmaktır. ama bunu yapanlar kaç dereceye ısıtıyorlar onu bilmiyorum. bilen varsa söylesin kaç derece?
    Ben yapmıyorum, yapılmasını da doğru bulmuyorum.

    Sorum, hazır bir halde satın aldığımız yay ısıtılıp preslendiğinde sağlamlığı orjinal hale göre aynı mı kalır? Kırılganlığı, dayanıklılığı değişmez mi?

    Bilgilendirirsen sevinirim.

  4. #42
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ısıtmayı geçtikte standart amortisörlerle 3 3.5 cm altı yay kullanmak dahi riskli hem amortisörün sağlığı açısından hemde fren mesafesini % 50 ye kdr kötü etkileyebiliyo bu tip arızalar (patlak yada ömrünü tamamlamış amortisörler)

    siz ısıtmadan vs den bahsediosunuz

    yumuşasın yada sertleşsin farketmez tabiki belirli tölöransları war ama bu töleranlar kaç cm de yada kaç dercede hani yaya ne olur ne tepki werir bilmek gerekli testler yapılmadan imkansız

    onun için fabrika yada üretici firma neyi uygun görüyosa onu kullanın ...
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  5. #43
    fatiii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    AnkarA
    Mesaj
    4.821
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RottingChrist Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence bilmeden bukadar emin konuşma. bildiğin birşey varsa da onu yaz. yalan söylemiyorum. istersen gel göstereyim. lifte almadan aracın lastikleri kendini salmadan nasıl sokacaksın oksijeni araya nasıl ısıtacaksın yayları. birşeyi ıspat etmek için video mu çekmek lazım anlamıyorum. başka yolu da vardır desen anlarım ama yok öye birşey diyince çok iddalı geldin bana.
    pekı her yayın kac cm pıstııgını araba ınınce hangısının ne kadar ındıgını kac cm bırbırınden yuksek yada alcak oldugunu nasıl bılıyor yada tutturuyor?

    araba yerdeyken usta olan kısı aradan kaynagı sokar elınde metresıyle tek tek aynı olcude esıt aralıklarla yayı ısıtır..daha 2 gun once 320 ci ısıttık keske vıdeo cekseydım..

    ben bu yuzden dıyorum işin erbabına gıdın sorun olmaz dıye
    remaps.tr & Turbo Zone Garage

  6. #44

    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya / Kemer
    Mesaj
    5.489
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SONE-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ısıtmanın amacı malzemeyi yumuşatarak şekil vermeyi kolaylaştırmaktır. ama bunu yapanlar kaç dereceye ısıtıyorlar onu bilmiyorum. bilen varsa söylesin kaç derece?
    bu ısıtma işlemi oksijen kaynağı ile yapılıyor..onunda derecesi sanırım en az 3000 santigrat tan aşşağı değildir

  7. #45
    Fatih Kavak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İst.
    Mesaj
    1.459
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kavga çıkar en iyisi bir amortcuya git ona danış

  8. #46

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben yapmıyorum, yapılmasını da doğru bulmuyorum.

    Sorum, hazır bir halde satın aldığımız yay ısıtılıp preslendiğinde sağlamlığı orjinal hale göre aynı mı kalır? Kırılganlığı, dayanıklılığı değişmez mi?

    Bilgilendirirsen sevinirim.
    kırılganlığı değişmez.. ama sıcaklığı bilmem lazım.. dayanma drenci için makina mühendisi bir arkadaşa ihtiyaç var. yayın boyu kısalacağı için birim başına düşen yük miktarı da değişecektir sanırım..

  9. #47
    A.Gökçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    198
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben şöyle düşünüyorum , tamam bu ısıtma işini çok iyi yapan yerler vardır , belki bende yaptırsam hiç bir sorunla karşılaşmam ama orijinal bişeye sonradan bi işlem yapmak her dalda birazcık kafa karıştırıyor. Bilimsel açıklamaları ve verileri hariç. Bu konuyu çok merak ettiğim için sizlerle paylaşıp bilgi toplamak istedim ve topladım da.
    Isıttırıp öyle kullanan arkadaşlarada allah o konuda bi kaza bela vermesin

  10. #48
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı SONE-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kırılganlığı değişmez.. ama sıcaklığı bilmem lazım.. dayanma drenci için makina mühendisi bir arkadaşa ihtiyaç var. yayın boyu kısalacağı için birim başına düşen yük miktarı da değişecektir sanırım..
    Oksijen kaynağı ile yapıldığını söyledi yukarıda bir arkadaş. Kaynağın ısısını bilmiyorum ama 3000 olduğu söylendi.

    Açıkçası henüz tatmin olmadım.

    Senelerdir ısıtılan bir yayın kırılganlığının arttığı bilgisini bir çok kişiden duydum. Mühendis olarak kabaca "bir değişiklik olmaz" diyorsun. Yay kısalıyor ama muhtemelen kısalırken de kalınlaşıyordur. Neticede ısıtılıp kısalan metalin kısalan parçası kaybolup havaya karışmıyor. Daha tatminkâr bir açıklama yaparsan cidden sevinirim.

    Eğer yay ısıtıldığında herhangi bir sorun olmuyorsa neden para verip yay alıyoruz ki?


    Edit : Dayanma direnci için makina mühendisi bir arkadaş demişsin, dayanma direncinden benim anladığım bu yay nereye hangi ağırlığa ve basınca kadar dayanır'dır. Yanlış anlamıyorum umarım? Eğer stock yay 2 tonluk basıncı kaldırabilirken bu uygulamadan sonra 1.5 tonluk basıncı kaldırabilir hale geliyorsa bu zaten benim kast ettiğim kırılganlığın artmasıdır. Mühendislik terimlerini bilmem ama kast ettiğim budur.

  11. #49
    RottingChrist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    3.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fatiii Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pekı her yayın kac cm pıstııgını araba ınınce hangısının ne kadar ındıgını kac cm bırbırınden yuksek yada alcak oldugunu nasıl bılıyor yada tutturuyor?

    araba yerdeyken usta olan kısı aradan kaynagı sokar elınde metresıyle tek tek aynı olcude esıt aralıklarla yayı ısıtır..daha 2 gun once 320 ci ısıttık keske vıdeo cekseydım..

    ben bu yuzden dıyorum işin erbabına gıdın sorun olmaz dıye

    bir sonrakine lifte alıp öyle yapmayı deneyin. her iki amortisörü de aynı izadan işaretleyip aynı süre ısıtıp bekleyin. biraz soğuduktan sonra aracı indirin jant izasından çamurluk izalarını ölçün sıkıntı yoksa devam. fark varsa buna göre tekrarlanr işlem. belki bu şekilde yapan kişiye kolaylık olur.

  12. #50
    fatiii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    AnkarA
    Mesaj
    4.821
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RottingChrist Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bir sonrakine lifte alıp öyle yapmayı deneyin. her iki amortisörü de aynı izadan işaretleyip aynı süre ısıtıp bekleyin. biraz soğuduktan sonra aracı indirin jant izasından çamurluk izalarını ölçün sıkıntı yoksa devam. fark varsa buna göre tekrarlanr işlem. belki bu şekilde yapan kişiye kolaylık olur.
    en saglıklısı ve duzgunu bızım yaptıgımız gıbı bıraz zor ama kaynagı bı kere tutuyorsun ve tam olcude oluyor hepsı net aynı hıza aynı olcu aynı duzgunlukte..yayların arası bıle orjınal gıbı aynı olculerde kalıyor
    remaps.tr & Turbo Zone Garage

  13. #51

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kırılganlık (brittleness) farklı bir terim.. senin bahsettiğin mukavemettir (strength). bu yay boyunun kısaltılması işlemi için yaylar 900 derece civarında ısıtılmalı, şekil verildikten hemen sonra tekrar su verilmeli, ardından tavlama işlemi yapılmalıdır.. bunun dışında yapılan işlemler yayın özelliğini bozar..

  14. #52
    Diyadin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    41
    Mesaj
    4.751
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    33 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Isıtılmış yay çaya batırılmış bisküvi kadar kırılgan olur

  15. #53
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı SONE-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kırılganlık farklı bir terim.. senin bahsettiğin mukavemettir (strength). bu yay boyunun kısaltılması işlemi için yaylar 900 derece civarında ısıtılmalı, şekil verildikten hemen sonra tekrar su verilmeli, ardından tavlama işlemi yapılmalıdır.. bunun dışında yapılan işlemler yayın özelliğini bozar..
    Benim kast ettiğim netice itibarı ile bu. Hazır halde satın aldığımız yaya tekrar ısı verip şekil vermek neticesinde yük altında ( araç üzerinde olduğundan haliyle yük altında ) kırılma olasılığının artması.. Söylediğim kırılganlık terimi Mühendislik literatürüne uymuyor olabilir doğrudur, kabul ederim. Lâkin kırılma olasılığını kast ediyorum kırılganlık ( Mühendislik literatürüne göre mukavement ) diyerek. Belli oluyor olmalıydı yorumlarımdan.

    Yoksa burada metalin ilk üretim esnasında yapılacak uygulamaları tartışmıyoruz. Onlar mühendis olarak senin işin, benim haddim değil.

  16. #54
    ozzi41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Gebze/KOCAELİ
    Mesaj
    1.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı diyadin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Isıtılmış yay çaya batırılmış bisküvi kadar kırılgan olur
    + 106

  17. #55

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anladığım kadarıyla bu işi yapanların, bahsettiğim şekilde işlem yapmaya müsait atölyeleri ve tezgahları olmadığı için yapılan işlem sakıncalıdır. "ama kimseye birşey olmuyor" diyenler olacaktır. zaten üretilen tüm malzemelerin bir güvenlik faktörü (Safe Factor) vardır. bu yanlış işlem sonucu bu değer düşer.. atıyorum 20 yıl sorunsuz şekilde kullanılabilecek yayın ömrü bu hatalı işlem sonrası 10 yıla düşer..

    http://en.wikipedia.org/wiki/Factor_of_safety

  18. #56

    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    668
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SONE-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kırılganlık (brittleness) farklı bir terim.. senin bahsettiğin mukavemettir (strength). bu yay boyunun kısaltılması işlemi için yaylar 900 derece civarında ısıtılmalı, şekil verildikten hemen sonra tekrar su verilmeli, ardından tavlama işlemi yapılmalıdır.. bunun dışında yapılan işlemler yayın özelliğini bozar..
    Meslektaş sana katılıyorum.. Dediğin gibi 900 dereceleri görmüyorsa pek problem olmaz..
    Burda çarpma tokluğu önemlidir onun içinde 900 derece gibi sıcaklıklarda tane büyümesi olabilir, buda çarpma tokluğunu düşürür.

    Bide biri 3000 derece demiş, o zaman metal erir zaten olmaz

  19. #57
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı s7158 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Meslektaş sana katılıyorum.. Dediğin gibi 900 dereceleri görmüyorsa pek problem olmaz..
    Burda çarpma tokluğu önemlidir onun içinde 900 derece gibi sıcaklıklarda tane büyümesi olabilir, buda çarpma tokluğunu düşürür.

    Bide biri 3000 derece demiş, o zaman metal erir zaten olmaz
    Ciddi ciddi merak ettiğimden soruyorum.

    Kutusundan çıkan stock bir yayı 700 derecede ısıtıp presle şekil değiştirdiğimde hiçbirşey olmaz mı?

    Bunu anlıyorum yorumlardan ve hayretle okuyorum. Birşey olmazsa neden para verip yay alıyoruz ki? Isıtır kısaltırız boyunu.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •