User Tag List

Sayfa 5/6 İlkİlk ... 3456 SonSon
105 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: Orijinal yayların ısıtılarak esnetilmesi hakkında yardımm

  1. #77
    ilkerrrrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    578
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    E baştan beri bunu diyorum işte ben

    Bir de şunun olabileceğini düşünüyorum,

    Tamamen atıyorum, 30 cm lik bir tümseğe 150km/h hızla stock yayda girildiğinde orjinal yay kırılmaz iken aynı tümseğe aynı hızla ısıtılarak kısaltılmış bir yayla girildiğinde kırılma olasılığı artabilir.
    Artabilir değil kesinlikle artar. makina elemanları kitabımı bulabilseydim oradan örnek de verecekdim ama bulamadım şimdi.

  2. #78
    A.Gökçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    198
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Olayın derin ve kapsamlı olduğunu hepimiz biliyoruz , bu işin sakat olacağınıda , yaptırmıcam. Zaten ömrü kısaldığında bi yerden sakatlık çıkaracağını hepimiz tahmin edebiliyoruz. İşin aslına bakarsanız bu işi yapan ustalarında bu konu hakkında yaptığı bilimsel bir açıklama yok 'yav bişey olmaz abi biz bi arkadaşa da yaptık.' şeklinde konuşmalar geçiyor hep. He bide Ömrün sonu Ölüm
    Yay için konuşursakta elimizde patlar

  3. #79
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı ilkerrrrr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Artabilir değil kesinlikler artar. makina elemanları kitabımı bulabilseydim oradan örnek de verecekdim ama bulamadım şimdi.
    E baştan beri söylediğim bunlar.

    Madem hepberaber hemfikiriz neyi tartışıyoruz yahu

  4. #80
    RottingChrist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    3.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı A.Gökçe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Olayın derin ve kapsamlı olduğunu hepimiz biliyoruz , bu işin sakat olacağınıda , yaptırmıcam. Zaten ömrü kısaldığında bi yerden sakatlık çıkaracağını hepimiz tahmin edebiliyoruz. İşin aslına bakarsanız bu işi yapan ustalarında bu konu hakkında yaptığı bilimsel bir açıklama yok 'yav bişey olmaz abi biz bi arkadaşa da yaptık.' şeklinde konuşmalar geçiyor hep. He bide Ömrün sonu Ölüm
    Yay için konuşursakta elimizde patlar
    dur sende hemen öldürdün bizi. biraz keyfimizi alalım alcaz kendimize spor yay. kestiysek ısıttıysak bir sebebi var.

  5. #81
    A.Gökçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    198
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RottingChrist Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dur sende hemen öldürdün bizi. biraz keyfimizi alalım alcaz kendimize spor yay. kestiysek ısıttıysak bir sebebi var.
    ya memnunsan ve şanslıysan , ki şanslısın böyle devam et
    herkesin leylek demesinden bıktım bide beni düşün ya

  6. #82
    RottingChrist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    3.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı A.Gökçe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya memnunsan ve şanslıysan , ki şanslısın böyle devam et
    herkesin leylek demesinden bıktım bide beni düşün ya
    ucundan azcık kes o zaman.

  7. #83
    A.Gökçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    198
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    döndük dolaştık yine kesmeye geldik ya

  8. #84
    RottingChrist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    3.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı A.Gökçe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    döndük dolaştık yine kesmeye geldik ya
    bu işin doğasında bu var. aklına yatanı doğru olanı buldun zaten gerisi hikaye.

  9. #85
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki bu 500-800 derecelik ısıtmadan sonra malzemenin istenen esnekliğe ve sertliğe ulaşması yani hazır hale gelmesinden sonra, tekrar ısıtılıp farklı bir şekil verilmesi kırılganlığı arttırmaz mı? Nedir bu durumun doğuracağı sonuç? %100 Aynı sağlamlıkta mı olur?
    vay vay ne cevherler cıkıyor precipitation hardened, solution treated, falan devam et soner, non-ferrous alloys *****

  10. #86

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CLIORS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vay vay ne cevherler cıkıyor precipitation hardened, solution treated, falan devam et soner, non-ferrous alloys *****
    vay alper hocam sen de mi malzemecisin yoksa? ya bunları yazsam anlayan 2-3 kişi ancak çıkacaktı.. onun için yzmadım

  11. #87
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı CLIORS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vay vay ne cevherler cıkıyor precipitation hardened, solution treated, falan devam et soner, non-ferrous alloys *****
    Tartışma ortasında bir soruydu, alaka kuramadım?

  12. #88
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    alıntıyı Soner icin yapmıstım pardon, ben de malzeme calısan makına muhendisiyim. Guzel bilgiler vermis Soner.

  13. #89

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CLIORS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    alıntıyı Soner icin yapmıstım pardon, ben de malzeme calısan makına muhendisiyim. Guzel bilgiler vermis Soner.
    RS'ime alüminyum alaşımı kaput bulamadan sattım yaw
    bu arada STi'ların kaputları da alüminyumdan üretilmiş.. tüy gibi hafif..

  14. #90

    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    668
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SONE-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    RS'ime alüminyum alaşımı kaput bulamadan sattım yaw
    bu arada STi'ların kaputları da alüminyumdan üretilmiş.. tüy gibi hafif..
    Aha bu iş magnezyuma kadar gider

  15. #91
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Malzemelerin sert olması illa gevrek olmasını gerektirmemekle beraber genellikle bu yaklasım dogrudur. Malzemeler ısıtıldıgında daha onceki ısıl islem cevrimlerinde aldıkları ozellkleri kaybederler. Isıtma olayları belirli ısıtma ve sogutma hızlarında belirli sureler altında ve ortamlarda yapılır. Siz malzemeyi oksi asetilen alevi ile ısıtınca butun bunları bozar havada sogutma yaparakta farklı mekanık ozellikler kazandırırsınız.

    Kesilmeyle ilgili olarakta ozellikle spor yayların progressive olması (ki Eibach ve digerleri de bu tarzda uretimler yaparlar) baklalarının kesilmesini zaten bastan onleyen bir unsur. Yani bildigimiz klasik F=kX denklemi işlemiyor bu yaylar non-lineer davranıyorlar.

  16. #92
    xcel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    712
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kesin yada kesmeyin demiyorum ama yazacaklarım yayın fırlaması ile ilgili. kullandığım hiç bir araca yay amortisör bulamadım. bu nedenle hepsini kestim. kestikten sonra yay fırlamasın diye yayın oturacağı alt tablaya bir köprü yaptım. yayı çevirerek bu köprünün içine soktum. üst tablaya karşılıklı iki delik açtım. yayın üstünüde bu deliklerden geçirerek defalarca yaya doladığım onlarca telle bağladım. bütün araçlarımda bu işlemi yaptım. bu sayede bırakın yayın viraj içinde çıkmasını araçlar defalarca lifte alınmasına rağmen en küçük sorun yaşamadım. bu şekilde toplamda 200.000 km kadar yol yaptım. yöntem doğru mu? DEĞİL. yapılmalı mı? HAYIR. yine yapar mıyım? EVET

  17. #93
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    olmaz ..........
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  18. #94
    Melih-Ö - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul - Avcılar
    Mesaj
    13.917
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    67 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kesik yay spor amoritsör kullanılıyorum memnunum bende. Yayın çıkma olasılığı sıfır çünkü kesilen yere aparat yapıldı yayaın ucu aparata oturuyor. Biz babadan böyle gördük
    App plaka ve pleksik plakalık için ulaşabilirsiniz. Ailenizin Plakacısı

    www.instagram.com/kokumerkezi

  19. #95
    aTaBeY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Gaziantep
    Mesaj
    1.143
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yanlış olduğunu biliyorum tek sorun neden yaptığımı bilmiyorum ama benim sattığım araç da sadece ısıtma yöntemi ile düşürülmüştü. İleride yay alırım vs. vs. derken başka şeyler aldık o iş unutuldu ve bende en az 30.000 KM yol yaptım bir problem olmadı. Ama işte biz şanslıyız sanırım kesinlikle zararlı olduğu kesin bişeyi bile bile yaptırmakda ne derece mantıklı onuda bilmiyorum. Yukarıda bir arkadaşında dediği gibi bütçem uygun olmassa mecburen tekrar yaparmıyım Evet..
    S!nek Performance Race Parts & Aftermarket

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •