User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
49 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: İşçi yerli otomobil üretmeye hazır

  1. #20
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    %100 Türk tasarımı olabilir, fakat %100 Türk üretimi olamaz.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  2. #21
    elpadre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    paristanbul
    Mesaj
    11.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    100% yerlı tramvayımız var otomotıv neden olmasın

  3. #22
    cliver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    1.982
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    adamlar istediğini basarıyorlar zaten olmaz yapamayız sözlerını beynımıze kazımaya calısıyorlar buna ızın vermeyın bu ulkede hersey olur emın olun ne olursa olsun ınancımızı yıtrmeyelım yeter BU SEFER OLMADIMI BI DAHAKINE OLUR AMA MUTLAKA OLUR
    Alıntı cliver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güneşi göremedim diye ağlarsan yıldızlarıda göremezsin
    alın teri
    16 YA 234 minik serçem
    16 BS 462 Clio rsi
    16 R 5115 Saxo vts(Kermit)
    16 GU 424 punto hgt
    Anka Vts
    belediye otobüsü

  4. #23

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Neyi başarıyorlar?

    Hyundai nin piston kollarını üreten firma metaldyne. (geçen getz e turbo takmayı düşünen bir arkadaş sorunca kafama takılınca araştırmıştım ) Aynı firma Hondanın kollarınıda üretiyor, Ford'un kollarınıda. Ve daha birçok markanın. Bu markalar bilmiyorlarmı bu işide outsource ediyorlar sizce?

    Artık alıp komple yapmak imkanlı değil. Bu öğrenilmiş çaresizlikle falan açıklanabilecek bir durumda değil. Herkesin uzmanlaştığı ve adetlerden dolayı maliyeti kısabilen firmalar bunlar. Kalkıpta bende yaparım demek hayalcilikten başka birşey değil. Bilmem kaç yüz milyon dolar kol fabrikasına, bir o kadar şanzımana , bir o kadar kalıp fabrikasına, onun birkaç katı kadar elektronik donanım ve imalat fabrikasına falan filan diye alt alta koyarsan maliyeti 20-30 milyar dolar harcarsın ve elinde ömrü max 5 sene model ömrü olan bir ürün olur. Kimsede sınırsız ton balığı tadında kaynak yok. Devlette zaten yok. Öyle Ali Ağaoğlu misali olacak dedim oldu, kurun dedim kurdular tarzı birşey değil bu. Kendinizi kandırmayın.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  5. #24
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Biraz konu dışı olacak ama, Devrim için Rotary motor üretildiğini duymuştum.. Yani yapılan motorlar arasında varmış ama kullanılmamış.. Doğru mudur ?
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  6. #25
    Eray Yümsel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    United State of Beykoz
    Mesaj
    10.985
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    işçi hazırda otomobil hazırmı peki
    Viraja Gİrdiğinde Korkmuyorsan, Yavaşsın Demektir. ///M
    Dr. Ecu

  7. #26
    Mutu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.138
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    38 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Elimizde bir devrim falan yoktu. Hiçbir zamanda olmadı. 8 silindirli DESOTO motorunun yarısını kesip 6 silindirli motorun bloğunun ikisini kesip blok yapılıp toplanan araba ancak prototip olur. Kalan alıntı parçaları saymaya bile gerek yok. Devrim o gün için iyi bir deneme ama %100 ü bırak %50 si bile yerli değil. Ne yürüyeni ne motoru, ne aktarma organları yerli değil. He arabadan anlaşılan kaportasındaki tenekeyi yapmaksa evet yerli. Evet iyi bir denemeydi ancak yerli falan değildi.

    Anadolda yerlilik oranı neredeyse sıfır. Motor ford Capri, tasarım ingiliz Reliant. İstediği müzeye koyabilir.

    Konunun Nuri Demirağ ile hiç alakası yok. Onun derdi zamanın CHP yönetimi ileydi. Devrim arabalarının üretime geçmesini engelleyen zihniyet 60 darbesinin hakim yönetici takımına lobi yapan kendini kapitalist sanan elitistlerdir.. İkisi arasına hiçbir korelasyon kuramazsınız. Zihniyeti sorgulayacaksak fikirlerden başlamak lazım. O zamanda sorarlar adama Marshal yardımı ile aldığın hurda cj3 jeepleri toparlayabilmek için Tuzlaya yaptığın fabrika ne olacak diye.. Devletin ve onu yönetenlerin cumhuriyet tarihi boyunca herzaman otomobil üretmek gibi bir projeleri vardı. Kimisi cesur adımlar attı, kimisi hiç bulaşmadı. Ama hepsi ufakda olsa büyükte olsa bir adım atmıştır. Daha düne kadar Mesut Yılmaz Otosan'a Gölcükteki fabrikanın arsasını neden bedava verdin diye yüce divanda yargılanıyordu bu ülkede.
    Eğer otomotiv sektöründe birisini yad edecekseniz bakacağınız kişi Bernar Nahum olmalıdır. Bugün bu ülkede otomobil fabrikası varsa bunun borçlu olunduğu insan Bernar Nahum'dur. Bugün Anadol'dan bahsediliyorsa onunda nedeni Bernar Nahum ve çocuklarının otomobil tutkusudur. O gün Bernar Nahum Jan ve Klaud Nahum un fikirlerinin arkasında durmamış olsaydı, bugün Anadol'dan falan bahsedemiyor olurduk. Tüccar Vehbi Koç'un sanayici Vehbi Koç'a dönüşmesinde çok büyük hakkı var bu insanların. Bu insanlar otomobil sanayi gelişsin diye Otosan'ı Tofaş ı kurmamış olsaydılar, hala sadece dışarıdan "sadece" ithalat yapıyor olurduk. Can Kıraç'ın Karsanını da unutmamak lazım. Bunlar vizyon sahibi cesur insanlar(dı).. Müslüman olmamalarına rağmen "bence" rahmetle anmak lazım.

    Devrim arabalarıyla ilgili bu bilgi yanlış mı peki ?

    Mühendisler elden geldiğince çeşitli tipten otomobil yapısını yakından inceleyerek fikir edindikten sonra, yapılacak tipin boyutları, motor, şanzıman vb. öteki grup ve parçalarının nasıl tasarlanıp imal edileceğini kararlaştırdılar. Willy's Jeep, Warszawa, Chevrolet, Ford Consul, Fiat 1400 ve Fiat 1100 marka araçların motorlarının incelenmesinden sonra tasarımının basitliğinden ötürü Warszawa marka aracın motorunun baz alınmasında karar kılındı.

    Yapılan incelemeler sonrasında Rus Gaz M-20 Podeba lisansıyla Polonya'da üretilmiş olan bu aracın motorunun sıralı 6 silindirli bir Dodge motorunun 4 silindire indirgenmiş bir kopyası olduğu saptanmıştır. Ayrıca 4 silindire indirgeme işleminin de hatalı olarak yapıldığı tespit edilmiştir.

    Warszawa motoru baz alınarak; ancak tasarım ve mühendislik hataları giderilerek ve geliştirilerek hazırlanan; yandan supaplı, 4 silindirli motorun üretimi şu şekilde gerçekleştirilmiştir: Motorun gövde ve başlığı Sivas Demiryolu Fabrikalarında dökülüp Ankara Fabrikası'nda işlendi; segman, piston ve piston kolları Eskişehir'de yapıldı, motorun montajı ise Ankara Fabrikası'nda yapıldı.

    Yapılan ölçümler sonucunda motordan frenlemede en fazla 40 BG güç alınabilmişti. Bunun üzerine bu motora alternatif olarak Ankara Fabrikası'nda aynı gövde ve krank milinden yola çıkılarak başka bir tip motor daha geliştirildi. Üretilen bu motorlar sırasıyla A4L ve A4T olarak isimlendirilmiştir.

    Bunların haricinde sıralı 6 silindirli bir Chevrolet motoru baz alınarak başka bir tip motor daha geliştirilmiştir. B-tipi adı verilen bu motorda Warszawa motorunda tespit edilen hatalar da göz önünde tutulmuş, baz alınan 6 silindirli motor 4 silindirliye çevrilmiş, motorun krank ve eksantrik milleri yeni baştan çizilmiş ve hesaplanmış, imalatı zorlaştıracak olmasına rağmen motor üstten supaplı olarak üretilmiştir.

    En nihayetinde o zamanlar 3-4 tane Türk otomobil firması ya da Türkler tarafından üretilmiş bir araba olmadığından yurtdışından getirilen bir motorun baz alınması normal. Zaten ithal bir arabadan esinlenildiği devrim arabaları filminde de belirtiliyor.
    Instagram: mutusgarage

  8. #27
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.257
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mertol abi biraz daha yazsana...baya yeni şey öğrendim.

    sanırsam otomobil firmaları blok üst kapak üretip bırakıyorlar? geri kalan herşey motor için söylüyorum bir tedarik zinciri ürünü?
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  9. #28
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    birseyi merak ediyorum..
    dunyada oturup kendi arabasini bastan sona tasarlayip imal eden marka varmi?
    mekanigini govdesini elektronigini aksesuarini vs..
    ben yok diye biliyorumda..

  10. #29
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yerli otomobilden ne anladığınız önemli. 4 tekeri birde tavanı olan hareket eden cisim dersen git bir oto sanayiye hiçbir parçayı yurtdışından temin etmeden yerli birşeyler yaparsın. Ama bu otomobil olmaz. Otomobil çok komplek birşey. En basitinden birçok ben beyinciyim diyen adam P&P beyinlerde bile soğuk sıcak fark etmeden tek marşta çalışıp aracı ısıtıp sorunsuz gider hale getiremiyorken yada çok çok zor. Mercedes BMW bile kendileri beyin üretmiyorlar. Sagem, Magnetti Marelli gibi firmalardan aldıkları beyinleri ciddi argeler ile yazılımlayıp üretime sokuyorlar.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  11. #30
    cliver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    1.982
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    devrim arabasını üretmisiz biz onu bile üretmediniz dıyorlar yok onun motoru bunun camı vs.. hayır kardeşim kabul etmıyorum ordakı hersey tamamıyle türk malıydı lütfen sagdan soldan duyulanlar yazılmasın en azından km sinde benzin yazan bi araba yaptılar siz ne yaptınız??







    Alıntı cliver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güneşi göremedim diye ağlarsan yıldızlarıda göremezsin
    alın teri
    16 YA 234 minik serçem
    16 BS 462 Clio rsi
    16 R 5115 Saxo vts(Kermit)
    16 GU 424 punto hgt
    Anka Vts
    belediye otobüsü

  12. #31

    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Eray Yümsel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    işçi hazırda otomobil hazırmı peki
    konuyu dikkatle okuyorum avatarlara bakmadan yorumu okuyunca fena güldüm birde baktım yine sen

    Üretim için ne gerekli onu anlayamadım ?
    NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE .

  13. #32

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı murat1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Devrim arabalarıyla ilgili bu bilgi yanlış mı peki ?
    Şimcik. O metindede yazdığım gibi önce V8 den 4 e indirmeye kalmışlar ancak krangın uzunluğunu ve açılarını görünce vazgeçilmiş. Yani alıntı yaptığınız yerdeki aşama benim mesajımdaki ikinci kısımda geçen 6 silindirden 4 silindire düşürme merhalesi.

    Alıntı murat1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    En nihayetinde o zamanlar 3-4 tane Türk otomobil firması ya da Türkler tarafından üretilmiş bir araba olmadığından yurtdışından getirilen bir motorun baz alınması normal. Zaten ithal bir arabadan esinlenildiği devrim arabaları filminde de belirtiliyor.
    Benim itiraz ettiğim o değilki. Bakın sizde mesajınızda başka bir kaynaktan alıntı yapmışsınız ve alıntı yaptığınız belirtmişsiniz. Ancak efsaneleştirilen şey sanki "biz yapmışız" gibi lanse edilmesidir. Film çevrilmeden önce bu araçlardan haberi bilmeyen insanlar birden Devrim uzmanı oldu çıktı. Biraz okusalar geçmişine baksalar zaten gerçekle yüzleşecekler.
    Devrim başarımıdır? Evet başarıdır. O kadar kısa zamanda ve o imkansızlıklarla ortaya yürüyebilen birşey çıkartmak bile bir başarıdır. İsterse bisiklet olsun.
    Özgünmüdür? Evet özgündür. Anadol gibi onun bunun tasarımını satın alıp üretme işi değildir. Ki anadol yanlış tasarım tercihiydi. Fiber olduğu için o seçilmişti. Anadolun rakibi olan diğer Reliant tasarımı Citroen SM de kullanıldı.. Başarısı ortada..
    %100 Yerlimidir? Hayır değildir.


    Alıntı cliver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    devrim arabasını üretmisiz biz onu bile üretmediniz dıyorlar yok onun motoru bunun camı vs.. hayır kardeşim kabul etmıyorum ordakı hersey tamamıyle türk malıydı lütfen sagdan soldan duyulanlar yazılmasın en azından km sinde benzin yazan bi araba yaptılar siz ne yaptınız??
    1- Gözlerinizi kapatın ve o arabanın %100 yerli olduğunu hayal edin. Bu bile daha gerçekci olur.
    2- Sizin neyi nasıl kabul ettiğiniz değil gerçeğin ne olduğu önemli.
    3- Arkadaş motorun hikayesini detayları ile aktarmış. Kaldı ki hatırladığım kadarı ile iki ayrı motor vardı o araçlarda.
    4- Sağdan soldan duyduklarınızla ya da sinemada seyrettiğinizle değil araştırmanızla ve bilginizle bir yere varabilirsiniz.
    5- Benzin Türkçemi ki göstergesinde benzin yazması beni ilgilendirsin?
    6- Olayı kişiselleştirmeyin. Gerçekten uzaklaşmaktan başka bir şeye yaramaz. Eğer bu işler kişilerin yapabileceği kadar kolay olsaydı herkesin evinin önünde kendi ürettiği bir arabası olurdu. İnsanoğlu yanlız yaratılmamıştır. En temel dürtünüz olan üremeyi bile tek başına yapamazken kendi başınıza bir araba üretebileceğinize inanıyorsanız buyrun yapın bizde binelim.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  14. #33
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.112
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamam işçi hazırdır yerli araç üretmeye belki...Ama tr nin pek muhteren sayılı zenginleride hazırmı ;girişim , risk almak , ortaya bi türk markası çıkarmak yerine seçtikleri montajcılığı , başkalarının markalarını yapıp halkın üzerinden para kazanmayı bırakmaya??otosan adı altında 70 80 lerin taunuslarına , tofaş adı altında kuş serisine plastik tampon takıp 90lara kadar üretip para kazanmadılarmı üzerimizden?onu yapacaklarına kendi markamızı kendi mekaniğimizi üretseydik nerdeydik şimdi...Onun için işçidenönce patrona sormak lazım.

  15. #34

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu saatten sonra marka yaratmaya çalışmak falan hiçbir mantığı olmayan gereksiz bir iş. Volvo geçtiğimiz sene 1.8 milyar dolara Çinlilere satıldı. Yeni bir markanın reklam ve altyapı harcamaları bile bunun 3-5 misli tutar.. Çok istiyorsan al Volvo gibi kendini ispatlamış imajı düzgün bir şirket hem onların Argesine sahip ol hemde markasına.. Amerikayı yeniden keşfetmenize gerek yok. Dünyanın resimleri uzaydan yüksek çözünürlükle çekiliyor zaten. Dünya yüzünde bilinmeyen yer kalmadı artık.

    OYAK, Bursadaki fabrikayı kurmadan önce Volvo ile görüşüyordu. Eğer o görüşmeler olumlu sonuçlanmış olsa Oyak-Renault değil Oyak-Volvo fabrikamız olurdu.. Ki o bile daha iyi olurdu..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  16. #35
    dragonflydesing - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    32
    Şehir
    köln
    Mesaj
    889
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Elimizde bir devrim falan yoktu. Hiçbir zamanda olmadı. 8 silindirli DESOTO motorunun yarısını kesip 6 silindirli motorun bloğunun ikisini kesip blok yapılıp toplanan araba ancak prototip olur. Kalan alıntı parçaları saymaya bile gerek yok. Devrim o gün için iyi bir deneme ama %100 ü bırak %50 si bile yerli değil. Ne yürüyeni ne motoru, ne aktarma organları yerli değil. He arabadan anlaşılan kaportasındaki tenekeyi yapmaksa evet yerli. Evet iyi bir denemeydi ancak yerli falan değildi.

    Anadolda yerlilik oranı neredeyse sıfır. Motor ford Capri, tasarım ingiliz Reliant. İstediği müzeye koyabilir.

    Konunun Nuri Demirağ ile hiç alakası yok. Onun derdi zamanın CHP yönetimi ileydi. Devrim arabalarının üretime geçmesini engelleyen zihniyet 60 darbesinin hakim yönetici takımına lobi yapan kendini kapitalist sanan elitistlerdir.. İkisi arasına hiçbir korelasyon kuramazsınız. Zihniyeti sorgulayacaksak fikirlerden başlamak lazım. O zamanda sorarlar adama Marshal yardımı ile aldığın hurda cj3 jeepleri toparlayabilmek için Tuzlaya yaptığın fabrika ne olacak diye.. Devletin ve onu yönetenlerin cumhuriyet tarihi boyunca herzaman otomobil üretmek gibi bir projeleri vardı. Kimisi cesur adımlar attı, kimisi hiç bulaşmadı. Ama hepsi ufakda olsa büyükte olsa bir adım atmıştır. Daha düne kadar Mesut Yılmaz Otosan'a Gölcükteki fabrikanın arsasını neden bedava verdin diye yüce divanda yargılanıyordu bu ülkede.
    Eğer otomotiv sektöründe birisini yad edecekseniz bakacağınız kişi Bernar Nahum olmalıdır. Bugün bu ülkede otomobil fabrikası varsa bunun borçlu olunduğu insan Bernar Nahum'dur. Bugün Anadol'dan bahsediliyorsa onunda nedeni Bernar Nahum ve çocuklarının otomobil tutkusudur. O gün Bernar Nahum Jan ve Klaud Nahum un fikirlerinin arkasında durmamış olsaydı, bugün Anadol'dan falan bahsedemiyor olurduk. Tüccar Vehbi Koç'un sanayici Vehbi Koç'a dönüşmesinde çok büyük hakkı var bu insanların. Bu insanlar otomobil sanayi gelişsin diye Otosan'ı Tofaş ı kurmamış olsaydılar, hala sadece dışarıdan "sadece" ithalat yapıyor olurduk. Can Kıraç'ın Karsanını da unutmamak lazım. Bunlar vizyon sahibi cesur insanlar(dı).. Müslüman olmamalarına rağmen "bence" rahmetle anmak lazım.
    Devrim'in üzerindeki motorun fargo olduğunu bilmiyordum fakat o zamanlar Devrim hakkında zaten bahsedilmeyen çok şey var ki Necmettin Erbakan'ın projede yer alması,Fargo'da ki motorun kullanılabileceğini doğrular nitelikte (Erbakan o zamanlar Fargo'da mühendis olarak çalışıyordu),zaten dış gövde tasarımıda buram buram fiat 1500 kokuyordu fakat hiçbir otomobil firması %100 yerlilik oranıyla başlamamıştır işe (örn.Souchiro Honda'nın yarış otomobillerinde Ford ofset motorlar'ı kullanıp,üzerinde modifikasyonlar yaparak deneyim kazanması yada Dodge kardeşlerin Ford Model T parçaları ile otomobil imal etmesi ve daha birçok örnek).

    Anadol A1,evet ingiliz Ogle Design tasarımı Tom Karen tarafından yapılmıştı,ön süspansiyon sistemi triumph arka süspansiyon sistemi ise Ford Cortina'dı,şasesi ve kalıplarıda reliant'dan alınmıştı.Anadolların fiber olmasında Reliantın etkisi çok büyüktür,araç zaten bir Reliant prototipidir daha sonra Ford-Otosan lisansını almıştır.Anadol'un yerli tasarımını fişekleyen ise Ford'un Otosan'a "Yerli otomobil üretmeyin,başaramazsınız" demesiydi fakat sonraki a2,stc,böcek,a8 gibi modeller Türk tasarımıydı (a2'nin tasarımı a1 tasarımından yola çıkarak yapılmıştır,böcek Jan Nahum tarafından çizilmiştir,a8'i M. Engin Okvuran,Stc ise Eralp Noyan çizdikten sonra ilk etapta işi bırakmış daha sonraki iki tasarımcı Carl Orsen ve Crosswhite gelip çizgiler üzerinde oynasada yine kapanışı Eralp Noyan yapmıştır) Zaten 100% yerli olarak hiçbir zaman görmedim Anadol'u,benim gözümde ticari kaygıdan içeren bir projeden öte değildi

    Biz çok geç kalmamıştık otomotiv sanayisinde,Lamborghini bile 1963 yılında çıkarmıştı ilk otomobilini,Ferrari'den 20 yıl geç girmesine rağmen otomobil piyasasına Ferrucio Lamborghini spor otomobillerin lideri Ferraridir diyen bütün tabuları yıkmıştır.Konumuz sanayide yerlilik olduğu için Nuri Demirağ ile alakası bu açıdan var,çünkü kanımca bu ülkede yerli otomobil ve sanayide yerlilik olayına tüccar zihniyeti değilde milliyetçilik olarak bakan iki insan vardır benim gözümde Biri N.Erbakan diğer ise Nuri Demirağ'dır.Devrim'in ve Nuri Demirağ'ın önüne konan engelleri kim ne derse desin dış mihrakların piyon olarak yönlendirdiği dönemin askeri zihniyeti vardır (bkz. daha sonradan foyaları ortaya çıkacak Lockheed Martin skandalı)

    Bu ülkede kimsenin otomobil üretme projesi yoktu,bunlar halka sevimli görünmek için çevirilmiş entrikalardır zannımca,her gelen kendi kesesini doldurmanın derdindeydi.Mesut Yılmaz belki iyi niyetle Otosan fabrikasını kurmuştur fakat bu sanayici sıfatını taşıyan ama halen tüccar zihniyetinden kurtulamamış Vehbi Koç'un işine yaramıştır.Bernar Nahum hakkında pek geniş bilgiye sahip değilim kendisinin sadece Vehbi Koç'un gizli ortağı olduğunu biliyorum.Jan Nahum babasının ona otomobil sevgisini "İst-Ankara arası geçen Otosan üretimi Thames Tarder'ları ve TOE kamyonlarını saydırması" ile aşıladığını söyler,Ford otosan'a büyük katkıları vardır.Ağabeyi ile 75'te Koç Ar-Ge'yi kurmul olsalar da Koç holding'in bu ülkeye ne katkısı vardır ? Kendimiz üretmiyorsak ülkemizde fabrika açılmasının ne gereği var,elin firması gelir Türkiye'de fabrika açar onlar ucuz işçi yönünden kazanır,biz ise havamız kirlenirken sadece işçilere istihdam kapısı açıldı diye seviniriz,montaj işini Afrika bile yapıyor.Ülkemdeki yerli üretim adı altında geçinen sanayici lakaplı tüccarların halkın duygularını daha fazla sömürmesini istemiyorum.Koç önce Anadol dedi halkın gönlünü kazandı sonra Taunusları Türk malı diye yutturmaya çalıştı.Bugün renault-oyak neredeyse aynısını yapıcak ki zamanında toros diye yapmıştı,elalem üretince bizimmiş gibi gurur duyuyoruz

    Fakat yerli otomobil üretilemez demek daha büyük bir saçmalıktır,üretilir hemde bal gibi üretilir devlet destek sağlarsa çok iyi üretilir.Otomobil'de üretim evet %100 aynı firmanın değildir,bugün çok büyük firmalar bile başka yan sanayi firmalara malzeme ürettiriyor fakat bu sizin dediğiniz gibi ekonomik sıkıntıdan değil "know-how" dediğimiz bir firmanın kendisinden daha deneyimli bir firmanın teknolojisini kullanması olayıdır,buna ses sistemleri,motor parçaları gibi örnekler verilebilir.Bu da demek oluyorki yan sanayinin otomotiv üretiminde büyük yeri var,bu sebeple Türkiye yan sanayide çok gelişmiş bir ülke.Krank mili üretemiyoruz demişsiniz fakat aklıma ilk gelen firmalardan Çimsataş Kamyon,Otobüs,Otomobil,İş Makineleri ve Trenler için sadece krank mili değil bir çok motor,şanzıman ve yürüyen parçalarını döküm ve dövme olarak kendisi üretiyor,Martur firması Fiat,Toyota,Tofaş,Renault,Karsan,Ford,Peugeot,Hyun dai,Citroen,Ferrari ve Lamborghini markalarına koltuk ve kabin içi malzemeleri %100 Türk olarak kendi teknolojisi ile üretiyor.Ersencer Mühendislik İş Makineleri için otomatik şanzuman, defransiyel,dişli kutuları,tork konverter,kardan şaft ve orijinal yedek parça üretimi yapıyor."Anadolu Hidrolik" hidrolik sistemlerinin ve parçalarının yanı sıra fiat ve deutz traktörleri için krank milleri üretiyor.Motor üreten firmalarda ise pancar motor,tümosan,anadolu motor ve motosan var.Motosan %100 türk dizel motorunu yapmıştı Odtü ile beraber.Zamanında Sulzer-pendik motor,sulzer'in 750 beygirden 14.000 beygire kadar gemi motorları ve büyük şilep gemileri için yüksek beygirli motorlar imal etmiştir.

    BMC,Otokar,Karsan gibi firmalar Tüccar zihniyetinden kurtulamadıkları için ve sadece kesesinin faydasına hareket ettikleri için en yakın zamanda ya daha iyi firmalar,holdingler tarafından satın alınmalarını istiyorum.Tabi şu ülkeye faydamız bulunsun diye uyanışa geçerlerse kalmaları faydamıza.New York taksi ihalesi olmasaydı Karsan üretime hala Peugeot'dan lisans haklarını aldıkları J9'larla devam edicekti (şimdiki j10).M.Emin Karamehmet yerli otomobil işine girmeyeceğini belirtmiş,zaten tüccar zihniyetinden de bu beklenirdi,her 10 yılda bir kamyonlarına kasa atmaktan,IAA Hannover fuarına senelerdir aynı araçları çıkarmaktan bıkmadılar,%100 Türk zırvalarıyla halkın duygularını istismar ettiler.Bu gibi kuruluşlar yerine Nuri Demirağ gibi milliyetçi insanlar bu ülkede olursa yerli otomobil hiçte zor değil.1946'da Kızıl Ordu'nun aldığı ağır yenilgi Rusları kendi tanklarını ve savaş uçaklarını yani şimdiki mikoyan gurevich'lerini imal etmeye zorlamıştı yada uzağa gitmeye gerek yok 2. Dünya Savaşından sonra Japonya'nın tarihini araştırın,Mitsubishi o zamanlar savaş gemileri,Nikon ise deniz periskopları ve dürbünler üreten bir firmaydı.

    Biraz uzun oldu kusura bakmayın,kafanızdaki soru işaretlerini ve kuşkuları yok edebildiysem ne mutlu bana

  17. #36

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Uzun uzun yazacak halim yok. Yazdıklarınız hakkındaki görüşlerimin neredeyse tamamını yukarıdaki mesajlarımda yazmışım.
    Ancak Bernar Nahum, Vehbi Koç'un gizli ortağı falan değil açık ortağıdır. BE-KO markası bu ikilinin başharflerinden türemiş bir marka. Bir ara zamanım olursa diğerlerinede yazmaya çalışırım..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  18. #37
    dragonflydesing - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    32
    Şehir
    köln
    Mesaj
    889
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Uzun uzun yazacak halim yok. Yazdıklarınız hakkındaki görüşlerimin neredeyse tamamını yukarıdaki mesajlarımda yazmışım.
    Ancak Bernar Nahum, Vehbi Koç'un gizli ortağı falan değil açık ortağıdır. BE-KO markası bu ikilinin başharflerinden türemiş bir marka. Bir ara zamanım olursa diğerlerinede yazmaya çalışırım..
    Elbette,ben sadece üretilebileceğini ıspatlamak için uzun uzun yazdım,Türkiye'de üretim yapan yan sanayi firmalarına ve referanslarına bakarsanız krank mili değil sadece,contasına kadar üretebileceğimizi bilirsiniz...

  19. #38

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet traktör için ya da ağırvasıta için.. Devir çeviren makineler için değil. Ona bakarsanız Otosan kendi geliştirdiği dizel motor için (ki Türkiyede geliştirilip üretilen en güçlü motordur kendisi) kendi krangınıda döküyor. Bizim traktör, kamyon teknolojisine değil, Hayabusa üretecek teknolojiye sahip olmamız lazım. Litre başına alınan en yüksek güç en yüksek tork değerlerine bakmamız lazım. Devir çevirmeyen makineyi herkes üretiyor..

    Gereklimidir? Bence değildir. Gerçekcide değildir. Tasarımını yapabiliyorsanız üretimin nerede yapıldığı önemli değil. Ancak henüz o know-how yok bizde. Bireysel olarak uğraşan birkaç atolye ve kişiden başka bu işe yatırım yapan ciddi bir firma bile yok. Ama eğer %100 ü benim üretimin diyorsanız yaptığınız şey geliştirme değil üretme olmalıdır. İki kavramı çok iyi ayırmanız lazım.

    İlk mesajımda yazmıştım zaten üç beş mesaj sonra biri çıkar bunları orada burada yapıyoruz diyen diye.. Haklıymışım..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •